- Cumnatu1
- **
- 103 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Tigra 2000 1.4
- Bucuresti
Cumnatu1
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 2000 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
Aia cu turatia e o aberatie.
@dancuciureanu la 1 L / 10.000 km NU vezi fum deloc.
Fa un calcul si o proportie, adica atunci cand stai pe loc arzi in 1 minut aprox o zecime de lingurita.
N-ai cum sa observi asa ceva.
1 L / 10.000 km in conditii de turatii extreme si de motor sarit de 100k km, mai ales daca e ulei subtire e oarecum normal.
Eu in Germania am consumat 1 L ulei la 2000 km dar mers numai in 5-6500 ture.
Am revenit in .Ro si doar am completat si nu a fost nevoie sa mai pun dupa aceea pt ca am mers cu turatii normale. Inca e la semn dupa 5 luni.
Daca scoate excesiv fum alb e CLAR pierdere de antigel. Am patit-o la 2 masini. Garnitura impuscata.
In mod normal ar trebuii sa tremure masina la turatii mici, mai ales la relanti. Asteptam raspuns de la initiatorul topicului daca tremura sau nu la rece.
Si uita-te la antigel cand este COMPLET rece, a doua zi dupa ce ai lasat masina seara in plan drept. Daca NU pierde, atunci fumul tau de fapt nu e alb si e bleu si atunci e ulei sau carburant care iese de pomana pe acolo.
NU recomand curatator de injectoare pus in rezervor.
Mai bine beti o bere cu un amic si curatati injectoarele cu alcool izopropilic.
Atentie mare la desfacerea lor la motorina. Va trebuie o piesa speciala.
- jimmychelu
- **
- 95 mesaje
- din 23 Jun 2008
- Corsa 2004 z13dt
- Brasov
jimmychelu
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
radu4u
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
- jimmychelu
- **
- 95 mesaje
- din 23 Jun 2008
- Corsa 2004 z13dt
- Brasov
jimmychelu
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Bolidul
- **
- 126 mesaje
- din 08 Jul 2008
- Astra 2001 y17td
- Constanta
Bolidul
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2008
- Mesaj Privat
- jimmychelu
- **
- 95 mesaje
- din 23 Jun 2008
- Corsa 2004 z13dt
- Brasov
jimmychelu
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- thrill
- ***
- 859 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
cum sa fie normal ? tu esti constient de ce scrii ? bineinteles ca nu e ok daca scoate fum alb. acum depide si cat de alb e. dl dan a spus mai sus intr-un post ! fum alb = abur, fum bleu = ulei ars. vezi daca pierzi ceva (apa sau ulei) si atunci vei stii cu ce sa incepi !
bolidul sa inteleg ca tu ai diesel. diesel-urile de obicei scot fum negru..schimbul l-ai facut la timp ? daca nu fa si tu un schimb cu ulei mai calitativ gen castrol sau aral.
- Bolidul
- **
- 126 mesaje
- din 08 Jul 2008
- Astra 2001 y17td
- Constanta
Bolidul
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Bolidul
- **
- 126 mesaje
- din 08 Jul 2008
- Astra 2001 y17td
- Constanta
Bolidul
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 y17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2008
- Mesaj Privat
opelsan
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Corsafuhrer
- ***
- 868 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 868
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
opelsan
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
opelsan
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Cumnatu1
- **
- 103 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Tigra 2000 1.4
- Bucuresti
Cumnatu1
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 2000 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am si eu o intrebare referitoare la fumul alb care iese pe toba de sapament. La mine nu i-mi iese fum alb decat daca turez masina, se poate ca acel fum sa fie normal? la turatii mai mari?
Corsa C, 1,3 CDTI
E normal numai cand e masina ( evacuarea ) rece.
Pe temperaturi reci condensul poate sa tot iasa si peste 1 ora dupa ce ai pornit motorul mai ales la mers de oras.
Daca in timp NU iti dispoare antigelul e clar condens.
Referitor la cine zicea de solutii in ulei .
NU BAGATI NICIODATA ASA CEVA !
Eu am bagat la Tigra d-ala de 170 Ron sticluta si din acel moment motorul se aude ca un diesel chiar si dupa chimbarea uleiului ( de 2 ori ).
Never egain !
O spalatura in sine la schimbarea uleiului mai ales la motoare sarite de 100k e binevenita dar spalatura si nu tratament.
opelsan
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
ghinduta
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2008
- Mesaj Privat
cat despre ulei (ca s-a vorbit mai sus) am 10000 si inca n-am completat cu 1 litru
iar despre spalat motorul, dupa ce se scurge uleiul, pui dopul la loc, bangi vreo 2-3 l de mototina in loc de ulei si lasi motorul sa merga putin (arunca motorina peste tot si nu mai e nevoie de alte minuni pentru spalat....) se scurge si apoi se baga ulei.
ibn
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2008
- Mesaj Privat
cat despre ulei (ca s-a vorbit mai sus) am 10000 si inca n-am completat cu 1 litru
iar despre spalat motorul, dupa ce se scurge uleiul, pui dopul la loc, bangi vreo 2-3 l de mototina in loc de ulei si lasi motorul sa merga putin (arunca motorina peste tot si nu mai e nevoie de alte minuni pentru spalat....) se scurge si apoi se baga ulei.
Stimate Domn, cu tot respectul eu nu recomand nimanui sa bage altceva in loc de ulei in baie si sa porneasca motorul. Motorina nu are viscozitatea si proprietatile antifrictiune ale uleiului. Lagarele de la paliere si manetoane functioneaza in mod normal in regim hidrodinamic, adica datorita presiunii exista tot timpul o pelicula de ulei astfel incit sa nu frece direct cuzinetul de fus. In cazul motorinei care nu are viscozitatea uleiului lagarele nu vor mai functiona in regim hidrodinamic si va duce la uzura prematura a acestora. Concluzie: in baia de ulei se pune numai ulei chiar daca e mai ieftin pt spalare. Si eu am 1.3CDTI si pina la 12000km nu consuma nici 0.5l cu toate ca innegreste uleiul. Teoria spune ca uleiul bun are aditivi detergenti care spala motorul si de aceea se innegreste caci altfel ar arata la demontare ca motorul de dacie uns cu M40super2 reciclat la RM Sarat de pe vremuri. Cu bafta tuturor!
ghinduta
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2008
- Mesaj Privat
cat despre ulei (ca s-a vorbit mai sus) am 10000 si inca n-am completat cu 1 litru
iar despre spalat motorul, dupa ce se scurge uleiul, pui dopul la loc, bangi vreo 2-3 l de mototina in loc de ulei si lasi motorul sa merga putin (arunca motorina peste tot si nu mai e nevoie de alte minuni pentru spalat....) se scurge si apoi se baga ulei.
Stimate Domn, cu tot respectul eu nu recomand nimanui sa bage altceva in loc de ulei in baie si sa porneasca motorul. Motorina nu are viscozitatea si proprietatile antifrictiune ale uleiului. Lagarele de la paliere si manetoane functioneaza in mod normal in regim hidrodinamic, adica datorita presiunii exista tot timpul o pelicula de ulei astfel incit sa nu frece direct cuzinetul de fus. In cazul motorinei care nu are viscozitatea uleiului lagarele nu vor mai functiona in regim hidrodinamic si va duce la uzura prematura a acestora. Concluzie: in baia de ulei se pune numai ulei chiar daca e mai ieftin pt spalare. Si eu am 1.3CDTI si pina la 12000km nu consuma nici 0.5l cu toate ca innegreste uleiul. Teoria spune ca uleiul bun are aditivi detergenti care spala motorul si de aceea se innegreste caci altfel ar arata la demontare ca motorul de dacie uns cu M40super2 reciclat la RM Sarat de pe vremuri. Cu bafta tuturor!
sunt de acord cu tine. dar eu nu am zis sa se faca km cu motorina in loc de ulei. se proneste doar cat sa se amestece putin si sa ajunga motorina peste tot si sa mai curete din depuneri. uleiul (bun) stiu ca are detergent, dar dupa 7000-10000-15000 km (fiecare la cat schimba) tot se depune cateceva. ca sa cureti ar trebui sa baqgi ulei, sa-l lasi sa spele si apoi ori sa schimbi vreo 2 filtre ori sa faci schimbul din nou ca sa elimini murdaria.
cat despre consum, pesemne ca e o caracteristica a motorasului sa pape putin 😊 (si la mine a fost negru de a doua zi....)
- cronny
- ***
- 528 mesaje
- din 29 Apr 2006
- Corsa 2003 z12xe
- Bucuresti
cronny
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2006
- Mesaj Privat