- ahappyuser
- *******
- 6,757 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,757
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Dar mai intai sa va spun cum merg eu cu masina mea :
- cu motorul rece (adica pana am acul indicator de temperatura pe zona albastra) schimb la 2.000 rpm (nu folosesc turbo pana nu se incalzeste uleiul, nu e indicat)
- dupa ce se incalzeste motorul, schimb la 3.000 - 3.500rpm maxim
- cand o mai alerg in weekend ca sa scap de depunerile din catalizator (merg cam 90% din total km rulati prin oras) conduc una bucata centura Sibiului (24km) la 3.500rpm intr-a 5-a. Pana intr-a 5-a, schimb vitezele 2,3,4 la 4.400rpm (aici e puterea maxima la motor in cartea tehnica).
Si acum, m-am uitat la ceasul de turbo... turbina nu produce boost pana la 2.000rpm, deci m-am gandit bine sa schimb la 2.000rmp cand motorul nu e cald.
Dupa ce se incalzeste, ma folosesc de turbina cat mai bine (accelerez pana turbina produce maxboost, adica 0.72bar la motorizarea mea).
- ahappyuser
- *******
- 6,757 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,757
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Prefer sa stau cu ochii pe sosea si din cand in cand pe vitezometru.
- madalyn2009
- **
- 320 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Astra 2008 Z17DTL
- Braila
madalyn2009
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- asandulescu
- **
- 54 mesaje
- din 04 Nov 2011
- Astra 2002 y1.7dt
- Bucuresti
asandulescu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2011
- Mesaj Privat
Dar mai intai sa va spun cum merg eu cu masina mea :
- cu motorul rece (adica pana am acul indicator de temperatura pe zona albastra) schimb la 2.000 rpm (nu folosesc turbo pana nu se incalzeste uleiul, nu e indicat)
- dupa ce se incalzeste motorul, schimb la 3.000 - 3.500rpm maxim
- cand o mai alerg in weekend ca sa scap de depunerile din catalizator (merg cam 90% din total km rulati prin oras) conduc una bucata centura Sibiului (24km) la 3.500rpm intr-a 5-a. Pana intr-a 5-a, schimb vitezele 2,3,4 la 4.400rpm (aici e puterea maxima la motor in cartea tehnica).
Si acum, m-am uitat la ceasul de turbo... turbina nu produce boost pana la 2.000rpm, deci m-am gandit bine sa schimb la 2.000rmp cand motorul nu e cald.
Dupa ce se incalzeste, ma folosesc de turbina cat mai bine (accelerez pana turbina produce maxboost, adica 0.72bar la motorizarea mea).
Si la cat incepe sa scada boostul? 3500?4000? sau se duce in maxim pana la 4400rpm?
- ahappyuser
- *******
- 6,757 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,757
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca insa accelerez normal, pana la 3.000rpm boost-ul urca la 0.6-0.7bar pret de cateva secunde, dupa care coboara lent la 0.3-0.4bar si acolo ramane daca continui sa merg cu 3.000rpm. Asta se intampla de obicei la drum lung, cand merg intr-a 5-a cu 120km/h.
- asandulescu
- **
- 54 mesaje
- din 04 Nov 2011
- Astra 2002 y1.7dt
- Bucuresti
asandulescu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,757 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,757
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
In cazul motorizarii tale nu gasesti chiar tot ce ai nevoie; la mine din admisie pleaca un furtun de aer care intra in pompa de injectie si apasa pe membrana din dispozitivul compensator de debit, acolo am pus eu T-ul din kit-ul de ceas turbo si apoi furtunul mi-a ajuns pana in bord la ceas (mai multe detalii aici).
La tine va trebui sa faci o gaura in conducta de la iesirea din intercooler, cea care duce in admisie si in care sa poti suda o teava metalica subtire iar in ea sa intri cu furtunul de la ceasul de turbo. Sau sa faci un fel de piesa prelungitoare din metal pe care sa o pui imediat dupa turbina intre furtune.
Ideia e ca furtunul care va citi presiunea din admisie trebuie sa fie montat direct pe circuitul de admisie, cat mai aproape de admisia presurizata.
- asandulescu
- **
- 54 mesaje
- din 04 Nov 2011
- Astra 2002 y1.7dt
- Bucuresti
asandulescu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2011
- Mesaj Privat