- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Salutare prieteni care suferiti de incalzirea exsigenta a Omegai B !!!!!!!!
In mesajul meu din 11.05.2006 sustineam ca ventilatoarele din spatele grilei nu au nimic cu racirea motorului si doar cu AC-ul . Chiar si prietenul Senator sustinea aceiasi teza . G R E S I T !!!!!!!!!!!!! Ventilatoarele au rol in racirea motorului cat si in functionarea AC .
Recitind mesajul Grasutzului am intrat mai adanc in amanunte si am descoperit urmatoarele .
Sub furtunul de apa rece radiator -motor este un termocontact numit S29 cu temp. de inchidere 95gC ( cred ca este cam ridicata ) . La inchiderea acestuia este actionat releul K51 care va alimenta ventilatorul M 4 (din dreapta ) in serie cu ventilatorul M 11 ( din stanga ) prin intermediul releului K52 ( contactul normal inchis 30-87b ) in acelasi timp se realizeaza si pornirea pompei electrice de apa auxiliara prin contactele lui K22. Cele doua ventilatoare fiind legate in serie se vor invarti cu jumatate din turatia nominala si vor asigura spalarea cu aer cald a ambreiajului mecanic care va lucra astfel in plin . Incercarea se poate face pe loc fara contact doar scurtcircuitand capetele mufei dela termocontactul S29.
Acesta este ciclul de fuctionare ptr. racire. AC nu a fost pus in functie .
Releiele K se afla in cutia cu releie langa baterie ( o cutie de forma a unui triunghi drept cu baza spre volan)
Pentru AC cele doua ventilatoare intra intai in serie ca mai sus prin termocontactul S128 (montat ceva mai jos pe acelasi ax cu S29) iar in cazul cresteri presiuni in circuitul de gaz AC se inchide presostatul P/S20 care actionand simultan pe K 52 si pe K 96 face ca legatura in serie sa fie comutata la legatura in paralel si ventilatoarele se vor invarti la turatia nominala a lor asigurand si racirea rad.de AC cat si a celui de motor.
Precum vedeti povestea e oarecum lunga si nu stiu cine sunt cei interesati ( ma refer la potentialul texnic al vostru).
Daca cineva vrea planul electric a celor de mai sus expuse, poze cu releiele etc. imi este necesar adrese de E-mail pentruca aci pe site nu pot fi transmise documente de peste 1MB .
Pentru Grasutzu : spuneai ca nu se invart de loc ventilatoarele . Ele au doua sigurante de cate 30A in cutia de releie .Sunt cele mai mari sigurante din toata cutia ,de culoare verzi. Verificale !!!!
Pentru Manfred : daca nu reusesti sa primesti de la prietenul ,parese Victor ,cartea masini o am si eu in franceza .Cred ca iti pot trimete cate ceva in functie de ceiace te intereseaza. Toata carte e ceva cam mare. Dar una cate una se poate face ceva . O poti cumpara prin E-mail dela o editura franceza 20 Euro .
Astept raspunsurile celor interesati si va doresc succes , Edy
PS. are cineva un difuzor de omega pe usa din spate cu diametrul de 13 cm ?
In mesajul meu din 11.05.2006 sustineam ca ventilatoarele din spatele grilei nu au nimic cu racirea motorului si doar cu AC-ul . Chiar si prietenul Senator sustinea aceiasi teza . G R E S I T !!!!!!!!!!!!! Ventilatoarele au rol in racirea motorului cat si in functionarea AC .
Recitind mesajul Grasutzului am intrat mai adanc in amanunte si am descoperit urmatoarele .
Sub furtunul de apa rece radiator -motor este un termocontact numit S29 cu temp. de inchidere 95gC ( cred ca este cam ridicata ) . La inchiderea acestuia este actionat releul K51 care va alimenta ventilatorul M 4 (din dreapta ) in serie cu ventilatorul M 11 ( din stanga ) prin intermediul releului K52 ( contactul normal inchis 30-87b ) in acelasi timp se realizeaza si pornirea pompei electrice de apa auxiliara prin contactele lui K22. Cele doua ventilatoare fiind legate in serie se vor invarti cu jumatate din turatia nominala si vor asigura spalarea cu aer cald a ambreiajului mecanic care va lucra astfel in plin . Incercarea se poate face pe loc fara contact doar scurtcircuitand capetele mufei dela termocontactul S29.
Acesta este ciclul de fuctionare ptr. racire. AC nu a fost pus in functie .
Releiele K se afla in cutia cu releie langa baterie ( o cutie de forma a unui triunghi drept cu baza spre volan)
Pentru AC cele doua ventilatoare intra intai in serie ca mai sus prin termocontactul S128 (montat ceva mai jos pe acelasi ax cu S29) iar in cazul cresteri presiuni in circuitul de gaz AC se inchide presostatul P/S20 care actionand simultan pe K 52 si pe K 96 face ca legatura in serie sa fie comutata la legatura in paralel si ventilatoarele se vor invarti la turatia nominala a lor asigurand si racirea rad.de AC cat si a celui de motor.
Precum vedeti povestea e oarecum lunga si nu stiu cine sunt cei interesati ( ma refer la potentialul texnic al vostru).
Daca cineva vrea planul electric a celor de mai sus expuse, poze cu releiele etc. imi este necesar adrese de E-mail pentruca aci pe site nu pot fi transmise documente de peste 1MB .
Pentru Grasutzu : spuneai ca nu se invart de loc ventilatoarele . Ele au doua sigurante de cate 30A in cutia de releie .Sunt cele mai mari sigurante din toata cutia ,de culoare verzi. Verificale !!!!
Pentru Manfred : daca nu reusesti sa primesti de la prietenul ,parese Victor ,cartea masini o am si eu in franceza .Cred ca iti pot trimete cate ceva in functie de ceiace te intereseaza. Toata carte e ceva cam mare. Dar una cate una se poate face ceva . O poti cumpara prin E-mail dela o editura franceza 20 Euro .
Astept raspunsurile celor interesati si va doresc succes , Edy
PS. are cineva un difuzor de omega pe usa din spate cu diametrul de 13 cm ?
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Ptr. Manfred : curatatul radiatoarelor nu iti va ajuta la nimic !!!!!
Sunt montate pe radiator doua termocontacte. Ele au temperatura de lucru foarte ridicate (dupa parerea mea )
Temperaturile sunt : t contactul mai se sus S29 - 95-100 gC
-" - mai de jos S128 - 100-105 gC
Iti propun sa iei alte termocontacte cu punctul de lucru mai coborat si va incepe racirea mai repede. Adica vor intra ventilatoarele mai devreme.
Notatiile de mai sus sunt din schemele electrice ale lui Opel .
Nu am inteles daca le ai sau nu si nici daca "povestea " mea de saptamanaa trecuta cu releiele care lucreaza ai inteleso sau nu .
Pentru lamuriri REVINO.
Sunt montate pe radiator doua termocontacte. Ele au temperatura de lucru foarte ridicate (dupa parerea mea )
Temperaturile sunt : t contactul mai se sus S29 - 95-100 gC
-" - mai de jos S128 - 100-105 gC
Iti propun sa iei alte termocontacte cu punctul de lucru mai coborat si va incepe racirea mai repede. Adica vor intra ventilatoarele mai devreme.
Notatiile de mai sus sunt din schemele electrice ale lui Opel .
Nu am inteles daca le ai sau nu si nici daca "povestea " mea de saptamanaa trecuta cu releiele care lucreaza ai inteleso sau nu .
Pentru lamuriri REVINO.
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Pemtru Iulius,
Ventilatorul montat peaxul pompei de apa este cu visco culpaj.
Cele doua ventilatoare electrice pentru AC intra si auxiliar la racirea motorului prin doua termocuple montate pe radiator.
Cea de sus le porneste in serie ( ventilatoarele) adica cu jumatate de viteza si termocupla mai de jos le porneste in paralel cu toata viteza.
A avut cineva in mana un astfel de ventilator ????????
Cate ture are ???? Poate a vazut scris pe el .
Ventilatorul montat peaxul pompei de apa este cu visco culpaj.
Cele doua ventilatoare electrice pentru AC intra si auxiliar la racirea motorului prin doua termocuple montate pe radiator.
Cea de sus le porneste in serie ( ventilatoarele) adica cu jumatate de viteza si termocupla mai de jos le porneste in paralel cu toata viteza.
A avut cineva in mana un astfel de ventilator ????????
Cate ture are ???? Poate a vazut scris pe el .
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
Am citit pe un forum ca modelul cu motor de BMW, are probleme cu racirea din cauza unei greseli de proiectare.
practic se umple de mizerie radiatorul din cauza suportilor de la ventilatoare si nu mai permite o buna aerisire.
remedierea este cea pe care a facut-o manfred, mai putin faza cu curatarea pe interior a radiatorului.
nu sunt convins ca o masina de citiva ani, poate infunda radiatorul. in schimb se poate obtura cu mizerie (muste ,frunze praf .etc.)
practic se umple de mizerie radiatorul din cauza suportilor de la ventilatoare si nu mai permite o buna aerisire.
remedierea este cea pe care a facut-o manfred, mai putin faza cu curatarea pe interior a radiatorului.
nu sunt convins ca o masina de citiva ani, poate infunda radiatorul. in schimb se poate obtura cu mizerie (muste ,frunze praf .etc.)
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
Scuze ....nu am mai scris din lipsa de timp.....dar stiam ca sunt dator cu un raspuns.
In oras.trafic intens si vreo 30 de grade la care se adauga si aerul conditionat apa sta la 92. Aceasta temperatura am vazut-o si cand afara e mai racoare......la 11 grade sta intre 90 si 92.
La viteza: 140 km/h - 92 grade...............170-180 km/h - 95 grade...........200-205km/h.....97-100grade.
P.S. Edy m-ar interesa manualul....si ramane sa luam legatura pe adresa ta de e-mail
Pt Iulius.Pacat ca nu ai vazut ce era in radiator....nu era multa mizerie dar era pusa acolo unde trebuie. Ce spui tu este adevarat in faza incipienta pentru mizeria de la exterior....trebuiesc suflate o data pe an.......Am vazut si vectra B de 1.8 cu mizerie ....nu este o problema legata doar de omega.
In oras.trafic intens si vreo 30 de grade la care se adauga si aerul conditionat apa sta la 92. Aceasta temperatura am vazut-o si cand afara e mai racoare......la 11 grade sta intre 90 si 92.
La viteza: 140 km/h - 92 grade...............170-180 km/h - 95 grade...........200-205km/h.....97-100grade.
P.S. Edy m-ar interesa manualul....si ramane sa luam legatura pe adresa ta de e-mail
Pt Iulius.Pacat ca nu ai vazut ce era in radiator....nu era multa mizerie dar era pusa acolo unde trebuie. Ce spui tu este adevarat in faza incipienta pentru mizeria de la exterior....trebuiesc suflate o data pe an.......Am vazut si vectra B de 1.8 cu mizerie ....nu este o problema legata doar de omega.
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Hi baietii !!!!!!
Asa bine va merg masinile astea OPEL ca nu mai aveti nici-un comentariu?????????????????????????????????????????????
Toata lumea este multumita pana peste cap de incalzirea motorului BMW.
Chiar nimeni nu a reusit sa-l raceasca putin. Parerea mea este ca numai discutand si incercand tot felul de modificari vom reusi.
Eu am reusit sa-l tin la 95 gC dar cand solicit motorulse duce la 100 si peste.
Hai mai scrieti cate ceva . Cu stima la opelisti Edy
Asa bine va merg masinile astea OPEL ca nu mai aveti nici-un comentariu?????????????????????????????????????????????
Toata lumea este multumita pana peste cap de incalzirea motorului BMW.
Chiar nimeni nu a reusit sa-l raceasca putin. Parerea mea este ca numai discutand si incercand tot felul de modificari vom reusi.
Eu am reusit sa-l tin la 95 gC dar cand solicit motorulse duce la 100 si peste.
Hai mai scrieti cate ceva . Cu stima la opelisti Edy
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
dupa cum am observat problemele de racire ale motorului de BMW montat pe Omega se inpart in 2:
1 cele datorate unor defectiuni clare ,gen termostat viscocuplaj etc.
2. cele datorate unei deficiente de proiectare.care se manifesta la viteza mare datorat obturarii radiatorului cu mizerii + infundarea partiala a acestuia.
1 cele datorate unor defectiuni clare ,gen termostat viscocuplaj etc.
2. cele datorate unei deficiente de proiectare.care se manifesta la viteza mare datorat obturarii radiatorului cu mizerii + infundarea partiala a acestuia.
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Ventilatoarele porneau si inainte.....dar nu aveau ce sa raceasca pt ca nu trecea apa prin radiator.
A scris Manfred !!!!!!
Pai bine manfred cum iti plecau ventilatoarele cand pornirea lor se face la 105 gC iar tu te juri ca temp la tine nu trece de 92-95 gC ?
Cauta mesajele mele unde scrie in ce conditie pleaca ventilatoarele ( pe pozitia racire si nu AC ) sau verifica foile pe care ti le-am trimis.
A scris Manfred !!!!!!
Pai bine manfred cum iti plecau ventilatoarele cand pornirea lor se face la 105 gC iar tu te juri ca temp la tine nu trece de 92-95 gC ?
Cauta mesajele mele unde scrie in ce conditie pleaca ventilatoarele ( pe pozitia racire si nu AC ) sau verifica foile pe care ti le-am trimis.
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
Indiferent de temperatura la care porneau ventilatoarele....si crede-ma pe cuvant - porneau - mie nu-mi mai scadea temperatura la apa.
Daca nu ar fi fost problema cu radiatorul...atunci cum iti explici ca dupa curatarea acestuia...fara sa umblu la ventilatoare...am rezolvat problema, iar apa sta la 92..sau maxim intre 92-95, dar nu ajunge la 95.
Daca nu ar fi fost problema cu radiatorul...atunci cum iti explici ca dupa curatarea acestuia...fara sa umblu la ventilatoare...am rezolvat problema, iar apa sta la 92..sau maxim intre 92-95, dar nu ajunge la 95.
- alex_shaolin
- *
- 7 mesaje
- din 25 Nov 2006
- Omega 1994 2.5 dt 130 cp
- Bucuresti
alex_shaolin
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1994 2.5 dt 130 cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2006
- Mesaj Privat