Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Bogdan-84-XFR

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Dupa 5 minute de mers cu masina am pus mana pe furtunul gros care pleaca din radiator (sus) si intra la motor exact unde am schimbat termostatul si furtunul era caldut!
Skip ads

  • predageorge

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am avut 2 astre un G (y17dt) si un H (z17dth) si la ambele am avut probleme cu termostatul. ( bine ca e ieftin 40 Ron).
La H cand termostatul era blocat pe deschis imi consuma enorm 11-12 in oras si cam 9 in afara plus zgomotul pronuntat specific de diesel neincalzit.
Am mai zis daca dupa pornirea la rece in 5-10 min se incalzeste si partea superioara a radiatorului alta posibilitate decat termostatul nu exista.
Eu zic sa mai bagi o fisa Smile) si sa-l inlocuiesti singur.
  • Bogdan-84-XFR

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Hai sa-ti spun ce am facut cu termostatul vechi. Am pus o oala cu apa la fiert pe aragaz, l-am legat cu o ata, cand era apa in clocot il bagam, sa vezi cum se deschidea...il scoteam afara isi revenea.....tin sa cred k cel vechi nu avea nimic.
  • byker_boy11

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 1.6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
asa zic si eu.....eu zic ca e altceva..ai verificat furtunele>?poate ai debitul scazut.de la vreun blocaj,,,dop de gheata ceva daca ti-a inghetat....si apa astfel se incalzeste greu, iar racirea este pt un debit mai mare,,,deci iti raceste apa mult mai repede..
  • predageorge

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Sa-ti zic un secret...tu ai bagat termostatul in apa fiarta dar nu ai luat in considerare un detaliu si anume presiunea care este pe instalatie cand este montat termostatul.
Problema generala care apare la termostate nu este faptul ca ramane blocat pe deschis in sensul ca este permanent deschis ci faptul ca el deschide aproape odata cu pornirea motorului datorita pierderii prorietatilor sarurilor aflate in butoias.( se dilata mai devreme si deschide termostatul ajutat de presiune).
  • Silex

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2005

  • Mesaj Privat
eu azi dimineata am facut operatiunea cu schimbatul termostatului. Acuma indicatorul la apa sta la 89 grade in timpul mersului (dupa 7 km de mers)

https://www.clubopel.com/vie...p?p=129744#129744

in link vei vedea si poza cu termostatul scos care are garnitura roasa. probabil sa fie asta si problema ta, la mine cam asta o fost
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Problema este ca unii nu inteleg faptul ca alta rezolvare pentru simptomele prezentate de ei nu exista.
PS : eu nu i-am pus nicio garnitura si merge bine mersi.
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
predageorge a scris:Sa-ti zic un secret...tu ai bagat termostatul in apa fiarta dar nu ai luat in considerare un detaliu si anume presiunea care este pe instalatie cand este montat termostatul.
Problema generala care apare la termostate nu este faptul ca ramane blocat pe deschis in sensul ca este permanent deschis ci faptul ca el deschide aproape odata cu pornirea motorului datorita pierderii prorietatilor sarurilor aflate in butoias.( se dilata mai devreme si deschide termostatul ajutat de presiune).


Asta numai in situatia in care montezi termostatul invers . Daca te-ai fi uitat atent ai fi observat ca presiunea din instalatie fortaza termostatul sa stea inchis ( si nu e cine stie ce presuine acolo in asa fel incat sa comprime arcul termostatului )
  • predageorge

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Fiecare cu parerea lui... Shocked Shocked Shocked
  • campary

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Scoate firul de la sonda de apa si pune-l la masa cu motorul pornit eventual incalzit (ar fi mai bine), acul indicator trebuie sa urce pe rosu. Daca urca, pune firul pe sonda, la locul lui si urmareste indicatorul care ar trebui sa arate temperatura corect. Daca pica pe zero, sonda e dusa sau firul nu face contact cu papucul sondei. Daca indica o perioada corect iar apoi scade la zero e posibil ca ceasul indicator sa fie slabit in bord ( e prins cu doua piulite de placa de bord, una din ele sau amandoua sunt slabe si nu mai face contact cu cablajul din bord. Daca in momentul puneri la masa, acul nu intra pe rosu, atunci ceasul poate fi slab in bord, cablajul defect, ceas defect, firul de la sonda intrerupt.
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Intr-adevar un termostat uzat nu ramane deschis permanent doar ca deschide mult mai repede (temperatura mai mica) decat trebuie, asta intrucat materialul (aliajul) activ isi pierde proprietatile in timp. Asta e motivul pentru care un motor nu ajunge macar la 70 grade celsius in mers. Eu am schimbat de curand termostatul si la fel ca la tine cel vechi era inchis la rece. Masina baga caldura insa nu ca acum. Iar la 80 grade nu ajungea nici vara. Acum (0 grade afara) in mers sta temperatura la 80 gr iar in oras ajunge la 85-90 gr.
Dop de gheata sau furtun strangulat ori lichid prea putin sunt cazuri excluse deoarece atunci motorul fierbe.
Daca dupa un drum de vreo 40 km sau cca 30 min prin oras, timp in care motorul sa arda ceva combustibil temperatura la bord nu creste, verifica tactil radiatorul si furtunul ce pleaca dinspre termostat catre radiator. Daca sunt fierbinti (nu calde) inseamna ca totul e ok mai putin sonda de temperatura a lichidului de racire, ceasul ori fir intrerupt (la mine un senzor de temp costa in jur de 30 lei). Daca sunt calde/caldute inseamna ca ori termostatul nu e bun ori neetans.
Alt aspect; am tot vazut folosindu-se expresia "baga caldura" .... da, dar cata si cum? Si mie imi baga inainte sa schimb termostatul destul de repede insa niciodata nu "baga" caldura sa simti ca te topeste, sa arda la mana, asa cum se intampla acum. In primul caz cand sufla doar cald si dupa drum lung e clar de vina termostatul sau o neetanseitate a acetuia (atentie ca a mai atras cineva atentia, mai sus, asupra acestui lucru). Posibil ca montajul termostatului sa fi fost defectuos. Eu am patit-o in service cand mi-au demontat si montat la loc un rulment de viraj uzat iar pe cel nou il lasasera in cutie (noroc ca eu nu arunc nimic). Si asta intr-un service cu pretentii (MV Auto Sport, din Rm. Valcea).
  • Bogdan-84-XFR

