- gionim67
- **
- 113 mesaje
- din 30 Jan 2013
- Astra 1995 tc4ee1
- Iasi
gionim67
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 tc4ee1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2013
- Mesaj Privat
unu 2013
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2013
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
- gionim67
- **
- 113 mesaje
- din 30 Jan 2013
- Astra 1995 tc4ee1
- Iasi
gionim67
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 tc4ee1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2013
- Mesaj Privat
unu 2013
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2013
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
- gionim67
- **
- 113 mesaje
- din 30 Jan 2013
- Astra 1995 tc4ee1
- Iasi
gionim67
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 tc4ee1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2013
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- OP
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- radutzzu18
- **
- 203 mesaje
- din 22 Oct 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Constanta
radutzzu18
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2012
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- OP
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- radutzzu18
- **
- 203 mesaje
- din 22 Oct 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Constanta
radutzzu18
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2012
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- OP
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- radutzzu18
- **
- 203 mesaje
- din 22 Oct 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Constanta
radutzzu18
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2012
- Mesaj Privat
S4844
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2020
- Mesaj Privat
S4844
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2020
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Scrie in document de ce (in limba Engleza). Nu uita sa tii pe loc cu cheia imbus rola tensoare (folosind un prelungitor) in timp ce strangi cu cheia surubul rolei, altfel se detensioneaza ori se intinde prea tare cureaua de distributie.
Eu am strans surubul respectiv (la valoarea finala din manual, in Nm) dupa ce am dat suplimentar doua ture complete motorul spre inainte. Fiecare procedeaza asa cum considera el ca e mai bine, adica exact ca in manual/sau ceva in plus fata de manual. E nerecomandat sa faci mai putin decat este scris in manualul de reparatii in ceea ce priveste distributia la acest motor.
Eu am strans surubul respectiv (la valoarea finala din manual, in Nm) dupa ce am dat suplimentar doua ture complete motorul spre inainte. Fiecare procedeaza asa cum considera el ca e mai bine, adica exact ca in manual/sau ceva in plus fata de manual. E nerecomandat sa faci mai putin decat este scris in manualul de reparatii in ceea ce priveste distributia la acest motor.
S4844
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2020
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu e complicat deloc si vei vedea la fata locului ca e asa cum am scris. Toata ,,smecheria,, la motoarele astea de ISUZU e sa tii pe loc nemiscat întinzatorul curelei în timp ce strâgi piulita, în rest e chiar simplu.. pentru ca ai suruburi ce blocheaza rolele si acestea orice-ai face cu cureaua ele ramân pe loc. Desigur, NU UITA(!) sa scoti suruburile ce blocheza rolele, înainte de ,,a da la automat,,.
Daca cureaua de distributie este prea întinsa o sa auzi un sunet de RAM-RAM-RAM atunci când motorul este cald si deci tot ce e de metal pe el si participa la ceea ce numim noi distributie este deja ,,dilatat,, de la temperatura. Unii zic ca dupa un timp oricum se mai lasa distributia în caz ca e cureaua prea intinsa si apoi dispare acest sunet, eu unul am constatat ca nu prea e asa.. dar poate ca sunt eu prea riguros atunci când vine vorba de ,,detalii de-astea,, în stilul classic românesc de ,,merge-si'a-sa'!,,.
Daca cureaua de distributie este prea întinsa o sa auzi un sunet de RAM-RAM-RAM atunci când motorul este cald si deci tot ce e de metal pe el si participa la ceea ce numim noi distributie este deja ,,dilatat,, de la temperatura. Unii zic ca dupa un timp oricum se mai lasa distributia în caz ca e cureaua prea intinsa si apoi dispare acest sunet, eu unul am constatat ca nu prea e asa.. dar poate ca sunt eu prea riguros atunci când vine vorba de ,,detalii de-astea,, în stilul classic românesc de ,,merge-si'a-sa'!,,.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Suntem noi prea pretentiosi au dreptate baietii,se lasa ...cu mari pagube ,foarte putine sunt situatiile cand mai atinge o fulie un capac de plastic si se toceste acolo in rest nimic nu 'se lasa' niciodata se uzeaza prematur si face poc.Urmari ale tensionarii peste masura a curelei de distributie, role uzate prematur,pompa de apa (daca e in distributie) bucsa ax pompa injectie sau inalte depinde de sistemul de injectie,uzura pompa ulei se mai rupe axu (vezi ISUZU) uzura lagarului dinspre fulia axului cu came de pe chiulasa (incepe sa curga simeringul de distributie) ....si tot asa.In concluzie dupa ce-a umblat un nestiutor intr-un motor o dai din una'n alta pana te saturi,mecanica pare usoara si tot ce-ti trebuie sunt niste scule si ....conexiune la internet.
Dintre toate cele implicate in functionarea distributiei cele mai sensibile sunt piesele care aluneca pe film de ulei.ei bine tensionand cureaua prea mult piesele ajung in contact direct ,axul cu came,axul pompei de injectie/inalte (unsa de motorina)si axul pompei de ulei cu piesele pe care aluneca se distrug cel mai repede.
Asa ca avem si explicatia de ce unele pompe de ulei merg mult si bine altele nu,de ce incepe sa curga simeringul de distributie oricate ai schimba,si de ce se mai strica pompele si pierd motorina pe la ax ....
Aici sunt cuprinse mai multe tipuri si modele de motoare/pompe/axe .....asa ca la Opel una din ele poate nu e la fel de stricacioasa da intrebarea este de ce sa te risti.
Dintre toate cele implicate in functionarea distributiei cele mai sensibile sunt piesele care aluneca pe film de ulei.ei bine tensionand cureaua prea mult piesele ajung in contact direct ,axul cu came,axul pompei de injectie/inalte (unsa de motorina)si axul pompei de ulei cu piesele pe care aluneca se distrug cel mai repede.
Asa ca avem si explicatia de ce unele pompe de ulei merg mult si bine altele nu,de ce incepe sa curga simeringul de distributie oricate ai schimba,si de ce se mai strica pompele si pierd motorina pe la ax ....
Aici sunt cuprinse mai multe tipuri si modele de motoare/pompe/axe .....asa ca la Opel una din ele poate nu e la fel de stricacioasa da intrebarea este de ce sa te risti.
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Confirm tot ce ati scris pentru ca d.p.m.d.v este adevarat si as vrea sa multumesc pentru TOT ce ati detaliat mai sus.
DA, nu are niciun rost sa te risti... si da! ESTE destul de deranjant sa demontezi o distributie pe care ai montat-o acum 30min si care la rece nu facea niciun zgomot, dar... ce sa vezi... la cald face un sunet de RAM-RAM-RAM. Pune iar cricul hidraulic sub baie, demonteaza suportul motor, da jos capacul distruibutiei, si apoi slabeste surubul intinzator, tensioneaza o ideie mai putin intinzatorul, da inainte motorul de 2x, si apoi verifica semnele. Pe urma strage la valoarea finala in Nm, pune totul la loc, aduna-ti sculele si reporneste motorul. Lasa-l sa ajunga in relanti la 85 grade C si vezi daca zgomotul a disparut (sau macar se aude mai slab, undeva in fundal), iar daca nu.. repeta operatiunea. Fix de-asta.. eu personal eu as zice ca ai doar doua optiuni :
(1) du-te cu masina la cineva care chiar STIE, care intelege acest motor si o poate face din prima si la pretul corect.
(2) daca o faci singur, sa nu-ti faci iluzii ca iese din prima decat daca esti norocos. Fii pregatit sa desfaci din nou si sa ajustezi. Nu e ,,stiinta rachetelor,, la acest motor sa-i faci distributia, nu ai nevoie de scule speciale, insa daca esti determinat sa reusesti costurile finale privind distributia la masina asta sunt in mod evident ,,in mâna ta,,.
DA, nu are niciun rost sa te risti... si da! ESTE destul de deranjant sa demontezi o distributie pe care ai montat-o acum 30min si care la rece nu facea niciun zgomot, dar... ce sa vezi... la cald face un sunet de RAM-RAM-RAM. Pune iar cricul hidraulic sub baie, demonteaza suportul motor, da jos capacul distruibutiei, si apoi slabeste surubul intinzator, tensioneaza o ideie mai putin intinzatorul, da inainte motorul de 2x, si apoi verifica semnele. Pe urma strage la valoarea finala in Nm, pune totul la loc, aduna-ti sculele si reporneste motorul. Lasa-l sa ajunga in relanti la 85 grade C si vezi daca zgomotul a disparut (sau macar se aude mai slab, undeva in fundal), iar daca nu.. repeta operatiunea. Fix de-asta.. eu personal eu as zice ca ai doar doua optiuni :
(1) du-te cu masina la cineva care chiar STIE, care intelege acest motor si o poate face din prima si la pretul corect.
(2) daca o faci singur, sa nu-ti faci iluzii ca iese din prima decat daca esti norocos. Fii pregatit sa desfaci din nou si sa ajustezi. Nu e ,,stiinta rachetelor,, la acest motor sa-i faci distributia, nu ai nevoie de scule speciale, insa daca esti determinat sa reusesti costurile finale privind distributia la masina asta sunt in mod evident ,,in mâna ta,,.
S4844
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2020
- Mesaj Privat
Salut! am pus si eu cureaua de distributie dupa o interventie la sistemul de racire. Totul a fost la punct dar dupa ce am rotit de 2 ori, in mod ciudat cureaua s-a miscat 2 dinti in fata in toate punctele mai putin la fulia pompei de ulei care s a miscat 180 de grade in fata(cred) si am dat-o la semnul dat de mine, inapoi. Neavand puncte de calare/semne e o problema daca fulia pompei de ulei a fost miscata de la punct chiar si 180 de grade?
- corsablue
- ****
- 2,797 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,797
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Pompa de ulei trebuie sa bage ulei cand functioneaza motorul nu este conditionata/coroborata functionarea decat de existenta uleiului si a filtrului de ulei.
Poti sa nu ai motorina, sa nu functioneze pompa de injectie, sa nu etc., daaar trebuie sa bage ulei cand se invarte motorul. Clar!
Daca restul semnelor nu au pastrat alinierea e BAI mare!
Poti sa nu ai motorina, sa nu functioneze pompa de injectie, sa nu etc., daaar trebuie sa bage ulei cand se invarte motorul. Clar!
Daca restul semnelor nu au pastrat alinierea e BAI mare!