- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Z14ZEP are istorie lunga, a placut celor de la Opel de la primele X10XE/X12XE, au dezvoltat seria Z10XE/Z12XE dupa care seria twinport XEP dupa care au marit cilindreea la 1,4L . Mai nou pe acesta au pus turbina daca tot e fiabil.
Din Y17DIT au scos repede Y17DT dupa care Z17DT (CDTI cum spun unii) in doua variante L si H adica 80 si 101cp.
Marea problema la diesel e ca nu sunt pentru oras adica drumuri scurte cu motor rece si ai costuri de intretinere muuuult mai mari decat la un benzinar la care astia nici macar nu stiu unde sunt injectoarele.
Un diesel este parfum pe distante mari dar in oras numai probleme si consum mare. Care nu crede sa vada pe BC sau pe tester timpul de injectie care este dublu.
Revenind la intrebarea initiala cu care pe care...
Z14XEP face lejer un Z17DTL
Daca dai de un Z17DTL sau DTH remapate nu ai sanse decat pe primii metri (sute)
Din Y17DIT au scos repede Y17DT dupa care Z17DT (CDTI cum spun unii) in doua variante L si H adica 80 si 101cp.
Marea problema la diesel e ca nu sunt pentru oras adica drumuri scurte cu motor rece si ai costuri de intretinere muuuult mai mari decat la un benzinar la care astia nici macar nu stiu unde sunt injectoarele.
Un diesel este parfum pe distante mari dar in oras numai probleme si consum mare. Care nu crede sa vada pe BC sau pe tester timpul de injectie care este dublu.
Revenind la intrebarea initiala cu care pe care...
Z14XEP face lejer un Z17DTL
Daca dai de un Z17DTL sau DTH remapate nu ai sanse decat pe primii metri (sute)
- asandulescu
- **
- 54 mesaje
- din 04 Nov 2011
- Astra 2002 y1.7dt
- Bucuresti
asandulescu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2011
- Mesaj Privat
" eu VERIFIC distributia la 120000km...tu o SCHIMBI la fiecare 60000km" distributia la y1.7dt se schimba la 150 000km. Fara nici un fel de ironie urmatoarea masina va fi pe benzina. NU o mai luati personal! NU am nimic cu voi, in continoare pt mine 1.4 nu exista, asta nu inseamna ca nu e bun., fiabil, etc.
- vallyyy
- OP
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Din curiozitate,in variantele actuale exista 1.4 pentru tine http://www.youtube.com/watch?v=07jI5Fbn8Co ? sau si asta e pentru piata?
- asandulescu
- **
- 54 mesaje
- din 04 Nov 2011
- Astra 2002 y1.7dt
- Bucuresti
asandulescu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2011
- Mesaj Privat
Nu merge dar banuiesc ca imi arunci ceva turbo. Intradevar e un motor performant dar eu nu imi permit asa ceva. Am investit foarte multi bani in masina asta, bani de care trebuie sa ma folosesc. Sunt convins ca e un motor puternic dar la fel de bine stiu ca trage din rezervor la forja la fel de mult ca un 2.0 aspirat. Dupa cum vedeti nu laud 1.7dti ca m-am convins ca e un motor cu destule probleme, sungurul lucru care ma face sa am incredere in el e ca sunt si altele mai proaste. Acum daca vin si eu si arunc 1.7 de 125 hp si zic ca se trage din al meu ce castig? Asa si tu nu arunca in discutie un motor care nu are nimic in comun cu al tau. Sincer imi pare rau ca motoarele sunt din ce in ce mai mici, sper sa mai apuc sa ma bucur si eu de un motor mare cum ar fi un 2.8 de la bmw.
cristinel
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
Este nostimã discuþia, mai ales pe prima paginã. De ce trebuie sã comparãm mere cu pere. În general, amândouã au vitamine, ajutã tranzitul intestinal, etc, dar depinde de fiecare persoanã în parte. Motoarele diesel sunt motoare de cursã lungã, concepute pentru mulþi km/an, dar cu întreþinere mai scumpã faþa de motoarele pe benzinã. Când faci comparaþie între cele douã trebuie stabilite iniþial criteriile de comparaþie. Pentru fiecare criteriu ai plusuri ºi minusuri pentru fiecare motor în parte. La final, tragi linie, vezi cum stai, apoi alegi modelul cel mai avantajos.
Ultima modificare făcută de cristinel la Joi 05 Apr, 2012 10:53 am
Ultima modificare făcută de cristinel la Joi 05 Apr, 2012 10:53 am
- vallyyy
- OP
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
asandulescu a scris:Nu merge dar banuiesc ca imi arunci ceva turbo. Intradevar e un motor performant dar eu nu imi permit asa ceva. Am investit foarte multi bani in masina asta, bani de care trebuie sa ma folosesc. Sunt convins ca e un motor puternic dar la fel de bine stiu ca trage din rezervor la forja la fel de mult ca un 2.0 aspirat. Dupa cum vedeti nu laud 1.7dti ca m-am convins ca e un motor cu destule probleme, sungurul lucru care ma face sa am incredere in el e ca sunt si altele mai proaste. Acum daca vin si eu si arunc 1.7 de 125 hp si zic ca se trage din al meu ce castig? Asa si tu nu arunca in discutie un motor care nu are nimic in comun cu al tau. Sincer imi pare rau ca motoarele sunt din ce in ce mai mici, sper sa mai apuc sa ma bucur si eu de un motor mare cum ar fi un 2.8 de la bmw.
Nu intelegi aluzia,nu ma intereseaza daca se trage sau din al meu etc.,tu ai o parere despre 1.4 ca nu exista,eu te intreb actualmente(ca masinile noastre nu sunt actuale sunt din '98 ca modele) 1.4 exista si pentru tine sau nu ? O astra J 1.4 turbo din 2010 se invarte cam pe la 11 000 - 12 000 euro adica cat un Sandero MK2 nou,cat despre consum la 1.4 turbo indiferent ca e de la Opel , Vw etc. te inseli
- asandulescu
- **
- 54 mesaje
- din 04 Nov 2011
- Astra 2002 y1.7dt
- Bucuresti
asandulescu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2011
- Mesaj Privat
vallyyy a scris:Din curiozitate,in variantele actuale exista 1.4 pentru tine http://www.youtube.com/watch?v=07jI5Fbn8Co ? sau si asta e pentru piata?
Am vazut filmuletul si se misca bine. Nu imi permit o masina ca asta, si daca as avea banii nu m-as duce sa o iau, nu pt ca nu isi face banii ci pt ca nu am conditii sa tin o astfel de masina, adica nu vreau sa o gasesc zgariate cu cheia ca pe asta si sa plang in pumn pt un fraier care se plictisea si a vrut sa vada cate e mai tare vopseaua sau cheia. Astept sa se ieftineasca si imi iau si eu:))))
- vallyyy
- OP
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Eu zic ca benzinarele astea mici turbo sunt de viitor,momentan sunt putine dar se vor inmulti simtitor daca se vor dovedi si fiabile,deci lasi de inteles ca la standardele actuale 1.4 exista si pentru tine,doar la standardele trecute (astra G,astra H) nu exista si sunt pentru piata
Ultima modificare făcută de vallyyy la Joi 05 Apr, 2012 11:01 am
Ultima modificare făcută de vallyyy la Joi 05 Apr, 2012 11:01 am
- asandulescu
- **
- 54 mesaje
- din 04 Nov 2011
- Astra 2002 y1.7dt
- Bucuresti
asandulescu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2011
- Mesaj Privat
vallyyy a scris:
Nu intelegi aluzia,nu ma intereseaza daca se trage sau din al meu etc.,tu ai o parere despre 1.4 ca nu exista,eu te intreb actualmente(ca masinile noastre nu sunt actuale sunt din '98 ca modele) 1.4 exista si pentru tine sau nu ? O astra J 1.4 turbo din 2010 se invarte cam pe la 11 000 - 12 000 euro adica cat un Sandero MK2 nou,cat despre consum la 1.4 turbo indiferent ca e de la Opel , Vw etc. te inseli
