bgd92- Suspendat
- 859 mesaje
- din 06 Apr 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
bgd92- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2011
- Mesaj Privat
Nu se castiga nimic ; s-au facut atatea teste pe aspirate si despre filtre "sport", evacuari cat-back, resoftari...te mint altii prea frumos si tu crezi...am pierdut si eu bani ca sa ma conving ca nu se simte nicio diferenta la o aspirata ; pt ca e la mintea cocosului ca nu are de unde...dar daca toti comenteaza intr-una ca stiu ei ca se castiga...au citit in carti sau au auzit la prietenul lu prietena lu tovarasu lu varasu....romanii mereu au fost naivi ( ca sa nu zic prosti ) , creduli si usor de pacalit...multi habar nu au ce se intampla intr-un motor asa in mare, dar stiu ei ca se poate scoate putere...deh, ce fac inginerii cand le construiesc nu fac bine...le optimizeaza romanu cu o interfata de 200 lei ca e dat draqu...
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
bgd92- Suspendat
- 859 mesaje
- din 06 Apr 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
bgd92- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2011
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
bgd92, cam ce stii tu despre motoare?
Puterea se castiga din combustibil, da?
un aspirat lucreaza cu lambda aproape de 1 (AFR ~14.7). Poti sa modifici acest afr spre 13 si atunci castigi ceva caluti cu acelasi airflow de aspirat. Mai lucrezi putin si la avans, elimini EGR-ul si castigi ceva mai mult. Apoi daca tot vrei putere de la aspirat pui o evacuare gandita pentru un backpressure decent incat sa evacueze usor gazele arse si o admisie rezonanta pentru un flow mai bun al aerului si poti sa o duci in mai multi caluti.
Daca tu ti-ai luat teapa de la vreun prapadit ce face chip tuning pe genunchi fara sa stie despre ce este vorba in acel motor e fix teapa ta. Mergi la un tuner serios care iti pune masina pe role inainte si dupa operatiune si vei vedea ca este diferenta.
Puterea se castiga din combustibil, da?
un aspirat lucreaza cu lambda aproape de 1 (AFR ~14.7). Poti sa modifici acest afr spre 13 si atunci castigi ceva caluti cu acelasi airflow de aspirat. Mai lucrezi putin si la avans, elimini EGR-ul si castigi ceva mai mult. Apoi daca tot vrei putere de la aspirat pui o evacuare gandita pentru un backpressure decent incat sa evacueze usor gazele arse si o admisie rezonanta pentru un flow mai bun al aerului si poti sa o duci in mai multi caluti.
Daca tu ti-ai luat teapa de la vreun prapadit ce face chip tuning pe genunchi fara sa stie despre ce este vorba in acel motor e fix teapa ta. Mergi la un tuner serios care iti pune masina pe role inainte si dupa operatiune si vei vedea ca este diferenta.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- MironFlorin
- *
- 1 mesaje
- din 17 Apr 2014
- Corsa 2003 Z12XE
- Hunedoara
MironFlorin
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2014
- Mesaj Privat
- george_soferu
- *
- 16 mesaje
- din 18 Sep 2010
- Meriva 2003
- Maramures
george_soferu
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Maramures
- Masina: Meriva 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2010
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
20-30 Nm ..preconizati nu merita 2-300euro ,pute netu' de escroci cu o interfata facuta pe vapor care iau bani sa distruga motoare.Resursele de crestere din 3 taste sunt foarte limitate,trebuiesc investitii mari care duc cheltuielile la nivelul unei masini cu un motor turbo unde te joci cum vrei si obtii si rezultate.
Daca tot dispunem de ceva bani si un mecanic cu experienta la atmosferic se imbunatateste foarte usor caracteristica de cuplu doar din modificare cu 5- 8-max10grd pe distributie si ai placere de condus mai mare decat sa dai cu banii dupa caini.Si acolo trebuie spus de la inceput ca scade viteza maxima ,creste putin zgomotul in turatii mari....dar scade mult mai ales la X16 XEL consumul.
Sa spunem adevarul pana la capat un motor de 2800 v6 cu 180-200 cp se simte ca ai de unde ..da la o rasnita de 998 sau 1.600 tai tobe,arunci filtre tot tricicleta ramane ca a fost proiectata sa coste putin ...nu poti si cu cu slanina-n pod si cu ....xxx.
P.S. repet nu prestez servicii de tuning in spatele blocului ,ajut cu mare placere de 7 ani gratuit colegii care vor sa-si repare singuri masina si nu se cred Shummacheri.
Daca tot ne mananca banii aia si nu-i mai suportam in buzunar putem face resoftare si modificari pe la distributii dar cu cap....si atat....pompe,injectoare,catalizatoare,serpisori...plus avarii = mai mult decat un motor potent cu resurse.
Daca tot dispunem de ceva bani si un mecanic cu experienta la atmosferic se imbunatateste foarte usor caracteristica de cuplu doar din modificare cu 5- 8-max10grd pe distributie si ai placere de condus mai mare decat sa dai cu banii dupa caini.Si acolo trebuie spus de la inceput ca scade viteza maxima ,creste putin zgomotul in turatii mari....dar scade mult mai ales la X16 XEL consumul.
Sa spunem adevarul pana la capat un motor de 2800 v6 cu 180-200 cp se simte ca ai de unde ..da la o rasnita de 998 sau 1.600 tai tobe,arunci filtre tot tricicleta ramane ca a fost proiectata sa coste putin ...nu poti si cu cu slanina-n pod si cu ....xxx.
P.S. repet nu prestez servicii de tuning in spatele blocului ,ajut cu mare placere de 7 ani gratuit colegii care vor sa-si repare singuri masina si nu se cred Shummacheri.
Daca tot ne mananca banii aia si nu-i mai suportam in buzunar putem face resoftare si modificari pe la distributii dar cu cap....si atat....pompe,injectoare,catalizatoare,serpisori...plus avarii = mai mult decat un motor potent cu resurse.
bgd92- Suspendat
- 859 mesaje
- din 06 Apr 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
bgd92- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2011
- Mesaj Privat
bine bre dute tu si fa-ti tuning de calitate la aspirat ; stai fara grija, ca niciodata nu am facut ceva la masina decat la oameni seriosi...asteptam niste rezultate pe hartie de la tine pt un aspirat ; cine crezi tu ca iti pune masina pe dyno inainte si dupa la un stage 1 ? Sau iti spune din start ca nu iti garanteaza crestere de putere datorita uzurii motorului / calitatea filtrelor a combustibilului etc...eu va vorbesc din fapte voi pe forumul asta vorbiti doar din carti ; treaba voastra...eu va impartasesc din experientele mele tocmai ca sa stati cuminti si sa nu pierdeti bani aiurea ; din momentul asta numai ajut pe nimeni pe acest forum ca unii sunt prea incuiati la minte ; bafta voua !
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Oricine iti pune masina pe dyno pentru pretul corect.
WOT AFR: 11
Peak boost: 1.64 bar
Si nu, pentru mine chip tuningul este o pasiune. o fac doar pentru mine si cei pe care ii cunosc foarte bine. Toate optimizarile (start injectie la diesel, avans la benzina) se fac pe rolling road.
@mecaNIK, se pot face multe artificii si la benzinarele aspirate, gen decalarea axelor cu came cum ai spus si tu, pentru o eficienta volumetrica mai mare, se face cold air intake cat mai din exterior, filtru sport in carcasa originala (cele conice sunt un rahat pentru motoarele aspirate), renunti la ralantiul stabil si mergi mult inainte cu aprinderea, se foloseste o benzina cu cifra octanica mai buna ce permite avansarea aprinderii si mai mult, etc
Problema este la client.
Zilele trecute am facut o skoda superb de la 131 CP la 165, cu curba de cuplu liniara. Omul zicea ca parca nu trage (desi tragea vizibil mai bine atat pe strada cat si in loguri). Apoi, cu aceeasi putere maxima, acelasi cuplu la aceiasi turatie am mentinut mai mult cuplul maxim. Cica are alta viata masina acum. Asa o fi, dar e doar perceptia de diesel, puterea e fix la fel.
WOT AFR: 11
Peak boost: 1.64 bar
Si nu, pentru mine chip tuningul este o pasiune. o fac doar pentru mine si cei pe care ii cunosc foarte bine. Toate optimizarile (start injectie la diesel, avans la benzina) se fac pe rolling road.
@mecaNIK, se pot face multe artificii si la benzinarele aspirate, gen decalarea axelor cu came cum ai spus si tu, pentru o eficienta volumetrica mai mare, se face cold air intake cat mai din exterior, filtru sport in carcasa originala (cele conice sunt un rahat pentru motoarele aspirate), renunti la ralantiul stabil si mergi mult inainte cu aprinderea, se foloseste o benzina cu cifra octanica mai buna ce permite avansarea aprinderii si mai mult, etc
Problema este la client.
Zilele trecute am facut o skoda superb de la 131 CP la 165, cu curba de cuplu liniara. Omul zicea ca parca nu trage (desi tragea vizibil mai bine atat pe strada cat si in loguri). Apoi, cu aceeasi putere maxima, acelasi cuplu la aceiasi turatie am mentinut mai mult cuplul maxim. Cica are alta viata masina acum. Asa o fi, dar e doar perceptia de diesel, puterea e fix la fel.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Multi nu inteleg ca modificarile la atmosferice incep de la stadiul de mecanic cat de bun ,cu experienta in ceea ce face si mai ales cu studiu despre motorul pe care-l lucrezi.Sunt motoare proiectate cu anumite caracteristici care ingradesc mult modificarile,daca le faci sunt costisitoare si unu cu o piesa proiectata sa rupa,modificata lejer te face de cacao de plangi.
Am primit de la un cunoscut o Alfa Romeo 33 de doar 1.5 boxer ,au planat baietii chiulasele,au modificat supapele palarii scaune mai mari,axe cu came ,pistoane de Lada sau ceva de genul,4 carburatoare dellorto ....la rece fugea 2 min. dupa care mergea trepidat,dadea in nas sa pleci de pe loc se oprea des...oamenii au bagat banii si cand au vazut rezultatul s-au predat.Masina mergea la liniute .... trebuia sa iasa repede si sa rupa tot.
Orice reglaj faceai nu raspundea normal la el....masor compresia 18.5 wow ce tuneri destepti,au marit compresia pana au ajuns in dieseling,dat jos chiulase atunci am vazut pistoanele noi,mi-au recomandat inca o garnitura de chiulasa dar era tiganie....am ales sa dau jos motorul,luat 1,25 din calota si puse la loc era destul material ....rezultatul devastator.Accelera de nici Honda nu sufla in fata ei,n-am aflat daca si in viteza maxima stia ceva ca a ajuns in aceeasi seara la Galati,au luat-o baietii sa-i rupa ficatii acolo ca era pacat sa moara aici ca si-a luat baiatu' A6 .
Daca vrei senzatii tari,si loc de joaca trebuie ales fierul proiectat sa suporte ....se mai gaseste si acum pe piata ceva ,cea mai proasta varianta sa iei intai fierul apoi si sa ai pretentia sa faca ce vrei tu ,prea multi bani pentru prea putine rezultate.
P.S. celor care modifica motoare oricare ar fi ele....succes eu vorbesc exclusiv despre ce-am facut eu,daca ceva se potriveste cu alte discutii este pura intamplare,nu modific,nu prestez nici o activitate in zona asta ....dar cand o fac ma tin minte.
P.S.2 data viitoare vom vorbi despre un NISSAN 200 SX sau cum escrocii de la o firma de tuning distrug motoare pe bani multi. MT se numeste .
Am primit de la un cunoscut o Alfa Romeo 33 de doar 1.5 boxer ,au planat baietii chiulasele,au modificat supapele palarii scaune mai mari,axe cu came ,pistoane de Lada sau ceva de genul,4 carburatoare dellorto ....la rece fugea 2 min. dupa care mergea trepidat,dadea in nas sa pleci de pe loc se oprea des...oamenii au bagat banii si cand au vazut rezultatul s-au predat.Masina mergea la liniute .... trebuia sa iasa repede si sa rupa tot.
Orice reglaj faceai nu raspundea normal la el....masor compresia 18.5 wow ce tuneri destepti,au marit compresia pana au ajuns in dieseling,dat jos chiulase atunci am vazut pistoanele noi,mi-au recomandat inca o garnitura de chiulasa dar era tiganie....am ales sa dau jos motorul,luat 1,25 din calota si puse la loc era destul material ....rezultatul devastator.Accelera de nici Honda nu sufla in fata ei,n-am aflat daca si in viteza maxima stia ceva ca a ajuns in aceeasi seara la Galati,au luat-o baietii sa-i rupa ficatii acolo ca era pacat sa moara aici ca si-a luat baiatu' A6 .
Daca vrei senzatii tari,si loc de joaca trebuie ales fierul proiectat sa suporte ....se mai gaseste si acum pe piata ceva ,cea mai proasta varianta sa iei intai fierul apoi si sa ai pretentia sa faca ce vrei tu ,prea multi bani pentru prea putine rezultate.
P.S. celor care modifica motoare oricare ar fi ele....succes eu vorbesc exclusiv despre ce-am facut eu,daca ceva se potriveste cu alte discutii este pura intamplare,nu modific,nu prestez nici o activitate in zona asta ....dar cand o fac ma tin minte.
P.S.2 data viitoare vom vorbi despre un NISSAN 200 SX sau cum escrocii de la o firma de tuning distrug motoare pe bani multi. MT se numeste .
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
clar aia nu au stiut ce fac daca au comprimat motorul in halul ala. De asta nici conversia de la aspirat la turbo nu este asa usoara. daca lasi raportul de compresie de aspirat pe turbo risti sa-i zbori chiulasa in cazul motoarelor puternice din cauza detonatiilor.
In orice caz, sunt multe chestii ce se pot face la aspirate, dar nu dupa ureche. Doar cu soft poti castiga ceva putere, cu modificari cu cap castigi multa putere, mai ales daca nu te intereseaza noxele.
In orice caz, sunt multe chestii ce se pot face la aspirate, dar nu dupa ureche. Doar cu soft poti castiga ceva putere, cu modificari cu cap castigi multa putere, mai ales daca nu te intereseaza noxele.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Nu stiu cum vi se pare voua dar eu cand am vazut-o m-am indragostit....1.8 ...180 cp.....cutie manuala si atentie diferential cu alunecare limitata adica masina comandata la Bruce Lee acasa pentru drifturi 68.000 reali luata din reprezentanta .Motorul in portbagaj,multa lume specialista din auzite si-a dat cu parerea ....posesor un pusti de 18 ani,cum era si normal totul a inceput cu .....m-a trimis X vreau si eu sa cumpar masina,hai sa reparam motorul,dupa 2 sapatamani ...am citit pe net ca asta poate 500cp sa mori tu? Mai trece inca o saptamana si vine masina tractata la atelier,domne ce mi-ai reparat ca s-a blocat motoru' ridic joja o ulei adica nimic.Ai mers tare?NUUUUU nici n-am pornit-o decat de 2 ori.....ai turat-o? NUUUUUU merg doar incet cu ea...pai cum dracu frate ?Vine unu' din gasca lui si-mi spune nu-i adevarat de 3 saptamani omu' merge cu prietenii si-o rasucesc numai in limitare pe rand pana se satura...si ulei? ati verificat? cine? ca eram toti numai beti.
Pana la urma se hotaraste....refacem motorul,am vorbit cu o firma de tuning si spun ei ca o fac de 500cp ,prima faza un 250 am nevoie de turbina asta pusa pe motor? Bine da-mi sa iau legatura cu firma sa-mi spuna ei tot ce au nevoie de la mine sa pregatesc motorul pentru modificarile lor,turbina,decomprimat,intercooler marit,injectoare,pompa regulator,bujii, si eu nu cred ca poate mai mult de 250 in conditii de forja data de tine.Raspuns de la firma minune...nu-i nevoie decat de turbina mai departe ne ocupam noi e clar sunt plescari...si cat costa aceste modificari? 1.800 ...soft,pus pe dyno,optimizare si bujii care dau 25 cp....pe bune?
E gata motoru' pornesc masina,vine pustiu...ma duc si eu sa o spal putin si sa merg cu ea ca imi place cand o aud din nou.....ma suna peste 3 ore...masina e pe stand a sarit apa ...trebuie sa-mi dai tu 800 ca zic baietii nu ai pus bine chiulasa........
Da-mi mecanicul la telefon....raspunde unu' i-am spus doar atat...sa nu se atinga nimeni de un surub in 30 min sunt acolo,daca am stricat ceva platesc daca nu platiti deplasarea .
Cand ajung seful era un tip grasut cu plete date cu gel......si gay,libidinos,ajutor un basarabean care le stia pe toate si parea putin drogat...masini in curte NISSAN-ul pe dyno...hai la treaba,ce nu merge,se incinge in sarcina...UNDE ESTE VENTILATORUL? pai care ? cum care ala de inlocuieste fluxul de aer din mers...masina sta pe loc si arata 260 km pe ora...nu te duce capu ca radiatoarele alea sunt degeaba?si pierderea de la lipsa randament intercooler si asa mic?
Mai dau o tura.....125 cp.pai era de asteptat am pus turbina ai zis ca faci optimizare,ce optimizare faci? fara presiune in turbina compresoru de unde da randament? Ai masurat presiunea in admisie cu turbina asta? NU pai iti zic eu ai 0.3 bar la 6000 rot.in rest pana la turatia aia doar...depresiune adica pierdere.ce tuning faceti voi?pui motor pe dyno facut acu 2 ore cu garnitura neverificata? ...?
In fata biroului un Peugeot 307 negru cu numere rosii,un pusti cu capu pe volan repeta,terminat.....ma omoara tata dac afla ma omoara,cand am ajuns in dreptul motorului era un filon de la instalatia electrica desfacut firele multe taiate si bagate intr-o cutie ...ala era celebrul UNICHIP adica o magarie chinezeasca de 2 dolari cu semireglabili....mai dai la stanga mai la dreapta....poate poate iese ceva.Masina era noua a suna copilu' la reperezentanta si le-a spus despre ce-i vorba si raspunsul a fost...NU AVETI GARANTIE DEOARECE ATI MODIFICAT INSTALATIA ELECTRICA SI NOI DOAR ECHIPAMENT NOU VA PUTEM MONTA FARA NICI O GARANTIE PENTRU CA NU STIM CE-ATI MAI FACUT PE ACOLO. ADICA INSTALATIE ELECTRICA TOATA,CALCULATOARE,SCRIS CALCULATOARE,paguba jumate de masina noua.
Rostul discutiilor astea ar fi sa inteleaga cei care vor sa faca un pas spre modificari ca banii pe care-i cere un service cu dotare si recomandari sunt justificati...si fara suparare ,spus de la inceput frate ce stricati platiti eu platesc doar rezultatele nu si incercarile....si eventuala calificare a voastra pe masina mea.
P.S. Daca din greseala cineva crede ca este vreun apropo la persoana sa sau serviciile pe care le presteaza ori seamana numele firmei MT cu ceva din zona asta...spuneti va dau numele complet si toate datele problemei sa nu existe confuzii.Acei indivizi m-au facut sa ma umplu de draci si am primit banii cu mare intarzaiere,iar masina a juns la ARAD la adevarati cunoscatori pentru suma de atentie 30000 E luata defecta cu 2800 mai erau de investit 500 sa poata merge cu motorul ei.Asa este cand niste mizerii isi dau cu parea de munca altora care chiar stiu ce fac.
Modificari se fac dar asemenea muzicii unele ies hit-uri altele gretoase...alegerea este a clientului.
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
unichip sunt varza si la softuri. mai sunt si Viezu, astia chiar sunt varza. Toate, dar absolut toate softurile de la ei pe care le-am vazut sunt praf. Lambda marit in loc sa-l scada la WOT. Mai sunt unii care isi spun blacksmoke, macar astia recunosc ce pot
Caz concret, a venit la mine un A4 1.8T 150CP resoftat de unii (nu le dau nume). Pus pe dyno, 135CP de la 3500 rpm la 5000 (aproximativ liniar) dupa care cadea in bot. Tunerul vietii facea greseala clasica la benzinare turbo. Marea avansul la turatii mari in loc sa-l scada si trecea pe harta de knock. Dupa resoftare a scos 210 CP pe dyno, urcare liniara de la 2000 rpm pana in limitare (7000 rpm). Omul multumit mi-a platit dublu fata de cat le-am cerut initial (nu ma apucam de ea daca nu o gaseam in service-ul unei cunostinte).
Caz concret, a venit la mine un A4 1.8T 150CP resoftat de unii (nu le dau nume). Pus pe dyno, 135CP de la 3500 rpm la 5000 (aproximativ liniar) dupa care cadea in bot. Tunerul vietii facea greseala clasica la benzinare turbo. Marea avansul la turatii mari in loc sa-l scada si trecea pe harta de knock. Dupa resoftare a scos 210 CP pe dyno, urcare liniara de la 2000 rpm pana in limitare (7000 rpm). Omul multumit mi-a platit dublu fata de cat le-am cerut initial (nu ma apucam de ea daca nu o gaseam in service-ul unei cunostinte).
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Hai ca iar mi-a venit caruta cu motoare'n poarta.....romanu' cumpara 1.5 dCi consuma ,putin,merge bine ,taxe mici....dupa 3 luni domne nu ma ajuta in depasire.Sa vedem ce putem face ,pai am auzit ca merge pana la 130 pe bune? cine ti-a zis? un baiat care are un laptop si un program ,zice ca-i da el .....bine mergi la baiat si mai vorbim,ai 65 mergi la 80 zi sarumana si se misca masina perfect pentru ce-ai tu...exista cel de 101 cp de fabrica cu alte pistoane alta turbina care poate pana la 130..
Alta luna telefon domne mergeam pe autostrada si m-a enervat unu i-am dat 230....30 de km si s-a blocat motoru,a bubuit ceva curge ulei dedesubt. Cum 230? cu 80 cp? ....AAAA nu ca mi-a zis baiatu' ca merge nu stie mecanicu' ala ce zice si puterea e din turbina ,da ? zii ca tocmai ai prajit un motor de 700E turbina e muci...ce s-a mai intamplat ?nu cumva inainte s-a turat? ba da ...ei si turbina atunci.
1000E +manopera daca tot faci lasa-ma de banii astia sa-ti pun motor de la Germania cu pistoane de magneziu NURAL PERFORMANCE ,chiulasa,turbina de rigoare,intercooler....tot 130 vrei? da bine si intercooler o mai decomprimam sa-ti lasam loc de joaca......si sa-i dai atunci sa vezi senzatii dar fara riscuri.
De 2000 de euri clientul a aflat ca PUTEREA NU ESTE NUMAI DIN TURBINA eu ii spusesem la o bere ,sfatul a fost gratis si total dezinteresat...el a vrut doar sa se convinga.
Apropos de motorul 1.8 T recomanda-le clientilor verificarea si schimbarea daca e cazul nu numai a curelei de distributie sa ceara si verificarea lantului dintre axele cu came ,ala de pe spate se cam rupe ...si tare doare chiulasa aia ,multi il ignora total pana bubuie.
Am de lucru acuma 3 bucati(motor) Renault sa vedem ce interne au,le combinam,le punem pe masina si ....mai gasesc ei un sfatuitor doar ce-a venit unu cu gauri in pistoane....mi-a spus un coleg sa-i pun aditiv sa-i dau forja sa se curete injectoarele la dCi
Bravo baieti tineti-o tot asa ,sa vedeti cu imagini ce fac aditivii in camera de ardere sa vad cine mai crede baliverne vanzatorilor de prostii,ca mecanicii aia de-au desfacut si facut zeci de motoare sunt prosti cand spun NU.
Baieti daca nu e cu suparare ,la voi a venit cineva vreodata sa intrebe ce modificari s-ar face sa creasca eficienta si anduranta franelor...daca tot vor putere mare? la mine nu.....asta spune multe despre cei pe care-i servim,pana la urma cei care produc pistoale n-au nici o vina ca unii isi mai zboara creierii cu ele ....era doar o intrebare.
P.S. NEXT cum poate un mecanic prost sau foarte prost sa distruga o masina care trebuia sa se prezinte la concurs...motivul e de ....sa ne descretim fruntile iar masina Ford Sierra Cosworth.
Alta luna telefon domne mergeam pe autostrada si m-a enervat unu i-am dat 230....30 de km si s-a blocat motoru,a bubuit ceva curge ulei dedesubt. Cum 230? cu 80 cp? ....AAAA nu ca mi-a zis baiatu' ca merge nu stie mecanicu' ala ce zice si puterea e din turbina ,da ? zii ca tocmai ai prajit un motor de 700E turbina e muci...ce s-a mai intamplat ?nu cumva inainte s-a turat? ba da ...ei si turbina atunci.
1000E +manopera daca tot faci lasa-ma de banii astia sa-ti pun motor de la Germania cu pistoane de magneziu NURAL PERFORMANCE ,chiulasa,turbina de rigoare,intercooler....tot 130 vrei? da bine si intercooler o mai decomprimam sa-ti lasam loc de joaca......si sa-i dai atunci sa vezi senzatii dar fara riscuri.
De 2000 de euri clientul a aflat ca PUTEREA NU ESTE NUMAI DIN TURBINA eu ii spusesem la o bere ,sfatul a fost gratis si total dezinteresat...el a vrut doar sa se convinga.
Apropos de motorul 1.8 T recomanda-le clientilor verificarea si schimbarea daca e cazul nu numai a curelei de distributie sa ceara si verificarea lantului dintre axele cu came ,ala de pe spate se cam rupe ...si tare doare chiulasa aia ,multi il ignora total pana bubuie.
Am de lucru acuma 3 bucati(motor) Renault sa vedem ce interne au,le combinam,le punem pe masina si ....mai gasesc ei un sfatuitor doar ce-a venit unu cu gauri in pistoane....mi-a spus un coleg sa-i pun aditiv sa-i dau forja sa se curete injectoarele la dCi
Bravo baieti tineti-o tot asa ,sa vedeti cu imagini ce fac aditivii in camera de ardere sa vad cine mai crede baliverne vanzatorilor de prostii,ca mecanicii aia de-au desfacut si facut zeci de motoare sunt prosti cand spun NU.
Baieti daca nu e cu suparare ,la voi a venit cineva vreodata sa intrebe ce modificari s-ar face sa creasca eficienta si anduranta franelor...daca tot vor putere mare? la mine nu.....asta spune multe despre cei pe care-i servim,pana la urma cei care produc pistoale n-au nici o vina ca unii isi mai zboara creierii cu ele ....era doar o intrebare.
P.S. NEXT cum poate un mecanic prost sau foarte prost sa distruga o masina care trebuia sa se prezinte la concurs...motivul e de ....sa ne descretim fruntile iar masina Ford Sierra Cosworth.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Intrebare pentru cei care-si fac tuning la masina....Prin cresterea diametrului total al rotii la franare efortul asupra sistemului de franare creste sau scade? E foarte important de stiut.Unul din motivele pentru care se creste diametrul jantei in afara de cel estetic care ar mai putea fi?
Mai devreme a trecut prin fata biroului meu un Mini One atmo,tuning......suna toba ca o tigaie si dadea cu fum albastru-negru....rateri in tobe la fiecare schimbare de trepte....oare ce sa fie? parcuresese deja jumatate de bulevard si tot se auzeau pocniturile,ala e tuning sau prostie in forma pura ?
Revenind la oile adica Opelurile noastre...acel X16XEL cel mai discutat motor....proiectantul l-a facut cu niste biele,bolturi si pistoane destul de nici fustele scurte la pistoane inseamna ca merge la turatii mult si bine,totusi alegerea acelei compresii mari il face extrem de problematic la orice mica neregula,inclusiv calitatea benzinei.Au mai gresit-o ei putin si la chiulasa,de blocheaza tachetii ,jocurile in ghiduri rezolvata la unele modele de chiulase,dar simeringurile mici in diametru se coc intr-o veselie...se recomanda de obicei ceva de maxima calitate.Pompa de ulei baga,doar cand e noua iar presiunea se poate ridica usor cu putina experienta.
Am motoare unul facut acum 4-5 ani,altul de 3 ani care fusese spart biele iesita prin bloc...si acum se merge cu ele in rosu,s-a rupt de 3 ori bratul motor,se distrug planetare la 6 luni...totusi duc turatiile cum era de asteptat.
Cum este proiectat are multe hibe ce pot fi corectate ...totusi multi nu-l pot aduce nici macar in parametrii normali...si atunci ar fi placut la drum,reactioneaza extrem de bine la modificari simple de la distributie si efectul e si scadere mica de consum....dar scade viteza maxima.
Am avut 1.6 pe Opel Vectra A,8v pe Vectra B 16 16v ,Tigra acelasi motor. Motoare sterse ....altceva la Alfa Romeo 1.5 ...1.7 1.7 IE si racheta 1.7 16v macar alea dadeau senzatii de meritau fiecare leut bagat in curu lor.
Mai devreme a trecut prin fata biroului meu un Mini One atmo,tuning......suna toba ca o tigaie si dadea cu fum albastru-negru....rateri in tobe la fiecare schimbare de trepte....oare ce sa fie? parcuresese deja jumatate de bulevard si tot se auzeau pocniturile,ala e tuning sau prostie in forma pura ?
Revenind la oile adica Opelurile noastre...acel X16XEL cel mai discutat motor....proiectantul l-a facut cu niste biele,bolturi si pistoane destul de nici fustele scurte la pistoane inseamna ca merge la turatii mult si bine,totusi alegerea acelei compresii mari il face extrem de problematic la orice mica neregula,inclusiv calitatea benzinei.Au mai gresit-o ei putin si la chiulasa,de blocheaza tachetii ,jocurile in ghiduri rezolvata la unele modele de chiulase,dar simeringurile mici in diametru se coc intr-o veselie...se recomanda de obicei ceva de maxima calitate.Pompa de ulei baga,doar cand e noua iar presiunea se poate ridica usor cu putina experienta.
Am motoare unul facut acum 4-5 ani,altul de 3 ani care fusese spart biele iesita prin bloc...si acum se merge cu ele in rosu,s-a rupt de 3 ori bratul motor,se distrug planetare la 6 luni...totusi duc turatiile cum era de asteptat.
Cum este proiectat are multe hibe ce pot fi corectate ...totusi multi nu-l pot aduce nici macar in parametrii normali...si atunci ar fi placut la drum,reactioneaza extrem de bine la modificari simple de la distributie si efectul e si scadere mica de consum....dar scade viteza maxima.
Am avut 1.6 pe Opel Vectra A,8v pe Vectra B 16 16v ,Tigra acelasi motor. Motoare sterse ....altceva la Alfa Romeo 1.5 ...1.7 1.7 IE si racheta 1.7 16v macar alea dadeau senzatii de meritau fiecare leut bagat in curu lor.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Defineste efort in sistem international de unitati de masura. La diametru mai mare, roata se invarte mai incet, inclusiv discul de frana. Presiunea in pistonul de frana se presupune ca ramane aceeasi. Parca se pun roti mai mari ca sa incapa discuri mai mari, un disc mai mare absoarbe mai multa energie termica, dar ce stiu eu, sunt doar un electrician.
Pune si tu un grafic viteza roata vs energie disipata in disc, la aceeasi presiune in pistonul de frana, sa ne lamurim. Intre roata si drum forta maxima de franare este la 20% din alunecare.
Ultima modificare făcută de liviu2004 la Lun 21 Apr, 2014 5:55 pm
Pune si tu un grafic viteza roata vs energie disipata in disc, la aceeasi presiune in pistonul de frana, sa ne lamurim. Intre roata si drum forta maxima de franare este la 20% din alunecare.
Ultima modificare făcută de liviu2004 la Lun 21 Apr, 2014 5:55 pm
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat