cruger- Suspendat
- 230 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Vectra 2001 z18xe
- Bucuresti
cruger- Mesaje scrise: 230
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
Piesa se numeste asa: BALL JOINT, ASSY., STEERING COLUMN SHAFT
Part number : 26063583
Katalog number : 16 09 102
E vb de componenta cu nr 13, dar ma indoiesc sa se gaseasca separat
cel mai degraba cred eu ca trebuie inlocuita componenta 18
adik tot ansamblul
Componenta nr 18 se numeste "SHAFT, STEERING COLUMN"
si are Part number:26055619
si katalog number :59 04 065
daca afli ceva da si tu de veste
Part number : 26063583
Katalog number : 16 09 102
E vb de componenta cu nr 13, dar ma indoiesc sa se gaseasca separat
cel mai degraba cred eu ca trebuie inlocuita componenta 18
adik tot ansamblul
Componenta nr 18 se numeste "SHAFT, STEERING COLUMN"
si are Part number:26055619
si katalog number :59 04 065
daca afli ceva da si tu de veste
- bulky
- **
- 137 mesaje
- din 16 Sep 2007
- Vectra 2000 20tdi
- Constanta
bulky
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2000 20tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2007
- Mesaj Privat
- bulky
- **
- 137 mesaje
- din 16 Sep 2007
- Vectra 2000 20tdi
- Constanta
bulky
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2000 20tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2007
- Mesaj Privat
am dat ceva teluri si am gasit asta
1. CUPLAJ AX VOLAN ORIGINAL PT. MODEL CU VOLAN REGLABIL = 211 LEI (POZ.13)
2. AX VOLAN SUPERIOR ORIGINAL = 818 LEI (POZ.19)
3. AX VOLAN INFERIOR ORIGINAL = 605.5 LEI (POZ.20)
4. CUPLAJ AX VOLAN = 1513.5 LEI (POZ.1
voi ce ati mai gasit ? ceva mai eftin pe mine ma intreseaza numai piesa 13
1. CUPLAJ AX VOLAN ORIGINAL PT. MODEL CU VOLAN REGLABIL = 211 LEI (POZ.13)
2. AX VOLAN SUPERIOR ORIGINAL = 818 LEI (POZ.19)
3. AX VOLAN INFERIOR ORIGINAL = 605.5 LEI (POZ.20)
4. CUPLAJ AX VOLAN = 1513.5 LEI (POZ.1
voi ce ati mai gasit ? ceva mai eftin pe mine ma intreseaza numai piesa 13
Morpheus
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- bulky
- **
- 137 mesaje
- din 16 Sep 2007
- Vectra 2000 20tdi
- Constanta
bulky
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2000 20tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2007
- Mesaj Privat
Morpheus
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- bulky
- **
- 137 mesaje
- din 16 Sep 2007
- Vectra 2000 20tdi
- Constanta
bulky
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2000 20tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2007
- Mesaj Privat
Morpheus
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 512 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 512
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salutare.
Am un Opel Astra G din 2000 de care pana acum sunt mai mult decat multumit. Am avut acceeasi problema pana de curand, mai exact pana sambata. Simteam in volan un "cloncanit" usor la accelerare, respectiv la decelerare, si doar in viraje, lucru care imi crea un usor disconfort la volan. Cel mai tare il simteam in virajele spre dreapta si cu volanul rotit la 90 de grade fata de pozitia normala. Am verificat tot ce tine de sistemul de directie si totul era in regula. Am verificat si cuplajul dintre axul volan si caseta de directie, dar nu am simtit acea bataie pe care o simteam cand ma deplasam cu masina. Deja ma vedeam aruncand cu o caruta de bani pe o caseta de directie. Am preferat insa sa cred ca totusi jocul e din cuplaj si am cumparat dintr-un schrot de langa Timisoara aceasta piesa. Pret 100 RON.
Sambata dupa masa m-am apucat si am schimbat cuplajul. Timp de lucru 30 de minute (cu pauza de bere intre demontat piesa veche si montat piesa "noua") Jocul a disparut ca prin minune. Ma simt din nou excelent la volanul masinii mele.
Am verificat la mana piesa schimbata. Jocul este atat de nesemnificativ, incat aproape ca iti vine sa-l ignori. Atentie deci la cumpararea unei astfel de piese. Trebuie verificat cu atentie si rabdare. La mine jocul s-a format in crucea de jos (cea care se leaga pe axul casetei de directie).
Piesa schimbata:
Bafta
Am un Opel Astra G din 2000 de care pana acum sunt mai mult decat multumit. Am avut acceeasi problema pana de curand, mai exact pana sambata. Simteam in volan un "cloncanit" usor la accelerare, respectiv la decelerare, si doar in viraje, lucru care imi crea un usor disconfort la volan. Cel mai tare il simteam in virajele spre dreapta si cu volanul rotit la 90 de grade fata de pozitia normala. Am verificat tot ce tine de sistemul de directie si totul era in regula. Am verificat si cuplajul dintre axul volan si caseta de directie, dar nu am simtit acea bataie pe care o simteam cand ma deplasam cu masina. Deja ma vedeam aruncand cu o caruta de bani pe o caseta de directie. Am preferat insa sa cred ca totusi jocul e din cuplaj si am cumparat dintr-un schrot de langa Timisoara aceasta piesa. Pret 100 RON.
Sambata dupa masa m-am apucat si am schimbat cuplajul. Timp de lucru 30 de minute (cu pauza de bere intre demontat piesa veche si montat piesa "noua") Jocul a disparut ca prin minune. Ma simt din nou excelent la volanul masinii mele.
Am verificat la mana piesa schimbata. Jocul este atat de nesemnificativ, incat aproape ca iti vine sa-l ignori. Atentie deci la cumpararea unei astfel de piese. Trebuie verificat cu atentie si rabdare. La mine jocul s-a format in crucea de jos (cea care se leaga pe axul casetei de directie).
Piesa schimbata:
Bafta
- bulky
- **
- 137 mesaje
- din 16 Sep 2007
- Vectra 2000 20tdi
- Constanta
bulky
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2000 20tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2007
- Mesaj Privat
Morpheus
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- bbmt
- ***
- 512 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 512
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
- miron30catalin
- *
- 11 mesaje
- din 23 Jun 2008
- Astra 2003 y20dth
- Bucuresti
miron30catalin
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am si eu o proble asemanatoare la masina mea,o astra g din 2003 y20dth,in mers nu se simnte nimic(vibratii sau socuri),cind revin cu volanul din viraj(stinga sau dreapta) atunci simt un soc(smucitura) in volan si se aude un trosnet(mai ales la virajele strinse),deci nu cind virez,cind revin!Ma puteti ajuta cu un sfat sau o sugestie?
- birghi
- **
- 105 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
birghi
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Sunt foarte multe discutii legate de volan (joc, troncanit, la viteza mica, pe denivelari, la 120 Km/h etc). Am ales sa intreb aici deoarece acest topic s-a apropiat cel mai mult de ceea ce m-a intereseaza.
Am si eu mic joc in volan. Nu este foarte deranjant dar nu as vrea sa-l las asa.
Cred ca de vina este axul din imaginea urmatoare (copiata tot din acest topic).
Stie cineva, se inlocuieste greu? Cam cat costa acest ax nou? Mai sus este si P/N-ul lui: LHD 189 0 sau 9 191 407.
Am sa intreb la magazinele de pe Mihai Bravu despre pret, dar tot as vrea sa stiu daca-i greu de inlocuit, si eventual si cum se face.
Multumesc anticipat.
Sunt foarte multe discutii legate de volan (joc, troncanit, la viteza mica, pe denivelari, la 120 Km/h etc). Am ales sa intreb aici deoarece acest topic s-a apropiat cel mai mult de ceea ce m-a intereseaza.
Am si eu mic joc in volan. Nu este foarte deranjant dar nu as vrea sa-l las asa.
Cred ca de vina este axul din imaginea urmatoare (copiata tot din acest topic).
Stie cineva, se inlocuieste greu? Cam cat costa acest ax nou? Mai sus este si P/N-ul lui: LHD 189 0 sau 9 191 407.
Am sa intreb la magazinele de pe Mihai Bravu despre pret, dar tot as vrea sa stiu daca-i greu de inlocuit, si eventual si cum se face.
Multumesc anticipat.
- birghi
- **
- 105 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
birghi
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Nu am mai inlocuit axul deoarece l-am prins cu un cleste mox (cat mai de sus), l-am tinut bine, si jocul tot exista. Masina este cu volan reglabil, iar problema vine chiar din zona de reglaj. Am desfacut capacele de plastic din zona volanului si am vazut un cuplaj mobil la care nu pot umbla. Am facut cateva poze. Stie cineva cum se numeste piesa si cum se inlocuieste? Cred ca este vorba despre numarul 13 din schita urmatoare (cea din plastic alb din centrul celor doua fotografii):
- AdyBossu
- **
- 306 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Astra 2004 1,7 cdti
- Iasi
AdyBossu
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 1,7 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
bbmt a scris:Salutare.
Am un Opel Astra G din 2000 de care pana acum sunt mai mult decat multumit. Am avut acceeasi problema pana de curand, mai exact pana sambata. Simteam in volan un "cloncanit" usor la accelerare, respectiv la decelerare, si doar in viraje, lucru care imi crea un usor disconfort la volan. Cel mai tare il simteam in virajele spre dreapta si cu volanul rotit la 90 de grade fata de pozitia normala. Am verificat tot ce tine de sistemul de directie si totul era in regula. Am verificat si cuplajul dintre axul volan si caseta de directie, dar nu am simtit acea bataie pe care o simteam cand ma deplasam cu masina. Deja ma vedeam aruncand cu o caruta de bani pe o caseta de directie. Am preferat insa sa cred ca totusi jocul e din cuplaj si am cumparat dintr-un schrot de langa Timisoara aceasta piesa. Pret 100 RON.
Sambata dupa masa m-am apucat si am schimbat cuplajul. Timp de lucru 30 de minute (cu pauza de bere intre demontat piesa veche si montat piesa "noua") Jocul a disparut ca prin minune. Ma simt din nou excelent la volanul masinii mele.
Am verificat la mana piesa schimbata. Jocul este atat de nesemnificativ, incat aproape ca iti vine sa-l ignori. Atentie deci la cumpararea unei astfel de piese. Trebuie verificat cu atentie si rabdare. La mine jocul s-a format in crucea de jos (cea care se leaga pe axul casetei de directie).
Piesa schimbata:
Bafta
Am un Opel Astra G din 2000 de care pana acum sunt mai mult decat multumit. Am avut acceeasi problema pana de curand, mai exact pana sambata. Simteam in volan un "cloncanit" usor la accelerare, respectiv la decelerare, si doar in viraje, lucru care imi crea un usor disconfort la volan. Cel mai tare il simteam in virajele spre dreapta si cu volanul rotit la 90 de grade fata de pozitia normala. Am verificat tot ce tine de sistemul de directie si totul era in regula. Am verificat si cuplajul dintre axul volan si caseta de directie, dar nu am simtit acea bataie pe care o simteam cand ma deplasam cu masina. Deja ma vedeam aruncand cu o caruta de bani pe o caseta de directie. Am preferat insa sa cred ca totusi jocul e din cuplaj si am cumparat dintr-un schrot de langa Timisoara aceasta piesa. Pret 100 RON.
Sambata dupa masa m-am apucat si am schimbat cuplajul. Timp de lucru 30 de minute (cu pauza de bere intre demontat piesa veche si montat piesa "noua") Jocul a disparut ca prin minune. Ma simt din nou excelent la volanul masinii mele.
Am verificat la mana piesa schimbata. Jocul este atat de nesemnificativ, incat aproape ca iti vine sa-l ignori. Atentie deci la cumpararea unei astfel de piese. Trebuie verificat cu atentie si rabdare. La mine jocul s-a format in crucea de jos (cea care se leaga pe axul casetei de directie).
Piesa schimbata:
Bafta
Zona dintata culiseaza la viraje, nu-i asa? Eu nu am joc in cruci, ci in zona canelurilor, de unde si bataia metalica? Oare cu un colier strong si mai lat, confectionat din otel, nu as putea gatui un pic teava astfel incat sa permita culisarea in continuare si sa dispara jocul?
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut. Din ceea ce stiu eu si din ce am constatat pe proprie piele in 99% din cazuri jocul este din partea de sus a coloanei de directie acolo unde este si reglajul volanului. Am schimbat la mine toata povestea si a disparut jocul. E destul de migalos dar daca aveti rabdare si un pic de indemanare rezolvati totul in 3 ore.
Bafta
Bafta
adyghetiu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salut cristiandvd
Si eu am aceeasi problema cu jocul aparut la volan. Eu il simt in partea de sus chiar in volan. Ma gandesc sa nu fie rulmentul de sus. Dar nu pot afla pana nu desfac coloana. Tu ziceai ca ai umblat la partea de reglaj si ai schimbat ceva acolo. La ce se refera toata povestea? Care piesa ai schimbat acolo si de unde ai cumparat-o. Vreau si eu sa desfac dar imi este cam frica. Poate imi spui si mie cum a mers treaba la tine si ce probleme ai intampinat cand ai desfacut. Multumesc
Si eu am aceeasi problema cu jocul aparut la volan. Eu il simt in partea de sus chiar in volan. Ma gandesc sa nu fie rulmentul de sus. Dar nu pot afla pana nu desfac coloana. Tu ziceai ca ai umblat la partea de reglaj si ai schimbat ceva acolo. La ce se refera toata povestea? Care piesa ai schimbat acolo si de unde ai cumparat-o. Vreau si eu sa desfac dar imi este cam frica. Poate imi spui si mie cum a mers treaba la tine si ce probleme ai intampinat cand ai desfacut. Multumesc
- bbmt
- ***
- 512 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Astra 2010 Z17DTJ
- Timis
bbmt
- Mesaje scrise: 512
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
AdyBossu a scris:
Zona dintata culiseaza la viraje, nu-i asa? Eu nu am joc in cruci, ci in zona canelurilor, de unde si bataia metalica? Oare cu un colier strong si mai lat, confectionat din otel, nu as putea gatui un pic teava astfel incat sa permita culisarea in continuare si sa dispara jocul?
Zona dintata culiseaza la viraje, nu-i asa? Eu nu am joc in cruci, ci in zona canelurilor, de unde si bataia metalica? Oare cu un colier strong si mai lat, confectionat din otel, nu as putea gatui un pic teava astfel incat sa permita culisarea in continuare si sa dispara jocul?
Imi pare rau, nu pot sa-ti raspund la intrebarea asta. Nu am verificat. Cert este ca daca nu ar culisa, nu ai putea sa montezi/demontezi piesa, decat daca ai scoate axul volan sau caseta de directie.
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
@adyghetiu Am schimbat toata coloana de directie(ma refer la partea superiara, care vine in continuarea axului telescopic). Ca idee, ordinea de lucru este urmatoarea.
1. Scoaterea airbag-ului prin desfacerea celor 2 suruburi torx din spatele volanului
2. Scoaterea volanului
3. Scoaterea contactului. Are 2 suruburi cu cap rotund si se desfac mai greu
4. Desfacerea armaturilor coloanei. Sunt 3 puncte de prindere . Cel din spate si cel din dreapta se desfac usor, mai ales daca ai o cheie cu cricket si prelungitoare. Cel din dreapta mai are o articulatie de fier si e destul de greu de scos dar mai ales de pus la loc. Inainte de a slabi cele 3 suruburi nu uitati sa slabiti si surubul de la axul telescopic partea dinspre volan.
In momentul asta coloana este libera.
4. Extrageti coloana cu grija ! atentie la cablaje! Exista un semisuport de tabla care tine mai multe fire, montat deasupra coloanei. Atentie si acolo.
Acest ansamblu al coloanei de directie este un tot si nu recomand desfacerea lui.
La montaj urmati exact aceiasi pasi in ordine inversa si cu atentie sporita.
De cumparat coloana am gasit la dezmembrari de pe o masina din Anglia (200 ron)
Mare atentie sa nu cumparati daca gasiti coloana fara reglaj pt ca nu aveti ce face cu ea, in cazul in care evident aveti reglaj pe cea veche.
Succes
1. Scoaterea airbag-ului prin desfacerea celor 2 suruburi torx din spatele volanului
2. Scoaterea volanului
3. Scoaterea contactului. Are 2 suruburi cu cap rotund si se desfac mai greu
4. Desfacerea armaturilor coloanei. Sunt 3 puncte de prindere . Cel din spate si cel din dreapta se desfac usor, mai ales daca ai o cheie cu cricket si prelungitoare. Cel din dreapta mai are o articulatie de fier si e destul de greu de scos dar mai ales de pus la loc. Inainte de a slabi cele 3 suruburi nu uitati sa slabiti si surubul de la axul telescopic partea dinspre volan.
In momentul asta coloana este libera.
4. Extrageti coloana cu grija ! atentie la cablaje! Exista un semisuport de tabla care tine mai multe fire, montat deasupra coloanei. Atentie si acolo.
Acest ansamblu al coloanei de directie este un tot si nu recomand desfacerea lui.
La montaj urmati exact aceiasi pasi in ordine inversa si cu atentie sporita.
De cumparat coloana am gasit la dezmembrari de pe o masina din Anglia (200 ron)
Mare atentie sa nu cumparati daca gasiti coloana fara reglaj pt ca nu aveti ce face cu ea, in cazul in care evident aveti reglaj pe cea veche.
Succes