Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Poti sa uiti faza cu cutitu' ... cand se tureaza motorul de nebun si tu te uiti ca prostu' la cheia pe care tocmai ai scos-o din contact ... si motorul continua sa se tureze la blana, iti vine sa iesi din masina si sa fugi. In jur, in fata si in spate sunt nori de fum alb si nu mai vezi nimic... iti vine sa iti dai jos centura si sa o rupi la fuga de acolo. Am patit chestia asta cu un VW Bora 1.9TDi 90cp din 2003 (masina mea de servici), insa am avut inspiratia sa bag intr-a 3-a, sa calc frana si sa las brusc ambreiajul. Motorul a murit in 3sec. ca am avut ambreiaj bun, insa am deschis capota si iesea un firicel de fum din ambreiaj. Ma uit pe joja, in baia de ulei nu mai aveam deloc ulei de motor. Cu totul, a durat 10-12sec pana am oprit motorul.

Cauza - au cedat lagarele turbinei cu geometrie variabila si tot uleiul a fost aspirat in admisie si aruncat pe evacuare.

Am facut un test de compresie sa vad daca a scapat motorul, compresia a fost 21-23 pe toti cei 4 cilindrii si motorul a scapat exclusiv datorita faptului ca am fost pe faza. Masina avea 8 ani vechime, motorul avea doar 130.000km, masina a fost cumparata de noua din Sibiu, la service ni s-a recomandat de 3x sa schimbam turbina (mecanism VNC blocat) insa nu aveai cu cine sa vorbesti printre sefi, asa ca s-a ajuns cu motorul pana la momentul cand a cedat definitiv turbina GARRETT.

Test compresie, turbina noua, filtre noi, curatare admisie/evacuare - total 1.000EUR in cazul meu.
Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
dj77nio a scris:o sa va tin la curent cu ce aflu maine


Salut!
Cum am zis in posturile anterioare, daca tot desfaci motorul fa-i un RK complet, nu doar segmentare si daca faci si turbina, rupa operatiunea asta practic vei avea un motor nou.
ATENTIE! Chiar daca ii faci doar segmentare, fa-i 2 schimburi de ulei si filtru, unu la 500km si unu la 1000km si mergi mai usor cu ea 2500-3000rpm maxim pana depasesti astia 1000km.

Adi G.
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Tase multumesc pentru expilicatie si pt sfat sper sa nu am noroku sa il pun in aplicare , masina am duso de ieri de service sau apucat baieti sa o desfac azi trb sa merg acolo sa imi zica ce si cum ei mi-au facut un pret dar akm spoer sa nu mai fie alte coplicati , o sa revin azidupa 12 , cu informatile de la service
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Ms frumos adi g o sa tin cont si de sfatul tau , multumesc incodat tuturor ce au postat in acest anunt, multumesc opelclab :*
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
la turbina , axu s-a rupt
erg dus si ala
furtunele unflate
caloriferu de caldura spart
+ ce schimb garnituri filtre cura distrubutie .... si mai sunt si altele
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,970
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Imi este mila de buzunarul tau
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
dj77nio a scris:la turbina , axu s-a rupt
erg dus si ala
furtunele unflate
caloriferu de caldura spart
+ ce schimb garnituri filtre cura distrubutie .... si mai sunt si altele



Salut!
Banuiesc ca astea sunt in afara de segmentare....

Adi G.
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
da + secmenti cuzineti ,azi merg sa imi faca pretu orikum pe undeva intre 33-35

ar fi culmea sa nu mai gasesca ei macar inca cva .. o sa va tin la curent


tase asta e Sad si mi-e imi este mila de al batran ca el e sponsoru
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Partea buna e ca vei avea un motor nou in interior. NEAPARAT un schimb de ulei si filtru la 500km si unu la 1000km dupa reparatie. E recomandat sa faci asta pentru ca in perioada asta se rodeaza componentele noi si apare pilitura in ulei, de asemenea cel putin 1000km dupa reparatie e bine sa nu depasesti 3000rpm, iar cand mergi constant sa ai o turatie intre 2000-2500rpm.
Ca ulei mergi pe 5w40 daca scrie in carte ca e acceptat, personal 10W mi se pare un pic prea vascos pentru un motor turbo.

Adi G.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Nu are nimic uleiul 10w40 la motorul de 1,7L daca il folosesti din primavara pana in toamna, minima sa nu coboare sub -10grade, dar acum cand motorul este facut e de preferat cu temperaturile astea de afara sa bagi 5w40.
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
am fost la service costa intre 41-43 mill deci o mie

acuma sper sa ma tine multumesc pt sfaturi inca odata , mult norok si bfta :*
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
azi am luat masina, treba a costat 4166,29 . treb sa specific ca masina merge destul de bine sunt multumit
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
de banii astia luai alt motor cu totul...
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Poate chiar alta masina, cu volan pe dreapta, schimba motorul si restul la dezmembrat. Parerea mea ca iesea mult mai bine, dar fapta e consumata, sa o stapanesti sanatos si fara astfel de incidente!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Deacum inainte stii ca trebuie sa opresti cat mai repede motorul (pentru ca daca nu o faci... reparatia te va costa o gramada) si stii cum sa o faci, in caz ca se mai intampla vreodata.

Bineinteles ca toti cei cu motoare diesel cu turbina speram sa nu ne aflam vreodata intr-o situatie asemanatoare cu Opel-ul nostru.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Poate ca merita sa ia alt motor poate ca nu, macar acum stie ca are piese noi in motor.
@ahappyuser, sunt de acord cu tine...dar nush cati din noi ar avea sange sa se bage cu mainile langa un diesel turat pe la 6-7k sa taie furtunu de la turbina Smile)

Adi G.
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
mai exact ce am inlocuit :
-turbo
-egr
-set garnituta chiuloasa
-chiuloasa rectificata
-set segmenti
-set cuzineti biela
-garnitura chiuloasa
-filtre :aer ,motorina , ulei
-ulei cutie , lichid de frana , la servoo
-caloriferu de caldura
-un bec din bord era ars
-buji incandescente
mai am de schimbat termoflotu si caam gata termin
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
saracu' de tine
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
cyberbob a scris:Salutare!
Poate ca merita sa ia alt motor poate ca nu, macar acum stie ca are piese noi in motor.
@ahappyuser, sunt de acord cu tine...dar nush cati din noi ar avea sange sa se bage cu mainile langa un diesel turat pe la 6-7k sa taie furtunu de la turbina Smile)

Adi G.

Nu eu am sugerat faza cu cutitu' (care e o aiureala, dar ma rog... asta e parerea mea). Eu am detaliat mai sus exact ce am patit eu, cum si cat de repede am oprit motorul in cazul meu, caz care se aseamana destul de bine cu ce a patit colegu' nostru @dj77nio.
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
asta e baietzi de la o problema mika ne reparata la timp se poate ajunge aici sau si mai rau , va sfatuiesc la ce-a mai mica problema faceti o veriificare e spre binele vostru si sigurantei vostre si familiei voastre

multumesc incodata celor care au postat in acest anunt , mult norok si sa nu aveti incidente de nici un fel :* :*
multumesc clubopel
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR