Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • 95als

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Buna.
Am citit cate ceva despre consumul de ulei la corsa c.
Va povestesc eu despre un consum exagerat ... 1l / luna. In conditiile in care merg cam 1000 km / luna.
Nici nu stiu de unde sa incep, unde sa ma duc cu ea....Motorul e obosit,asta stiu...are peste 200.000 km.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai ai cam asa :
piese (inclusiv distributie) si consumabile - 1500-1700lei
manopera care include si curatare admisie, EGR, throttle- 1000lei
manopera chiulasa (rectificare supape, scaun, inlocuire simeringuri) - 200-250lei
solutii curatare 100lei
Posibil sa se mai gaseasca si altele gen pompa apa, rola, curea accesorii, termostat, cuzineti etc. care urca pretul.
Caz real : un amic cumpara cu ochii larg inchisi si vine pe capul meu sa facem tigaia (banuia si era clar tacaneala de distributie varza). Desfacem si surpriza, un culbutor sarit si sant in ax came. Concluzia : alta chiulasa echipata, Gasit chiulasa si dupa ce o dam jos sa o schimbam sant in cilindri si vibrochen, deci alt bloc complet echipat. Vroia repede si nu a mai stat sa vina si suruburile biela, a venit acasa pe platforma.
Concluzia : numai dupa ce defaci motorul vezi daca ai ce repara, trebuie toate piesele nu ca pe raspunderea mea, ca vreau ieftineala.Trebuie om cu dotare la scule si sa faca tot ce spune neamtul, nu dupa ureche.
Varianta cu motor second : stii tu ca ala nu papa ulei ? Distributia oricum e varza, deci cumperi o loterie.
Varianta second din sursa sigura, merita si iesi cel mai ieftin. Daca vrei am motor care nu papa ulei, distributie schimbata de doar 25-30,000km la 2300lei.
Acum tu tragi linie si iei o decizie.
  • FabianRusu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua dl. Dan . Sunt un membru nou in clubopel insa am inceput sa citesc acest forum de acum 1 an jumate, cand mi-am achizitionat o Corsa C 2001 (z12xe). In prima faza am schimbat distributia (kitt Febi - lant patine si intinzator), schimbat ulei, filtre, si garnitura de la capacul clubutori (masina avand 125k , cartea service fiind pana la 114k). A urmat apoi o instalatie gpl segventiala (Stag200) de care sunt foarte multumit. Trecand la subiect vreau sa va spun ca masina ruleaza bine fara martori aprinsi in bord insa consuma cam 2-3 L de ulei la 10k (10w40) . Toba este si ea afumata iar din posturile pe care le-am citit cred ca am nevoie de o segmentare la motor. Tot din spusele dvs am prins o "teama" de service-urile care fac treaba de mantuiala si, desi sunt din Constanta as veni la Iasi pentru o segmentare ca la carte. As vrea sa va intreb daca ma puteti ajuta . Va multumesc .
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca citesti de un an si jumatate acest forum ai fi vazut ca Febi este incomplet si de cacao, nici macar cel original GM nu are toate piesele dar e singurul ok, la fel 10W40 nu este pentru aceste motoare. Pune 0W40 Mobil1 si saptamanal o lumanare la biserica, poate ai sanse sa se degripeze segmentii de ungere.
  • FabianRusu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Va multumesc. Am uitat sa precizez ca din pacate am inceput sa ma interesez mai mult abea dupa ce am facut operatiunea cu distributia. Clar urmatorul schimb va fi cu 0w40. O zi buna .
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Inainte de a face urmatorul schimb cu 0W40 fa un engine flush ca la carte....si citand pe d-l Dan cu biserica....poate ai noroc...
  • lelu68vio

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua la toata lumea.
Citesc si eu forumul,asa mai pe sarite si am gasit mult ajutor din postariile voastre si din link-uri in diferite teme/directii.
In primavara lu 2015,am cumparat si eu un corsa c din 2001,cu 159000km (banuiesc ca nu sunt reali).Masina era chiar ok per total si am fost multumit de ea...primul opel la mine..dar am avut si ghinion.
Dupa cca 500 km,necazul a fost ca s-a rupt un electrod de la bujia de la pistonul din mijloc,care a stricat supapele si pistonul avea cateva lovituri mici de tot...nici nu le-am dat atentie.Electrodul rupt a ajuns la supapa de evacuare intre ea si scaun...acolo a fost urat de tot.
Am dus chiulasa la reparat la o firma care sunt axati pe reparatii chiulase si nu numai.A costat 550 roni..ei zic ca au bagat tot nou in ea ceea ce nu cred,supapele de la pistonul doi le-au schimbat si restul au fost rectificate la scaun.OK..am pus chiulasa cu garnitura noua plus garnitura de la distributie noua,spalat,curatat tot ce am putut,ulei si filtru noi,montat totul la loc,metoda de invatare si cheie.
Toate bune pana dupa 300 km facuti,m-am uitat la joja de ulei si surpriza..nu aveam ulei in motor macar ca am bagat 3L,200g GM 10W40.Am completat 900g sa ajunga la nivel.Dupa alti 150km,am mai completat iarasi 500 ml sa fie la nivel.
Ce s-o mai lungesc?Am desfacut motoru,am cumparat segmenti MAHLE,cuzineti COPELSCHMITZ,alta garnitura de chiulasa si una noua la baie.
Pistonul doi din lovituriile primite,a blocat primul segment in canal de nu l-am mai putut scoate,asa ca am luat un piston sh cu bieleta si capac foarte ok(trebuia sa iau si celelalte pistoane).Segmentii de ungere erau blocati toti pe toate pistoanele,cuzinetii erau ca noi fara pic de zgarietura si daca am avut altii noi,i-am pus.Cilindrii nu au niciun pic de umar si parca se mai vede vag urme de hornuire.Nu a ramas nimic nedesfacut din motor toate le-am curatat/spalat,inclusiv galeria de admisie,desfacuta si lustruita.EGR curatat cu impulsuri,clapeta acceleratie(teava de la EGR care duce sub clapeta era complet infundata...abia am spart mizeria cu surubelnita(o lopata de mizerie am scos din toate piesele).Asta inseamna sa cumperi masina de la femei care merg cu ele subturate...a stat si nepornita 3 ani in garaj..abia a vrut s-o vanda..hmm
Acum dupa 4000km facuti 95% din ei in oras,am vazut ca a scazut uleiul o linie pe joja..nu stiu cat o sa intre dar incerc sa-l masor.
Consumul de benzina in oras a iesit asa..830km cu 30L de benzina.
Nu am nicio eroare stocata,cel putin pe tester nu arata nimic dar totusi am eroare P0130 la metoda agrafa.Se manifesta ca motoru nu prea vrea sa accelereze in mod mai sportiv de condus,dar daca o las mai moale merge ok si fuge pana la 150km/h fara eforturi.In schimb nu decelereaza si asta ma dispera...adica accelerez sa zic pana la 4000rpm si ii trebuie 8 secunde sa revina la relanti.Nu pot schimba vitezele pana nu se reduce turatia motorului,ca ma da in nas rau de tot.Stiu ca eroarea este de la Bank 1 Sesnsor1 O2 sonda lambda si urmeaza un noua Bosch in curand,sau sa fie si altceva?Acul de la turometru in special cand trec peste liniile de tramvai,pica,dar nu de tot..imi arata cam cu 1000rpm mai putin.Daca repornesc motoru merge normal..sper ca nu are masa cum trebuie pe undeva..sincer m-am gandit la senzorul de la volanta..cam scump!
Se mai aude un tacanit de culbutor in partea dinspre ambreaj,dar cum depistez vinovatul?
Gaze in baia de ulei nu are si nici pe le busonul de umplere ulei nu scoate pic de abur/gaz,toba a inceput sa-si schimbe culoarea pe interior de la negru spre ruginiu/roscat.Sonda lambda de dinaintea catalizatorului are circuitul de incalzire defect si ma gandesc ca de acolo se manifesta decelerarea extrem de lenta si accelerarea nu tocmai okPutere are motoru.Un mecanic foarte bun a zis ca,daca schimb sonda,o sa-mi consume semnificativ mai multa benzina.Pe tester la sonda 1 O2 arata niste valori care nu se modifica orice as face si arata amestec sarac..de aici si consumul asa de mic.Chestia asta ma chinuie din luna Mai si nu mai pot amana.Am facut ITP acum in Decembrie si noxele au iesit ca la carte(fara spaga)de altfel masinuta este ok si arata bine mai ales in interior.
Toata repratia am facuto eu asa ca manopera a costat cateva beri mie.Pana acum am pus 1400 pe ea si urmeaza si discuriile frana,saboti si placute,plus sonda..astea sunt cam 1000 de lei.
Scuze ca am scris asa mult,dar am vrut sa cuprind cam toate intr-o postare,sa vedeti si voi ce am facut dar mai ales ce NU am facut.
Multumesc pt rabdare si sper ca am postat unde trebuie.
LA MULTI ANI!
  • leonardo_if

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua!
Am nevoie de un sfat.
Opel Corsa C motor 1.0 benzina consuma ulei mult (din Germania pana acasa 2 litri).
Masina merge foarte bine, nu bate, nu troncane, motorul se aude rotund, distributie OK, trage bine chiar si la
150 Km/h, se comporta normal, nu are alte scurgeri de lichide.
Se rezolva consumul de ulei cu o segmentare?
Unde pot face aceasta operatie in Bucuresti?
Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se rezolva cu segmentare chiar daca este scumpa. Vezi la sectiunea Publicitate pentru operatiune.
  • leonardo_if

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
M-am interesat in Bucuresti la 3 service-uri din sectiunea Publicitate si preturile pentru segmentare motor si manopera variau intre 2.200 si 3000 lei (la un service au spus ca trebuie schimbata si distributia deoarece e hidraulica). Am hotarat ca nu merita sa bag atatia bani in ea si merg asa cu ea.
Am facut un schimb de ulei cu Ravenol HCS 5W40 + filtru de ulei Mann, am curatat injectoarele , egr si am schimbat bujiile. Momentam, sunt multumit de masina, cu exceptia consumului de ulei. Cu Ravenol consuma cam 800-900 ml la 1000 Km (completez aproximativ 400grame pe saptamana in Bucuresti- 500 KM).
Ma gandesc sa trec la vara pe Motul 6100 Sinergie + SAE 10W40 (din on line am aflat ca este consumat mai putin intre schimburi ulei la modelele Opel).
PS Primul defect : timoneria cutie de viteze - problema cunoscuta Corsa an < 2004. Remediat.
  • leonardo_if

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Scuze. Întinzãtorul e hidraulic.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De pe on line gasesti numai reclama mincinoasa si alte prostii.
Poti pune ulei si de la mama lui Motul ca tot va papa in draci, chiar mai mult.
In 12 pagini doar aici (vezi si Agila) nu gasesti raspuns ?
  • astrag1.2_16v

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2014

  • Mesaj Privat
kratos a scris:asa zic si eu ca merge excelent cu 0W40 mobil1 si merge marfa iar sustin idea ca cine zice ca nu consuma masina lui ulei indiferent de uleiul folosit e vrajeala curata .or fi poate dar sub nici o forma corsa


Tin sa te surprind am o astra g de 1.2 16 v segmentata acum un an si cu ulei GM 10w40 ...nu am completat de anul trecut nici un gram de ulei dupa 10000 de mile rulate de la segmentare. Pierderile erau la mine erau din simeringirile de supape si segmentii de ungere dusi.
  • opelcorsacgeorge

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Salutare ,am un opel corsa c ,1.2,z12ex ,am schimbat am 2 zile uleiul ,am pus mobil 5w50 ,am vazut astazi doua pete de ulei mici sub masina si in Partea dreata a motorului,pana acum nu am mai vazut pete,sa fie de la ulei?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR