- tase
- ****
- 1,966 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,966
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- vraduclaudiu
- *
- 11 mesaje
- din 07 Oct 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Bucuresti
vraduclaudiu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
felixx a scris:buna ziua , am si eu o problema la un astra h 2006 motor z16xep , se opreste motorul in mers cand ma apropii de semafor sau cad vreau sa incetinesc in momentul cand apas ambreiazul dar fara sa imi dau seama decat daca vad martorii aprinsi, am mai observat si cateva fluctuati la relantii cand astept la semafor , toate acestea se intampla cam dupa 10 -15 min de mers, ultima data stateam asteptam la semafor cu piciorul pe frana (nu stiu daca are legatura)si masina s a turat putin singura dupa care s a oprit motorul,de fiecare data cand repornesc masina porneste perfect,codur de eroare4 nu are stocate masina .Va rog sa ma ajutati cu un raspuns
Salut. Cum ai rezolvat problem a, pt ca si eu patesc la fel. In plus, cand reduc si ma apropii de turatia de relanti 700-800 rpm, motorul se accelereaza la 1300-1500, azi chiar se duce spre2000 rpm si se aude un tacanit. Sa fie probleme la ecu? Mentionez ca s-a intamplat si la temperatures de 15-20 grade. Cod motor z16xep ecotec Ben zone
- vraduclaudiu
- *
- 11 mesaje
- din 07 Oct 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Bucuresti
vraduclaudiu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
adicata a scris:soulraven, oscilatii atat de mari am observat si eu la z16xep. Inspectand motorul in momentele lui de delir, am constatat ca prin orificiul lateral al EGR-ului se face admisie de aer ( trage aer fals zic eu). Am obturat acel orificiu si a scazut brusc turatia moturului. prin acel orificiu, daca bagi aer cu presiune (de la un compresor pompa de aer ceva) in timp ce motorul este pornit, valva din egr este actionata in pozitia deschis si motorul se opreste. Cam acelasi efect ca atunci cand testezi egr cu opcom sau cand scoti mufa de la egr in timp ce motorul merge. Eu zic sa obturezi temporar acel orificiu si pe urma vezi ce se intampla.
Adicata, mai ai problema cu oscilatiile de turatie sau s-a rezolvat as a cum ai post at? Cineva m-a sfatuit sa veeific ECU, mai ales ca electroventilatorul in treapta 2 porneste abia la 105-107 grade, verificat cu Tis 2000 tester. Ms!
adicata
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2012
- Mesaj Privat
salutare si la multi ani! oscilatii mici la relantii sunt datorate sondelor O2. Daca aruncati un ochi in opcom o sa constatati ca fluctuatiile la relanti coincid cu schimbarile de amestec bogat/sarac.
Oscilatii brutale la relantii +/- 1000rpm se datoreaza in mod direct egr-ului defect. In principiu egr la z16xep este controlat electronic de ecu. Daca bobina de actionare este defecta, sau arcul de la supapa, sau senzorul de pozitie supapa, atunci controlul egr-ului se face defectuos, ecu incercand sa ajusteze acest lucru imbogatind amestecul cu benzina in mod inutil. Ca indee, cand arcul de la supapa egr este slabit sau rupt, nu se mai face inchidrea totala a circuitului, in acest caz gazele din evacuare sunt recirculate involuntar spre admisie. in aces caz amestecul devine sarac, ecu vede acest lucru prin sonda O2, si compeneaza acest lucru prin imbogatirea cu carburant.
Sper sa fi fost coerent in idei, totusi abia a trecut anul nou.....
Oscilatii brutale la relantii +/- 1000rpm se datoreaza in mod direct egr-ului defect. In principiu egr la z16xep este controlat electronic de ecu. Daca bobina de actionare este defecta, sau arcul de la supapa, sau senzorul de pozitie supapa, atunci controlul egr-ului se face defectuos, ecu incercand sa ajusteze acest lucru imbogatind amestecul cu benzina in mod inutil. Ca indee, cand arcul de la supapa egr este slabit sau rupt, nu se mai face inchidrea totala a circuitului, in acest caz gazele din evacuare sunt recirculate involuntar spre admisie. in aces caz amestecul devine sarac, ecu vede acest lucru prin sonda O2, si compeneaza acest lucru prin imbogatirea cu carburant.
Sper sa fi fost coerent in idei, totusi abia a trecut anul nou.....
- ddf
- ****
- 1,342 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,342
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- vraduclaudiu
- *
- 11 mesaje
- din 07 Oct 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Bucuresti
vraduclaudiu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2012
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
Consumul de ulei la benzinare se rezolva in general doar prin segmentare. Stiu, este greu de acceptat pentru ca nu scoate fum, trage nu pierde compresie. Insa segmentii de ungere sunt blocati. Deasemenea sunt colegi pe forum care au segmentat, supapa la capac o aveau sparta, dupa segmentare,desigur nu au mai acuzat consumul de ulei.
Asadar pune ban pe ban si segmenteaza.
Daca este slabit cum spune adicata, nu! Am vazut niste blind-uri interesante pe ebay insa nu stiu cat de ok sunt. Cel mai bine resoftat si anulat egr din soft.
Asadar pune ban pe ban si segmenteaza.
ddf a scris:Daca egr ar fi defect nu ar trebui sa dea eroare de pozitie ?
Daca este slabit cum spune adicata, nu! Am vazut niste blind-uri interesante pe ebay insa nu stiu cat de ok sunt. Cel mai bine resoftat si anulat egr din soft.
adicata
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2012
- Mesaj Privat
Blindarea egr-ului are avantaje si dezavantaje, dar in mod cert stiu ca dupa blindare fara anulare din soft, creste consumul cu aproape 2l pe oras.
De asemenea cu egr blindat masina nu mai are aceeasi putere, va zic din experienta nu din auzite. Am testat pe al meu z16xep. cu egr blindat si neanulat motorul trage ca unul de matiz. pe aceleasi portiuni de drum inclinat, cu egr blindat puteam urca doar cu treapta 1-a si in varf de panta aproape ca cerea reductor ) cu egr functional treapta a 2-a era mai mult decat suficient.
Egr-ul, din cate stiu si sper sa nu ma insel, are un rol important in incalzirea amestecului de ardere si a agentului de racire, stiu stiu.. o sa spuneti ca nu are cum, dar totusi, de ce egr-ul si termostatul sunt montate pe acelasi corp ?, da.. iarna cand e frig, termostat inchis, egr deschis, gazele trec prin corp egr-termostat, cedeaza o parte din caldura spre agentul termic, agentul termic preia o parte din temperatura gazelor recirculate astfel acestea din urma nu ajung atat de fierbinti in camera de ardere, evitand o supra incalzire locala si implicit o deformare/fisurare a chiulasei. Cam "amestecata" treaba, dar neamtu nu e prost: ia in calcul orice pentru a optimiza un motor. O sa spuneti ca nu am dreptate, ca daca termostatul e inchis nu mai circula agentul termic prin instalatie si nu are cum sa se incalzeasca. totusi din corpul termostat/egr mai pleaca 2 conduce tur/retur calorifer incalzire habitaclu. si in acest fel z16xep, pe timp de iarna, va da caldura in habitaclu dupa primii 2-3km.
Ca sa revin la trepidatii, am avut probleme cu egr-ul, in sensul ca imi tremura din toate incheieturile masinii, nu statea la relantii, oscila chiar si cu 2000 rpm diferenta. daca incercam sa ma deplasez cu masina, ma dadea saraca cu capu de volan la fiecare metru parcurs. Marele meu "noroc" (eu nu cred in noroc) e ca dl Dan Cuciureanu exista . A venit la fata locului, si ca un adevarat maestru, a resurscitat egr-ul. si minune, nu mai tremura masina deloc.
Initial curatasem egr-ul, probat cu fire direct de pe baterie, parea in regula, dar din pacate aceasta nu era suficient.
in fine, z16xep trebuie urmarit din aproape in aproape, o variatie de relantii usoara poate avea mai multe surse: un senzor defect, un colier strans prost, un ecu defect, o clapeta decalibrata, o mufa cu contact imperfect.b... O diagnoza amanuntita face mult, iar un diagnostician bun face toti banii.
sper ca nu am batut campii iarasi . Un 2016 fara probleme va urez tuturor!
De asemenea cu egr blindat masina nu mai are aceeasi putere, va zic din experienta nu din auzite. Am testat pe al meu z16xep. cu egr blindat si neanulat motorul trage ca unul de matiz. pe aceleasi portiuni de drum inclinat, cu egr blindat puteam urca doar cu treapta 1-a si in varf de panta aproape ca cerea reductor ) cu egr functional treapta a 2-a era mai mult decat suficient.
Egr-ul, din cate stiu si sper sa nu ma insel, are un rol important in incalzirea amestecului de ardere si a agentului de racire, stiu stiu.. o sa spuneti ca nu are cum, dar totusi, de ce egr-ul si termostatul sunt montate pe acelasi corp ?, da.. iarna cand e frig, termostat inchis, egr deschis, gazele trec prin corp egr-termostat, cedeaza o parte din caldura spre agentul termic, agentul termic preia o parte din temperatura gazelor recirculate astfel acestea din urma nu ajung atat de fierbinti in camera de ardere, evitand o supra incalzire locala si implicit o deformare/fisurare a chiulasei. Cam "amestecata" treaba, dar neamtu nu e prost: ia in calcul orice pentru a optimiza un motor. O sa spuneti ca nu am dreptate, ca daca termostatul e inchis nu mai circula agentul termic prin instalatie si nu are cum sa se incalzeasca. totusi din corpul termostat/egr mai pleaca 2 conduce tur/retur calorifer incalzire habitaclu. si in acest fel z16xep, pe timp de iarna, va da caldura in habitaclu dupa primii 2-3km.
Ca sa revin la trepidatii, am avut probleme cu egr-ul, in sensul ca imi tremura din toate incheieturile masinii, nu statea la relantii, oscila chiar si cu 2000 rpm diferenta. daca incercam sa ma deplasez cu masina, ma dadea saraca cu capu de volan la fiecare metru parcurs. Marele meu "noroc" (eu nu cred in noroc) e ca dl Dan Cuciureanu exista . A venit la fata locului, si ca un adevarat maestru, a resurscitat egr-ul. si minune, nu mai tremura masina deloc.
Initial curatasem egr-ul, probat cu fire direct de pe baterie, parea in regula, dar din pacate aceasta nu era suficient.
in fine, z16xep trebuie urmarit din aproape in aproape, o variatie de relantii usoara poate avea mai multe surse: un senzor defect, un colier strans prost, un ecu defect, o clapeta decalibrata, o mufa cu contact imperfect.b... O diagnoza amanuntita face mult, iar un diagnostician bun face toti banii.
sper ca nu am batut campii iarasi . Un 2016 fara probleme va urez tuturor!
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
EGR se deschide doar in sarcina, altfel este obligat sa ramana inchis. Sincer iti zic, eu am mers cu el oprit un timp, masina are mai multa vlaga, chiar imi place, insa daca ar fi fost atat de important nu inteleg atunci de ce au dat soft pe anularea lui.Am renuntat sa merg cu el oprit din cauza martorului care ramanea aprins.
La fel ca senzorul de presiune ulei, se pare ca nu are o utilitate atat de mare pe XEP de avem mai toti suruburi inloc de senzor.
Acum fiecare cu parerea lui. Ca sa verifici daca dispare variatia totusi merita incercata partea cu egr blindat.
La fel ca senzorul de presiune ulei, se pare ca nu are o utilitate atat de mare pe XEP de avem mai toti suruburi inloc de senzor.
Acum fiecare cu parerea lui. Ca sa verifici daca dispare variatia totusi merita incercata partea cu egr blindat.
adicata
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2012
- Mesaj Privat
"EGR-ul nu se foloseste, de obicei, la sarcini mari, si asta pentru ca ar reduce puterea eliberata. Acest lucru se datoreaza faptului ca reduce densitatea incarcaturii admisiei. EGR-ul este, de asemenea, omis la relantii (viteza redusa) deoarece acest lucru ar cauza o ardere instabila. De asemenea, valva EGR raceste supapele de evacuare si le face sa reziste mai mult timp."
o zic altii, nu eu.
http://www.automarket.ro/ra...e-1950-12846.html
o zic altii, nu eu.
http://www.automarket.ro/ra...e-1950-12846.html
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
In trecut, un mare numar de proprietari de automobile si-au deconectat sistemele EGR pentru a obtine o performanta mai buna, iar unii inca mai fac acest lucru. Deconectarea unui sistem EGR este, de obicei, la fel de simpla ca scoaterea unei valve actionate electric. La cele mai noi motoare, deconectarea sistemului EGR va face ca acel computer sa afiseze becul de “check engine”. In cele mai multe cazuri, dezactivarea sistemului EGR va face ca masina sa nu treaca de un test al emisiilor.
Dezavantajele pentru motoarele diesel
Recircularea evacuarii in tractul de admisie a unui motor diesel cu putere medie sau mare poate reduce puterea masinii, poate creste consumul de carburant si poate creste aciditatea uleiului de motor care, la randul sau, poate reduce viata motorului.
Tot ei o zic
Vezi ca avem si noi un topic unde este foooarte dezbatuta discutia cu egr-ul
Dezavantajele pentru motoarele diesel
Recircularea evacuarii in tractul de admisie a unui motor diesel cu putere medie sau mare poate reduce puterea masinii, poate creste consumul de carburant si poate creste aciditatea uleiului de motor care, la randul sau, poate reduce viata motorului.
Tot ei o zic
Vezi ca avem si noi un topic unde este foooarte dezbatuta discutia cu egr-ul
- Andreisimion
- *
- 30 mesaje
- din 03 Jun 2016
- Astra 2004 Z16xep
- Braila
Andreisimion
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2004 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2016
- Mesaj Privat
adicata
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2012
- Mesaj Privat
- Andreisimion
- *
- 30 mesaje
- din 03 Jun 2016
- Astra 2004 Z16xep
- Braila
Andreisimion
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2004 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2016
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- Andreisimion
- *
- 30 mesaje
- din 03 Jun 2016
- Astra 2004 Z16xep
- Braila
Andreisimion
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2004 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2016
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- Andreisimion
- *
- 30 mesaje
- din 03 Jun 2016
- Astra 2004 Z16xep
- Braila
Andreisimion
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2004 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2016
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
nu toti senzorii se curata omule, ala trebuie sa dea niste valori, al meu era lacrima de curat, dar nu mai functiona corespunzator, uneori pornea greu, alteori pornea foarte bine, relanti oscilant. Am dat 41 lei pe senzor, delphi daca nu gresesc am pus. Porneste corespunzator fara balbaieli, nu mai am relanti oscilant.
Ultima modificare făcută de rhydin la Dum 18 Sep, 2016 10:01 pm
Ultima modificare făcută de rhydin la Dum 18 Sep, 2016 10:01 pm
- Andreisimion
- *
- 30 mesaje
- din 03 Jun 2016
- Astra 2004 Z16xep
- Braila
Andreisimion
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2004 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2016
- Mesaj Privat