soulthief
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2010
- Mesaj Privat
e posibil sa fie din cauza termostatului.... si iti spun asta pt ca eu acum 2 zile am schimbat motorul la corsa (pe vechiul motor desii functionabil dar cu probleme la cuzineti pompa ulei etc.... nu-mi incalzea decat foarteeee greu ... iar la actualul imi bag aer cald dupa 5 minute si apa incepe sa urce
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
-la mers intins, in conditii de foarte frig, -7 pana la -13 grade in timpul aceluiasi drum (114 km) n-am ajuns cu apa la 90 grade nici urcand timp mai indelungat:
-la temperaturi pozitive. peste 10 grade afara, in 2 km ajunge apa la 90 gr. si acolo sta, la mers lejer;
-azi, la -3 grade afara, mers in oras 5 km din care o portiune de vreo 2km cu aproape 60Km/h, de-abia a trecut de 80 grade;
-tot azi, la intoarcere, pe drum liber, alt traseu 7 km, afara -2 grade, cum i-am dat putina "forja", fara sa trec de 70 km/h, dar putin in urcare s-a ridicat apa la aproape 90 (acul indica sub aceasta valoare) iar cum am inceput sa cobor a scazut rapid la cca 85 grade.
Apa=lichid racire, temperatura acestuia fiind citita doar cu instrumentul de la bord.
Concluzia la care am ajuns e ca la temperaturi moderate putem discuta de o temperatura constanta a lichidului de racire. La frig, se pierde caldura prin bloc motor, baia de ulei care nu are macar un scut si bate vantu-n ea, alte componente ce necesita incalzire prin acelasi sistem de climatizare (de ex.mecanismul corp-clapeta) si-or mai fi dar nu stiu eu. De aceea nu dau navala sa schimb termostatul.
Alta chestiune care ii preocupa pe multi dintre noi: de ce baga caldura (asa, cat sa-ti dezaburesti parbrizul) cand apa nu se ridica la 88 grade, cum am citit ca trebuie sa fie? Dezabureste binisor, am vazut si la 70. Ma gandesc ca lichidul de racire circula in acel moment doar prin caloriferul de incalzire habitaclu, nu si prin radiator. Cred ca la 88-90 grade se deschide termostatul si lasa lichidul sa se raceasca prin radiator. Cumva circuitul are doua bucle. N-as vrea sa ia nimeni de bun ce zic eu, doar imi dau cu parerea si-mi cer scuze daca am sarit peste ceva concludent, emis de mult-mai-avizatii nostri colegi de forum, pe care ii stim deja cu totii si carora le respect opiniile pe orice domeniu. E cam complicat sa inteleg acum dar le deslusim noi pe parcurs.Sper!
P.S.Acum te-am vazut: Da, PL500, exact asta am vrut sa zic, am si cautat azi la dezmembrari dar aveau doar pt.motor cu trei pistoane. Voi face eu un artificiu dar nu am gasit inca materialul din care sa confectionez acel capac (ceva ignifug).