Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu trebuie suspendat motorul. X18XE este asemanator cu x20xev la sistemul de prindere al motorului pe cadru-suport. Trebuie sa demontezi bratul de la suportul superior de balans, sa indepartezi/demontezi cureaua de accesorii, sa demontezi flansa arborelui cotit, sa demontezi capacul de protectie de la distributie, sa aduci distributia la semne, sa blochezi rolele de la axe cu came cu dispozitiv KM si numai dupa acestea te apuci demontat ceea ce ai defect la distributie.
Skip ads

  • Laur R.

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Atunci cred ca o sa ma apuc de ea acasa ca am tot ce imi trebuie. Sa inteleg ca mai bine cumpar tot kitul de distributie chiar daca a fost schimbata recent?

Multumesc pentru raspunsuri.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Distributia se schimba la fiecare 60000km. Se schimba:
-curea distributie-1buc
-role ghidaj-2buc
-rola intinzator-1buc
-pompa de apa
Se verifica:
-semeringuri(2buc) axe came sa nu ai scurgeri de ulei. Se inlocuiesc daca prezinta scurgeri de ulei
-semering(1buc) arbore cotit de pe pompa de ulei sa nu ai scurgeri de ulei. Se inlocuieste daca prezinta scurgeri de ulei
-zona pompei de ulei, sa nu ai scurgeri de ulei pe bloc motor
  • silviur31

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Nu stiu daca problema mea este una generala sau doar mie mi se intamppla.Pe scurt.Anul trecut am schimbat distributia si cueoaua de accesorii.TOt, role,pompa de apa,intinzatoare.Acum mi-a picat din nou.Cureaua arata jalnic zici ca are 50mii , rolele s-au strambat, a sarit depe punct si pompa de apa huruie.Asa ca am luat iar kitul nou de distributie.Pompa, role curea.Gates , a nu se considera reclama.Problema este ca nu se potriveste una din rolele de ghidare.Cea de anul trecut are un fel de "camasa" suplimentara, care intra pe suportul ce sustine cele 2 role.Deci nu sunt la fel.Anul trecut am luat ceva topran, de la lizeanu ,piese opel. Se pare ca sunt ff proaste si se strica repede.Acum nu gasesc modeleul celei de-a 2-a rola care vine pe acel suport.Cum e cu rolele astea de ghidare, ca si in cataloage sunt de mai multe tipuri.Care este cea corecta, deoarece si suportii pentru ele difera de la un model lal altul .De ex x20ze are alt suport .Pntru modeleul meu imi da 2 tipuri de role , la fel ,si 2 diferite, parca mai mare si cu niste caneluri ca de plastic. Ne lamureste cineva? suportul meu este cel din img 1.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut. Nasol ca ti s-a intamplat asemenea incident.
Ai respectat cuplurile de starngere?
Ai respectat pozitia corecta a pompei de apa?
Ai respectat corect intinderea curelei noi?
Eu am folosit role ghidaj INA(motor x20xev).
In alta ordine de idei bine ca ai scapat ieftin daca ti-a sarit de la punct, mai rar sa fie doar nevoie de o alta distributie.
Nu exista pe Vectra B motorizarea x20ze, ai gresit codul. Am schimbat-o si eu de curand si se prezinta foarte bine dupa primii 3000km. Am folosit urmatoarele componente:

  • silviur31

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
N-ai inteles.Kitul este cel corect,pentru masina mea.Am fost la 5 furnizori.Mecaniucul de la service nu mai stie nici el.Anul trecut a fost schimbat la fel, tot kitul, de la acelasi magazin.Acum vine acelasi kit, cu role la fel.Uite aici ce am pus eu pe masina anul trecut si a fost ok, la fel ca ce a fost initial, din germania.
https://www.clubopel.com/vie...p=1440155#1440155
Ca si in poza ta, daca montez pe piesa mea cele 2 role, una are joc, surubul trece pana in motor iar rola joaca dearece nu intra fest pe acel gat din piesa cum e in poze si cum intra cealalta piesa.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Eu zic sa iei doua role INA exact ca in poza cu rolele mele. rola ta(din cate am vazut in linck) "nu are mijloc" comun cu rola , ci este dintr-o alta bucata. pai rulmentul rolei se invarte "in bile" sau se invarte practic pe piesa aceea. ia o rola dintr-o bucata si gata. Asa era distributia mea inainte, imi curgea ulei pe la semeringurile de la axele cu came. Suportul zic eu ca seamana. Daca nu "centrezi" bine rola o sa iti uzeze excesiv iar cureaua.

  • silviur31

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Am gasit rola care era pe masina si care imi trebuia, problema ca cei de la service au comandat-o la fel dupa serie Mapco si a venit la fel cu ce era in kitul de la Gates, Conitech, Febi...s.a , adica dintr-o singura bucata,fara inelul interior care ii ingusteaza diametrul interior la 21,8 mm si intra fest pe piesa de la masina, fara joc.Rolele din kit sunt la fel, cu diametrul interior de 24 mm. Nu striu ce se intampla, poate cei de la opel au schimbat codul OE sau au introdus in kit aceleasi role fara a se gandi la aceasta diferenta intre ele...sau poate au scchimbat si piesa de la motor pe care vin montate aceste role....Cine stie? Macar cei de la service acum imi dau garantie pe manopera....Apropo, tu ai montat rolele care vin in kit...cea din varf nu juca?Ai obtinut garantie pe manopera? Macar sa stiu daca service-ul este de vina sau poate mai trebuie schimbat ceva pe acolo sa se potriveasca noul kit....surub etc...
Multumesc pentru poze si pentru raspuns.Sper sa nu mai aiba si altii problema mea si daca scchimba distributia si au aceleasi piese macar sa faca niste poze cu ce au avut pe masina sau sa ne dea mai multe informatii . Oricum, tot la service ajungem dar fara garantii nu prea avem incredere.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Garantia "mi-am oferit-o" singur. Distributia este schimbata personal toata...role-pompa apa-rola intinzator-semeringuri axe came-suruburi noi-strangere la cuplu. Verificata la 3000km atat pentru deviere punct mort dar si pentru cuplu. Totul perfect. Motorul functioneaza impecabil desi are aproape 200000km. Nicio rola nu are joc. Prefer sa le fac singur decat sa mai trec vreodata pragul vreunui service. Poate in caz de accident, doamne fereste si "bat in masa".
  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
In Craiova kit ul la un magazin renumit il fac asa : curea Conti sau Gates 95 lei Rola intinzatoare Ina 150 lei role ghidaj 2x95 lei pompa Graf 185 sau i50 lei (depinde de cod) total 620 lei deci unde gasiti voi kit la 310-350 lei ?
Se mai schimba si antigelul 64 lei deci 620+64 =684 lei
Manopera la service ul reprezentantei magazinului 250 lei .

PS am distributia montata in Germania ,masina din calculele mele are peste 70 de mii de km si cureaua se prezinta perfect (vizual) si ma bate gandul sa o mai tin cel putin 20 de mii de km .
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,254
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu am platit pe distributie Conti + role INA 280 lei si 135 lei pompa apa Hepu, (x16xel). Am mai cumparat si garniturile de la capacul culbutorilor cu 30 lei perechea Victor Reintz in ambalaj de Unix, garnituri care le gasisem in mai multe locuri cu 90 lei perechea. Este mult mai ieftin kitul de distributie decat sa cumperi pe componente.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 827
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
ksper a scris:Garantia "mi-am oferit-o" singur. Distributia este schimbata personal toata...role-pompa apa-rola intinzator-semeringuri axe came-suruburi noi-strangere la cuplu. Verificata la 3000km atat pentru deviere punct mort dar si pentru cuplu. Totul perfect. Motorul functioneaza impecabil desi are aproape 200000km. Nicio rola nu are joc. Prefer sa le fac singur decat sa mai trec vreodata pragul vreunui service. Poate in caz de accident, doamne fereste si "bat in masa".

Salut, este foarte complicat sa schimbi singur distributia ? Eu am ajuns de mi-am schimbat singur senzorul de la axa cu came, dupa ce un "specialist" vroia sa dea distributia jos ca sa faca treaba asta. Ai neaparat nevoie de cheie dinamometrica ? Dar de dispozitivul KM de care ziceai pentru blocarea axelor cu came ? Nu cumva (asta am observat eu la x18xe) exista un "cautator" in care se poate pune un surub care blocheaza axele ?
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
la vectra unul din suportii motorului trece prin centrul curelei si nu poti sa scoti/pui cureaua decat daca desfaci acel suport...
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 827
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Stiu, cand am schimbat senzorul a trebuit sa dau jos capacul de la distributie. Ma refeream la rolele ce trebuie schimbate, si pompa de apa - nu cumva sunt anti-prosti ? Adica poti sa le montezi si gresit ?
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Bx3m, nu cred ca este ceva anti-prosti la vreo masina, atata timp cat o gramada de service-uri sunt pline cu "schimbatori de piese", si nu mecanici. Daca vrei o treaba bine facuta mergi la un service unde ai cunostinte/prieteni si poti sa vezi ce se lucreaza la masina ta, sau faci tu singur. Cam in toate kit-urile de distributie am vazut ca exista o schita de montaj destul de detaliata. Este bine sa folositi o cheie dinamometrica pentru a evita tensionari prea puternice/slabe ale suruburilor. Recomand folosirea calelor la motoarele cu 2 axe cu came pentru a nu decala axele. Calele decalate pot avea consecinte destul de grave si neplacute.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 827
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Da da, stiu, intotdeauna se caleaza axele cu came, indiferent daca una sau 2. Altfel se cheama "sarit de la punct" si se pedepseste cu buba mare la motor Smile
Bineinteles, cand zic "anti-prosti" nu ii iau in calcul pe cei puternici (daca stii bancul). Altfel, cred ca orice om cu un simt tehnic mai puternic si ceva minte in cap - nu doar vanturi - poate sa puna la loc ce a scos.
In principiu, orice pas gresit in montarea distributie poate avea consecinte ... scumpe, tocmai de aia nu am incredere in multi "mecanici". Cred ca faptul ca ai fost suficient de prost incat sa nu poti sa termini altceva decat un liceu tehnic, dar destul de norocos incat sa te si angajeze cineva pe principiu asta nu te aduce cu nimic mai aproape de meseria si ... de ce nu, vocatia de mecanic Smile Sunt convins ca niciun mecanic adevarat nu se va simti jignit de ceea ce tocmai am afirmat, intrucat la ei nu se aplica Smile
  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Sa fi sigur ca nu orice mecanic se baga la distributie atat timp cat iti dau garantie . Asta inseamna sa si bata singuri cuie in talpa.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 827
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Mda, e adevarat si asta. Pana la urma, poti economisi 200 de lei, dar poti pierde mai mult ...
  • vipcosty

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2001 zxe18
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua. Am avut un tachet bloca. L am schimbat,am schimbat distribuția,și motorul merge in 3. Am eliminat problemele de aprindere. Am ținut cont la montare de ordinea lagãrelor,dar nu am ținut cont de ordinea axelor cu came. Este posibil sa le inversez? Și dacã da,ce efect are avea?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu ai golit tachetii ,cel mai probabil o supapa ramane deschisa.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR