- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Daca ramane fara apa e rau. Eu am tot rontait ideile zilele acestea si am ajuns la concluzia ca o sa intercalez serpentina de care vorbeam pe traseul de retur al caloriferului de incalzire . Chiar cand iese din habitaclu. Acolo e locul cel mai potrivit , fara sa tai nimic. (cel putin la Z16XEP ). in
Varianta asta are avantajul ca nu functioneaza decat iarna : cand ai nevoie de caldura si trebuie sa dai drumul la incalzirea din habitaclu.
Pentru varianta cu bujie incandescenta :
- trebuie pus un intrerupator pentru pornire/oprire incalzire bujie ;
- cum se va comporta bujia scufundata in lichid ?
Am pentru voiaj si un mini fierbator (termoplonjon ) pentru incalzit apa . Asta in loc de bujie.
Varianta asta are avantajul ca nu functioneaza decat iarna : cand ai nevoie de caldura si trebuie sa dai drumul la incalzirea din habitaclu.
Pentru varianta cu bujie incandescenta :
- trebuie pus un intrerupator pentru pornire/oprire incalzire bujie ;
- cum se va comporta bujia scufundata in lichid ?
Am pentru voiaj si un mini fierbator (termoplonjon ) pentru incalzit apa . Asta in loc de bujie.
- alinmuresan
- **
- 339 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Valcea
alinmuresan
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
nu cred ca e o idee buna sa incalzesti atat de rau lichidul cu apa din calorifer. La mine, de exemplu, in mers imi sta apa la 90 de grade, probabil ca si tie la fel. cand va iesi din duze, o sa se transforme in abur, o sa-ti albeasca parbrizul sau o sa ti-l sparga. asta in caz ca incalzesti lichidul din vas.
Lichidul din vas sau de pe conducte e putin probabil sa-ti inghete daca folosesti unul potrivit pentru iarna. Problema cu inghetul este la iesirea din duze, pentru ca zapada iti poate ingheta acolo. Orienteaza-te spre duze incalzite si cred ca e de-ajuns.
Lichidul din vas sau de pe conducte e putin probabil sa-ti inghete daca folosesti unul potrivit pentru iarna. Problema cu inghetul este la iesirea din duze, pentru ca zapada iti poate ingheta acolo. Orienteaza-te spre duze incalzite si cred ca e de-ajuns.
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- alinmuresan
- **
- 339 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Valcea
alinmuresan
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,515 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,515
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
@Claudiu -cld : montajul nu va ramane in stadiul in care e in poza. Peste serpentina voi ,,bobina" niste alufolie (folie de aluminiu autoadeziva) apoi voi imbraca totul intr-o protectie termica folosita la izolarea tevilor.
Sau mai am o idee : sa torn niste cositor topit peste tot (intr-o matrita de pamant de exemplu) si apoi sa slefuiesc , aplic o vopsea si gata.
O alta optiune la montajul din poza ar fi sa fac doar serpentina (chiar mai mare) si sa o introduc direct pe furtunul de cauciuc ce reprezinta returul de la caloriferul de incalzire.
Sau mai am o idee : sa torn niste cositor topit peste tot (intr-o matrita de pamant de exemplu) si apoi sa slefuiesc , aplic o vopsea si gata.
O alta optiune la montajul din poza ar fi sa fac doar serpentina (chiar mai mare) si sa o introduc direct pe furtunul de cauciuc ce reprezinta returul de la caloriferul de incalzire.
- daedalus
- **
- 261 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Astra 2007 y17dtl
- Bucuresti
daedalus
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
eu zic ca o sa fie o problema legata de faptul ca serpentina aia e rigida nu e ca un furtun. O sa scada presiunea. Nu stiu cat de mult dar de scazut scade sigur. Acum presupun ca o sa si lungesti traseul furtunelor deci iarasi presiunea o sa aiba de suferit. In concluzie nu o sa mai bata pe parbriz unde trebuie.
Eu unul m-as indrepta spre incalzirea lichidului din vas sau spre duze incalzite de omega spre exemplu.
Astept cu nerabdare rezultatele experiemntului
Eu unul m-as indrepta spre incalzirea lichidului din vas sau spre duze incalzite de omega spre exemplu.
Astept cu nerabdare rezultatele experiemntului
- daedalus
- **
- 261 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Astra 2007 y17dtl
- Bucuresti
daedalus
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
eu zic ca o sa fie o problema legata de faptul ca serpentina aia e rigida nu e ca un furtun. O sa scada presiunea. Nu stiu cat de mult dar de scazut scade sigur. Acum presupun ca o sa si lungesti traseul furtunelor deci iarasi presiunea o sa aiba de suferit. In concluzie nu o sa mai bata pe parbriz unde trebuie.
Eu unul m-as indrepta spre incalzirea lichidului din vas sau spre duze incalzite de omega spre exemplu.
Astept cu nerabdare rezultatele experiemntului
Eu unul m-as indrepta spre incalzirea lichidului din vas sau spre duze incalzite de omega spre exemplu.
Astept cu nerabdare rezultatele experiemntului
- Tazz
- **
- 265 mesaje
- din 27 Jul 2008
- Tigra 1995 x14xe
- Mehedinti
Tazz
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Tigra 1995 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
eu am alta idee.....o teava subtire de cupru 6 mm, prin care trece lichidul de racire de petraseul caloriferului, introdusa in vasul spalator, ar fi ca un termoplonjon in vasul spalator...numa singura pb ar fi temp de peste 90 de grade....la schimbatorul de caldura facut de @ddf, daca lichidul a inghetat peste noapte, nu mai functioneaza....ce propun eu ar functiona si cu lichidul inghetat bocna, pt ca trece antigelul fierbinte prin el, dar temp e ft mare cand ajunge la temp de fct a motorului( la mine la tigra e 95, iar in oras in aglomeratii ajunge la 98-100) ceea ce nu e bine!
O sa mai rumeg si yo la idee poate iese ceva!
O sa mai rumeg si yo la idee poate iese ceva!
- alinmuresan
- **
- 339 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Valcea
alinmuresan
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Arata frumos ce faceti voi aici, dar eu is putin sceptic in privinta proiectului. Pana la urma care e scopul incalzirii lichidului? Lichidul va ingheta prima data in varful duzei spalatoare si abia apoi pe furtune sau in vas. Adica degeaba ai lichid cald pe furtune daca in duza ai un dop de gheata...
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Referitor la inghetul apei pe traseu : prin transfer termic se va incalzi apa pe furtun . Si daca as aplica varianta cu serpentina pe post de termonplonjon in vas tot prin transfer termic ar fi necesara topirea ghetii pe furtune.
In plus apare problema montarii serpentinei in vas . Cum ? In loc de dopul galben ?
In plus apare problema montarii serpentinei in vas . Cum ? In loc de dopul galben ?
vl-05-xrh- Suspendat
- 100 mesaje
- din 30 Oct 2009
- Bucuresti
vl-05-xrh- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
Utati ce ideie am eu.Am avut odata o dacie cu motor diesel. Mi se congela motorina in rezervor fiind proasta .Am luat un ceas de temperatura din acela din comert cu temp ext si temp int. Am bagat in rezervor firul de temp exterioara si un bec de far.Aprinde-am becul dintr-un buton montat la bord si urmaream temp. motorinei pe dispozitivul acela ( relativ)A dat rezultate !. Aici se poate monta un bec de semnalizare cu fire lipite introdos pe unde umlii rezervorul
- ddf
- OP
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Si pe unde sa introduc becul ?
O sa arate a tiganie. Plus ca nu pot sa stau cu ochii mereu pe ceasuri . Masina mea e oricum ticsita de electronica : detector de radar, GPS, computer de bord separat, la care se adauga si tabloul de bord.
Dupa cum spun unii arata de zici ca e MIG. Insa am constatat ca e foarte obositor sa urmaresti atatia parametrii in functionare.
O sa arate a tiganie. Plus ca nu pot sa stau cu ochii mereu pe ceasuri . Masina mea e oricum ticsita de electronica : detector de radar, GPS, computer de bord separat, la care se adauga si tabloul de bord.
Dupa cum spun unii arata de zici ca e MIG. Insa am constatat ca e foarte obositor sa urmaresti atatia parametrii in functionare.
- daedalus
- **
- 261 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Astra 2007 y17dtl
- Bucuresti
daedalus
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
stiti canile alea de plastic pt incalzit apa? Am vazut in real la 39 de lei una. Are si termostat pt reglat temperatura. Ma gandeam la termostatul din respectiva cana + o rezistenta din nichelina calculata pt 12V(diy) pe care sa o introduc in vasul cu lichid. Reglezi termostatul pe 15-20 de grade si ai rezolvat problema.
vl-05-xrh- Suspendat
- 100 mesaje
- din 30 Oct 2009
- Bucuresti
vl-05-xrh- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
Pai nu te supara dar mai tiganie mi se pare cu acea serpentina plus ca nu poti urmarii temperatura lichidului.Iarasi cred ca parbrizul v-a avea un soc in contact cu apa destul de calda . E o parere. Becul il poti baga pe gura de umplere iar firele pot fi scoase facand 2 gauri langa capac intr-unul din locurile mai mascate . Iar la cate ceasuri si indicatoare ai stai linistit am mai multe dar nu stau cu ochhi pe ele cunosc masina destul de bine ca sa fiu stresat ca se intampla ceva .. Numai bine!