- mihaidintgv
- *
- 15 mesaje
- din 16 Sep 2011
- Astra 2010 A14NET
- Dambovita
mihaidintgv
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2011
- Mesaj Privat
- Okta43
- ***
- 817 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Astra 2010 A14XER
- Dambovita
Okta43
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
negru2004 a scris:Eu am alimentat exclusiv de la Rompetrol cu Efix 95, am 12000km si nu am avut niciodata problemele de care vorbesti tu. Masina trage foarte bine iar relanti-ul este la fel de stabil ca in prima zi, ceea ce ma face sa cred ca nu a scazut calitatea benzinei. Precizez ca am alimentat doar de la statii Rompetrol si NU de la parteneri Rompetrol. Vezi poate ai nimerit tu benzina proasta o data.
Pff eu am alimentat din 3 statii diferite rompetrol (nu parteneri).. Si de 3 ori se accelera in suturi, mergea aiurea motorul si imi facea fel si fel de figuri.. pana atunci nu avusesem probleme cu cei de la rompetrol.. dar de atunci am zis ca nu mai bag de la ei decat in situatii de criza.. Am trecut pe benzina petrom, masina merge ok doar ca nu mai are aceeasi forta..
- mumus
- ***
- 618 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Brasov
mumus
- Mesaje scrise: 618
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
mitosu- Suspendat
- 787 mesaje
- din 08 Jun 2012
- Astra 2012 a16xer
- Bucuresti
mitosu- Mesaje scrise: 787
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 a16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2012
- Mesaj Privat
- Fireking
- **
- 293 mesaje
- din 09 Nov 2010
- Astra 2011 A17CDTI
- Bucuresti
Fireking
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Fireking
- **
- 293 mesaje
- din 09 Nov 2010
- Astra 2011 A17CDTI
- Bucuresti
Fireking
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2010
- Mesaj Privat
- AstraJ2011
- *
- 17 mesaje
- din 15 Mar 2012
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
AstraJ2011
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2012
- Mesaj Privat
- timvte
- **
- 156 mesaje
- din 20 Mar 2011
- Astra
- Bucuresti
timvte
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2011
- Mesaj Privat
Cartea masinii recomanda 95 asa ca asta ii dau si eu... O perioada buna am bagat de la Mol, dar mi s-a parut ca nu merge ok masina, plus cateva porniri ratate (si nu era frig afara) asa ca m-am mutat la OMV. De atunci nu au mai fost nici probleme cu pornirea si masina parca toarce mai frumos (dar poate sa fie doar o parere).
23mka
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2010 1.4xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2012
- Mesaj Privat
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
alexpinta
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2009 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2013
- Mesaj Privat
In 2011 si 2012 am mers cu Efix 95 - totul a fost ok pana a inceput sa tremure masina la plecarea de pe loc cu motorul rece. Tremura din toate incheieturile, zici ca era ambreiajul stricat. Plus avea un miros accentuat de sulf.
In 2013 am trecut pe Mol. Prima data am alimentat cu Mol Evo. S-a simtit imediat. Raspundea mai promt la accelerare. Din cauza pretului am trecut pe Mol 95. Silentioasa, consum bun, dar a aparut lag-ul la accelerare. Si paraca nu aveam demaraj.
Am incercat OMV 95 - Mi s-a parut a fi cea mai buna din cele mai sus, de 95, evident. Tin sa precizez ca tremuratul a disparut aproape complet cu toate benzinele.
Am revenit din nou la Mol Evo - e buna, masina fuge, la rece are un demaraj grozav, mult mai bun decat cu cele de 95. Doar OMV de 95 mai avea un demaraj apropiat la rece si in depasiri.
De curand am trecut pe Petrom 99+, am zis ca o fi la fel ca cea de la MOL, dar din pacate lucrurile nu stau chiar asa. Poate am nimerit eu un lot mai prost, dar cert e faptul ca Petrom 99+ o incadrez cu Efix 95. Masina tremura si pleaca greu la rece, plus ca a inceput din nou efectul de lag al acceleratiei. Oricum, o sa-i mai dau o sansa!
Am revenit pe Mol EVO - momentan astept sa vad daca se schimba comportamentul dupa Petrom 99.
Mai vreau sa testez OMV 100 sa vad cum se prezinta. EFIX S 98 nu ma incanta. La rece, asta iarna, tacaneau tachetii.
Cum am spus, sunt putin dezamagit de Petrom 99+, dar ii mai acord o sansa.
Pana acum cel mai mult mi-a placut MOL Evo si OMV 95. In rest nimic, notabil! Revin si cu alte notatii!
Drum bun!
In 2013 am trecut pe Mol. Prima data am alimentat cu Mol Evo. S-a simtit imediat. Raspundea mai promt la accelerare. Din cauza pretului am trecut pe Mol 95. Silentioasa, consum bun, dar a aparut lag-ul la accelerare. Si paraca nu aveam demaraj.
Am incercat OMV 95 - Mi s-a parut a fi cea mai buna din cele mai sus, de 95, evident. Tin sa precizez ca tremuratul a disparut aproape complet cu toate benzinele.
Am revenit din nou la Mol Evo - e buna, masina fuge, la rece are un demaraj grozav, mult mai bun decat cu cele de 95. Doar OMV de 95 mai avea un demaraj apropiat la rece si in depasiri.
De curand am trecut pe Petrom 99+, am zis ca o fi la fel ca cea de la MOL, dar din pacate lucrurile nu stau chiar asa. Poate am nimerit eu un lot mai prost, dar cert e faptul ca Petrom 99+ o incadrez cu Efix 95. Masina tremura si pleaca greu la rece, plus ca a inceput din nou efectul de lag al acceleratiei. Oricum, o sa-i mai dau o sansa!
Am revenit pe Mol EVO - momentan astept sa vad daca se schimba comportamentul dupa Petrom 99.
Mai vreau sa testez OMV 100 sa vad cum se prezinta. EFIX S 98 nu ma incanta. La rece, asta iarna, tacaneau tachetii.
Cum am spus, sunt putin dezamagit de Petrom 99+, dar ii mai acord o sansa.
Pana acum cel mai mult mi-a placut MOL Evo si OMV 95. In rest nimic, notabil! Revin si cu alte notatii!
Drum bun!
- birlec
- **
- 109 mesaje
- din 15 Nov 2010
- Astra 2010 A16XER
- Bihor
birlec
- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
Eu de cand am cumparat masina (2010) pana in martie anul acesta am pus doar petrom 99, masina a mers ok. Din martie pana acum in august am pus din aia de 95 de la petrom si au aparut instantaneu problemele: mi s-a oprit motorul la plecarea de pe loc (la cutie auomata asta e tare ciudat, nu am mai patit asa ceva), motorul tremura in mers la turatii de 1500 si mai grav aproape la fiecare drum imi aparea in bord eroarea "ESP Service" se declupa ESP-ul si nu mergea nici turometru, asta din cauza caderii de curent, asa mi s-a spus la service dupa diagnosticare. Nu stiam din ce cauza este pana nu am zis: o fi cumva din cauza benzinei? raspun: DA. Am alimentat acum ultima data cu Petrom 99 si au disparut tot instantaneu toate problemele si consumul a revenit de la 6% cu aia de 95 la 5,6% cu asta de 99 (in afara, la 70-80 km/ora, in viteza a 6-a la 1500 de turatii)
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
- Andrei F
- **
- 263 mesaje
- din 03 Oct 2016
- Astra 2016 B16XER
- Arges
Andrei F
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2016
- Mesaj Privat
Salut. Am avut cu cineva de curand o discutie contradictorie ca pt 1.6 1.4 1.2 fara turbo nu conteaza ce benzina bagi masina se comporta la fel ca cea de 95. Pentru mine este total fals si nu este decat o usoara impresie. Cel mai clar simti cand ai de exemplu un drum de munte si sunt 4 persoane in masina in portbagajul plin. Eu zic ca este o diferenta de la cer la pamant la cum se comporta masina la felul cum se tureaza, la putere, acceleratie etc.
Eu sincer bag aprope numai de la Petrom de 99 din simplu fapt ca in Romania 70% din titei este facut de Petrom, deci nu ar avea rost sa platesc eu comisioane la Lokoil Gaprom Omv etc. si restul de Rompetrol,dar la Rompetrol au niste preturi exagerate (dupa parerea mea cu aopape 50 de abni mai mare ca la Petrom/litru).
Tin sa precizez ca e o dif f mare intre benzina de la Petrom de 95 si cea de 99 la comportamentul masinii.Am mai bagat din cand in cand si de la Mol de 95 care mi s a parut ok, chiar mai buna as putea spune ca cea de la Petrom de 95.
Voi ce parere aveti?
Eu sincer bag aprope numai de la Petrom de 99 din simplu fapt ca in Romania 70% din titei este facut de Petrom, deci nu ar avea rost sa platesc eu comisioane la Lokoil Gaprom Omv etc. si restul de Rompetrol,dar la Rompetrol au niste preturi exagerate (dupa parerea mea cu aopape 50 de abni mai mare ca la Petrom/litru).
Tin sa precizez ca e o dif f mare intre benzina de la Petrom de 95 si cea de 99 la comportamentul masinii.Am mai bagat din cand in cand si de la Mol de 95 care mi s a parut ok, chiar mai buna as putea spune ca cea de la Petrom de 95.
Voi ce parere aveti?
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
In teorie, cifra octanica reprezinta doar rezistenta la autodetonatie a benzinei si nu ar trebui sa aiba treaba cu puterea calorica. Ca sa poti obtine mai multa putere din aceeasi cantitate de benzina trebuie sa cresti fie raportul de compresie al unui motor (dar acesta este constant indiferent de tipul de combustibil), fie sa ii maresti cantitatea de aer (deci presiunea) din cilintru pentru ca arderile sa fie mai complete. Cel din urma este realizat cu ajutorul unei turbine si de aceea motoarele turbo au rapoarte de compresie mai mici decat cele aspirate, pentru ca aerul vine deja comprimat in cilindri.
In practica, se pot obtine cativa cai 2-3-4 (in functie si de puterea initiala a unui motor) cu o benzina de cifra octanica mai mare prin reglajul aprinderii, care este facut automat de ECU. Au facut teste si cei de la 5th Gear cu diferite tipuri de benzina pe dyno. Eu nu prea am sesizat diferente de putere intre cea de 95 si cea de 99, ci doar in felul in care merge motorul, mai rotund si parca mai putin zgomotos cu cea de 99.
In practica, se pot obtine cativa cai 2-3-4 (in functie si de puterea initiala a unui motor) cu o benzina de cifra octanica mai mare prin reglajul aprinderii, care este facut automat de ECU. Au facut teste si cei de la 5th Gear cu diferite tipuri de benzina pe dyno. Eu nu prea am sesizat diferente de putere intre cea de 95 si cea de 99, ci doar in felul in care merge motorul, mai rotund si parca mai putin zgomotos cu cea de 99.
andrei111
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2016
- Mesaj Privat
Eu folosesc benzina de la Petrom de 95 pentru un Astra J Sedan (1.4 Turbo). Am incercat si benzina de 99, dar nu prea am sesizat diferente. Trebuie tinut cont si de ce scrie in manualul masinii, unde este recomandata benzina cu CO 95 pentru acesta motorizare. Spre exemplu, la Astra H (1.6) este trecuta in carte ca recomandata, benzina cu CO 98 si aici pot spune ca am sesizat diferente mari intre benzina de 95 si 99 de la Petrom la felul in care se comporta motorul. Cu benzina de 95 avea tendinta sa fluctueza turatia, se simtea ca motorul nu mergea in parametri normali, fapt ce ducea automat si la o scadere a performantelor (acceleratie, putere, etc.).
Cum a explicat si @Aantonio este greu de crezut ca se obtin performante net superioare doar folosind o benzina cu CO mai mare. Cel mult, folosind benzina recomandata de producatorul masinii pentru motorizarea respectiva, in cazul exemplificat de la Astra H o benzinta cu CO mai mare, motorul functioneaza in parametrii normali pentru care a fost construit.
P.S.: Sunt fan Petrom
Cum a explicat si @Aantonio este greu de crezut ca se obtin performante net superioare doar folosind o benzina cu CO mai mare. Cel mult, folosind benzina recomandata de producatorul masinii pentru motorizarea respectiva, in cazul exemplificat de la Astra H o benzinta cu CO mai mare, motorul functioneaza in parametrii normali pentru care a fost construit.
P.S.: Sunt fan Petrom
mihai_cj
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2019
- Mesaj Privat