Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am inteles, o sa incerc sa curat un pic fulia ( rola ) poate o zaresc.

Multumesc de precizare...Toate bune !
Skip ads

  • unu 2013

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2017

  • Mesaj Privat
salut zimi si mie te rog cum intinzi cureaua de distributie din intinzator are vreun semn pe rola cat trebe intinsa la modelu asta cu arc ms
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Daca te referi la motorul TC4EE1, dupa ce se monteaza cureaua si cade pe puncte, cu cheia se invarte invers sensului de rotatie acelor de ceas ( inapoi ) 60 grade ( nu am gasit semnul de la grade ).
  • unu 2013

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Pai si de unde stii cand e maxim.... pur si simplu nu mai merge mai mult ....nu are un semn minim si maxim ca modelul celalalt de intinzator?
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu, verifici cu un sablon sau raportor... cine are experienta ochiometric.
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Vã salut colegii! Ieri motorul meu a primit distributie noua, am avut plãcerea sa o înlocuiesc dupã 5 ani!
  • radutzzu18

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salutare colegi! Referitor la schimbare semering ax cu came, semering arbore cotit, semering pompa de ulei la schimbarea distributiei poate da cineva detalii?
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
din punctul meu de vedere semeringurile se schimba numai in cazul in care curg,atunci cand se inlocuieste distributia. In cazul meu,a 3-a schimbare a distributiei ma facut sa schimb pe cel de la axul cu came deoarece se prelingea ulei pe langa el,
  • radutzzu18

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Poti sa dai detalii despre schimbarea acestui semering?
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
Fulia axului cu came se dã jos cu o cheie de 19 mm,se scote de pe ax foarte ușor, semeringul vechi se extrage cu o șurubelnita iar cel nou se bate cu o țeava la dimensiunea lui. Spor la treaba!
  • radutzzu18

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns! Banuiesc ca si celelalte doua semeringuri se schimba la fel...
  • S4844

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Ialomita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2020

  • Mesaj Privat
gionim67 a scris:Nu, verifici cu un sablon sau raportor... cine are experienta ochiometric.


Salut, gionim67! Am vazut ca in diagrama arata ca operatiunea de strangere a curelei se face de doua ori. De ce se face asta de doua ori si nu o data tinand cont ca se poate verifica cu suruburile de calare.
  • S4844

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Ialomita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2020

  • Mesaj Privat
De ce se intoarce vibrochenul cu 60 de grade inapoi? Nu am mai vazut la niciun alt model pasul asta..
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Scrie in document de ce (in limba Engleza). Nu uita sa tii pe loc cu cheia imbus rola tensoare (folosind un prelungitor) in timp ce strangi cu cheia surubul rolei, altfel se detensioneaza ori se intinde prea tare cureaua de distributie.

Eu am strans surubul respectiv (la valoarea finala din manual, in Nm) dupa ce am dat suplimentar doua ture complete motorul spre inainte. Fiecare procedeaza asa cum considera el ca e mai bine, adica exact ca in manual/sau ceva in plus fata de manual. E nerecomandat sa faci mai putin decat este scris in manualul de reparatii in ceea ce priveste distributia la acest motor.
  • S4844

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Ialomita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Mai intai trebuie sa imi iau o dinamometrica si apoi poate o fac. Fata de alte motoare asta mi se pare mai complicat de pus la punct dupa cerinte .. Multumesc pentru sfat, @ahappyuser!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu e complicat deloc si vei vedea la fata locului ca e asa cum am scris. Toata ,,smecheria,, la motoarele astea de ISUZU e sa tii pe loc nemiscat întinzatorul curelei în timp ce strâgi piulita, în rest e chiar simplu.. pentru ca ai suruburi ce blocheaza rolele si acestea orice-ai face cu cureaua ele ramân pe loc. Desigur, NU UITA(!) sa scoti suruburile ce blocheza rolele, înainte de ,,a da la automat,,.

Daca cureaua de distributie este prea întinsa o sa auzi un sunet de RAM-RAM-RAM atunci când motorul este cald si deci tot ce e de metal pe el si participa la ceea ce numim noi distributie este deja ,,dilatat,, de la temperatura. Unii zic ca dupa un timp oricum se mai lasa distributia în caz ca e cureaua prea intinsa si apoi dispare acest sunet, eu unul am constatat ca nu prea e asa.. dar poate ca sunt eu prea riguros atunci când vine vorba de ,,detalii de-astea,, în stilul classic românesc de ,,merge-si'a-sa'!,,.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Suntem noi prea pretentiosi au dreptate baietii,se lasa ...cu mari pagube ,foarte putine sunt situatiile cand mai atinge o fulie un capac de plastic si se toceste acolo in rest nimic nu 'se lasa' niciodata se uzeaza prematur si face poc.Urmari ale tensionarii peste masura a curelei de distributie, role uzate prematur,pompa de apa (daca e in distributie) bucsa ax pompa injectie sau inalte depinde de sistemul de injectie,uzura pompa ulei se mai rupe axu (vezi ISUZU) uzura lagarului dinspre fulia axului cu came de pe chiulasa (incepe sa curga simeringul de distributie) ....si tot asa.In concluzie dupa ce-a umblat un nestiutor intr-un motor o dai din una'n alta pana te saturi,mecanica pare usoara si tot ce-ti trebuie sunt niste scule si ....conexiune la internet.
Dintre toate cele implicate in functionarea distributiei cele mai sensibile sunt piesele care aluneca pe film de ulei.ei bine tensionand cureaua prea mult piesele ajung in contact direct ,axul cu came,axul pompei de injectie/inalte (unsa de motorina)si axul pompei de ulei cu piesele pe care aluneca se distrug cel mai repede.
Asa ca avem si explicatia de ce unele pompe de ulei merg mult si bine altele nu,de ce incepe sa curga simeringul de distributie oricate ai schimba,si de ce se mai strica pompele si pierd motorina pe la ax ....
Aici sunt cuprinse mai multe tipuri si modele de motoare/pompe/axe .....asa ca la Opel una din ele poate nu e la fel de stricacioasa da intrebarea este de ce sa te risti.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Confirm tot ce ati scris pentru ca d.p.m.d.v este adevarat si as vrea sa multumesc pentru TOT ce ati detaliat mai sus.

DA, nu are niciun rost sa te risti... si da! ESTE destul de deranjant sa demontezi o distributie pe care ai montat-o acum 30min si care la rece nu facea niciun zgomot, dar... ce sa vezi... la cald face un sunet de RAM-RAM-RAM. Pune iar cricul hidraulic sub baie, demonteaza suportul motor, da jos capacul distruibutiei, si apoi slabeste surubul intinzator, tensioneaza o ideie mai putin intinzatorul, da inainte motorul de 2x, si apoi verifica semnele. Pe urma strage la valoarea finala in Nm, pune totul la loc, aduna-ti sculele si reporneste motorul. Lasa-l sa ajunga in relanti la 85 grade C si vezi daca zgomotul a disparut (sau macar se aude mai slab, undeva in fundal), iar daca nu.. repeta operatiunea. Fix de-asta.. eu personal eu as zice ca ai doar doua optiuni :
(1) du-te cu masina la cineva care chiar STIE, care intelege acest motor si o poate face din prima si la pretul corect.
(2) daca o faci singur, sa nu-ti faci iluzii ca iese din prima decat daca esti norocos. Fii pregatit sa desfaci din nou si sa ajustezi. Nu e ,,stiinta rachetelor,, la acest motor sa-i faci distributia, nu ai nevoie de scule speciale, insa daca esti determinat sa reusesti costurile finale privind distributia la masina asta sunt in mod evident ,,in mâna ta,,.
  • S4844

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Ialomita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Salut! am pus si eu cureaua de distributie dupa o interventie la sistemul de racire. Totul a fost la punct dar dupa ce am rotit de 2 ori, in mod ciudat cureaua s-a miscat 2 dinti in fata in toate punctele mai putin la fulia pompei de ulei care s a miscat 180 de grade in fata(cred) si am dat-o la semnul dat de mine, inapoi. Neavand puncte de calare/semne e o problema daca fulia pompei de ulei a fost miscata de la punct chiar si 180 de grade?


  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,797
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pompa de ulei trebuie sa bage ulei cand functioneaza motorul nu este conditionata/coroborata functionarea decat de existenta uleiului si a filtrului de ulei.
Poti sa nu ai motorina, sa nu functioneze pompa de injectie, sa nu etc., daaar trebuie sa bage ulei cand se invarte motorul. Clar!
Daca restul semnelor nu au pastrat alinierea e BAI mare!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR