Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Jackytfm a scris:
cea notata cu 2 este valva pcv

multumesc! in sfarsit!
  • KING20

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare, am o problema ce persista, la relantiu scoate fum alb la pornire fiind asta, dupa ceva km parcursi la fel face si daca o turez putin zici ca e raba, ce ar putea fi?! Motorul e facut acum 1 an schimbat prin el cam tot ce trebuia, Ulei Aral 5w-40 folosesc si Mol 95.Care credeti ca ar fi problema . Ps : Mirosul e intepator la teava de esapament a ulei nears a oua clocite, ar putea sa fie aceasta valva PCV ?! . Astept un raspuns.Ms
  • bereczki58

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Valva PCV din capacul culbutori (z16xep) daca are membrana rupta sau colmatata cu depuneri (noroi) provenite din ulei produce urmatoarele efecte :
1)- relanti crescut , chiar dublat;
2)- consum relanti aproape dublat;
3)- joja scoasa mai greu la relanti din cauza vacumului iar dupa extragere se aude cum "soarbe" aer ;
4)- Capac ulei se scoate foarte greu din cauza vacumului ( normal iese usor si se aude "balbaiala" membrameni pcv)
5)- coada de fum (motor cald) ocazional sau permanent la turatii >2000 din uleiul absorbit din capac culbutori spre admisie si ars in catalizator.
6)- si nu in ultimul rand , "consum" imens de ulei : 1 L la 100 ~ 200 km.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
INTREBARI legate de PCV adresate celor care au reparat pcv-ul din capacul culbutorilor :
Este sudata sau lipita valva ? Obs. Are capacul 2 cleme/gheare elastice(?) de plastic pt. prinderea PCV . Se poate desface fara sa-l rupem dupa >10 ani de la fabricatie ?
Ati gasit unii membrana intreaga si ati curatat-o doar si acum e OK ?
Ati incercat sa-l spalati fara sa desfaceti PCV ? Cu ce solutie ?
De unde provine noroiul depus in pcv si in capac culbutori ? Intra aer fals cu praf ? Uleiul prost e de vina ?
  • bereczki58

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Un capac culbutori cu pcv second hand NU se poate testa sufland sau aspirand cu gura prin stutul pcv . Nu e un simplu ventil , functioneaza la o anumite diferente de presiune intre :
- admisie ( sub clapeta )
si
- camera culbutori ( sub capac ).
In regimuri de functionare distincte ( relanti, accelerare, croaziera, frana motor ) se comporta diferit. E proiectat pt. fiecare tip de motor.
  • bereczki58

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Valva PCV pt. Z16XEP / 2006 se poate demonta incalzindu-l la 30-50 grade ( la soare, uscator par, suflanta aer cald) apoi cu doua fire de otel ( sarma zincata 1 - 1.5 mm ) introduse sub tuburi se fixeaza de un suport sau parghie, apoi se smulge cu forta. Cele 2 gheare de prindere necesita putin ajutor cu o surubelnita .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR