Mulțumesc frumos lui CataStefan de pe forum pentru tot ajutorul oferit si forumului ca a pus la dispoziție modalitatea de comunicare /informare, cu toate ca se tin secret multe informații din diverse motive pe care nu le dezvolt. Eu sunt deschis dacã doriți.
Am schimbat in decurs de 2 ore, distribuția la a mea astra h 1.6XEP, nu am dat borna la baterie jos pentru cã e inutil. Am dat filtrul de aer jos si colierele cu prioritate și mufa, el are un surubel spre parbriz cu torx si in rest iese singur. Am susținut motorul cu o curea de cârligul lui. Am demontat suport motor din cele 6 șuruburi, 3 mici pe caroserie și 3 lungi pe motor infiletate ce se desfaac usor. Am desfãcut capacul de plastic din cele 2 suruburi ce protejeazã rolele axelor cu came, cu ocazia aceasta vedem cureaua. Demontarea curelei de accesorii este absolut necesara și de ajutor posibil sã vã fie aparatul foto in caz cã uitați sã zicem traseul curelei....Pentru asta trebuie invartit de surubul din spatele rolei întinzãtoare
Inspre parbriz, eliberand astfel cureaua pentru a fi data jos. Apoi se desface șurubul de sub cel care a eliberat cureaua, scoțând astfel întinzãtorul ce trebuie dat jos deoarece nu se poate scoate nici rola de la distribuție(avand surub in spatele întinzãtorului de curea accesorii) si nici capacul de plastic de la distribuție ce este ținut si de 4 șuruburi ca cele de la capacul de sus(partea 2 - jumãtatea de jos - fiind ținutã intre rola si întinzãtor). Atent și la sensul curelei /curelelor...
Am adus la punct sistemul de distribuție dupa care am desfãcut fulia. Aici, datoritã ajutorului cerut si "primit" am confecționat un dispozitiv cu care sa tin fulia pe loc pentru a desface surubul ei. A urmat datul jos al curelei propriu zisã ce am fãcut-o cu ajutorul unui imbus cu care am împins înspre parbriz pentru a elibera cureaua. Dupa ce am dat-o jos, am desfacut si schimbat întinzãtorul si rola ce aveau cate un surub. Am pus pasta de blocare la șuruburile noi ale pieselor de schimb si strâns conform TIS șuruburile. A urmat punerea curelei noi si verificat daca mai este la punct, semne. S-a montat fulia, are un canal de ghidare ce coincide cu cel de pe pinionul de jos(din spatele ei). Am.uitat sa specific ca la rola întinzãtorului distribuției are un ghidaj in care intra. Dupa montarea fuliei și strâns conform TIS , am învârtit de motor de câteva ori pentru a ma asigura ca e corect pusã la punct deși era la semne. Toate bune și frumoase. Am montat capacul de jos cu cele 4 șuruburi, montat surubul de la rola întinzãtorului de curea accesorii, montat cureaua, și facut probã la cheie. Totul in regula bineînțeles, doar verificasem prin semne si rotire mai devreme. Au urmat capacul superior cu cele 2 suruburi, tamponul și filtrul cu mufa si colierul puse. Am eliberat cârligul și plecat la plimbare mulțumit cã am câștigat încredere in sine și de ce nu bãnuți, care contau. Imi pare rau ca nu pot adãuga și pozele din TIS de la CataStefan primite prin mesagerie.Va rog sã nu criticați una alta, am folosit ce am avut, suficient cât sa rezolv orice.