- Traista Dan
- *
- 1 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Astra 2004 Z17DTH
- Neamt
Traista Dan
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
mishulyn
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salut baieti,
Am citit acest subiect aproape tot, si cred ca v-ati complicat tare de tot. Si eu am problema asta de mult, in sensul ca motorasul este foarte fortos si a rupt axul clapetei.
L-am lipit eu cu greu la loc, am pus motorul pe pozitia de a trage aer de afara si l-am lasat asa de vreo 2 ani cu mufa scoasa.
Ieri am avut ceva timp si l-am desfacut iar.
Am ajuns la concluzia ca inseriind o rezistenta de 200-250 ohmi cu motorasul, il face sa miste clapeta dupa cum apesi butonul, dar sa nu poata forta mecanismele alea din plastic.
Sa nu radeti de "rezistenta" mea, asta e ce am avut la indemana pe loc pentru probe. Functioneaza asa fara sa se incinga sau sa forteze, insa am luat niste rezistente de 100 ohmi la 5w care ar trebui sa rezolve problema definitiv dupa ce le instalez inseriate. Becul ala pus de mine o sa se scuture de la vibratii, deci tot rezistentele sunt o solutie.
Verificarea se face tinand cu mana de axul motorasului. Cu motorul alimentat direct din mufa, nu ai sanse sa-l opresti. Apoi cu rezistente inseriate vei vedea ca-l opresti destul de usor.
Stima,
Mihai
Am citit acest subiect aproape tot, si cred ca v-ati complicat tare de tot. Si eu am problema asta de mult, in sensul ca motorasul este foarte fortos si a rupt axul clapetei.
L-am lipit eu cu greu la loc, am pus motorul pe pozitia de a trage aer de afara si l-am lasat asa de vreo 2 ani cu mufa scoasa.
Ieri am avut ceva timp si l-am desfacut iar.
Am ajuns la concluzia ca inseriind o rezistenta de 200-250 ohmi cu motorasul, il face sa miste clapeta dupa cum apesi butonul, dar sa nu poata forta mecanismele alea din plastic.
Sa nu radeti de "rezistenta" mea, asta e ce am avut la indemana pe loc pentru probe. Functioneaza asa fara sa se incinga sau sa forteze, insa am luat niste rezistente de 100 ohmi la 5w care ar trebui sa rezolve problema definitiv dupa ce le instalez inseriate. Becul ala pus de mine o sa se scuture de la vibratii, deci tot rezistentele sunt o solutie.
Verificarea se face tinand cu mana de axul motorasului. Cu motorul alimentat direct din mufa, nu ai sanse sa-l opresti. Apoi cu rezistente inseriate vei vedea ca-l opresti destul de usor.
Stima,
Mihai
mishulyn
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
Cum nu ma mai lasa sa editez...
Am schimbat becul cu 2 rezistente de 52 ohm si una de 100 ohmi. Toate de 5w si inseriate.
Arata mai bine.
Dupa 20 minute de motor pornit, rezistentele erau putin caldute la atingere.
Recomand varianta cu 3 rezistente cum am facut eu pentru distributia incalzirii. Cred ca se poate face si cu 2 rezistente de 100 ohm, dar atunci sa fie de putere mai mare, cam 7wati fiecare.
Ca sa fiti super siguri, puteti pune o siguranta termica de 90 grade sau mai jos, la 2 amperi lipita fizic de rezistente si inseriata electric cu ele. (E 2 ron una)
Stima,
Mihai
Am schimbat becul cu 2 rezistente de 52 ohm si una de 100 ohmi. Toate de 5w si inseriate.
Arata mai bine.
Dupa 20 minute de motor pornit, rezistentele erau putin caldute la atingere.
Recomand varianta cu 3 rezistente cum am facut eu pentru distributia incalzirii. Cred ca se poate face si cu 2 rezistente de 100 ohm, dar atunci sa fie de putere mai mare, cam 7wati fiecare.
Ca sa fiti super siguri, puteti pune o siguranta termica de 90 grade sau mai jos, la 2 amperi lipita fizic de rezistente si inseriata electric cu ele. (E 2 ron una)
Stima,
Mihai
ATruica
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2017
- Mesaj Privat
- astrag1.2_16v
- **
- 54 mesaje
- din 17 Aug 2014
- Astra 2001 Z12xe
- Bucuresti
astrag1.2_16v
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2014
- Mesaj Privat
- Partnoi Marcel
- *
- 32 mesaje
- din 13 Nov 2016
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
Partnoi Marcel
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2016
- Mesaj Privat
- Partnoi Marcel
- *
- 32 mesaje
- din 13 Nov 2016
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
Partnoi Marcel
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2016
- Mesaj Privat
1.7dti_edition2000 a scris:Dupa ce schimbati motorasul cu unul bun,pt a nu se mai strica datorita alimentarii continue,intercalati montajul din poza.Cele 2 piese PTC se gasesc in orice TV (cite unul intr-un tv sau la orice atelier service TV,se folosesc pt demagnetizarea tubului la pornire,in magazin costa cam 5 lei bucata.Diodele pot fi orice diode de 1 amper.In regim de repaus dispozitivele PTC vor reduce curentul prin motoras pina la o valoare neglijabila.Bafta!
--Montajul se leagã în serie sau paralel ?
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
kassyo
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2021
- Mesaj Privat
Salutare. La mine facea figuri clapeta in sensul ca mergea intermitent si la un moment dat chiar s-au inversat comenzile. De 22 de ani de cand e masina, nu s-a umblat la turbina. Dupa ce am dat motorasul clapetei jos de mai multe ori pt ca am suspectat angrenaje gripate/uzate sau tija cu aceleasi probleme, pana la urma s-a dovedit a fi magnetul din motoras care se dezlipise din adeziv si se invartea odata cu rotorul, in functie de temperatura ambientala. Decapsarea motorasului a fost dificila pt ca are tabla groasa in carcasa si nu se mai poate capsa, dar nu conteaza pt ca in interiorul ansamblului e tinut destul de fix incat sa nu sara. Daca se incumeta cineva sa faca aceeasi operatiune ca si mine, magnetul(statorul) trebuie sa aiba taietura la 90 de grade fata de periile colectoare de pe capac si pt fixare... picatura. In functie de cum sta taietura magnetului, e posibil sa fie nevoie de inversat firele de pe motoras (se inverseaza comenzile). Uzura pe colector nu am vazut de la faptul ca ar sta in tensiune, iar disiparea termica nu e o problema. Recomand si schimbarea vaselinei la angrenaje dupa degresare. Personal am pus vaselina grafitata. Sistemul la batranul meu Astra G e Behr. Nu am facut poze pt ca de fiecare data operatiunile s-au facut noaptea si nu mi-a trecut prin cap ca au fost atatea probleme de-a lungul vremii.
SNemtisor
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2023
- Mesaj Privat
kassyo
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2021
- Mesaj Privat
SNemtisor
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2023
- Mesaj Privat
kassyo
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2021
- Mesaj Privat
E posibil sa ai aceeasi problema. Daca ai timp la dispozitie, masoara sa vezi daca ajunge intai tensiune la motorasul de la clapeta, daca da, atunci da jos turbina, desfa motorasul. Motorasul nu cred ca e ars... sistemul e destul de simplu. Cu el dat jos si un traf de minim 9V (ideal 12V) e mai simplu de verificat in casa, unde e cald si bine. Desfa ansamblul ala si scoate motorasul. Daca vibreaza cand il alimentezi sau da semne ca ar vrea sa porneasca, atunci ai aceeasi problema pe care am avut-o eu si incepe distractia. Avand in vedere ca filtrul e curat... mergi de ceva vreme pe recirculare.