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
S-a schimbat si al 2 lea termostat iar rezultatul este super satisfacator! cred k termostalu vechi (nou de 3 zile).....nu era etans, sau orice altceva. Acum dupa 5....6 km de mers am caldura iar acul urca pe la 80-90, ce sa zic fericire mare mai ales pe vremea asta.Va multumesc de sfaturi si va doresc iarna placuta cu zapada cat mai putina Very Happy
PS: Topicul se poate inchide
  • predageorge

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pai simptomele masinii tale erau clare.bine ca n-a trecut iarna pana sa te convingi sa-l schimbi Smile) .Primul termostat l-ai schimbat singur sau la vreun mecanic parerea mea este ca nu prea era nou termostatul celalalt.slabe sanse sa fie nou si decalibrat.
  • Bogdan-84-XFR

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
predageorge a scris:Pai simptomele masinii tale erau clare.bine ca n-a trecut iarna pana sa te convingi sa-l schimbi Smile) .Primul termostat l-ai schimbat singur sau la vreun mecanic parerea mea este ca nu prea era nou termostatul celalalt.slabe sanse sa fie nou si decalibrat.


Ca sa schimbi un termostat la opel nu cred k iti trebuie f multa experienta, trebuie sa fii un pic dibace, iar termostatul era NOU (GATES), cumparat de la magazin, iar ce-i de acolo chiar mi l-au schimbat. Aveam vreun interes sa mint? sanse slabe dar uite ca sunt......
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
predageorge a scris:Fiecare cu parerea lui... Shocked Shocked Shocked

  • Bebel

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Bogdan-84-XFR a scris:
Ca sa schimbi un termostat la opel nu cred k iti trebuie f multa experienta, trebuie sa fii un pic dibace, iar termostatul era NOU (GATES), cumparat de la magazin, iar ce-i de acolo chiar mi l-au schimbat. Aveam vreun interes sa mint? sanse slabe dar uite ca sunt......


cu tot respectul, ai dreptate, insa nu in totalitate. exista motorul z19dt de la vectra c care e chin pentru oricine. acum o saptamana am fost sa l schimb si am stat multe ore bune pana am reusit. bine ca am apelat la niste baieti foarte de treaba si mai ales rabdatori. Smile
  • valycraciun

  • Mesaje scrise: 603
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Bebel a scris:
Bogdan-84-XFR a scris:
Ca sa schimbi un termostat la opel nu cred k iti trebuie f multa experienta, trebuie sa fii un pic dibace, iar termostatul era NOU (GATES), cumparat de la magazin, iar ce-i de acolo chiar mi l-au schimbat. Aveam vreun interes sa mint? sanse slabe dar uite ca sunt......


cu tot respectul, ai dreptate, insa nu in totalitate. exista motorul z19dt de la vectra c care e chin pentru oricine. acum o saptamana am fost sa l schimb si am stat multe ore bune pana am reusit. bine ca am apelat la niste baieti foarte de treaba si mai ales rabdatori. Smile


ce bine daca ar fi cum spune bogdan...la mine motor c16nz trebuie sa dau distributia jos pentru a schimba termostatul...asa ca eu am fost foarte dibace Laughing ca am scimbat singur , aproape o zi de munca
  • byker_boy11

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 1.6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
cred ca tocmai am patit si eu ceva asemanator...cade acul la temp..se ridica...si aproape 100% e sonda de temperatura
  • trotil2

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Va salut.

Am si eu o problema asemanatoare,am un vectra c,Z19DT,cand este frig afara nu se ridica acul la temperatura.
Cand este cald lucreaza normal.
Cine poate sa-mi spuna care este problema?Sa fie termostatul?Daca da, ,cat costa,se schimba greu?
Va multumesc.
  • ntibi

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Am si eu aceeasi problema la o vectra Z19DT.Am cumparat termostat nou cu 185 RON, dar abia joi o sa il montez pe masina.
Cred ca pe forum nu gasesti tutorial de schimbat; daca gresesc si stie cineva linkul va rog sa il "impartasiti" si cu mine.
Mersi
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR