cardozo
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2012
- Mesaj Privat
iBiTzA
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 1996 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2012
- Mesaj Privat
cardozo
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2012
- Mesaj Privat
iBiTzA
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 1996 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2012
- Mesaj Privat
iBiTzA
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 1996 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2012
- Mesaj Privat
cardozo
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2012
- Mesaj Privat
99donu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salutare, am o corsa b c14nz din 96 si sambata cand m-am dus pana la tara am obsevat ca temperatura la apa crescuse pana la110 grade, am oprit termoclupla nu pornise. Am sunat un prieten care ma pus sapun mana pe radiator, acesta era rece. prietenul meu a zis ca este termostatul blocat pe inchis. Precizez ca furtunul care duce la radiator dupa termostat era rece. Oare este el? Multumesc. si cam cat costa.
fzoli
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 1996 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2011
- Mesaj Privat
cocio
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salutare!
Am de o zi un Opel corsa B si mi se pare ciudat ce temperatura imi indica la motor! Adica in trafic intens azi in Buc. imi arata chiar 3 liniute peste 90 grade.Indicatorul mi se pare cam de ne inteles :adica dupa gradatia de 90grade mai am 4 liniute si a cincea este semnul de 100 grade.Mentionez ca nu scoate fum doar ca mi se pare ca motorul mi se incalzeste mult prea mult.Ceva sfaturi ?
Am de o zi un Opel corsa B si mi se pare ciudat ce temperatura imi indica la motor! Adica in trafic intens azi in Buc. imi arata chiar 3 liniute peste 90 grade.Indicatorul mi se pare cam de ne inteles :adica dupa gradatia de 90grade mai am 4 liniute si a cincea este semnul de 100 grade.Mentionez ca nu scoate fum doar ca mi se pare ca motorul mi se incalzeste mult prea mult.Ceva sfaturi ?
- claudelu21
- *
- 14 mesaje
- din 04 Apr 2011
- Corsa 1998 x10xe
- Bucuresti
claudelu21
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2011
- Mesaj Privat
nazare
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1995 x14sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2013
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Desi e cam vechi topicul,cred ca aici e locul potrivit sa postez despre probleme la sistemul de racire,la Corsa B.Concret,am permanent presiune mare in sistemul de racire,inclusiv la rece.Dimineata,cu motorul rece,daca desfac busonul de la vasul de expansiune,fasaie si creste nivelul lichidului,cam cu 1cm.
Am verificat supapa busonului si e in regula.Nu am cum sa masor presiunea la care deschide,dar sigur functioneaza.Nu am alte probleme:nu pierd lichid,temperatura motorului e ok,radiatorul e ok (spalat de curand),termostatul ok,termocupla si ventilatorul functioneaza ok.
Am schimbat de curand antigelul.Folosesc G11 albastru.Cel vechi era de nedescris de murdar (maro)...o fi rugina?Vasul de expansiune,avea o crusta maro,nu se mai vedea nimic prin ea.L-am spalat perfect,cu benzina si o perie pentru sticle,cu coada (din sarma) indoita,sa pot ajunge peste tot.La reactia dintre benzina si acea mizerie maro,a rezultat un fel de gel scarbos.
La cateva zile dupa ce am spalat vasul si radiatorul si am schimbat lichidul (cu antigel nou),am constatat ca picura pe la un furtun,dar si ca noul lichid incepe sa se murdareasca si el (si-a schimbat putin culoarea).Am strans mai bine colierul (si l-am uns),banuiesc (si sper) ca nu a fost bine strans.ma bazez pe faptul ca supapa de la buson deschide la presiunea corecta...Am inteles ca la 1,4 bar ar trebui sa deschida.
Eu banuiesc o fisura mica la garnitura de chiulasa.
E posibil sa scap numai cu schimbarea garniturii?
E obligatorie refacerea planeitatii chiulasei cand se schimba garnitura?
...Sau e o fisura in chiulasa,care inteleg ca se poate suda in argon?
Am verificat supapa busonului si e in regula.Nu am cum sa masor presiunea la care deschide,dar sigur functioneaza.Nu am alte probleme:nu pierd lichid,temperatura motorului e ok,radiatorul e ok (spalat de curand),termostatul ok,termocupla si ventilatorul functioneaza ok.
Am schimbat de curand antigelul.Folosesc G11 albastru.Cel vechi era de nedescris de murdar (maro)...o fi rugina?Vasul de expansiune,avea o crusta maro,nu se mai vedea nimic prin ea.L-am spalat perfect,cu benzina si o perie pentru sticle,cu coada (din sarma) indoita,sa pot ajunge peste tot.La reactia dintre benzina si acea mizerie maro,a rezultat un fel de gel scarbos.
La cateva zile dupa ce am spalat vasul si radiatorul si am schimbat lichidul (cu antigel nou),am constatat ca picura pe la un furtun,dar si ca noul lichid incepe sa se murdareasca si el (si-a schimbat putin culoarea).Am strans mai bine colierul (si l-am uns),banuiesc (si sper) ca nu a fost bine strans.ma bazez pe faptul ca supapa de la buson deschide la presiunea corecta...Am inteles ca la 1,4 bar ar trebui sa deschida.
Eu banuiesc o fisura mica la garnitura de chiulasa.
E posibil sa scap numai cu schimbarea garniturii?
E obligatorie refacerea planeitatii chiulasei cand se schimba garnitura?
...Sau e o fisura in chiulasa,care inteleg ca se poate suda in argon?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am curatat busonul si am verificat supapa.Aceasta functioneaza:daca apas cu ceva,prin cele 2 gaurele din interior,se deschide si lasa aerul sa treaca.De asemenea,aerul trece invers,de la exterior spre interior,fara rezistenta.Mi-e greu sa cred ca s-a decalibrat arcul,in sensul de a se intari si astfel sa deschida la presiune mai mare decat normal...inteleg ca la 1,4bar ar trebui (?)
L.E. am probat la doua masini (alte marci):Desfacut busonul,cu motorul rece,nu fasaie,deci nu e presiune.
Si fizica spune ca intr-un circuit inchis ermetic,la cald presiunea creste,dar revine la valoarea initiala dupa racire.
L.E. am probat la doua masini (alte marci):Desfacut busonul,cu motorul rece,nu fasaie,deci nu e presiune.
Si fizica spune ca intr-un circuit inchis ermetic,la cald presiunea creste,dar revine la valoarea initiala dupa racire.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am intalnit un caz relativ asemanator la alexey.
Tot umbland la chiulasa superioara ca C14NZ are chiulasa din doua bucati a decis sa schimbe garnitura chiulasa. Hai ca o facem, el, eu si Iulian in spatele blocului catre linia de tramvai, deci si in camp o poti face. Demontam si surpriza, gaurile prin care trebuia sa circule antigel aproape obturate (jumatate din ele). Ei curatau chiulasa pe iarba si cand trecea tramvaiul de ridica praful acopereau cu un cearceaf. Eu curatam gaurile din bloc cu surubelnita plata, cu grija sa nu scap depunerea in jos. Depunerile erau fix in dreptul garniturii chiulasa. Pus la loc strans cum scrie pe carton si gata, fara prezoane schimbate. Alta masina, complet alta, evident pentru cine se pricepe ca altii merg pana le cade motorul sau il fac praf.
Totusi incearca alt buson, are 21 de ani totusi, defecte se mai gasesc si la altele mai 'proaspete'.
Tot umbland la chiulasa superioara ca C14NZ are chiulasa din doua bucati a decis sa schimbe garnitura chiulasa. Hai ca o facem, el, eu si Iulian in spatele blocului catre linia de tramvai, deci si in camp o poti face. Demontam si surpriza, gaurile prin care trebuia sa circule antigel aproape obturate (jumatate din ele). Ei curatau chiulasa pe iarba si cand trecea tramvaiul de ridica praful acopereau cu un cearceaf. Eu curatam gaurile din bloc cu surubelnita plata, cu grija sa nu scap depunerea in jos. Depunerile erau fix in dreptul garniturii chiulasa. Pus la loc strans cum scrie pe carton si gata, fara prezoane schimbate. Alta masina, complet alta, evident pentru cine se pricepe ca altii merg pana le cade motorul sau il fac praf.
Totusi incearca alt buson, are 21 de ani totusi, defecte se mai gasesc si la altele mai 'proaspete'.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Pot sa inteleg acest fenomen,dar nu inteleg urmatorul lucru:dupa ce se raceste,nu se condenseaza acel antigel evaporat?
In concluzie,eu nu inteleg sa creasca presiunea in circuitul de racire,cand verific la aceeasi temperatura (la rece)...decat,daca vine ceva in plus,de undeva.Ceva intra in circuitul de racire,cu presiune mai mare decat a lichidului din circuit.
In concluzie,eu nu inteleg sa creasca presiunea in circuitul de racire,cand verific la aceeasi temperatura (la rece)...decat,daca vine ceva in plus,de undeva.Ceva intra in circuitul de racire,cu presiune mai mare decat a lichidului din circuit.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat