- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
weroGt
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2015
- Mesaj Privat
pt cei care le sta apa la 100 .. Nu este normal .. 90 ( aproximativ ) trebuie ..... cei
la cei care sta apa la 100 .. si nu mai sus .. termocupla ventilator ..
pentru cei care nu urca apa pana la 90 .. termostat blocat pe deschis .. sau .. (din proprie experienta ) termostatul nu mai inchide bine pe corpul acela . ( este stramba acea tabla care blocheaza trecerea apei )
din pacate nu pot face rost de un termostat de dacia 1310 .. faceam un tutorial pentru a scapa de neplacerea creeata de acest termostat care . se uzeaza cam des pe la opeluri.
la cei care sta apa la 100 .. si nu mai sus .. termocupla ventilator ..
pentru cei care nu urca apa pana la 90 .. termostat blocat pe deschis .. sau .. (din proprie experienta ) termostatul nu mai inchide bine pe corpul acela . ( este stramba acea tabla care blocheaza trecerea apei )
din pacate nu pot face rost de un termostat de dacia 1310 .. faceam un tutorial pentru a scapa de neplacerea creeata de acest termostat care . se uzeaza cam des pe la opeluri.
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
Va salut. Poate ma ajuta cineva cu o idee. Imi crestea apa la motor vectra b x20dtl. Se ducea chiar si pana in rosu. Am schim at termocupla...o treapta nu mergea. Am schimbat radiator...termostat. cam tot ce se putea. Pompa de apa am verificat.o si baga (i.am scos cele 2 furtune de la borcan si am vazut ca baga in borcan apa) toti ca am radiatorul infundat...de asta l.am si schimbat...cam.la fel...poate acum creste un.pic mai greu. Tot urca in continuare doar cand ma. duc tare cu ea. Peste 120...in oras sau la munte nu trece de 95 nici sa innebunesti. Urca cand nu te astepti asa la pe drumuri nu f greele...nusht ce sa.i mai fac...as incerca curatare cu diverse..dar nu cred...poate ati patit ceva similar.
- tomariscom
- **
- 155 mesaje
- din 16 Apr 2013
- Astra 2004 Z16XE
- Galati
tomariscom
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2013
- Mesaj Privat
weroGt
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2015
- Mesaj Privat
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
O sa incerc si varianta asta. N.am incercat deoarece am verificat pe ceasul din bord cand porneste termocupla si porbeste la 91.92 si.100 a 2 treapta. Exact cum e normal. Asta m.a facut sa cred ca nu e decalibrat acul. Sunt cazuri extrem de rare. Dar cine stie...situatia in care a ajuns doar o data in rosu de cand am schimbat si radiatorul a fost fff cidata. Pe autostrada sb buc. O urcare lina de cativa km...pilot automat 120 la ora. 34 grade afara. Masina incarcata. Am vazut ca urca incet apa...si uuuuuuurca pana la prima sau a 2.a linie din rosu....pfffff....am redus...desi nubera viteaza mare...si am urcat in ture...putin...si. revenit in cateva zecibde secunde....dar n.as fi crezut never...asa ceva. Pe drum aproape drept..cu o urcare extrem de mica. Apoi am ajums pe transfagarasan...n.a trecut de 95 nici sa o omori. De asta e ciudat. ...nu? Ati patit asa ceva? Ms.
weroGt
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2015
- Mesaj Privat
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
La mine nu e asa. Hai sa.ti.spun.cum.merge. daca merge si clima pe masina...ambele ventilatoare merg. Cel de la racire motor pe treapta 1. La 90.92 grade nu mai porneste prima treapta, deoarece deja merge. Daca clima este oprita ventilatorul porneste singur la 90.92 ,iar daca se ajunge la 100.102 porneste treapta 2 a ventilatorului de la racire. Testat de multe ori. Asa mi.au zis toti mecanicii. Indiferent daca merg cele 2 radiatoare imi dau seama ca a pornit deoarece vajaie mai tare. La ce spui tu sa inteleg ca ar porni numai la 100grade? Prima treapta...si pana acolo cine raceste? Nu ar tb sa se ajunga acolo...
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
La tine crezi tu ca nu e asa pt. ca te induce in eroare acul de la temperatura,
Daca A/C este oprit ambele ventilatoare pleaca pe treapta I la 98-100 grade, pe treapta II la 104-105 grade, pe treapta III la 109-110 grade.
Pana la 100 de grade raceste termostatul care incepe sa se deschida la 92 grade si se tot deschide pana la 98 grade.
Daca pui testerul pe masina si te uiti la temp. si la ventilatoare ai sa vezi ca am dreptate.
Daca A/C este oprit ambele ventilatoare pleaca pe treapta I la 98-100 grade, pe treapta II la 104-105 grade, pe treapta III la 109-110 grade.
Pana la 100 de grade raceste termostatul care incepe sa se deschida la 92 grade si se tot deschide pana la 98 grade.
Daca pui testerul pe masina si te uiti la temp. si la ventilatoare ai sa vezi ca am dreptate.
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
Nu tin sa ma contrazic. Toata lumea mi.a zis ca sunt 2 trepte la ventilatoare. Nici eu nu eram sigur. Daca stii...sunt pe radiatorul de racire si acele rezistente..ca si tigarile..lungi tot in.nr. de 2 pt fiecare treapta. Am verificat asta inainte sa schimbuna alta p.acolo...am tras direct de la relee si le.am comandat sa vad daca merg si 2 trepte au fost. Una peste alta...nu e ok sa urce apa la 100 grade. Nu are voie...inainte eu nu am.avut pb de genul.asta. de asta nu prea stiu ce sa.i fac. Totusi o sa o verific si cu testerul.sa vad temp. Daca coincide n.am ce .i face efectiv...decat sa.i schimb degeaba pompa de apa...ms oricum...
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
Sincer le.am verificat si pe acelea. Chiar am.cumparat una degeaba...nusht ce sa mai cred...habar n.am...motorul meu este x20dtl...82cp...chiar toti mi.au zis ca sunt 2 trepte. Vb doar de radiatorul de racire. Cel de clima are si el una. Si ce le comanda atunci daca cele 2 rezistente sunt arse? Ar trebui sa nu porneasca deloc.nu?
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Ai o cutie cu 5-6 relee in fata bateriei, 2 verzi, 2 maro, etc....Rezistentele regleaza viteza electroventilatoarelor pe treapta II-a.
Acele relee comanda electroventilatoarele. Daca pe radiator ai o mufa cu 4 pini atunci ai 3 trepte de ventilatie, iar a 2-a nu functioneaza, motiv pt. care iti urca apa in rosu.
Acele relee comanda electroventilatoarele. Daca pe radiator ai o mufa cu 4 pini atunci ai 3 trepte de ventilatie, iar a 2-a nu functioneaza, motiv pt. care iti urca apa in rosu.
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Pe radiator, sus in dreapta ai o mufa infipta in termocupla.
Scoti mufa si te uiti pe laterale. Ai sa vezi numerotarea pinilor, 1,2,3,4.
Pregatesti 3 agrafe in forma de U si cu contact pus, unesti cu prima agrafa pinii 1 si 2 - vor pleca ambele ventilatoare pe treapta I.
Cu a doua agrafa unesti pinii 1 si 3 - daca rezistentele sunt arse, ventilatoarele se vor opri, dar daca sunt bune, vor pleca pe treapta II.
Cu a treia agrafa unesti pinii 1 si 4 - ventilatoarele vor trece pe treapta III.
Fa testul si spune ce a iesit.
Scoti mufa si te uiti pe laterale. Ai sa vezi numerotarea pinilor, 1,2,3,4.
Pregatesti 3 agrafe in forma de U si cu contact pus, unesti cu prima agrafa pinii 1 si 2 - vor pleca ambele ventilatoare pe treapta I.
Cu a doua agrafa unesti pinii 1 si 3 - daca rezistentele sunt arse, ventilatoarele se vor opri, dar daca sunt bune, vor pleca pe treapta II.
Cu a treia agrafa unesti pinii 1 si 4 - ventilatoarele vor trece pe treapta III.
Fa testul si spune ce a iesit.
weroGt
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2015
- Mesaj Privat
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
weroGt
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2015
- Mesaj Privat
stan raul
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1997 x20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2010
- Mesaj Privat
Tocmai asta spuneam mai sus ca le.am testat primele...si am vazut si eu cum pornesc ambele trepte. Pe indicator ma uit ( daca ala ma minte.mint si eu) cu clima oprita ca sa nu ma induca in eroare. Porneste la 90.92. Iar treapta 2 la 100.102 grade. Le.am auzit.vazut.verificat. treapta 2 n.ar trebui sa porneasca aproape niciodata...asta e ideea...