asandulescu a scris:Nu merge dar banuiesc ca imi arunci ceva turbo. Intradevar e un motor performant dar eu nu imi permit asa ceva. Am investit foarte multi bani in masina asta, bani de care trebuie sa ma folosesc. Sunt convins ca e un motor puternic dar la fel de bine stiu ca trage din rezervor la forja la fel de mult ca un 2.0 aspirat. Dupa cum vedeti nu laud 1.7dti ca m-am convins ca e un motor cu destule probleme, sungurul lucru care ma face sa am incredere in el e ca sunt si altele mai proaste. Acum daca vin si eu si arunc 1.7 de 125 hp si zic ca se trage din al meu ce castig? Asa si tu nu arunca in discutie un motor care nu are nimic in comun cu al tau. Sincer imi pare rau ca motoarele sunt din ce in ce mai mici, sper sa mai apuc sa ma bucur si eu de un motor mare cum ar fi un 2.8 de la bmw.
Nu intelegi aluzia,nu ma intereseaza daca se trage sau din al meu etc.,tu ai o parere despre 1.4 ca nu exista,eu te intreb actualmente(ca masinile noastre nu sunt actuale sunt din '98 ca modele) 1.4 exista si pentru tine sau nu ? O astra J 1.4 turbo din 2010 se invarte cam pe la 11 000 - 12 000 euro adica cat un Sandero MK2 nou,cat despre consum la 1.4 turbo indiferent ca e de la Opel , Vw etc. te inseli
Parerea exista si e a mea, ca tu nu esti deacord cu ea asta e traba ta si nu ma supar si nu ma atac. Inca o data nu ma intereseaza sa laud 1.7 si sa denigrez 1.4 ca nu am nici un scop. eu sincer din cele doua noi vorbind eu as lua dieselul pt ca: turatia la care acest motor da randament ma avantajeaza in felul cum eu o folosesc, rezultand un consum mic si o fealing bun. In afara de acest aspect 1.7 nu are nici un avantaj, recunosc.
- vallyyy
- OP
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- asandulescu
- **
- 54 mesaje
- din 04 Nov 2011
- Astra 2002 y1.7dt
- Bucuresti
asandulescu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2011
- Mesaj Privat
- vallyyy
- OP
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
vallyyy a scris:Depinde cum pui problema,mie mi-a placut ca astra 1.4 are 90 de cai spre exemplu fata de golf 4 care la 1.4 are 75 de cai,dar recunosc ca mi-ar fi placut si mai mult motorul de 1.4 de la renault care are 98 de cai,ceea ce nu e deloc rau
Daca o sa ai vreodata ocazia, chinuie un pic un 1.4 109 CP de pe Hyundai I30. Un motor care imi place la nebunie.
- asandulescu
- **
- 54 mesaje
- din 04 Nov 2011
- Astra 2002 y1.7dt
- Bucuresti
asandulescu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2011
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Epoca tractorului incepe sa apuna. Prea multa tehnologie, performante destul de bune dar cu un pret pe masura. Fiabilitatea lor a inceput sa scada, chiar se discuta in UE despre interzicerea tractoarelor din 2015. In anumite orase din Europa este interzisa circulatia dieselului.
In schimb, se investeste foarte mult la ora actuala in motoarele pe benzina. Un bun exemplu este firma Ford. Iata ce spune un posesor de Mondeo 2.0 Ecoboost 240CP:
Mai nou, tot aceeasi firma a scos Ecoboostul de 1.0 la 100 si 125 CP. Din ce am citit prin review-uri este foarte laudat motorul asta, scoate niste consumuri de vis.
http://0-100.hotnews.ro/201...-ecoboost-125-cp/
Am avut pana acum doua tractoare, cumparate de noi ambele. In general bune, nu mi-au facut probleme dar gata. Urmatoarea va fi benzinara turbo. Nici un diesel, cat ar fi el de performant nu o sa ofere senzatiile pe care le ofera o masina pe benzina.
In schimb, se investeste foarte mult la ora actuala in motoarele pe benzina. Un bun exemplu este firma Ford. Iata ce spune un posesor de Mondeo 2.0 Ecoboost 240CP:
M-am mai obisnuit cu masina dupa 5 luni de utilizare zilnica si consumul este acum de 11 in oras si 7.5 - 8 l/100km in afara. Iarna a oscilat intre 12-13 (doar in oras si cu gume de iarna).
Despre motorizare nu pot sa zic decat ca e de vis. Nu m-am asteptat la asa ceva. Este ca o racheta.
Despre motorizare nu pot sa zic decat ca e de vis. Nu m-am asteptat la asa ceva. Este ca o racheta.
Mai nou, tot aceeasi firma a scos Ecoboostul de 1.0 la 100 si 125 CP. Din ce am citit prin review-uri este foarte laudat motorul asta, scoate niste consumuri de vis.
http://0-100.hotnews.ro/201...-ecoboost-125-cp/
Am avut pana acum doua tractoare, cumparate de noi ambele. In general bune, nu mi-au facut probleme dar gata. Urmatoarea va fi benzinara turbo. Nici un diesel, cat ar fi el de performant nu o sa ofere senzatiile pe care le ofera o masina pe benzina.
- astra&vectra
- *
- 2 mesaje
- din 13 Jan 2012
- Mures
astra&vectra
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mad2max
- ***
- 793 mesaje
- din 04 Jul 2007
- Astra 2001 y17dt
- Dambovita
mad2max
- Mesaje scrise: 793
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
forbidden27 a scris:Epoca tractorului incepe sa apuna. Prea multa tehnologie, performante destul de bune dar cu un pret pe masura. Fiabilitatea lor a inceput sa scada, chiar se discuta in UE despre interzicerea tractoarelor din 2015. In anumite orase din Europa este interzisa circulatia dieselului.
In schimb, se investeste foarte mult la ora actuala in motoarele pe benzina. Un bun exemplu este firma Ford. Iata ce spune un posesor de Mondeo 2.0 Ecoboost 240CP:
Mai nou, tot aceeasi firma a scos Ecoboostul de 1.0 la 100 si 125 CP. Din ce am citit prin review-uri este foarte laudat motorul asta, scoate niste consumuri de vis.
http://0-100.hotnews.ro/201...-ecoboost-125-cp/
Am avut pana acum doua tractoare, cumparate de noi ambele. In general bune, nu mi-au facut probleme dar gata. Urmatoarea va fi benzinara turbo. Nici un diesel, cat ar fi el de performant nu o sa ofere senzatiile pe care le ofera o masina pe benzina.
In schimb, se investeste foarte mult la ora actuala in motoarele pe benzina. Un bun exemplu este firma Ford. Iata ce spune un posesor de Mondeo 2.0 Ecoboost 240CP:
M-am mai obisnuit cu masina dupa 5 luni de utilizare zilnica si consumul este acum de 11 in oras si 7.5 - 8 l/100km in afara. Iarna a oscilat intre 12-13 (doar in oras si cu gume de iarna).
Despre motorizare nu pot sa zic decat ca e de vis. Nu m-am asteptat la asa ceva. Este ca o racheta.
Despre motorizare nu pot sa zic decat ca e de vis. Nu m-am asteptat la asa ceva. Este ca o racheta.
Mai nou, tot aceeasi firma a scos Ecoboostul de 1.0 la 100 si 125 CP. Din ce am citit prin review-uri este foarte laudat motorul asta, scoate niste consumuri de vis.
http://0-100.hotnews.ro/201...-ecoboost-125-cp/
Am avut pana acum doua tractoare, cumparate de noi ambele. In general bune, nu mi-au facut probleme dar gata. Urmatoarea va fi benzinara turbo. Nici un diesel, cat ar fi el de performant nu o sa ofere senzatiile pe care le ofera o masina pe benzina.
De acord cu tine, in mare parte....insa motorul din exemplul tau tot scoate consum mai mare ca 1.7 diesel 100-105cp(remapat de la 75cp), are intr-adevar si vreo 20cp in plus insa nu stiu cand se va intampla ca un motor pe benzina de ~100cp sa scoata 4l/100km la drum lung evident....
- asandulescu
- **
- 54 mesaje
- din 04 Nov 2011
- Astra 2002 y1.7dt
- Bucuresti
asandulescu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y1.7dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2011
- Mesaj Privat
forbidden27 a scris:Epoca tractorului incepe sa apuna. Prea multa tehnologie, performante destul de bune dar cu un pret pe masura. Fiabilitatea lor a inceput sa scada, chiar se discuta in UE despre interzicerea tractoarelor din 2015. In anumite orase din Europa este interzisa circulatia dieselului.
In schimb, se investeste foarte mult la ora actuala in motoarele pe benzina. Un bun exemplu este firma Ford. Iata ce spune un posesor de Mondeo 2.0 Ecoboost 240CP:
Mai nou, tot aceeasi firma a scos Ecoboostul de 1.0 la 100 si 125 CP. Din ce am citit prin review-uri este foarte laudat motorul asta, scoate niste consumuri de vis.
http://0-100.hotnews.ro/201...-ecoboost-125-cp/
Am avut pana acum doua tractoare, cumparate de noi ambele. In general bune, nu mi-au facut probleme dar gata. Urmatoarea va fi benzinara turbo. Nici un diesel, cat ar fi el de performant nu o sa ofere senzatiile pe care le ofera o masina pe benzina.
In schimb, se investeste foarte mult la ora actuala in motoarele pe benzina. Un bun exemplu este firma Ford. Iata ce spune un posesor de Mondeo 2.0 Ecoboost 240CP:
M-am mai obisnuit cu masina dupa 5 luni de utilizare zilnica si consumul este acum de 11 in oras si 7.5 - 8 l/100km in afara. Iarna a oscilat intre 12-13 (doar in oras si cu gume de iarna).
Despre motorizare nu pot sa zic decat ca e de vis. Nu m-am asteptat la asa ceva. Este ca o racheta.
Despre motorizare nu pot sa zic decat ca e de vis. Nu m-am asteptat la asa ceva. Este ca o racheta.
Mai nou, tot aceeasi firma a scos Ecoboostul de 1.0 la 100 si 125 CP. Din ce am citit prin review-uri este foarte laudat motorul asta, scoate niste consumuri de vis.
http://0-100.hotnews.ro/201...-ecoboost-125-cp/
Am avut pana acum doua tractoare, cumparate de noi ambele. In general bune, nu mi-au facut probleme dar gata. Urmatoarea va fi benzinara turbo. Nici un diesel, cat ar fi el de performant nu o sa ofere senzatiile pe care le ofera o masina pe benzina.
Epoca tractoarelor NU o sa apuna NICIODATA! Sau investit enervant de multi bani in cresterea performantelor motoarelor turbo diesel. Mai e si frenezia asa cu BIO cu Biodiesel care ma enerveaza, o sa fim obligati sa bagam in motor ulei de la cortofii prajiti de la Mec. Mie personal imi plac dieselurile pt ca iti ofara senzatia de putere instant de la 2000rpm si ca o explozie. La benzina devine obositor sa tot urci in ture ca sa obti performanta, lucru foarte obositor in oras unde e aglomerat si pana ajungi la 6000rpm trebuie sa opresti la semofor, franezi si iarasi nu ai ajuns la cei 100 de cai care ii ai, sa nu mai vorbim de consum care tinde sa se dubleze.
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
@asandulescu: am 2 nelamuriri in ceea ce priveste niste afirmatii pe care le-ai tot facut:
1) de ce ai nevoie TOT TIMPUL, imediat ce ai plecat de la semafor, de TOTI cei 100CP? intrebarea mea pleaca d ela premisa ca nu faci curse sa ai nevoie de putere maxima de la inceputul deplasarii si pe tot parcursul ei.
2) esti tu absolut convins ca cel mai "economic" stil de condus este cel in care mergi la turatia la care ai cuplul si puterea maxima? adica acei 6000 rpm la motoarele benzina.... pe autostrada merg cam cum 3500rpm (110-120km/h aproximativ)... consum cam 5.5-6% ... am mers si cu 5500rpm constant (vreo 160km/h) si nu vrei sa stii ce consum am avut, undeva spre 11% ....desi teoretic eram foarte aproape de turatia de putere maxima.
da, e adevarat, la diesel cuplul si puterea maxima apar la o turatie mai joasa.....la benzinare, mai sus...fiecare cu avantaje si dezavantajele de rigoare.
ideea e ca la disel puterea/cuplul se "plafoneaza" pe la 2200rpm si incepe sa scada apoi usor...lucru enervant cand poate esti intr-o depasire si nu mai ai timp sa schimbi treapta de viteza. la benzinar puterea/cuplul creste constant pana ajunge la valoarea maxima (aproape de turatia maxima), cum s-ar psune cu cat mergi mai tare, cu atat trage mai tare motorul
e drept ca e frumos la diesel, cand la 1700-1800rpm incepe sa "traga" masina deja, dar senzatia (zgomot/tractiune) la 5000-6000rpm la un benzinar sunt "priceless" ... iar daca vorbim de un turbo benzina....razi de unul singur in masina...
daca vrei cuplu si putere maixma, instant, pe toata plaja de turatii, iti recomand sa te orientezi spre masini electrice (Tesla...)...nici nu o sa te mai uiti la diesel apoi
1) de ce ai nevoie TOT TIMPUL, imediat ce ai plecat de la semafor, de TOTI cei 100CP? intrebarea mea pleaca d ela premisa ca nu faci curse sa ai nevoie de putere maxima de la inceputul deplasarii si pe tot parcursul ei.
2) esti tu absolut convins ca cel mai "economic" stil de condus este cel in care mergi la turatia la care ai cuplul si puterea maxima? adica acei 6000 rpm la motoarele benzina.... pe autostrada merg cam cum 3500rpm (110-120km/h aproximativ)... consum cam 5.5-6% ... am mers si cu 5500rpm constant (vreo 160km/h) si nu vrei sa stii ce consum am avut, undeva spre 11% ....desi teoretic eram foarte aproape de turatia de putere maxima.
da, e adevarat, la diesel cuplul si puterea maxima apar la o turatie mai joasa.....la benzinare, mai sus...fiecare cu avantaje si dezavantajele de rigoare.
ideea e ca la disel puterea/cuplul se "plafoneaza" pe la 2200rpm si incepe sa scada apoi usor...lucru enervant cand poate esti intr-o depasire si nu mai ai timp sa schimbi treapta de viteza. la benzinar puterea/cuplul creste constant pana ajunge la valoarea maxima (aproape de turatia maxima), cum s-ar psune cu cat mergi mai tare, cu atat trage mai tare motorul
e drept ca e frumos la diesel, cand la 1700-1800rpm incepe sa "traga" masina deja, dar senzatia (zgomot/tractiune) la 5000-6000rpm la un benzinar sunt "priceless" ... iar daca vorbim de un turbo benzina....razi de unul singur in masina...
daca vrei cuplu si putere maixma, instant, pe toata plaja de turatii, iti recomand sa te orientezi spre masini electrice (Tesla...)...nici nu o sa te mai uiti la diesel apoi