- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
EGR la mine poate e cel mai simplu, e in spatele motorului, se desface in 2 minute, este la vedere.
Throttle Body e curat, am curatat si EGR zilele astea, am si verificat cu bateria daca functioneaza si o face calumea.
Am curatat borne, verificat fise, curatat contactele la ECU.
Altceva nu mai stiu ce sa fac.
Singura solutie mi-a ramas sa verific injectorul 3.
Intrebarea este, daca ar fi injectorul, de ce nu imi da si eroare de injector ?
ms
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Ar trebui sa ne povestesti mai multe despre defect...si sigur ti se va raspunde.
Acum ce e ciudat la tine e faptul ca nu ti se aprinde beculetzul portocaliu...
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Se mai aprinde cateodata Check Engine cand il chinui tare, dar scot borna de baterie si serbus.
Nu stiu ce sa zic. Am citit o gramada de forumuri pe tema si am aflat ca ECU la Z16SE se defecteaza foarte des, iar atunci incepe sa dea vina pe unele componente din masina, adica senzori.
Am capul impuiat deja cu detoate, nu mai stiu ce sa cred.
La service mi-e frica sa merg, sincer, nu prea am in TM service de calitate si ma pregatesc si de concediu, adica no money for car.
Ai spus sa povestesc mai mult despre problema.
Pai, in primul rand eu nu ma pricepeam la masini, aproape deloc si nici prieteni apropiati nu aveam care sa ma ajute cand am cumparat masina.
Acum treaba sta altfel, masina mea a devenit un experiment, adica, din pacate experimentez pe masina mea si zilnic aflu cat de bou am fost si increzator in cel care mi-a vandut-o. Am mers pe incredere ca eu asa sunt, daca spun ceva, asa este. Ma rog, pot zice ca am luat teapa.
Persoana de la care am luat masina a rupt ledul de la Check Engine cu o surubelnita, ca sa nu mai apara erori de ECU, cel putin sa nu se aprinda. Eu am desfacut ceasurile in bucati si am lipit un led inapoi la Check Engine. Am fost la tester si a fost resetat tot, apoi au aparut 3 erori care sunt si acum. 0500 0300 0303, cam atat.
Simptome:
Daca nu am pretentii mari de la masina, adica supraturare, depasiri scurte supraturate, demaraje si acceleratii rapide, motorul merge perfect rotund, porneste la prima cheie totdeauna ca e rece ca e cald.
Deci o chestie importanta e urmatoarea:
Daca o turez pe loc pana la 6000 RPM, si o las sa mearga in relantiu, cateodata se oprea de tot, cateodata incepea sa mearga cu vibratii mari si tot motorul se misca foarte tare, in relantiu. Daca opresc tot si pornesc din nou, merge rotund din nou, fara probleme.
Daca turomentru nu ajunge la 5500 - 6000 RPM nici nu as stii ca e o problema la motor, ca isi revine dupa ce dau cheie din nou. Si mai nou am scos fisele pe rand de la 1 la 4 sa verific daca am scanteie in momentele cand motorul trepida foarte tare cum am spus si mai sus, dar scanteie este tot timpul.
Chiar nu mai stiu ce sa fac, cred ca voi evita plaja de 5500 - 6000 RPM.
Si as fi curios , ba chiar insist sa aflu daca altii cu erori de 0300 au aceleasi simptome la 5500 RPM.
Bafta....
- alxgudea
- OP
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
acuma am uitat sa te intreb ceva....
throttle cum l-ai curatat? doar cu wd40 asa, pe sus?
daca raspunsul e da...atunci mai am un sfat pentru tine...trebuie dat jos, murat succesiv in soltuii adevarate..gen carburol si suflat de numa-numa cu aer comprimat...
la mine asa s-a cam rezolvat....
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Acum o sa vedem daca o sa-mi mai dea erori...oricum mi-e teama sa nu fi stricat valva EGR, atunci cand am efectuat operatiunea de curatire...si m-am tot jucat la baterie.
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Stiu si ca atunci cand nu ai erori in ECU, masinuta cu cheie se aprinde 3 secunde si se stinge inainte sa dai cheie.
Daca ai erori se stinge doar cand pornesti motorul. Ma rog, astea le stiu deja.
Eu cred ca nu am probleme cu EGR, am placuta de anulare si anulare din soft. Mai am o palcuta care nu anuleaza EGR, deci am mers un timp si cu una si cu alta, pot spune ca atunci cand merg cu ea anulata, merge mai rotund motorul. Oricum mare branza nu face EGR ala pentru noi, decat ca la turatii mai mari iese un pistonas din el si nu mai permite recircularea gazelor.
Mai mult face sonda lambda si celelalte care comanda amestecul.
La z16se, EGR e cu bobina, am vazut ca la alte modele de motor si EGR difera.
Throttle Body sau clapeta de accelerare este curata, am sters-o doar desfacand burlanul negru, nu am dat jos toata jucaria, dar, era curata si atunci, fara funingine si alte mizerii, cum vedem ca scriau altii. Era doar putin maro, ca un ulei fin, atat. Nici macar inegrit nu era.
In legatura cu turatiile inalte, eu avand Automatic si mod Sport, cand accelerez cu el pornit, acul sare intr-o secunda la 5000 daca o calc, deci inevitabil ajung la plaja 4500 - 5500, cutia comanda altfel acceleratia in mod Sport, facand masina mai nervoasa chiar si cu 84 cai cat am, care stiu bine ca sunt destul de putini.
Interesant este ca dupa ce am curatat pompa de benzina din rezervor si am scos toate impuritatile de acolo, am spala plasa-filtru de la pompa, am reusit sa ajung si la 6500 de ture. pana atunci, murea la 5000.
Ce credeti, pompa de benzina poate fi problema ? Nu are debit destul ? Cum as putrea sa verific puiterea de pompare ?
PS: Dupa cate vad eu, multi au cate o problema, deci cred ca mai bine ma resemnez, multumit cu ce am si nu caut sa agravez mai mult problema. Se pare ca motoarele astea de Astra sunt niste bunicute batrane dar bune, odata tusesc, odate le dor incheieturile, etc.
ms
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
wargasm
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2008
- Mesaj Privat
Am o Astra G Z16XE, 2002 si mi-a detectat si mie eroarea P0303. Problema ca "elicopterul" mi-a aparut doar cand am prins 140-160. A inceput sa palpaie dupa care a ramas aprins in bord. Asta se intampla acum 2 zile, pe A2. Ieri a ramas aprins si seara i-am facut testul "pseudo agrafa".
Astazi, beculetul s-a stins. Tin sa precizez ca masina a mers normal, fara sa se inece sau motorul sa se oprasca in mers. Benzina folosita a fost 95 de la petrom.
Mai am motive de ingrijorare, daca beculetul s-a stins?
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Totodata as ruga un coleg din Brasov daca este dispus sa-si piarda 20-30 min cu mine pentru a verifica blocul de inductie pe maina lui.
Va multumesc!
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Chiar crezi ca e blocul de inductie?...daca te uiti pe acest topic si nu numai poti vedea ca mersul in "3 pistoane"..poate avea multe cauze.
Daca ne poti povesti mai multe despre problema eu cred ca se poate gasi o soluite. In primul rand sa ne zici daca martorul din bord a ramas aprins si daca in momentul in care accelerezi masina peste 3000 de ture, martorul incepe sa clipeasca, si totodata motorul sa functioneze in 3 pistoane.
Ca si fapt divers din cate stiu eu ...daca blocul de inductie e defect...din momentul in care ai pornit motorul trepidatile si mersul in 3 pistoane incepe, si-ti dai seama ca si erorile nu pot fi de genul "miss-fire"...pe cilindrul 4. Si eu am avut acelasi gen de probleme si dupa o luna nu am mai avut nimic...la mine a fost din faptul ca de "destept" ce am fost am bagat 800 g de benzina cu plumb...si dupa aia degeaba am bagat eu 30 de litri de benzina 100 carrera, ca plumbul din benzina, cat a ramas el, nu se dizolva si nici nu se amesteca...iar in momentul in care s-a depus pe elementii sondelor lambda...tot miss-fire am avut. Nu-ti povestesc ca 3 mecanici, mi-au spus ca 100% e blocul de inductie, ca modelul pe care-l am eu are "boala" asta si mai ma sa cumpar un bloc de inductie nou, care ma costa o gramada de bani. Indiciul care m-a facut sa nu cumpar unu a fost foarte simplu. Din cele citite pe forum am vazut ca sondele lambda functioneaza numai dupa ce motorul ajunge la temperatura optima de functionare (90 de grade), no si dimineata cand porneam motorul puteam sa-l turez de draci avea ca nu aveam mersul in 3 pistoane si beculetul din bord nu clipea. Iti dai seama ca daca era dus bloculd e inductie, nu puteam face asa ceva.
In privinta EGR-ului, eu zic ca ar fi bine sa faci niste masuratori, ca nu strica, chiar de curand am avut si eu niste probleme cu ea vezi topicul de aici
PS...Daca se poate nu strica sa ne spui si ce model de opel conduci...si ar trebui sa ne spui toata povestea ca nu ne plicitsesti.
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
OP-COM 080114 - PC based diagnostic tool
Control Unit:
Control Unit:
Identifier:0x1591
Total number of fault codes: 3
P0300 - Misfire Detected at Low Fuel Level
(0B) - Not present
P0300 - Multiple Cylinder Misfire Detected
(00) - Not present
P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected
(00) - Not present
Egr-ul l-am curatat,e ca nou,la fel si clapeta.Rateurile sa manifesta la accelerari bruste,daca accelerez usor nu se mai simt sau se simt foarte usor.De obicei apar pana la 2500rot/min,atat la rece cat si la cald(totusi sunt mai puternice la cald).Bujiile le-am schimbat,crezand ca ele sunt de vina(la 105.000km erau gm-urile originale),dar nu s-a schimbat nimic.Ce mi s-a parut ciudat este ca nu era niciuna afumata...
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
...Ar trebui sa verifici modul de prindere a bujiilor...am avut o problema pe chestia asta...din cauza ca nu am strans bine bujiile imi fura curent...verifica daca fisele de bujii sunt bine prinse pe elementul bujiei, verifica masa la masina...vezi daca e oxidata.
Dac asunt ok...verifica modul de functionare a sondelor lambda...compara cu parametrii din fisa tehnica...ar trebui s afie pe forum pe aici
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Eu cred ca benzina pe care ai bagat-o ultima oara, e de proasta calitate...iar prima sonda lamba a detectat ceva ce poate dauna catalizatorului, de aici si "mersul in 3 pistoane"... avantajul acestor sonde e ca ele au un sistem de autocuratare...dar asta se petrece in timp...o solutie ar fi sa scoti toata benzina si sa incerci sa inlocuiesti, de proba, prima sonda lambda..aceea care e chiar pe galeria de evacuare...am vazut ca exista si metode de a curata electrodul sondei...dar eu nu am gasit substanta
phyl
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2007
- Mesaj Privat
Motorizarea masinii mele este Z16SE si ma confrunt cu aceeasi problema P0303. La mine simptomele incep mai devreme adica pe la 4500 indiferenet de regim de mers (sarcina/pe liber). Martorul "elicopter" sta apins in permanenta iar in momentul in care ajung la turatia respectiva, motorul merge intrerupt cand accelerez clipeste (cum iau piciorul de pe acceleratie nu mai clipeste dar este aprins). Opresc motorul (tremura de zici ca se rupe in doua) apoi la interval de 30 sec il pornesc si merge perfect pana cand ajung iar la turatia respectiva.
Poate din cati suntem reusim sa identificam cauza si sa rezolvam problema.
P.S. EGR este degripat si curatat, clapeta de acceleratie curatata inclusiv orificiul cu bucluc, am pus solutie de curat injectoarele, verificat fise, bujii, iar benzina folosesc numai 95 de la Petrom
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
ai fost la mecanic si ti-a spus ca bobina de inductie e stricata?...la motorul meu Z16XE, toatele bobinele sunt legate si sigilate intre ele, si daca ar trebui sa le schimb trebuie sa schimb toata "rampa" de bobine...care costa...
sa-ntelegem ca daca aveai rateuri la 4, bobina de pe cil. 4 e stricata?...poti sa ne povestesti cum ai efectuat reparatia si cum de ti-a zis mecanicul ca bobina e defecta. e interesant defectul tau ...si mai ales cuza problemei.
Multumesc
@phyl...poti sa ne dai mai multe detalii...ceea ce banui tu ca a provocat defectul.
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat