- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- danutsb
- **
- 298 mesaje
- din 18 Sep 2007
- Zafira 2009
- Sibiu
danutsb
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2007
- Mesaj Privat
Eu am oprit-o, fara sa vreau si fara sa-mi dau seama, cand am agatat brelocul de la cheie cu maneca.
Habar n-am avut ce s-a intamplat...farurile s-au stins, martori bord stinsi, masina nu mai accelera, pana sa-mi dau seama sa repornesc m-au trecut toate apele. Aveam vre-o 40km/h, iar instinctul a fost sa franez (norc ca eram doar eu pe drum).
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
Sunt ok sfaturile, multumim!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,466 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,466
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Acum cu opritul in caz de trosc, scoti din viteza, il opresti dar pui imediat cheia pe pozitia II sa ai alimentate restul calculatoarelor/sistemelor (cum a patit accidental (danutsb), pui avarii si semnalizezi dreapta si ca sa fie circul complet la franare faci pom de craciun prin apasari scurte si repetate (flash).
Mai sunt si altele care urmeaza dar mai asteptam pareri.
In cazul in care motorul se opreste fara zgomote ce facem ? Il oprim sau nu ?
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
Deci, daca motorul nu s-a pornit singur inseamna ca ai o problema grava si nu mai porneste imediat. Ideea e cum eviti carambolurile sau sa fi ranit.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
In cazul in care motorul se opreste fara zgomote ce facem ? Il oprim sau nu ?
Cam ce fac eu in astfel de cazuri:
Din start, NU insist cu o a 2-a cheie din mers si nici sa o pornesc din inertie !
Daca tot s-a oprit ,,de capul,, lui e clar ca ceva nu e in regula. Din inertie caut un loc de refugiu , iau contactul si verific urmatoarele ( asta asa , vag si preliminar).
- 1 - si REGULA DE BAZA - conductori in regula, borne baterie in regula, ma asigur ca nu iese fum de nicaieri. Un incediu odata pornit il stingi foarte greu . Primele secunde sint hotaratoare ! ...
- verific sub masina si in orice zona adiacenta daca n-am fluide scurse ( antigel, ulei, combustibil )
- palpez sa vad daca n-am venit cu motorul supra-incins , verific nivelul ulei si antigel , temp radiator /furtune
- inspectez vizual ca toate mufele sa fie la locul lor si incerc sa deosebesc diferente fata de imaginea pe care ,,o stiu,,in general ca o am sub capota.
- desfac una-alta , incerc sa-mi dau seama ,,de unde mi se trage,, si daca nu reusesc sa pun un diagnostic preliminar atunci ......
-mai fac o incercare cu demarorul de maxim 6-7 secunde ( daca oprirea motorului n-a fost precedata de zgomote anormale ) si daca nu porneste , atunci TRACTAT catre casa sau catre cel mai apropiat punct de depanare.
PS - cel mai mult am venit tractat 80km ....m-a lasat pompa de benzina din rezervor (matiz) , mi-am dat seama de asta dar era Duminica dimineata asa ca m-am agatat de unul cu o duba pana acasa.
- ahappyuser
- *******
- 6,767 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,767
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,466 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,466
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca ai easytronic impingi pe dracu' ca ea e in viteza ramasa, o pui cu fisa pe neutru si abia atunci o poti impinge.
Sfat gresit mi se pare sa ramai in masina la semafor cum spune promotor, pai astia la noi nu vad la doi metri si te spulbera.
Alt sfat gresit a unui coleg e sa pleci acasa, daca e in camp nu e mare lucru sa ramai numai cu sasiul, prin oras daca ocupi locul de parcare a unuia mai cu tulburari te trezesti cu cauciucuri taiate, zgaraiata si tot asa.
Principalul e sa suni la doctorul de familie (mecanicul tau) daca ora permite.
- CapellaCt
- ****
- 1,586 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,586
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
Stiu un caz in care soferul a coborat, dar pasagerii nu; a venit un camion si a agatat masina oprita....cei 2/3 pasageri au decedat pe loc.
Dane de multe ori nu se aud zgomotele de la motor daca ai peste 90-100km/h. La mine a sarit fulia de la pompa de apa, a blocat distributia, a sarit de la punct...si nu am auzit nimic in masina la 130 pe autostrada(norocul meu ca am calcat ambreiajul si nu am mai incercat sa o repornesc).
- jE
- *******
- 8,411 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,411
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,196 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,196
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Dupa ce am oprit in parcare m-am uitat sub ea sa vad daca se vad urme ca as fi pierdut uleiul, cum distributia e pe lant si stiu ca nu se rupe am incercat sa dau scurt la cheie sa vad vreun simtom dar nu se invartea nici un milimetru.Atunci am zis ca e ceva naspa in interiorul motorului.
Am luat calendarul si am citit tot ce era in el si pe verso.....
Am venit tata cu masina lui de la SB, mi-am continuat drumul la CJ cu a lui si la intoarcere am chemat platforma si motor din dezmembrari.
Acum e ca noua.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,466 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,466
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Decizia a fost foarte buna, poate asa ai scapat si cu o cutie intreaga, ceva piese motor.
Daca stii ce ai sub capota si ceva cunostinte macar de genul 'nu-s blond' , te salvezi din situatii care nu plac nimanui.
Fiecare motor/masina are bubele 'clasice' sa le spunem, daca nu le stii de obicei platesti de te ustura buzunarul.
- ph 17 mag
- **
- 253 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1994 c18xe
- Prahova
ph 17 mag
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1994 c18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
mi s-a oprit motorul in mers prin oras si instantaneu am calcat ambreiajul,am tras pe dreapta din inertie si inainte sa incerc sa ii dau la cheie am scos capacul la distributie care pe pe curea si era schimbata cu o saptamina in urma.
cureaua fiind ok am incercat sa ii dau o cheie dar motorul era complet blocat asa ca am chemat platforma si direct la service.
acolo s-a constatat ca sa rupsese un lant ce angrena pompa de ulei si a spart cam tot pe acolo...carcasa la distributie,pinioane,etc,etc.
am avut noroc ca am calcat ambreiajul si nu a mai fortat si in altceva ca era mai rau....chiar si asa numai piesele au fost 3000 de lei.
L3X
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2013
- Mesaj Privat
frana de mna era de ceva timp
CAuza : s-a rupt bascula de pe stanga si mi-a aruncat bieleta din caseta de directie si s-a dus tot...asa ca se intampla si cazuri.
L-a mn s-a rezolvat prin lovirea bordurii, a gardului si un stalp de la un panou publicitar.aveam viteza adecvata in oras 60Km/h....asa ca grija mare ca se pot intampla si tragedii
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
In concluzie stati linistiti s-au gandit altii la tot cu mult inainte. 😃 😃