Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Update:
Am reglat avansul cu stroboscop (a trebuit dat incapoi ca sa se alinieze cu reperul de pe carcasa) si am facut de atunci 2700km. Consumul tot ala a ramas si masina scutura mai putin cand merg subturat. In rest de tras tot cam la fel trage dupa parerea mea.
Avansul tot asa ramane la relanti, nu il reajusteaza ecu.
Chiar daca e motor cu cuplu mic, nu mi se pare normal sa scuture. De exemplu am condus logan de 1.4 si nu scutura la aceleasi turatii. Asta m-a determinat sa verific avansul, si iata ca intr-adevar avea o problema.

Ala o fi rolul cutiei de viteze, dar parca intre doua semafoare imi vine sa o las tot in a 3-a la 1500 ture si sa pisc usor acceleratia cat sa mai mearga 100m decat sa dau a doua si sa o tin turata la 2300 si un pic pt vreo 5-6secunde dupa care sa opresc de tot. Mersul turat il pastrez pentru cand am nevoie de cuplu la roata sa accelerez, iar in oras in multe cazuri n-ai unde ca te urci pe ala din fata.
Skip ads

  • Gex

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2009

  • Mesaj Privat
mie imi dadea in nas din cauza delcoului, aveam fire rupte si nu mai faceau ce trebuia sa faca, chiar si dupa ce le-am izolat, turometrul imi oscila tot din cauza aia.
Asa ca intro zi am rugat un prieten sa imi imprumute delcoul lui si am facut o proba, asa am stiut sigur ca era delcoul devina.
  • ciresel

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Si eu am facut stroboscop si am reglat avansu cu el dar masina nu tragea la turatii mici.asa ca l am dat un pic inspre mine si trage mult mai bine.asa ca am lasat asa.reperul mobil este aliniat cu reperul static dinspre radiator.
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
[cj]sharky a scris:
Ala o fi rolul cutiei de viteze, dar parca intre doua semafoare imi vine sa o las tot in a 3-a la 1500 ture si sa pisc usor acceleratia cat sa mai mearga 100m decat sa dau a doua si sa o tin turata la 2300 si un pic pt vreo 5-6secunde dupa care sa opresc de tot. Mersul turat il pastrez pentru cand am nevoie de cuplu la roata sa accelerez, iar in oras in multe cazuri n-ai unde ca te urci pe ala din fata.


Intr-adevar, 1500 intr-a 3-a este cam putinel. Eu in asemenea cazuri schimb inapoi, se tureaza motorul un pic, dar cand sa ajung la urmatorul semafor, deja aproape ca nici nu mai am nevoie sa franez, decat putin, cat sa ma opresc de tot.
Incearca si tu, poate o sa-ti placa...
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Man, am deja masina de 2 ani si jumatate. ASa imi place sa merg cu ea.
Acum ca avansul este reglat incat sa se alinieze cu reperul de pe carcasa merge mult mai bine. Inainte era dat prea in fata si tragea in unele situatii in suturi. Se intampla si daca ii dadeam a doua si apasam brusc acceleratia sa scuture de 2-3ori pana cand sa o ia la modul serios. Acum comportamentul este mult mai placut.
Exista masini mai slabe ca putere care totusi merg la 1500 rpm pe drum drept. O fi motoru vechi si obosit, dar nici chiar asa!
Am scris totul ca sa stie lumea ca si avansul prea mare poate da un comportament ciudat.

Si doi la mana, daca stiti lipi doua piese e f simplu sa va faceti un stroboscop cu leduri. E drept ca nu o sa il puteti folosi calumea doar noaptea, dar tot mai bine decat sa dati 50ron sau mai mult pentru ca un smecher sa puna o lampa si sa invarta de 2 ori de delcou.
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
[cj]sharky a scris:
Si doi la mana, daca stiti lipi doua piese e f simplu sa va faceti un stroboscop cu leduri. E drept ca nu o sa il puteti folosi calumea doar noaptea, dar tot mai bine decat sa dati 50ron sau mai mult pentru ca un smecher sa puna o lampa si sa invarta de 2 ori de delcou.


Ai sa-mi trimiti o schema sau vreun link, despre stroboscop? Smile M-ar interesa si pe mine. THX!
  • Gex

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2009

  • Mesaj Privat
[cj]sharky a scris:Man, am deja masina de 2 ani si jumatate. ASa imi place sa merg cu ea.
Acum ca avansul este reglat incat sa se alinieze cu reperul de pe carcasa merge mult mai bine. Inainte era dat prea in fata si tragea in unele situatii in suturi. Se intampla si daca ii dadeam a doua si apasam brusc acceleratia sa scuture de 2-3ori pana cand sa o ia la modul serios. Acum comportamentul este mult mai placut.
Exista masini mai slabe ca putere care totusi merg la 1500 rpm pe drum drept. O fi motoru vechi si obosit, dar nici chiar asa!
Am scris totul ca sa stie lumea ca si avansul prea mare poate da un comportament ciudat.

Si doi la mana, daca stiti lipi doua piese e f simplu sa va faceti un stroboscop cu leduri. E drept ca nu o sa il puteti folosi calumea doar noaptea, dar tot mai bine decat sa dati 50ron sau mai mult pentru ca un smecher sa puna o lampa si sa invarta de 2 ori de delcou.

Cat ai consum la masina?
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Oras intre 9.5-11 (vara-iarna)
Extern: 5.5-6.5
Valorile sunt intervalul in care se invart consumurile masurate doar in oras sau doar extern prin metoda plin-plin pe parcursul a doi ani si 20mii km.
Ce am remarcat ca acelasi consum de 6% l-am scos pe autostrada (budapesta-bratislava-bors) mergand cu 120-130 ca si niste drumuri pe drum de munte prin serbia si muntenegru unde masina rareori vedea 100. Iar kilometri au fost destui la ambele drumuri pentru ca erorile de masura sa devina neglijabile.

E drept ca nici motorul meu nu mai e in toate mintile. Senzorii sunt schimbati/verificati, presiunea la injector e cat trebuie, dar am ceva gaze de carter pierde/arde ulei.

Stroboscop:
http://www.niqro.3x.ro/stroboLED/stroboLED.htm
Cu mentiunea ca am inseriat 22ohmi cu ledurile. Iar la leduri n-am pus doar 2, am pus 4, inseriate doua cate doua si apoi in paralel, ca pe schema. LEduri albe, de putere mai mare. N-am facut prea multe experimente, probabil ca se mai poate imbunatati schema, dar din moment ce merge am lasat-o asa. Piesele nu sunt critice, merge orice tranzistor atata timp cat se respecta tipul (npn sau pnp), iar cel final sa fie de putere medie, nu unul amarat.
Eu am facut schema de jos, adica am folosit un darlington ca sa am mai putine piese pe placa.
Fara cablaj, pe o placa de test. Ledurile le-am luat cu lentila. Pentru intrare am folosit o bucla de sarma cu doua spire puse pe fisa dinspre distributie.
  • rami

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
mersi pt mesajul tau mai ales cu consumul masini.si eu am un c16nz si tot ca tie imi consuma deci cam asa sunt reglate toate Evil or Very Mad
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Update:
Mersul motorul bajbait era de la EGR. Daca cumva motorul nu merge rotund chiar si turat in gol incercati sa scoateti futrunul de la EGR, sa il infundati cu un surub si testati din nou.
Atentie doar ca din momentul acesta reglajul de avans e critic. De exemplu eu puteam sa il dau cu cateva grade in plus fata de semn, nu batea, nu facea nici o fita. Cu EGR-ul dezactivat bate imediat cum treci de semn si dai ceva sarcina.

Se poate detecta si urechiometric printr-un procedeu simplist:
1.Insemnati pozitia initiala.
2.MAriti semnificativ avansul
3.Incercati sa porniti de pe loc cu frana de mana trasa. Se vor auzi bataile, un zgomot ca de mitraliera, ca si cum ar bate ceva in motor.
Zgomotul acesta trebuie sa il tineti minte si sa va feriti de el ca de drac.
Recomandabil cu EGR dezactivat, efectul e mai puternic.
4.Dati avansul inapoi pana zgomotul dispare, dar atentie sa nu faceti masina prea puturoasa ca va creste si consumul.
In caz ca auziti acest zgomot in functionare cu diverse mai scadeti avansul. Folositi pasi mici, cel mult 1mm.
Totusi recomandabil e sa reglati folosind un stroboscop.
Cel din schema de mai sus e ok. Testat pe osciloscop merge fara probleme. Defazaje semnificative apar incepand pe la 5kHz deci echivalentul a 120mii rpm, deci masurarea la cele 900rpm de la relanti nu pune probleme.

EGR-ul meu cred ca are arcul slabit prin urmare recircula mai mult gaz decat trebuie. Cu el activat puteam sa dau avansul in fata f mult si abia aveam cateva batai usoare. In schimb cu avansul la semn masina abia tragea pana cand nu lua 2000 ture. Cu egr dezactivat si avansul pus fix la semn nu detectez cu urechea nici un sunet ciudat, motorul merge rotund, iar de tras trage incepand de la o 1000 ture, atat cat poate trage un motor pe benzina. Raspunsul la acceleratie se schimba, motorul devine mai sensibil la apasari usoare ale acceleratiei, iar comportamentul este constant.
Nu se mai intampla scenariul in care apesi pedala, pentru moment motorul raspunde, masina demareaza, dar in jumatatea de secunda urmatoare EGR-ul se deschide si motorul se puturoseste.

Alta verificare pt EGR cred ca se poate face masurand depresiunea de pe admisie cu testerul http://winaldl.joby.se/
Se foloseste setarea: ecm type 1227747, 1228. PE dashboard vor aparea corect viteza, rpm, tps (pozitia clapetei), MAP (presiunea de pe admisie 98 pt motor oprit sau talpa, 16 pt frana de motor puternica) si lambda (oscilant (0.1-0.85) la relanti si motor cald si 0 in frana de motor la turatii de peste 1300 => se taie alimentarea).
Legat de presiune la mine cu EGR am vreo 55 la relanti, iar cu EGR dezactivat vreo 45-50. In mers presiunea e mai mica cu egr-ul dezactivat, lucru si normal, bagand gaze din evacuare pe admisie, presiunea in admisie creste. Din cate stiu eu EGR la relanti trebuie sa fie nul, deci ar trebui sa masor aceeasi presiune la relanti cu el activat sau dezactivat, dar practic asta nu se intampla.
Testerul este corect deoarece aceleasi presiuni le-am masurat cu un manometru in diverse puncte statice de functionare.

EGR-ul il am dezactivat si avansul pus la semn de anul trecut, pe vremea asta. Din pacate nu am parcurs decat 7000km, majoritatea la drumuri mai lungi de 30km si putine drumuri scurte, dar nu am remarcat schimbari spre rau, bujii cu urme de detonatii pe ele sau de supraincalzire. Consumul de ulei tot acela e 200-400ml la mie, benzina tot in jur de 6% extern mananca, pantele care le urc in drumurile care le fac des tot in aceeasi treapta si cu aceeasi viteza le urc.
Pe drum drept puteti merge si cu o mie de ture, motorul nu comenteaza, trage cat poate, dar nu zvacneste sau ezita.
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salut,stiu despre ce vorbesti.Acele intreruperi le-am avut si eu dupa ce am segmentat.Un an m-am straduit sa le
scot,mecanicul de fapt nu mai era mecanic acum.Mi-a raspuns cu:Asa face toate .Asa ca singura solutie a fost sa ma fac eu mecanic.
Dupa ce am citit de m-am plictisit modul de functionare al acestui tip de motor am reusit sa-l fac.
Solutia:Lampa strobo si know how avans dinamic si static.Si da avansul dinamic se regleaza automat dar in functie de corectitudinea celui facut cu strobo
Daca acolo este gresit(nereglat)atunci nu va merge in veci.Vezi ca asta iti afecteaza si consumul si iti strica sonda lambda si catalizatorul
Acele intreruperi inseamna combustibil nears aruncat pe evacuare unde intalneste sonda si catalizatorul.
Pe de alta parte polueaza partial si uleiul.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Cu consumul e alta poveste. Cu egr pus pt consum bun, si culmea lipsa de orice batai avansul static era pus cu mult in fata, nu batea nimic, cel putin nu la turatii mici unde il poti detecta usor cu urechea. Aveam doar ezitari la turatii mici. Pt mers rotund si avans pus aproape de semn mersul era f puturos si consumul cu 30-40% mai mare. Lambda iesea bine in ambele cazuri, deci nu cred ca e problema de benzina nearsa.
Pe viitor am in plan confectionarea unei scule de detectat bataile.

Parerea mea e doar o oscilatie in bucla de control:
1.Relanti egr minim
2. pedala apasata putin =>accelerare puternica, initial fara egr (care ati mers fara EGR ati observat ca doar un pic mangai acceleratia si masina trage bine)
3. nivelul egr incepe sa creasca, acceleratia scade,
4. pe masura ce egr creste scade vacuum/creste presiunea de la galerie
5. vacuum scazut peste o limita, EGR se dezactiveaza
6.cum masina este inca in accelerare, dar nu puternica vacuum-ul creste iar
7. sare la pasul 2

Ciclul se termina doar cand vacumul ajunge sa fie constant la o anumita valoare. Chiar daca am mentionat multi pasi, acestia se petrec repede, si au ca rezultat o oscilatie a masinii in 0.7-1 secunde.
Pentru cine a experimentat va vedea ca tot acesta e timpul de actionare/revenire a ciupercii cand tureaza motorul fara sarcina.

Stiu doar o treaba, ca daca pornesc cu acceleratia talpa, deci EGR nu actioneaza, comportamentul e mai bun. La fel daca in momentul in care ezita il accelerez si mai tare.
Cu benzina nearsa, nu stiu cat e de multa, dar cel putin lambda avea valori ok.
Probabil cea mai buna solutie e o ciuperca de EGR noua, dar posibil sa fie problema si de la sistemul de control al acesteia. Nu am studiat exact modul in care vacuumul este transmis catre ciuperca, dar sigur aici e vreun truc.
Va dau niste exemple: Relanti am presiune de 55 tester (0.55bari), ciuperca sta neclintita, egr mic. In sarcina la mers constant, sa zicem 60kmph cu a 4-a aproape 2000 ture, presiunea in galerie creste pe la vreo 0.77-0.80. Cu egr dezactivat presiunea e mult mai mica gen 0.6-0.7bari.
Ce nu inteleg eu de aici e ca desi se zice ca EGR e actionat de vacuum, de ce la relanti si la 0.5bari egr e neclintit, dar in sarcina la unde am presiune de 0.7bari EGR-ul actioneaza?

Oricum eu am considerat ca e mai bine fara! Legat de gaze, ma indoiesc ca imi ies in ambele cazuri, iar legat de poluare, cand si-or rezolva toti dubele care fac zilnic sute de km si lasa fum negru dupa ele, mi-oi regla si eu motoru cu care circul in medie 20km pe zi.

Legat de segmentare, cat te-a costat, ce operatii ai facut, ce efecte a avut, in ce stare era motorul inainte (ai fost constrant sa o faci?), cum e acum?
A meritat?
  • nicusor_sef89

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2012

  • Mesaj Privat
am citit foarte interesat acest topic pentru ca si eu intampin aceleasi probleme legate de "vlaga" cu precizarea ca inainte avea destula putere asta pana cand am luat o bordura mai mare si a trebuit sa demontez motorul (nu eu ci un nenea mecanic) si de atunci parca e mai lenesa si nu mai e asa prompta la accelerari. acum intrebarea mea este daca apare vreo modificare in privinta consumului si daca relantiul ramane in aceeasi parametri adica 900rpm ms mult
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
N-ai decat sa experimentezi, ca nu costa, verifica EGR si avans. Avans ideal cu lampa, daca nu dupa ureche.
Regula la orice experiment: incearca sa salvezi starea initiala, sau sa documentezi totul ca sa stii cum sa pui la loc in caz ca nu iti iese.

Relantiul nu e influentat de avans, el e reglat de ecu prin intermediul motorului pas cu pas. Poti sa dai avansul inapoi sau inainte cu mai bine de 5 grade ca tot la atata o sa stea in final.
Consumul evident ca variaza, uite-te la ce am scris.
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Cand am luat masina era motorul zdrente,manca ulei si nu mai avea nici un senzor in regula,iar T.B ca si egr erau pline de ulei
si depuneri la fel ca si furtunul de la epurator.Desfacut motorul am observat ca segmentii de ungere erau prinsi in canale plini cu depuneri
iar unul din cei raclori era crapat si dealtfel toti erau blocati in canale.Concluzia fie supape uzate(sau semeringuri supape)si a papat ulei
fie Desteptu care a avut-o inainte a bagat "solutii minune" gen Duralube care infunda pompa de ulei si se depun pe toate canalele posibile
si astfel a ajuns motorul o epava.
Dupa "refacere"are un consum extern de 5,5 6,5 si nu papa deloc ulei,cat despre egr,daca-l vei anula iti va distruge catalizatorul mai repede
iar la noxe nici o sansa deoarece eficienta lui este cu o parte din gaze recirculate.
Nu mai stiu cat a costat dar a meritat fiecare ban.
  • ciresel

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
mi am anulat si eu egr ul si masina merge mult mai lin,fara zmucituri la turatii mici si trage muult mai bine.ce inainte urcam cu a 4a acu o pot face cu a 5 a.is curios daca va creste consumul.cat despre poluare....
  • nicusor_sef89

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2012

  • Mesaj Privat
cum ai anulat egr-ul ... eu am facut acelasi lucru cu delcoul si dupa ce lam mutat mai spre parbriz un pic a inceput sa nu isi mai tina reantiul si l-am mutat max 1cm
  • ciresel

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
i am scos furtunu de vaacum de la ciuperca si am pus un surub in capatul surubului
  • nicusor_sef89

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2012

  • Mesaj Privat
si consumul caci in felul acesta amestecul aer-benzina nu se mai face corect si e posibil sa se duca sonda lambda poate ca era mai simplu sa uil cureti caci am inteles ca se poate dar la mn spre "norocul meu " nu am reusit sa desfac alea 2 suruburi si m-am lasat pagubas
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Alea 2 suruburi se desfac cu cheie de 13 inelara cu cot si fixa fara si eventual mai scurta.Asta daca nu vrei sa desfaci T.B.

Avantajul anularii EGR este ca nu se mai incinge asa motorul dar sant multe dezavantaje care rezulta din aceasta actiune asa ca per total:nu merita!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR