ally78it
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mi-am luat un far Carello de pe forum de la ToniStorm, insa la prima vedere motorasul de far era diferit. Apoi dupa montare am constatat ca nici nu merge reglajul automat pe verticala din masina.
Are cineva vre-o ideie ce sa fac in continuare ?
In plus, farul de pe partea cealalta daca pun pe faza lunga imi bate cam sus, chiar daca am fost la Opel Sibiu sa-l reglez. Ce poate fi, se pare ca lunga si scurta sunt in corp comun, cei de la Opel Sibiu mi-au spus ca imi pot regla pe aparat faza scurta, dar nu si faza lunga. Minciuna sau adevar pentru farurile de pe Vectra B 1997 ?
Deja sunt destul de disperat, ma gandesc sa schimb AMBELE faruri cu unele originale VALEO data viitoare.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 14 Aug, 2011 10:55 pm
Are cineva vre-o ideie ce sa fac in continuare ?
In plus, farul de pe partea cealalta daca pun pe faza lunga imi bate cam sus, chiar daca am fost la Opel Sibiu sa-l reglez. Ce poate fi, se pare ca lunga si scurta sunt in corp comun, cei de la Opel Sibiu mi-au spus ca imi pot regla pe aparat faza scurta, dar nu si faza lunga. Minciuna sau adevar pentru farurile de pe Vectra B 1997 ?
Deja sunt destul de disperat, ma gandesc sa schimb AMBELE faruri cu unele originale VALEO data viitoare.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 14 Aug, 2011 10:55 pm
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mi-au spus ca pe aparat nu au nicio amprenta pentru reglarea fazei lungi.
Ma intreb cum e posibil ca faza scurta sa fie (la cererea mea o ideie peste linia de reglaj pe orizontala) in regula si faza lunga sa-mi bata in pomi.
Reglajul din masina la buton este functional pe farul din partea pasagerului. Ambele faze sunt in corp comun in oglingda interioara a farului. Cam de neinteles pentru mine.
Are cineva vre-un manual pentru reglarea acestor faruri de Vectra B1 cu motoras incorporat ? Eu unul deja m-am saturat de problema asta.
Nu vreau Xenon, nu vreau faruri de B2, vreau farurile originale cu sticla care sa poata fi reglabile conform specificatiilor fabricantului.
H7 este suficient pentru mine, nu-mi plac farurile cu xenon unde cat este luminat drumul vezi foarte bine, iar dupa este o bezna intensa.
Ma intreb cum e posibil ca faza scurta sa fie (la cererea mea o ideie peste linia de reglaj pe orizontala) in regula si faza lunga sa-mi bata in pomi.
Reglajul din masina la buton este functional pe farul din partea pasagerului. Ambele faze sunt in corp comun in oglingda interioara a farului. Cam de neinteles pentru mine.
Are cineva vre-un manual pentru reglarea acestor faruri de Vectra B1 cu motoras incorporat ? Eu unul deja m-am saturat de problema asta.
Nu vreau Xenon, nu vreau faruri de B2, vreau farurile originale cu sticla care sa poata fi reglabile conform specificatiilor fabricantului.
H7 este suficient pentru mine, nu-mi plac farurile cu xenon unde cat este luminat drumul vezi foarte bine, iar dupa este o bezna intensa.
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salut. Reglarea precisa a farurilor este posibila doar prin utilizarea unui aparat special de reglare. Conditiile, pentru o reglare eficienta a farurilor sunt urmatoarele:
-,,anvelopele trebuie sa aibe presiunea prescrisa de constructor,,
-,,automobilul gol trebuie incarcat cu 75kg(o persoana) pe scaunul soferului,,
-,,se umple complet rezervorul de combustibil,,
-,,se dispune automobilul pe o suprafata plana,,
-,,se apasa de mai multe ori pe partea din fata aautomobilului,pentru adetensiona suspensia,,
-,,se aduce comutatorul din blocul de lumini pe pozitia ''0''
Farurile se regleaza cu ''faza scurta'' aprinsa si nu cu cea lunga.Mai intai se efectueaza reglajul vertical si dupa aceea cel lateral.
-,,anvelopele trebuie sa aibe presiunea prescrisa de constructor,,
-,,automobilul gol trebuie incarcat cu 75kg(o persoana) pe scaunul soferului,,
-,,se umple complet rezervorul de combustibil,,
-,,se dispune automobilul pe o suprafata plana,,
-,,se apasa de mai multe ori pe partea din fata aautomobilului,pentru adetensiona suspensia,,
-,,se aduce comutatorul din blocul de lumini pe pozitia ''0''
Farurile se regleaza cu ''faza scurta'' aprinsa si nu cu cea lunga.Mai intai se efectueaza reglajul vertical si dupa aceea cel lateral.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
M-ai omorat cu teoria. M-am documentat inainte de raglarea farurilor la Opel Sibiu si exact asa am facut. Din pacate lunga e mult prea sus. Alte sugestii ?
Omu' mi-a mai zis ca farurile de B1 sunt f. sensibile si la cel mai mic soc se rup reglajele interioare. A mea a luat un soc pe stanga (se vede pe bara, acum am schimbat farul dar nu functioneaza reglajul din bord - motoras defect ?), insa despre lunga prin pomi aici ma refer la farul de pe partea dreapta.
Nu stiu ce sa zic, poate are cineva aici pe forum ceva documentatie ca cei ce le regleaza sunt pe langa cu teoria si le regleaza la ureche.
Sa zicem ca intai se cupleaza mufa de la reglajul automat si se duce farul la maxim pe verticala din motoras. Dar cum faci asta daca farul a fost dat jos de pe alta masina (sa zicem cu reglajul la jumatate) ? Evident in acest caz farul se duce ceva mai sus, sa zicem ?
Si-atunci, probabil corect este sa scoti motorasul din far, sa-l reglezi din suruburile mecanice de reglaj, ulterior motorasul sa fie alimentat si dus in sus maxim pe orizontala necuplat si abia apoi sa-l cuplezi la far ? Ce zici, pare oarecum logic ?
Omu' mi-a mai zis ca farurile de B1 sunt f. sensibile si la cel mai mic soc se rup reglajele interioare. A mea a luat un soc pe stanga (se vede pe bara, acum am schimbat farul dar nu functioneaza reglajul din bord - motoras defect ?), insa despre lunga prin pomi aici ma refer la farul de pe partea dreapta.
Nu stiu ce sa zic, poate are cineva aici pe forum ceva documentatie ca cei ce le regleaza sunt pe langa cu teoria si le regleaza la ureche.
Sa zicem ca intai se cupleaza mufa de la reglajul automat si se duce farul la maxim pe verticala din motoras. Dar cum faci asta daca farul a fost dat jos de pe alta masina (sa zicem cu reglajul la jumatate) ? Evident in acest caz farul se duce ceva mai sus, sa zicem ?
Si-atunci, probabil corect este sa scoti motorasul din far, sa-l reglezi din suruburile mecanice de reglaj, ulterior motorasul sa fie alimentat si dus in sus maxim pe orizontala necuplat si abia apoi sa-l cuplezi la far ? Ce zici, pare oarecum logic ?
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Imi cer scuze daca te-am ,,suparat,, cu aceasta teorie. Eu la mine asa le-am reglat,conform documentatiei. In plus de asta cand reglezi faza scurta pe verticala o sa observi ca motorasul ,,citeste,, deja noua pozitie. De aceea am specificat ca acel comutator de reglaj electric sa fie pe ''0''. Cel putin eu nu am mai avut probleme dupa reglaj. Daca insa nu se regleaza inseamana ca ai ,,bilele,, de ghidaj din corpul farului rupte pe reglajul respectiv.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Farul de pe partea soferului l-am schimbat pentru ca :
- nu mai functiona reglajul lateral stanga-dreapta
- amprenta luminoasa a farului nu mai avea forma specifica, era mai mult o pata de lumina decat un unghi obtuz pe amprenta din interiorul aparatului de reglat faruri (probabil oglinda deformata)
- desi reglajul automat cu motoras din masina functiona corect si farul s-a putut regla mecanic sus-jos din surubul tip imbus pe faza scurta, faza lunga batea in jos la aproximativ 3m pe asfalt.
Am cumparat alt far (am cautat sa fie tot CARELLO original) si acum constat ca motorasul este unul mult mai subtire ca forma si nu-mi lucreaza reglajul automat pe verticala din masina. Merg in schimb ambele reglaje manuale, insa daca am dus din reglajele manuale farul pe faza scurta la o inaltime apropiata de cea a farului de pe partea pasagerului faza lunga este mai jos decat in partea cealalta.
Stie cineva cum se scoate afara capatul sferic al motorasului din oglinda farului ? Ma gandesc sa schimb motorasul care nu raspunde la comenzi cu cel de pe farul pe care tocmai l-am dat jos. Au cumva aceste motorase vre-o siguranta in tabloul de sigurante al masinii ?
- nu mai functiona reglajul lateral stanga-dreapta
- amprenta luminoasa a farului nu mai avea forma specifica, era mai mult o pata de lumina decat un unghi obtuz pe amprenta din interiorul aparatului de reglat faruri (probabil oglinda deformata)
- desi reglajul automat cu motoras din masina functiona corect si farul s-a putut regla mecanic sus-jos din surubul tip imbus pe faza scurta, faza lunga batea in jos la aproximativ 3m pe asfalt.
Am cumparat alt far (am cautat sa fie tot CARELLO original) si acum constat ca motorasul este unul mult mai subtire ca forma si nu-mi lucreaza reglajul automat pe verticala din masina. Merg in schimb ambele reglaje manuale, insa daca am dus din reglajele manuale farul pe faza scurta la o inaltime apropiata de cea a farului de pe partea pasagerului faza lunga este mai jos decat in partea cealalta.
Stie cineva cum se scoate afara capatul sferic al motorasului din oglinda farului ? Ma gandesc sa schimb motorasul care nu raspunde la comenzi cu cel de pe farul pe care tocmai l-am dat jos. Au cumva aceste motorase vre-o siguranta in tabloul de sigurante al masinii ?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am reusit sa schimb motorasele intre ele si acum este ok, se poate regla sus-jos din masina. Este putin diferita prinderea, farul vechi avea o forma geometrica in forma de U intors cu capul in jos iar cel nou are o sfera plina. Totusi, a intrat prin presare si rotire, ramane sa ma duc la aparat sa reglez farul pe aparatul de reglaj cu amprenta.
burtik4u
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1999 x16szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
burtik4u
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1999 x16szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Azi am mai facut o inspectie generala la farul cu faza lunga care lumina prin copaci si am gasit doua nereguli :
- becul de pe faza lunga H1 OSRAM (Germany) avea filamentul inclinat inspre in jos, deci nu era in centrul becului (probabil defect de fabricatie)
- clema in care se agata urechile de prindere a sarmelor care tin becul H7 de pe faza scurta fixat in soclu era slabita si permitea becului sa se incline un pic in sus
Am inlocuit becul H1 si clema de prindere pentru H7 si sper ca s-a remediat macar partial problema cu faza lunga, iar in zilele urmatoare va trebui sa imi fac timp sa merg si la un reglaj de faruri pe aparat ca sa le pun asa cum erau reglate din fabrica.
- becul de pe faza lunga H1 OSRAM (Germany) avea filamentul inclinat inspre in jos, deci nu era in centrul becului (probabil defect de fabricatie)
- clema in care se agata urechile de prindere a sarmelor care tin becul H7 de pe faza scurta fixat in soclu era slabita si permitea becului sa se incline un pic in sus
Am inlocuit becul H1 si clema de prindere pentru H7 si sper ca s-a remediat macar partial problema cu faza lunga, iar in zilele urmatoare va trebui sa imi fac timp sa merg si la un reglaj de faruri pe aparat ca sa le pun asa cum erau reglate din fabrica.