- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
Eu am avut Astra H 1.4 Twinport.
Am schimbat uleiul din cutia de viteze pe la 120 000 - 130 000 de km.
Am schimbat la reprezentanta Opel cu ulei recomandat de ei, probabil GM. Stiu ca nu a fost foarte scump.
Dupa schimbare am simtit ca schimbarea vitezelor era cumva mai fluenta.
Recomand operatiunea.
Am schimbat uleiul din cutia de viteze pe la 120 000 - 130 000 de km.
Am schimbat la reprezentanta Opel cu ulei recomandat de ei, probabil GM. Stiu ca nu a fost foarte scump.
Dupa schimbare am simtit ca schimbarea vitezelor era cumva mai fluenta.
Recomand operatiunea.
- romeo77
- **
- 107 mesaje
- din 15 Dec 2018
- Vectra 2005 Y19DTH
- Maramures
romeo77
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
Schimbat uleiul în cutia manuala F40. Am pus ulei GM 75W90 - culoarea era roșie. Vroiam sa fac mai demult treaba asta da numai acuma s-a putut. Am 283xxx km. Au ieșit 2.2-2,4 l și am pus 2.5l. Hmmm, despre uleiul scos, ce as putea spune ? Era muuuullllttttt mai fluid. Și abia mi-am dat seama ca e rosu. Sa nu credeți miturile cu lifetime. Nu știu dacã a mai fost schimbat vreodatã. În cei câțiva km fãcuți dupã schimb, nu am apucat sa îmi dau seama de schimbarea comportamentului cutiei. Da îs convins cã, cutia simte diferența.
Da am descoperit cu aceasta ocazie, ca îmi transpira putin ulei pe lângã senzorul de pe baia de ulei. Se scoate greu ?
Da am descoperit cu aceasta ocazie, ca îmi transpira putin ulei pe lângã senzorul de pe baia de ulei. Se scoate greu ?
- bibu16v
- *******
- 6,953 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,953
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- romeo77
- **
- 107 mesaje
- din 15 Dec 2018
- Vectra 2005 Y19DTH
- Maramures
romeo77
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
Mai sus de busonul golire baie ulei e un senzor introdus. Fe la el în jos, a fost umed. Acuma meșterul a zis ca e senzor nivel ulei și pe lângã el "transpirã" uleiul. Și încã o chestiune. Dopurile cu care îmi sunt astupate gãurile tijei, nu îmi sunt etanșe. Și pe acolo ies vapori ulei. Cel mai mult e pe lângã bujia din dreapta de lângã busonul pe unde se pune uleiul. Trebuie sa fie perfect ermetice ? Sa nu iasã nmk pe lângã ele ?
- bibu16v
- *******
- 6,953 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,953
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- romeo77
- **
- 107 mesaje
- din 15 Dec 2018
- Vectra 2005 Y19DTH
- Maramures
romeo77
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am schimbat si eu uleiul la cutie in weekend. E vorba de o cutie f13.
Am scos cam 1litru de ulei vechi. Am dat jos capacul care avea garnitura lipita de el la propriu. A iesit pe bucati. Unele au ramas pe cutie altele pe capac.
Am pus garnitura originala si am strans la mana, ferm. Am completat cu 1.6litri de ulei. Dupa vreo 20km constat ca am ulei pe capacul de la cutie. Am strans din nou suruburile si degeaba. Garnitura era in pozitia corecta. Trebuie sa mai aplic ceva , silicon ?
Am scos cam 1litru de ulei vechi. Am dat jos capacul care avea garnitura lipita de el la propriu. A iesit pe bucati. Unele au ramas pe cutie altele pe capac.
Am pus garnitura originala si am strans la mana, ferm. Am completat cu 1.6litri de ulei. Dupa vreo 20km constat ca am ulei pe capacul de la cutie. Am strans din nou suruburile si degeaba. Garnitura era in pozitia corecta. Trebuie sa mai aplic ceva , silicon ?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. Se curata perfect suprafețele cu spacu, lamã, perie sarma, se degreseaza, capacul se spala sa arate cã nou. Șuruburile se spalã și ele, in gãurile filetate spray și suflat.
2. Se citesc instrucțiuni utilizare la respectivul silicon și mai ales daca este pentru așa ceva. De exemplu la Victor Reinz antracit nu negru sau albastru nu mai au foaie in n limbi și dialecte, au poza sã priceapã și ãla coborât din copac. Ai cordon de 10mm, uscare 0,2mm/h iese 50 ore. Se aplica ce ambele suprafețe, cutie și capac, se așteaptã pânã face pielita 5-15min funcție de temperatura umiditate, se pune garnitura. Atenție la excesul sa nu fie pur mioritic.
3. Se fixeazã în douã șuruburi sa stea pe poziție, se pun toate la mâna, se strâng pe rand pânã la cuplul specificat, fiind un M6 în fier ajunge un max 15Nm cã altfel faci alungire sau rupere.
4. Se curata exces de silicon și pui uleiul dupã întãrire, cordonul de silicon trebuie sã aibã aer și dinspre interior cutie pentru reacție, nu numai din exterior.
2. Se citesc instrucțiuni utilizare la respectivul silicon și mai ales daca este pentru așa ceva. De exemplu la Victor Reinz antracit nu negru sau albastru nu mai au foaie in n limbi și dialecte, au poza sã priceapã și ãla coborât din copac. Ai cordon de 10mm, uscare 0,2mm/h iese 50 ore. Se aplica ce ambele suprafețe, cutie și capac, se așteaptã pânã face pielita 5-15min funcție de temperatura umiditate, se pune garnitura. Atenție la excesul sa nu fie pur mioritic.
3. Se fixeazã în douã șuruburi sa stea pe poziție, se pun toate la mâna, se strâng pe rand pânã la cuplul specificat, fiind un M6 în fier ajunge un max 15Nm cã altfel faci alungire sau rupere.
4. Se curata exces de silicon și pui uleiul dupã întãrire, cordonul de silicon trebuie sã aibã aer și dinspre interior cutie pentru reacție, nu numai din exterior.
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. Am curatat ambele suprafete de resturile de garnitura cu lama. Am dat cu spray de curatare si pe cutie si pe capac dupa ce am curatat. N-am curatat insa suruburile, nu m-am gandit la asta.
O sa comanda garnitura noua, silicon am deja rezistent la temperatura. Iti multumesc pentru sfaturi!
O sa comanda garnitura noua, silicon am deja rezistent la temperatura. Iti multumesc pentru sfaturi!
- mariuseek
- **
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
In functie de masinã/motorizare, cutiile F13 pot veni cu capac negru din tabla sau cu capac din aliaj. Capacul de tabla are o garnitura groasa (cred ca 1mm sau chiar mai mult) si se strânge la 30Nm, iar cel din aliaj are garnitura subtire (ca o foaie) si se strânge la 18 Nm. Asa zice in TIS.
Eu am pãtit, am capac de tabla, nu am fost atent si am comandat garnitura subtire. Se umezea în draci, ajunsese sa picure si pe scut. La o sãptãmâna a trebuit sa refac treaba cu garnitura corecta pe care înainte de montaj am uns-o cu vaselina. Nu a mai curs, ci doar a mai transpirat o perioada. La un an am mai restrâns la cuplu suruburile ca erau putin slãbite Daca puneam silicon probabil era perfect.
In prezent, dupa 7 ani de la operatiune nu e perfect uscat, in special spre fata, dar nu am pierdut ulei, nu a curs si nici nu mi-am mai bãtut capul cu treaba asta.
Eu am pãtit, am capac de tabla, nu am fost atent si am comandat garnitura subtire. Se umezea în draci, ajunsese sa picure si pe scut. La o sãptãmâna a trebuit sa refac treaba cu garnitura corecta pe care înainte de montaj am uns-o cu vaselina. Nu a mai curs, ci doar a mai transpirat o perioada. La un an am mai restrâns la cuplu suruburile ca erau putin slãbite Daca puneam silicon probabil era perfect.
In prezent, dupa 7 ani de la operatiune nu e perfect uscat, in special spre fata, dar nu am pierdut ulei, nu a curs si nici nu mi-am mai bãtut capul cu treaba asta.
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat