- Sandu Paul
- **
- 154 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Astra 2006 Z14 XEP
- Piatra Neamt
Sandu Paul
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Piatra Neamt
- Masina: Astra 2006 Z14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- bogdantomi
- *
- 8 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Constanta
bogdantomi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
- bogdantomi
- *
- 8 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Constanta
bogdantomi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
- bogdantomi
- *
- 8 mesaje
- din 08 Jan 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Constanta
bogdantomi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Sandu Paul
- **
- 154 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Astra 2006 Z14 XEP
- Piatra Neamt
Sandu Paul
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Piatra Neamt
- Masina: Astra 2006 Z14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Sandu Paul
- **
- 154 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Astra 2006 Z14 XEP
- Piatra Neamt
Sandu Paul
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Piatra Neamt
- Masina: Astra 2006 Z14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Revin cu o schema in care sunt prezentate conexiunile necesare in cazul Astra Classic 1.4 twinport.
Montajul vine echipat cu o mufa TATA de 15 pini pe doua randuri (DB15);
Masina ar trebui sa aiba trase firele utilizate la o mufa DB15 MAMA;
Pe pinii acestei mufe (DB15 MAMA), avem urmatoarele fire:
-pinul1: fir spre pinul 3 al pedalei de acceleratie, brown-green (VERDE-MARO)
-pinul 2: fir spre ECU, continuarea firului brown-green (VERDE-MARO) de la acceleratie
- pinul 3: fir spre pinul 6 al pedalei de acceleratie, black-green (VERDE-NEGRU)
-pinul 4: fir spre ECU, continuarea firului black-green (VERDE-NEGRU) de la acceleratie
-pinul 5: +12V, luat de pe pinul 4 al mufei S43 a switch-ului de frana, fir NEGRU
-pinul 6: SET, firul de speed + de la maneta de semnalizare;
-pinul 7: ABS, impulsuri de viteza, luate din pinul 27 al conectorului instrumentelor de bord
- pinul 8: GND, masa, luata dintr-un punct legat ferm la sasiul masinii;
- pinul 9: fir de la switch-ul de AMBREIAJ, NI sau ND, cum gasiti;
(Eu pe contactul de ambreiaj am pus un sw ND de DACIA, provizoriu, si ala a ramas) !
- pinul 10: fir de la switch-ul de FRANA, ND, luat de pe pinul 3 al mufei S43 a switch-ului de frana,
fir GALBEN-NEGRU
- pinul 11: ZERO, firul de anulare Cruise Control de la maneta de semnalizare;
- pinul 14: comanda led semnalizare CC, duce la pinul 14 in conectorul instrumentelor de bord,
dar trebuie montat ledul si rezistentele aferente in bord.
- pinul 15 : RESET, firul de speed - de la maneta de semnalizare;
Odata trase firele, masina poate functiona fara montajul de CC, cu conditia ca in locul acestui montaj sa se monteze o mufa DB15 TATA, cu doua legaturi facute: 1 la 2 si 3 la 4, intregind astfel firele de acceleratie.
Montajul vine echipat cu o mufa TATA de 15 pini pe doua randuri (DB15);
Masina ar trebui sa aiba trase firele utilizate la o mufa DB15 MAMA;
Pe pinii acestei mufe (DB15 MAMA), avem urmatoarele fire:
-pinul1: fir spre pinul 3 al pedalei de acceleratie, brown-green (VERDE-MARO)
-pinul 2: fir spre ECU, continuarea firului brown-green (VERDE-MARO) de la acceleratie
- pinul 3: fir spre pinul 6 al pedalei de acceleratie, black-green (VERDE-NEGRU)
-pinul 4: fir spre ECU, continuarea firului black-green (VERDE-NEGRU) de la acceleratie
-pinul 5: +12V, luat de pe pinul 4 al mufei S43 a switch-ului de frana, fir NEGRU
-pinul 6: SET, firul de speed + de la maneta de semnalizare;
-pinul 7: ABS, impulsuri de viteza, luate din pinul 27 al conectorului instrumentelor de bord
- pinul 8: GND, masa, luata dintr-un punct legat ferm la sasiul masinii;
- pinul 9: fir de la switch-ul de AMBREIAJ, NI sau ND, cum gasiti;
(Eu pe contactul de ambreiaj am pus un sw ND de DACIA, provizoriu, si ala a ramas) !
- pinul 10: fir de la switch-ul de FRANA, ND, luat de pe pinul 3 al mufei S43 a switch-ului de frana,
fir GALBEN-NEGRU
- pinul 11: ZERO, firul de anulare Cruise Control de la maneta de semnalizare;
- pinul 14: comanda led semnalizare CC, duce la pinul 14 in conectorul instrumentelor de bord,
dar trebuie montat ledul si rezistentele aferente in bord.
- pinul 15 : RESET, firul de speed - de la maneta de semnalizare;
Odata trase firele, masina poate functiona fara montajul de CC, cu conditia ca in locul acestui montaj sa se monteze o mufa DB15 TATA, cu doua legaturi facute: 1 la 2 si 3 la 4, intregind astfel firele de acceleratie.
- p1ra7
- **
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Sandu Paul
- **
- 154 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Astra 2006 Z14 XEP
- Piatra Neamt
Sandu Paul
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Piatra Neamt
- Masina: Astra 2006 Z14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Raspunsul pe care pot sa ti-l dau in cazul meu este afirmativ: am montat un modul de acest fel (pe care l-am construit singur) pe masina mea Astra G z14xep, si merge foarte bine. Mai exista cativa utilizatori ai unor astfel de module care sunt si membri ai clubopel.com si de la care poti afla impresii, daca vor avea bunavointa sa le posteze.
Totusi, montarea unui astfel de modul suplimentar pentru Cruise Control necesita oarece indemanare in electronica auto.
Totusi, montarea unui astfel de modul suplimentar pentru Cruise Control necesita oarece indemanare in electronica auto.
- p1ra7
- **
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Sandu Paul
- **
- 154 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Astra 2006 Z14 XEP
- Piatra Neamt
Sandu Paul
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Piatra Neamt
- Masina: Astra 2006 Z14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salutare!
Modulul este destul de complex si implica folosirea unui microcontroler, al carui program este protejat , dar pot sa-ti trimit unul gata construit.
Mai ai nevoie de:
-maneta de semnalizare cu butoane pentru cruise control (de cumparat, cam 150-200 RON, sau de modificat cea existenta);
-switch pentru ambreiaj, cod GM 6239120, costa cam 60-70 RON;
-fire pentru conexiuni;
-indemanare (sau un prieten care se pricepe la electronica); se poate aranja cu montajul intr-un service Opel din Constanta, clubopel.com are acolo un prieten priceput;
-timp: cam 2-4 ore, functie de indemanarea mai sus amintita,
-caldura: ca afara sunt -7 grade la Piatra Neamt!
Modulul este destul de complex si implica folosirea unui microcontroler, al carui program este protejat , dar pot sa-ti trimit unul gata construit.
Mai ai nevoie de:
-maneta de semnalizare cu butoane pentru cruise control (de cumparat, cam 150-200 RON, sau de modificat cea existenta);
-switch pentru ambreiaj, cod GM 6239120, costa cam 60-70 RON;
-fire pentru conexiuni;
-indemanare (sau un prieten care se pricepe la electronica); se poate aranja cu montajul intr-un service Opel din Constanta, clubopel.com are acolo un prieten priceput;
-timp: cam 2-4 ore, functie de indemanarea mai sus amintita,
-caldura: ca afara sunt -7 grade la Piatra Neamt!
musunegru
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua, sunt un posesor de Astra G cu motor Z14XEP si imi doresc de 4 ani, de cand am masina, sa imi pun Cruise Control.
Am deja maneta de semnalizare si switch-ul pentru ambreaj , dupa alt topic al forumului am montat ledul pentru tempomat in bord, conectat la pinul 14
As vrea sa construiesc acest montaj , dar am nevoie de un pic de ajutor - poate o schema cu rezolutie mai buna, poate o varianta de cablaj si programarea pic-ului
Va multumesc anticipat.
Am deja maneta de semnalizare si switch-ul pentru ambreaj , dupa alt topic al forumului am montat ledul pentru tempomat in bord, conectat la pinul 14
As vrea sa construiesc acest montaj , dar am nevoie de un pic de ajutor - poate o schema cu rezolutie mai buna, poate o varianta de cablaj si programarea pic-ului
Va multumesc anticipat.
- p1ra7
- **
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
acea indemanare nu ar fi o problema... problema pe care o vad e cea cu firele mentionate de tine pentru k presupun k masina nu are precablarea facuta pentru asa cv... maneta si switch-ul pentru ambreaj pot sa fac rost fara batai de cap. ca in orce nelamurire apare un DAR: dar acest modul facut de tine mai necesita si alte conexiuni adica legatura in bord sau cv de genu pt k asi dori totusi sa si vad cand am activat cruise controlu. merci
- Sandu Paul
- **
- 154 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Astra 2006 Z14 XEP
- Piatra Neamt
Sandu Paul
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Piatra Neamt
- Masina: Astra 2006 Z14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
- mihai_b18
- **
- 440 mesaje
- din 07 Oct 2009
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
mihai_b18
- Mesaje scrise: 440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Sandu Paul
- **
- 154 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Astra 2006 Z14 XEP
- Piatra Neamt
Sandu Paul
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Piatra Neamt
- Masina: Astra 2006 Z14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
- p1ra7
- **
- 128 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2007 z14xep
- Bucuresti
p1ra7
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Sandu Paul
- **
- 154 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Astra 2006 Z14 XEP
- Piatra Neamt
Sandu Paul
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Piatra Neamt
- Masina: Astra 2006 Z14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
@ p1ra7: schema de conectare o gasesti pe aceeasi pagina a acestui topic. Inca n-am facut poze la masina mea, dar mare lucru nu cred sa mai vezi din fire, pentru ca le-am izolat bine dupa montare. Daca schema de conectare nu e suficient de explicita, revin cu comentarii text.
Modulul vine echipat cu o mufa TATA de 15 pini pe doua randuri (DB15);
(priveste-l ca pe o cutie neagra, nu trebuie sa umbli inauntru)
Odata cu modulul, trimit si mufa corespondenta DB15 MAMA, cu fire etichetate deja lipite la ea; aceste fire trebuiesc legate la masina.
Pe pinii acestei mufe (DB15 MAMA), avem urmatoarele fire:
-pinul 1: fir spre pinul 3 al pedalei de acceleratie, brown-green (VERDE-MARO)
-pinul 2: fir spre ECU, continuarea firului brown-green (VERDE-MARO) de la acceleratie
*legarea firelor de la pinii 1 si 2 se face astfel:
a) se scoate mufa de la pedala de acceleratie
b) se identifica firul de culoare VERDE-MARO si se taie, intr-o pozitie care sa permita legarea capetelor taiate la firele 1 si 2 din mufa DB15 (eu am facut aceasta sectionare cam la 15 cm de cupla pedalei de acceleratie)
c) firul de la pinul 1 se leaga la capatul dinspre acceleratie al firului sectionat
d) firul de la pinul 2 se leaga la capatul dinspre ECU al firului sectionat
- pinul 3: fir spre pinul 6 al pedalei de acceleratie, black-green (VERDE-NEGRU)
-pinul 4: fir spre ECU, continuarea firului black-green (VERDE-NEGRU) de la acceleratie
*legarea firelor de la pinii 3 si 4 se face astfel:
a) se scoate mufa de la pedala de acceleratie
b) se identifica firul de culoare VERDE-NEGRU si se taie, intr-o pozitie care sa permita legarea capetelor taiate la firele 3 si 4 din mufa DB15 (eu am facut aceasta sectionare cam la 15 cm de cupla pedalei de acceleratie)
c) firul de la pinul 3 se leaga la capatul dinspre acceleratie al firului sectionat
d) firul de la pinul 4 se leaga la capatul dinspre ECU al firului sectionat
-pinul 5: +12V, luat de pe pinul 4 al mufei S43 a switch-ului de frana, fir NEGRU
-pinul 6: SET, firul de speed + de la maneta de semnalizare;
-pinul 7: ABS, impulsuri de viteza, luate din pinul 27 al conectorului instrumentelor de bord
-pinul 8: GND, masa, luata dintr-un punct legat ferm la sasiul masinii, de exemplu de la un surub aflat in spatele ceasurilor;
-pinul 9: fir de la switch-ul de AMBREIAJ, NI sau ND, cum gasiti;
*celalalt capat al switch-ului de ambreiaj se leaga tot la +12V, luat de pe pinul 4 al mufei S43 a switch-ului de frana, fir NEGRU
- pinul 10: fir de la switch-ul de FRANA, ND, luat de pe pinul 3 al mufei S43 a switch-ului de frana, fir GALBEN-NEGRU
- pinul 11: ZERO, firul de anulare Cruise Control de la maneta de semnalizare;
- pinul 14: comanda led semnalizare CC, duce la pinul 14 in conectorul instrumentelor de bord,
dar trebuie montat ledul si rezistentele aferente in bord.
- pinul 15 : RESET, firul de speed - de la maneta de semnalizare;
Odata trase firele, masina poate functiona fara montajul de CC, cu conditia ca in locul acestui montaj sa se monteze o mufa DB15 TATA, cu doua legaturi facute: 1 la 2 si 3 la 4, intregind astfel firele de acceleratie.
Modulul vine echipat cu o mufa TATA de 15 pini pe doua randuri (DB15);
(priveste-l ca pe o cutie neagra, nu trebuie sa umbli inauntru)
Odata cu modulul, trimit si mufa corespondenta DB15 MAMA, cu fire etichetate deja lipite la ea; aceste fire trebuiesc legate la masina.
Pe pinii acestei mufe (DB15 MAMA), avem urmatoarele fire:
-pinul 1: fir spre pinul 3 al pedalei de acceleratie, brown-green (VERDE-MARO)
-pinul 2: fir spre ECU, continuarea firului brown-green (VERDE-MARO) de la acceleratie
*legarea firelor de la pinii 1 si 2 se face astfel:
a) se scoate mufa de la pedala de acceleratie
b) se identifica firul de culoare VERDE-MARO si se taie, intr-o pozitie care sa permita legarea capetelor taiate la firele 1 si 2 din mufa DB15 (eu am facut aceasta sectionare cam la 15 cm de cupla pedalei de acceleratie)
c) firul de la pinul 1 se leaga la capatul dinspre acceleratie al firului sectionat
d) firul de la pinul 2 se leaga la capatul dinspre ECU al firului sectionat
- pinul 3: fir spre pinul 6 al pedalei de acceleratie, black-green (VERDE-NEGRU)
-pinul 4: fir spre ECU, continuarea firului black-green (VERDE-NEGRU) de la acceleratie
*legarea firelor de la pinii 3 si 4 se face astfel:
a) se scoate mufa de la pedala de acceleratie
b) se identifica firul de culoare VERDE-NEGRU si se taie, intr-o pozitie care sa permita legarea capetelor taiate la firele 3 si 4 din mufa DB15 (eu am facut aceasta sectionare cam la 15 cm de cupla pedalei de acceleratie)
c) firul de la pinul 3 se leaga la capatul dinspre acceleratie al firului sectionat
d) firul de la pinul 4 se leaga la capatul dinspre ECU al firului sectionat
-pinul 5: +12V, luat de pe pinul 4 al mufei S43 a switch-ului de frana, fir NEGRU
-pinul 6: SET, firul de speed + de la maneta de semnalizare;
-pinul 7: ABS, impulsuri de viteza, luate din pinul 27 al conectorului instrumentelor de bord
-pinul 8: GND, masa, luata dintr-un punct legat ferm la sasiul masinii, de exemplu de la un surub aflat in spatele ceasurilor;
-pinul 9: fir de la switch-ul de AMBREIAJ, NI sau ND, cum gasiti;
*celalalt capat al switch-ului de ambreiaj se leaga tot la +12V, luat de pe pinul 4 al mufei S43 a switch-ului de frana, fir NEGRU
- pinul 10: fir de la switch-ul de FRANA, ND, luat de pe pinul 3 al mufei S43 a switch-ului de frana, fir GALBEN-NEGRU
- pinul 11: ZERO, firul de anulare Cruise Control de la maneta de semnalizare;
- pinul 14: comanda led semnalizare CC, duce la pinul 14 in conectorul instrumentelor de bord,
dar trebuie montat ledul si rezistentele aferente in bord.
- pinul 15 : RESET, firul de speed - de la maneta de semnalizare;
Odata trase firele, masina poate functiona fara montajul de CC, cu conditia ca in locul acestui montaj sa se monteze o mufa DB15 TATA, cu doua legaturi facute: 1 la 2 si 3 la 4, intregind astfel firele de acceleratie.
kill3r000
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua! As putea sa gasesc aceasta/aceste mufa/mufe in comert (DB15 TATA/MAMA)? Si daca utilizez DB15 TATA, urmarind postul de mai sus, sa inteleg ca NU mai este nevoie de acel ansamblu/montaj cu microcontroler construit si masina urmeaza setarea impusa din maneta? Va multumesc anticipat si scuzati nepriceperea, dar incerc sa inteleg cat mai bine
L.E. Daca nu se poate decat doar cu acel montaj, cum as putea intra si eu in posesia unuia si cat ar costa?
L.E. Daca nu se poate decat doar cu acel montaj, cum as putea intra si eu in posesia unuia si cat ar costa?
- Sandu Paul
- **
- 154 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Astra 2006 Z14 XEP
- Piatra Neamt
Sandu Paul
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Piatra Neamt
- Masina: Astra 2006 Z14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Modulul cu microcontroler trebuie pus pe masina, altfel NU se poate. Mufele folosite pentru cuplarea acelui modul sunt utilizate si in alte echipamente de IT. Toate detaliile le poti afla fie de la mine (0724019854), fie de la Bogdan Tomi, care e din Constanta si care a montat vreo cateva astfel de module. S-ar putea sa mai aiba vreunul si in stoc.