- Bogdan-84-XFR
- OP
- 62 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Astra 2012 A20DTH
- Bucuresti
Bogdan-84-XFR
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
predageorge- Suspendat
- 46 mesaje
- din 20 Feb 2008
- Buzau
predageorge- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am avut 2 astre un G (y17dt) si un H (z17dth) si la ambele am avut probleme cu termostatul. ( bine ca e ieftin 40 Ron).
La H cand termostatul era blocat pe deschis imi consuma enorm 11-12 in oras si cam 9 in afara plus zgomotul pronuntat specific de diesel neincalzit.
Am mai zis daca dupa pornirea la rece in 5-10 min se incalzeste si partea superioara a radiatorului alta posibilitate decat termostatul nu exista.
Eu zic sa mai bagi o fisa ) si sa-l inlocuiesti singur.
La H cand termostatul era blocat pe deschis imi consuma enorm 11-12 in oras si cam 9 in afara plus zgomotul pronuntat specific de diesel neincalzit.
Am mai zis daca dupa pornirea la rece in 5-10 min se incalzeste si partea superioara a radiatorului alta posibilitate decat termostatul nu exista.
Eu zic sa mai bagi o fisa ) si sa-l inlocuiesti singur.
- Bogdan-84-XFR
- OP
- 62 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Astra 2012 A20DTH
- Bucuresti
Bogdan-84-XFR
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
- byker_boy11
- **
- 139 mesaje
- din 20 Jul 2009
- Astra 2001 1.6 16v
- Bacau
byker_boy11
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 1.6 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2009
- Mesaj Privat
predageorge- Suspendat
- 46 mesaje
- din 20 Feb 2008
- Buzau
predageorge- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
Sa-ti zic un secret...tu ai bagat termostatul in apa fiarta dar nu ai luat in considerare un detaliu si anume presiunea care este pe instalatie cand este montat termostatul.
Problema generala care apare la termostate nu este faptul ca ramane blocat pe deschis in sensul ca este permanent deschis ci faptul ca el deschide aproape odata cu pornirea motorului datorita pierderii prorietatilor sarurilor aflate in butoias.( se dilata mai devreme si deschide termostatul ajutat de presiune).
Problema generala care apare la termostate nu este faptul ca ramane blocat pe deschis in sensul ca este permanent deschis ci faptul ca el deschide aproape odata cu pornirea motorului datorita pierderii prorietatilor sarurilor aflate in butoias.( se dilata mai devreme si deschide termostatul ajutat de presiune).
- Silex
- **
- 152 mesaje
- din 22 Mar 2005
- Astra 2001 Y17DT
- Cluj Napoca
Silex
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2005
- Mesaj Privat
eu azi dimineata am facut operatiunea cu schimbatul termostatului. Acuma indicatorul la apa sta la 89 grade in timpul mersului (dupa 7 km de mers)
https://www.clubopel.com/vie...p?p=129744#129744
in link vei vedea si poza cu termostatul scos care are garnitura roasa. probabil sa fie asta si problema ta, la mine cam asta o fost
https://www.clubopel.com/vie...p?p=129744#129744
in link vei vedea si poza cu termostatul scos care are garnitura roasa. probabil sa fie asta si problema ta, la mine cam asta o fost
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
fan_florea- Suspendat
- 627 mesaje
- din 30 Sep 2007
- Astra 2001 Y17 DT
- Constanta
fan_florea- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
predageorge a scris:Sa-ti zic un secret...tu ai bagat termostatul in apa fiarta dar nu ai luat in considerare un detaliu si anume presiunea care este pe instalatie cand este montat termostatul.
Problema generala care apare la termostate nu este faptul ca ramane blocat pe deschis in sensul ca este permanent deschis ci faptul ca el deschide aproape odata cu pornirea motorului datorita pierderii prorietatilor sarurilor aflate in butoias.( se dilata mai devreme si deschide termostatul ajutat de presiune).
Problema generala care apare la termostate nu este faptul ca ramane blocat pe deschis in sensul ca este permanent deschis ci faptul ca el deschide aproape odata cu pornirea motorului datorita pierderii prorietatilor sarurilor aflate in butoias.( se dilata mai devreme si deschide termostatul ajutat de presiune).
Asta numai in situatia in care montezi termostatul invers . Daca te-ai fi uitat atent ai fi observat ca presiunea din instalatie fortaza termostatul sa stea inchis ( si nu e cine stie ce presuine acolo in asa fel incat sa comprime arcul termostatului )
predageorge- Suspendat
- 46 mesaje
- din 20 Feb 2008
- Buzau
predageorge- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
Scoate firul de la sonda de apa si pune-l la masa cu motorul pornit eventual incalzit (ar fi mai bine), acul indicator trebuie sa urce pe rosu. Daca urca, pune firul pe sonda, la locul lui si urmareste indicatorul care ar trebui sa arate temperatura corect. Daca pica pe zero, sonda e dusa sau firul nu face contact cu papucul sondei. Daca indica o perioada corect iar apoi scade la zero e posibil ca ceasul indicator sa fie slabit in bord ( e prins cu doua piulite de placa de bord, una din ele sau amandoua sunt slabe si nu mai face contact cu cablajul din bord. Daca in momentul puneri la masa, acul nu intra pe rosu, atunci ceasul poate fi slab in bord, cablajul defect, ceas defect, firul de la sonda intrerupt.
- George Pelesca
- **
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Intr-adevar un termostat uzat nu ramane deschis permanent doar ca deschide mult mai repede (temperatura mai mica) decat trebuie, asta intrucat materialul (aliajul) activ isi pierde proprietatile in timp. Asta e motivul pentru care un motor nu ajunge macar la 70 grade celsius in mers. Eu am schimbat de curand termostatul si la fel ca la tine cel vechi era inchis la rece. Masina baga caldura insa nu ca acum. Iar la 80 grade nu ajungea nici vara. Acum (0 grade afara) in mers sta temperatura la 80 gr iar in oras ajunge la 85-90 gr.
Dop de gheata sau furtun strangulat ori lichid prea putin sunt cazuri excluse deoarece atunci motorul fierbe.
Daca dupa un drum de vreo 40 km sau cca 30 min prin oras, timp in care motorul sa arda ceva combustibil temperatura la bord nu creste, verifica tactil radiatorul si furtunul ce pleaca dinspre termostat catre radiator. Daca sunt fierbinti (nu calde) inseamna ca totul e ok mai putin sonda de temperatura a lichidului de racire, ceasul ori fir intrerupt (la mine un senzor de temp costa in jur de 30 lei). Daca sunt calde/caldute inseamna ca ori termostatul nu e bun ori neetans.
Alt aspect; am tot vazut folosindu-se expresia "baga caldura" .... da, dar cata si cum? Si mie imi baga inainte sa schimb termostatul destul de repede insa niciodata nu "baga" caldura sa simti ca te topeste, sa arda la mana, asa cum se intampla acum. In primul caz cand sufla doar cald si dupa drum lung e clar de vina termostatul sau o neetanseitate a acetuia (atentie ca a mai atras cineva atentia, mai sus, asupra acestui lucru). Posibil ca montajul termostatului sa fi fost defectuos. Eu am patit-o in service cand mi-au demontat si montat la loc un rulment de viraj uzat iar pe cel nou il lasasera in cutie (noroc ca eu nu arunc nimic). Si asta intr-un service cu pretentii (MV Auto Sport, din Rm. Valcea).
Dop de gheata sau furtun strangulat ori lichid prea putin sunt cazuri excluse deoarece atunci motorul fierbe.
Daca dupa un drum de vreo 40 km sau cca 30 min prin oras, timp in care motorul sa arda ceva combustibil temperatura la bord nu creste, verifica tactil radiatorul si furtunul ce pleaca dinspre termostat catre radiator. Daca sunt fierbinti (nu calde) inseamna ca totul e ok mai putin sonda de temperatura a lichidului de racire, ceasul ori fir intrerupt (la mine un senzor de temp costa in jur de 30 lei). Daca sunt calde/caldute inseamna ca ori termostatul nu e bun ori neetans.
Alt aspect; am tot vazut folosindu-se expresia "baga caldura" .... da, dar cata si cum? Si mie imi baga inainte sa schimb termostatul destul de repede insa niciodata nu "baga" caldura sa simti ca te topeste, sa arda la mana, asa cum se intampla acum. In primul caz cand sufla doar cald si dupa drum lung e clar de vina termostatul sau o neetanseitate a acetuia (atentie ca a mai atras cineva atentia, mai sus, asupra acestui lucru). Posibil ca montajul termostatului sa fi fost defectuos. Eu am patit-o in service cand mi-au demontat si montat la loc un rulment de viraj uzat iar pe cel nou il lasasera in cutie (noroc ca eu nu arunc nimic). Si asta intr-un service cu pretentii (MV Auto Sport, din Rm. Valcea).
- Bogdan-84-XFR
- OP
- 62 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Astra 2012 A20DTH
- Bucuresti
Bogdan-84-XFR
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
S-a schimbat si al 2 lea termostat iar rezultatul este super satisfacator! cred k termostalu vechi (nou de 3 zile).....nu era etans, sau orice altceva. Acum dupa 5....6 km de mers am caldura iar acul urca pe la 80-90, ce sa zic fericire mare mai ales pe vremea asta.Va multumesc de sfaturi si va doresc iarna placuta cu zapada cat mai putina
PS: Topicul se poate inchide
PS: Topicul se poate inchide
predageorge- Suspendat
- 46 mesaje
- din 20 Feb 2008
- Buzau
predageorge- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Bogdan-84-XFR
- OP
- 62 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Astra 2012 A20DTH
- Bucuresti
Bogdan-84-XFR
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
predageorge a scris:Pai simptomele masinii tale erau clare.bine ca n-a trecut iarna pana sa te convingi sa-l schimbi ) .Primul termostat l-ai schimbat singur sau la vreun mecanic parerea mea este ca nu prea era nou termostatul celalalt.slabe sanse sa fie nou si decalibrat.
Ca sa schimbi un termostat la opel nu cred k iti trebuie f multa experienta, trebuie sa fii un pic dibace, iar termostatul era NOU (GATES), cumparat de la magazin, iar ce-i de acolo chiar mi l-au schimbat. Aveam vreun interes sa mint? sanse slabe dar uite ca sunt......
fan_florea- Suspendat
- 627 mesaje
- din 30 Sep 2007
- Astra 2001 Y17 DT
- Constanta
fan_florea- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Bebel
- **
- 158 mesaje
- din 10 Dec 2008
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
Bebel
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2008
- Mesaj Privat
Bogdan-84-XFR a scris:
Ca sa schimbi un termostat la opel nu cred k iti trebuie f multa experienta, trebuie sa fii un pic dibace, iar termostatul era NOU (GATES), cumparat de la magazin, iar ce-i de acolo chiar mi l-au schimbat. Aveam vreun interes sa mint? sanse slabe dar uite ca sunt......
Ca sa schimbi un termostat la opel nu cred k iti trebuie f multa experienta, trebuie sa fii un pic dibace, iar termostatul era NOU (GATES), cumparat de la magazin, iar ce-i de acolo chiar mi l-au schimbat. Aveam vreun interes sa mint? sanse slabe dar uite ca sunt......
cu tot respectul, ai dreptate, insa nu in totalitate. exista motorul z19dt de la vectra c care e chin pentru oricine. acum o saptamana am fost sa l schimb si am stat multe ore bune pana am reusit. bine ca am apelat la niste baieti foarte de treaba si mai ales rabdatori.
- valycraciun
- ***
- 603 mesaje
- din 21 Jul 2009
- Prahova
valycraciun
- Mesaje scrise: 603
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2009
- Mesaj Privat
Bebel a scris:
cu tot respectul, ai dreptate, insa nu in totalitate. exista motorul z19dt de la vectra c care e chin pentru oricine. acum o saptamana am fost sa l schimb si am stat multe ore bune pana am reusit. bine ca am apelat la niste baieti foarte de treaba si mai ales rabdatori.
Bogdan-84-XFR a scris:
Ca sa schimbi un termostat la opel nu cred k iti trebuie f multa experienta, trebuie sa fii un pic dibace, iar termostatul era NOU (GATES), cumparat de la magazin, iar ce-i de acolo chiar mi l-au schimbat. Aveam vreun interes sa mint? sanse slabe dar uite ca sunt......
Ca sa schimbi un termostat la opel nu cred k iti trebuie f multa experienta, trebuie sa fii un pic dibace, iar termostatul era NOU (GATES), cumparat de la magazin, iar ce-i de acolo chiar mi l-au schimbat. Aveam vreun interes sa mint? sanse slabe dar uite ca sunt......
cu tot respectul, ai dreptate, insa nu in totalitate. exista motorul z19dt de la vectra c care e chin pentru oricine. acum o saptamana am fost sa l schimb si am stat multe ore bune pana am reusit. bine ca am apelat la niste baieti foarte de treaba si mai ales rabdatori.
ce bine daca ar fi cum spune bogdan...la mine motor c16nz trebuie sa dau distributia jos pentru a schimba termostatul...asa ca eu am fost foarte dibace ca am scimbat singur , aproape o zi de munca
- byker_boy11
- **
- 139 mesaje
- din 20 Jul 2009
- Astra 2001 1.6 16v
- Bacau
byker_boy11
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 1.6 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2009
- Mesaj Privat
trotil2
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2010
- Mesaj Privat
ntibi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2007
- Mesaj Privat