Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Meriva
  3. Meriva A
  • cocorus

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Meriva 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2010

  • Mesaj Privat
imi scirtaie usa de la haion foarte tare ce sa fac cu ea am facut chederele cu silicon si nimic
astept sugestii
Skip ads

  • cristimoraru

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2010

  • Mesaj Privat
si eu am probleme cu EGR ....am cumparat masina acum 1 luna jumate, e adusa din Italia....Meriva 1,7 CDTI, motor Z17 DTH ....pusa pe testar imi apare eroarea de EGR...pe bord am aprins semnul cu rezervor si robinet deasupra....daca scot bornele de la baterie imi dispare si apare peste citeva zile....am fost la un mecanic si a zis ca poate este de la vreun furtun sau vreun senzor, dar ca nu are timp sami desfaca mie tot motorul ca sa se uite pe la toate chestiile.....mia zis cami schimba si EGR daca vreau dar poate este de la altceva ....la cine a avut probleme cu acest senzor aprins pe bord si a schimbat EGR sa mai aprins senzorul ?. ...precizez ca senzorul pe bord sta mereu aprins imediat cum pornesc motorul, nu se stinge deloc decit cind opresc masina...

si inca o problema: se aprinde pe bord acel senzor cu un triunghi si o masina care intra in triunghi in derapaj.....mi se aprinde dupa ce merg mai multi kilometri (vreo 12 km) fara sa opresc motorul....se stinge imediat cum opresc motorul, si nu se aprinde cind pornesc imediat motorul...se aprinde doar daca merg mai multi km....a mai avut careva asa ceva ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Curata EGR+teava si throttle, daca te pricepi si faci tu atunci exista tutorial, daca mergi la mecanic e treaba lui si nu il invatam noi cum se face ca doar o face pe bani.
  • Turiga Dumitru

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Meriva 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salutari la toti membrii CLUB OPEL! Este prima mea postare(rog rabdare si intelegere)dupa multe,multe lecturi,si vreau sa multumesc tuturor participantilor pentru ca datorita voua am reusit sa rezolv cateva probleme la Meriva mea,probleme ce nu mi le-a rezolvat nici reprezentanta Opel din Buc.
Astazi tocmai am reparat un injector la un f.bun meserias din Ploiesti,injector din cauza caruia masina pornea extrem de greu,iar in mers scotea mult fum negru(motorizare ISUZU 1,7 cdti,pompa DENSO).
Datorita acestui fum s-a aprins in bord acel martor galben (rezervor cu robinet),care insista sa stea aprins si dupa rep. injectorului.Oare sa fie EGR-ul? Specific ca motorul nu mai merge rotund dupa ce se incalzeste..
In plus,ca si in cazul lui 'cristimoraru', se aprinde si triunghiul cu masinuta care derapeaza.
Stie cineva ce se intampla? Daca da,va rog ajutati-ma.Multumesc anticipat.
  • cocorus

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Meriva 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2010

  • Mesaj Privat
eu am vrut sa curat egr si surpriza arata ca nou , am desfacut cotul ala pe care ii pusa clapeta si era aproape infundat cu mizerii , numai cu o sirma si sprei l-am curatat si acuma nu mai apare becul la bord cu robinetul , deci atentie daca clapeta ii curata verificati si cotul de care ii prinsa , eu unul nu il verificam daca era accesul usor la egr , dar nu am putut sa desfac un surub la egr asa ca am decis sa iau si cotul ala afara ca sa am acces la surub . norocul incepatorului Smile
  • Turiga Dumitru

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Meriva 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sugestie,cocorus,trebuie neaparat sa-mi fac timp pentru aceasta operatiune,dar mai intai as vrea sa-i fac o diagnoza sa vad daca mai apare si altceva.
  • cristimoraru

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2010

  • Mesaj Privat
inca nu am rezolvat problema cu EGR...nu am avut timp....o intrebare : stie careva daca as dori sa schimb EGR, se schimba decit supapa EGR care este vreo 225 roni, sau se mai schimba si altceva...vreun cot, vreun tub, furtun , ceva ?

pe program de diagnoza pe laptop imi apare un cod (parca P1105, sau ceva de genul) care indica ca am probleme cu EGR...deci nu cred ca este de la filtrul de aer, pe care e drept ca nu lam schimbat sau curatat....

iar referitor la triunghiul cu masina in derapaj care intra in el, si care mi se aprinde doar dupa ce fac mai multi km fara sa opresc motorul, am reusit sa pun masina pe laptop ea fiind pornita si senzorul aparut pe bord si mia aparut o eroare pe care baiatul a interpretato ca fiind ceva la motor, dar nu se stie ce....precizez ca senzorul cu triunghiul si masina mi se aprinde doar cind fac mai mult de 12 km fara sa opresc motorul , iar dupa cel opresc este stins la urmatoarea pornire si nu apare decit daca fac mai multi km....oare de la ce sa fie....daca pun diagnoza pe masina fara sa am acest senzor aprins numi apare nicio eroare....cu el aprins imi apare...nu mai tin minte codul....trebuia sal notez...


oricum referitor la EGR: ce trebuie sa cumpar ca sa schimb sau mai intii sal curat si vad mai tirziu daca se mai aprinde....din cite stiu masina este dintrun show-rom din Germania in care a stat fara sa se circule cu ea mult timp...
  • lupul1969

  • Mesaje scrise: 571
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Asa e, domnu' Cristi, no offence, si merivele noastre sunt toate din show-room, nici nu stiu cum au facut atatia km!
Lasand gluma la o parte, daca nu ai alte probleme, se inlocuieste doar supapa EGR sau se poate curata intai si poate scapi de inlocuit.
  • cocorus

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Meriva 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2010

  • Mesaj Privat
pt cine se pricepe am o intrebare de ce dupa ce fac cu masina mai multi ck peste 30 cund o las la relanti motorul parca nu mai merge normal mu se aude rotund dar daca il accelerez un pic isi revine imedieat la sunetul normal , am schimbat toate filtrele bag motorina alpin diesel la tester nu arata nimic mecanicul zice ca nu ii ceva grav dar nici nu are o explicatie stiti careva ce poate fi?
am o merica 17 cdti din 2005
  • cristimoraru

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2010

  • Mesaj Privat
inca nu am rezolvat cu EGR de la Meriva 1,7 cdti Z17DTH ... lam curatat in decembrie sau asa mi sa spus (am lasat masina dimineata la mecanic si am recuperato dp-amiaza) ... cert este ca mi sa aprins din nou in februarie ... luna asta am decis sal schimb si cum stiam ca costa 225 ron la orice magazin unde am intrebat, mam hotarat la un anume magazin care are si service ... cind am fost sa fac comanda miau zis ca de fapt 2 milioane este VALVA EGR, supapa EGR este o chestie electrica mai mare si care costa 19 milioane .... mau bagat in ceata de tot ... chiar nu mai stiu ce sa fac ,,, o sa ma duc la ei la service si o sa pun testarul sami spuna ei ce anume trebuie schimbat pina la urma. .. sa speram ca imi spun ce trebuie...oricum atitia bani nu am sa schimb tot EGR-ul ala (1900 ron)...


mi se aprinde si in continuare, dar nu mereu si senzorul pe bord cu masina care intra in derapaj in triunghi... citeodata la citeva minute de la plecarea de pe loc ...citind in manualul masinii despre EGR si ESP (tringhiul cu masina) am tras concluzia ca poate sa defectat catalizatorul ...sa speram ca nu....am probleme si la pornire...o ia un pic (un pic) mai greu...cu citeva secunde (1-4 sec) mai mult tinut cheia sa porneasca....precizez ca la motor se vede in jurul unui injector putina murdarie...poate a curs si sa imbibat cu praf...
  • ionutcristea

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salutare!

Am si eu o problema cu batranul meu Opel Vectra 1.6 benzina, an 1994...clasicul tremurat si apoi oprirea motorului. Bujii si fise noi, pompa benzina relativ noua, filtre noi...Din ce am vazut pe forum ( si mi-au zis si la service ) trebuie schimbata valva EGR.
Doua intrebari am:
1. la anii astia si 330k km, se mai poate curata valva EGR?
2. se poate dezactiva valva EGR? Daca da, care ar fi efectul?

Multumesc!
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Daca valva EGR s-ar bloca ar trebui sa genereze un cod si sa se aprinda MIL-ul sau check engine cum vrei sa-i spui (presupun-sper ca e vorba de motor X16SZ). Din pacate pentru a functiona treaba cu blocatul valvei trebuie ca dupa "blindare" valva sa functioneze (in gol ce-i drept) pt. ca este electrica iar ECU ii citeste pozitia. Eu nu recomand blocarea ei pt. ca risti dupa aia sa apara batai datorate amestecului sarac in sarcina partiala, ceea ce se traduce prin supraincalzire, "arderea" catalizatorului etc.
In alta ordine de idei, daca motorul este C16NZ roaga-i pe cei care ti-au recomandat eliminarea EGR-ului sa ti-l arate si tie (poate cu ocazia asta aflam noi "vrajeli de service"), nu de alta dar motorul asta nu are valva EGR.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
are egr si c16nz. ciuperca , vacumatic.
masina in discutie fiind 94 mottorul este x16sz/r. egr electronic. nu prea se poate anula. dar se curata cu succes.
  • milu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1993 1.8
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Si cum sa curata egr?Am si eu un vectra a de 1.8 si nu prea trage si miau zis mai multi mecanici ca ar putea fi de la egr
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,633
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o corsa x12sz, egr electronic. Era blocat cu funingine si am reusit sa-l curat si nu se mai blocheaza. Stiu asta pentru ca saptamanal desfac egr-ul sa vad ce are pentru ca check engin-ul se tot aprinde si testul cu agrafa da codul 47. Am schimbat garnitura, am facut eu garnitura din klingherit, am pus red gasket, chiar nu mai stiu ce sa-i fac. 519 ron nu dau pe egr nou. Sugesti aveti? Mersi
  • ionutcristea

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:Daca valva EGR s-ar bloca ar trebui sa genereze un cod si sa se aprinda MIL-ul sau check engine cum vrei sa-i spui (presupun-sper ca e vorba de motor X16SZ). Din pacate pentru a functiona treaba cu blocatul valvei trebuie ca dupa "blindare" valva sa functioneze (in gol ce-i drept) pt. ca este electrica iar ECU ii citeste pozitia. Eu nu recomand blocarea ei pt. ca risti dupa aia sa apara batai datorate amestecului sarac in sarcina partiala, ceea ce se traduce prin supraincalzire, "arderea" catalizatorului etc.
In alta ordine de idei, daca motorul este C16NZ roaga-i pe cei care ti-au recomandat eliminarea EGR-ului sa ti-l arate si tie (poate cu ocazia asta aflam noi "vrajeli de service"), nu de alta dar motorul asta nu are valva EGR.

Mersi de raspuns...motorul este X16SZ, am reusit sa o curat partial, sa zicem, la un service auto....m-ar interesa cum sa o curat eu personal, dar asta e alta discutie...
Inca o intrebare...sa zicem ca pana acum as fi mers cu valva blocata partial. Daca acum am curatat-o si functioneaza corect, asta imi mareste consumul? Pt ca dupa ce am curatat-o mi s-a marit consumul la 15 in oras...inainte era undeva la 8-9...De la ce ar putea fi consumul asta enorm? Am facut si distributia in acelasi timp cu curatatul valvei egr, dar nu vad nicio legatura intre distributie si consum ridicat...corect?
Mersi!
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,633
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Acum banuiala mea e solenoidul, dar inca nu am gasit "desteptul" care sa-mi masoare ohmi si ce mai e de masurat la solenoid.
  • ionutcristea

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Lotg a scris:Acum banuiala mea e solenoidul, dar inca nu am gasit "desteptul" care sa-mi masoare ohmi si ce mai e de masurat la solenoid.

Te referi la modulul de inductie? Daca da, l-am schimbat acum o luna, deci e nou...
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,633
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Ma refeream la masina mea. M-am bagat si eu in seama pe topicul asta. Very Happy
  • mihtud

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
La vectra c 2003 am identificat egr, masina merge ok, dar se aude un fasait la egr si nu se vede pe niciunde (pe deasupra la capacul unde este mufa sau acolo unde este prins de motor) sa rasufle cred ca in interiorul lui se aude, e normal?

Stiti vreun tutorial de desfacere a egr fiindca pare capsat?
Dar un tutorial ptr clapeta acceleratie stiti?

Daca se poate niste link-uri ar fi ok.
VA MULTUMESC.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Meriva
  3. Meriva A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR