Aleczz
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2011
- Mesaj Privat
Sa inteleg ca acest shutoff nu este acelas lucru cu supapa de care vorbeam(3 in schema); dar spre injectoare am o cantitate mica de motorina care totusi vine dinspre pompa deci tind sa cred ca acest shutoff nu obtureaza debitul.
Acest shutoff este inainte de supapa sau dupa supapa? In OP-COM imi spune ca este activ, si e ok conform TIS; activ imi aparea si cand mergea motorul.
In legatura cu tranzistorul de la supapa, el poate sa fie "pe duca" si totusi sa tina supapa intredeschisa? Motivul pentru care am presupus ca este de vina partea mecanica este faptul ca nu aveam coduri si aceasta supapa nu este nici deschisa nici inchisa. Simptome cum ca acest ansamblu tranzistor-supapa ar fi avut probleme de mai mult timp am avut, de exemplu pornea foarte greu si nu tragea; initial am crezut ca e dezamorsare, dar daca era asa ar fi trebuit sa porneasca trasa. Se poate totusi ca acest tranzistor sa fi cedat cand motorul era la ralanti?Adica intr-o pozitie in care debitul spre injectoare sa fie mic si sa fi ramas asa? De cand a murit nu a mai pornit.
Doru, este foarte posibil sa ai dreptate in ceea ce priveste calculatorul pompei deoarece masina se comporta ciudat de ceva vreme si un lucru care mi-a atras atentia era faptul ca dupa ce mergeam cativa km pe un drum de tara, cu viteza redusa, opream masina, o lasam 1-2 ore, cand o porneam mergea foarte bine dar doar pentru o perioada scurta de timp. Suna a lipituri reci ca la 1.7 dar nu luasem asta in considerare pentru ca nimeni nu prea a vorbit pe forum despre asta din cate am vazut eu la 2.0 si 2.2 .
Acest shutoff este inainte de supapa sau dupa supapa? In OP-COM imi spune ca este activ, si e ok conform TIS; activ imi aparea si cand mergea motorul.
In legatura cu tranzistorul de la supapa, el poate sa fie "pe duca" si totusi sa tina supapa intredeschisa? Motivul pentru care am presupus ca este de vina partea mecanica este faptul ca nu aveam coduri si aceasta supapa nu este nici deschisa nici inchisa. Simptome cum ca acest ansamblu tranzistor-supapa ar fi avut probleme de mai mult timp am avut, de exemplu pornea foarte greu si nu tragea; initial am crezut ca e dezamorsare, dar daca era asa ar fi trebuit sa porneasca trasa. Se poate totusi ca acest tranzistor sa fi cedat cand motorul era la ralanti?Adica intr-o pozitie in care debitul spre injectoare sa fie mic si sa fi ramas asa? De cand a murit nu a mai pornit.
Doru, este foarte posibil sa ai dreptate in ceea ce priveste calculatorul pompei deoarece masina se comporta ciudat de ceva vreme si un lucru care mi-a atras atentia era faptul ca dupa ce mergeam cativa km pe un drum de tara, cu viteza redusa, opream masina, o lasam 1-2 ore, cand o porneam mergea foarte bine dar doar pentru o perioada scurta de timp. Suna a lipituri reci ca la 1.7 dar nu luasem asta in considerare pentru ca nimeni nu prea a vorbit pe forum despre asta din cate am vazut eu la 2.0 si 2.2 .
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
shut off in cazul asta se refera la oprirea electronica a debitarii nu la activarea mecanica a unei valve ceva.......intrerupe prin softul ECU pompei deschiderea respectivului tranzistor care controleaza insasi valva de debit.cit despre problema ta in sine referitor la modul in care sa defectat,e adevarat ca pot cade din motive (ne definite ,inca nici eu nu stiu prea exact ,am ceva informatii,si banuieli dar nu sint sigur,ceva legat de incercarea calculatorului de a deschide la maxim valva atunci cind pompa nu e aerisita,asta ducind la saturatia tranzistorului si arderea respectiva)deci sint cazuri cind cad fara sa-ti dai seama sau sa te anunte din timp,DAR,nu am avut cazuri (asemeni calculatoarelorEDU)de contacte inperfecte sau fire rupte ,odata ars tranzistorul ramine ars si pace nu mai poti face nimic decit inlocuit.am sa incerc mai tirziu sa atasez ceva foto cu structura interna a ecu ,una cu tranzistor bun si una cu el ars ,ca sa-ti faci o idee.
Aleczz
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2011
- Mesaj Privat
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
din calculator ies 4 fire 2 la valva care controleaza avansul si2 (despre astea vorbim)care ies la valva de debit ,ca rezistenta se poate masura cu un aparat profesional ,valoarea fiind sub un ohm,ca tensiune de lucru se poate masura numai cu osciloscopul.valva respectiva e montata in spatele pompei in centrul celor 4 conducte care ies din pompa. prima foto cu tranzistor bun a doua cu el inlocuit a treia cu fir rupt (ars) acuma eu nu spun ca sigur e ars tranzistoru, poti sti asta doar dupa ce te uiti la el si vezi asta efectiv. poate de asemenea sa fie o problema mecanica a capului hidraulic sa nu mai faca presiune.
Aleczz
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2011
- Mesaj Privat
Maine o sa desfac partea superioara a pompei sa vad cum arata acel tranzistor.
In legatura cu ce s-a scris pe pagina anterioara in antepenultimul post, sa inteleg ca , capul hidraulic produce o presiune sau mai bine zis o cantitate de motorina intr-un anumit interval de timp (mg/strk) constanta atat la... 95 rpm turatia pompei cat si la 2000 rpm?
Si mai inteleg ca ECU motor controleaza prin ECU pompa supapa cu pricina. Atunci facand niste conexiuni (nu stiu daca am dreptate) injection quantity care este afisat pe tester este de fapt comanda care merge dinspre ECU motor spre supapa. Daca nu este corect inseamna ca mai jos am batut campii.
5-6 mg/strk este pentru ralanti si 50 mg/strk este cantitatea maxima pe care o poate produce pompa. Cand incerc sa pornesc motorul si afara sunt mai putin de -5 grade, OPCOM imi arata la injection quantity 50mg/strk, deci sa inteleg ca la un motor care functioneaza, aceasta supapa nu permite motorinei sa mearga pe returul pompei in situatia asta. Eu cand am facut testul si mi-a atras atentia faptul ca pe retur curge prea multa motorina fata de cata curgea spre injectoare afara erau aproximativ 5-6 grade si OPCOM imi arata injection quantity 40mg/strk deci sa inteleg ca , comanda nu ajungea la supapa din moment ce se pare ca ea trebuia sa fie la 80% spre injectoare si 20% spre retur. Aproximand, supapa parea a fi la 60-70% spre retur si 30-40% spre injectoare. Repet, este doar o presupunere ce am scris in acest post.
In legatura cu ce s-a scris pe pagina anterioara in antepenultimul post, sa inteleg ca , capul hidraulic produce o presiune sau mai bine zis o cantitate de motorina intr-un anumit interval de timp (mg/strk) constanta atat la... 95 rpm turatia pompei cat si la 2000 rpm?
Si mai inteleg ca ECU motor controleaza prin ECU pompa supapa cu pricina. Atunci facand niste conexiuni (nu stiu daca am dreptate) injection quantity care este afisat pe tester este de fapt comanda care merge dinspre ECU motor spre supapa. Daca nu este corect inseamna ca mai jos am batut campii.
5-6 mg/strk este pentru ralanti si 50 mg/strk este cantitatea maxima pe care o poate produce pompa. Cand incerc sa pornesc motorul si afara sunt mai putin de -5 grade, OPCOM imi arata la injection quantity 50mg/strk, deci sa inteleg ca la un motor care functioneaza, aceasta supapa nu permite motorinei sa mearga pe returul pompei in situatia asta. Eu cand am facut testul si mi-a atras atentia faptul ca pe retur curge prea multa motorina fata de cata curgea spre injectoare afara erau aproximativ 5-6 grade si OPCOM imi arata injection quantity 40mg/strk deci sa inteleg ca , comanda nu ajungea la supapa din moment ce se pare ca ea trebuia sa fie la 80% spre injectoare si 20% spre retur. Aproximand, supapa parea a fi la 60-70% spre retur si 30-40% spre injectoare. Repet, este doar o presupunere ce am scris in acest post.
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
pompa produce teoretic(si practic )o presiune mult mai mare decit trebuie injectorului\2...300 de bari dar prin mecanica ei surplusul de presiune il da pe retur,sa nu crezi ca pe retur aceasta presiune este vizibila cu ochiul liber(estimativ),pentru ca trebuie luat in calcul faptul ca aceasta presiune este dezvoltata intr-un compartiment foarte mic(injector) valva respectiva asigura doar cantitatea necesara diferit regimului de functionare al motorului,3.x g\strike ,relantiului si asa mai departe crescator turatiei. toate astea intimplinduse la o presiune constanta.deci nu confunda debitul cu presiunea.
Aleczz
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2011
- Mesaj Privat
Ok, am incercat sa desfac pompa dar nu prea reusesc sa desfac acele 5 suruburi, torx daca nu ma insel ca sa am acces la ECU pompei. Am dat cu degripant si am luat o pauza. Pot sa trag de ele cat de tare pot? Mi-e sa nu rup surubelnita, si tot nu o sa reusesc sa le desfac. Ca o comparatie celelalte suruburi/piulite au iesit foarte usor dar astea parca-s lipite.
Si mai am o intrebare: cum scot mufa de la ECU pompei? Din cate am auzit trebuie sa trag de partea aia rosie dar pare cam intepenita.
Nu as fi inceput sa demontez eu componentele astea dar la service-uri nu se baga nimeni toti imi spun sa inlocuiesc pompa... dar de unde bani.
Si mai am o intrebare: cum scot mufa de la ECU pompei? Din cate am auzit trebuie sa trag de partea aia rosie dar pare cam intepenita.
Nu as fi inceput sa demontez eu componentele astea dar la service-uri nu se baga nimeni toti imi spun sa inlocuiesc pompa... dar de unde bani.
Aleczz
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2011
- Mesaj Privat
Am reusit sa desfac partea superioara a pompei si m-am uitat pe acel pcb in dreptul tranzistorului insa pare intreg, ma intreb daca poate fi stricat chiar daca arata ca cel din fotografia cu tranzistorul bun.
Abia acum am descoperit topicul lui andy_ciprian "Probleme motor zafira Y20DTH" si este foarte interesant ce am vazut acolo, multe informatii utile, daca stiam ca aceasta pompa se aseamana atat de mult cu cea de pe Y20DTH nu mai faceam un topic nou.
Abia acum am descoperit topicul lui andy_ciprian "Probleme motor zafira Y20DTH" si este foarte interesant ce am vazut acolo, multe informatii utile, daca stiam ca aceasta pompa se aseamana atat de mult cu cea de pe Y20DTH nu mai faceam un topic nou.
alexakonstantin- Suspendat
- 109 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Alta tara
alexakonstantin- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat
Aleczz
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2011
- Mesaj Privat
Nu mai stiu ce sa inteleg in legatura cu codurile de eroare. Doru, mi-ai spus ca poate sa fie tranzistorul chiar daca nu imi da eroare... dar tranzistorul si acei conectori par a fi in stare buna. Din cate am vazut pe forum, atunci cand calculatorul pompei este defect da eroare. Acum 2 intrebari la care daca imi raspundeti va rog sa imi confirmati daca sunteti siguri: daca apare o problema la calculatorul de injectie, cat de mica ar fi ea, apare eroare sau nu? Dar la partea mecanica?
alexakonstantin- Suspendat
- 109 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Alta tara
alexakonstantin- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat
Aleczz
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2011
- Mesaj Privat
alexakonstantin- Suspendat
- 109 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Alta tara
alexakonstantin- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat
Da avea un piciorus intrerupt, am schimbat tranzistorul la un meserias si a mai mers cateva zile si din ce in ce mai rau pana nu a mai pornit, apoi am luat legatura cu andy_ciprian si i-am trimis pompa. De cand a facut-o nu mai am treaba nici cu pornitul, fumul sau acceleratul la rece. Merge ceas sunt supermultumit.
suspended-9452- Suspendat
- 2,448 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,448
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Aleczz a scris:.... Din cate am vazut pe forum, atunci cand calculatorul pompei este defect da eroare. Acum 2 intrebari la care daca imi raspundeti va rog sa imi confirmati daca sunteti siguri: daca apare o problema la calculatorul de injectie, cat de mica ar fi ea, apare eroare sau nu? Dar la partea mecanica?
Gresit !
Nu intotdeauna apar coduri de eroare din care sa rezulte ca este defect calculatorul pompei.Cel putin nu cu un tester . Dar se poate face o diagnoza direct la calculatorul pompei cu un adaptor specific si acolo se vad codurile de defect sub forma : 81-...,89-...., etc. unde punctele de suspensie reprezinta explicatia codului de eroare.
Am avut multe cazuri in care pe tester nu erau coduri de eroare, valorile erau bune dar masina nu pornea. In acest caz m-a ajutat f. mult diagnoza direct pe pompa.
alexakonstantin- Suspendat
- 109 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Alta tara
alexakonstantin- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat
Asa este domnule Marius exact asa mi-a spus si domnul Andy_ciprian cand am vb cu el ca pana nu face o diagnoza direct pe pompa nu se poate sti cate erori au ramas dupa schimbarea tranzistorului, daca ele nu au fost sterse cand a fost schimbat tranzistorul respectiv; am aflat dupa ce mi-a reparat pompa ca mai avea si 3 erori la calculatorul pompei pe care le-a sters el la reparatie. Numai bine!
Aleczz
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2011
- Mesaj Privat
Dupa ce am schimbat furtunele de la retur si am montat o pompa de amorsare intre filtru si pompa de injectie, am observat ca tragea aer pe la capacul de la filtrul de motorina.
Am tras motorina din filtru cu pompa de mana si am pus-o intr-un borcan, am remontat totul si am incercat sa o pornesc; de data asta incearca sa porneasca, insa parca ar incerca intr-un piston... cand ajunge pe la 400 rpm electromotorul decupleaza si o ia de la inceput. Am desfacut conductele de inalta presiune si pare ca pe toate vine aceeasi cantitate de motorina. Nu am apucat sa incerc prea mult sa o pornesc ca s-a golit borcanul... o sa incerc cu unul mai mare, dar nu stiu daca aceasta operatiune poate dauna asa ca am decis sa o las pe maine.
In timp ce am incercat sa o pornesc nu a aparut nici o eroare dar in log-uri mi-a atras atentia faptul ca la un momentdat turatia inregistrata de senzorul crankshaft era 100 in timp ce turatia pompei era 200. Asta se intampla cand masina incerca sa porneasca; senzorul din pompa era cel care vedea turatia corecta. Ma tot intreb de ce nu apare eroare macar acel 1335, dar nimic. Tot in log am vazut ca senzorul crankshaft afisa turatia corecta cu intarziere, abia pe urmatoarea linie se vede turatia care ar fi trebuit sa fie pe linia anterioara. Am preferat sa cred ca problema este la interfata de diagnoza si nu la senzor insa nu pot fi sigur de asta chiar daca nu da eroare.
Daca stiti vreo metoda eficienta de amorsare a intregului circuit din rezervor pana in pompa va sunt recunoscator daca o postati. Intre timp o sa incerc sa vad daca gasesc locul prin care prinde aer la filtru.
Am tras motorina din filtru cu pompa de mana si am pus-o intr-un borcan, am remontat totul si am incercat sa o pornesc; de data asta incearca sa porneasca, insa parca ar incerca intr-un piston... cand ajunge pe la 400 rpm electromotorul decupleaza si o ia de la inceput. Am desfacut conductele de inalta presiune si pare ca pe toate vine aceeasi cantitate de motorina. Nu am apucat sa incerc prea mult sa o pornesc ca s-a golit borcanul... o sa incerc cu unul mai mare, dar nu stiu daca aceasta operatiune poate dauna asa ca am decis sa o las pe maine.
In timp ce am incercat sa o pornesc nu a aparut nici o eroare dar in log-uri mi-a atras atentia faptul ca la un momentdat turatia inregistrata de senzorul crankshaft era 100 in timp ce turatia pompei era 200. Asta se intampla cand masina incerca sa porneasca; senzorul din pompa era cel care vedea turatia corecta. Ma tot intreb de ce nu apare eroare macar acel 1335, dar nimic. Tot in log am vazut ca senzorul crankshaft afisa turatia corecta cu intarziere, abia pe urmatoarea linie se vede turatia care ar fi trebuit sa fie pe linia anterioara. Am preferat sa cred ca problema este la interfata de diagnoza si nu la senzor insa nu pot fi sigur de asta chiar daca nu da eroare.
Daca stiti vreo metoda eficienta de amorsare a intregului circuit din rezervor pana in pompa va sunt recunoscator daca o postati. Intre timp o sa incerc sa vad daca gasesc locul prin care prinde aer la filtru.
- krashy22
- ****
- 1,199 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
Aleczz
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2011
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,199 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
alexakonstantin- Suspendat
- 109 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Alta tara
alexakonstantin- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat