Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
cum sa fac sa localizez aceasta valva in disperata incercare de a o curata!am inteles ca ii poti prelungii viata prin curatare! mentionez ca codul de eroare a sunat asa p1125 solenoid valva turbo tensiune mica ! pe linga multe altele!
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ia uite aici:



Si asta:


  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salut!
Cred ca pozele de mai sus sunt pt Y20DTH..
Pt Y17DT solenoidul asta se afla, parca, in spatele motorului, pe partea dreapta, undeva mai jos de calc de injectie... Iti poti da seama daca urmaresti furtunul de vacuum ce merge jos, spre pompa de injectie.. Furtunul asta intra in solenoid, si de langa el pleaca un altul (ce ocoleste tot motorul) spre capsula vacuumatica care actioneaza tija de la turbina... Totusi e o pozitie cam nasoala sa ajungi sa desfaci ceva pe acolo (trebuie sa dai si scutul jos).
Nu vreau sa te induc in eroare, eu m-am uitat putin pe acolo si cred ca despre asta e vorba.. Totusi asteapta sa primesti mai multe sfaturi..
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
va multumesc la amindoi te ajutor!am sa verific daca asa este!din ce tin eu minte cam asa circula furtunl de vaccum dar nu retin daca in zona aceia se afla aceasta componenta !sigur totusi furunul de vacuum intra in ceva deoarece am umblat de curind pe acolo la calcu de injectie si stiu ca ma tot incurcam de furtunul acela!
va multumesc oricum topicul ramine deschis pentru ceva mai consistent ceva din tis,autodata cumva daca exista!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Este adevarat ca pozele sunt pentru Y20DTH, dar principial este la fel si la Y17DT. Nedumerirea mea este alta: ce vrei sa cureti la valva solenoid. Aceasta este o valva actionata electric, ce intervine pe circuitul vacuumatic al comenzii turbinei (un fel de robinet actionat electric). Ce sa cureti la ea?
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
adevarat multe nu ar fi de curatat!dar o pot verfica daca functioneaza,daca nu este blocata cumva,dupa cum arata cea din poze de la motorul de 2.0 este asemanatoare cu cea care comanda egr-ul pe care eu la mine am desfacut-o am verificat-o si curatat filtrul pe care il are inaintea membranei care actioneaza tija de inchidere.ai sa fi uimit sa vezi ce praf si depuneri pot aparea in circuitul de vacuum!daca la mine eroarea este reala inseamna ca bobina electromagnetului este scurcicuitata!sau defectiunea reala este la comanda turbinei sau ecu!iti multumesc ca mai lamurit care este defapt aceasta valva solenoid!si daca cunosti ceva la tipul meu de motor despre comanda turbinei propiu zisa ai fi de un mare ajutor Very Happy !
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
nu vreau sa incep aiurea un topic dar chiar nu stie nimeni unde este comanda vacuumatica de la turbo la masina din semnatura?pe ce principiu functioneaza?cum pot sa o probez?
cu un sfat macar ma puteti ajuta!
  • G-power

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2004

  • Mesaj Privat
BAZGANM a scris:nu vreau sa incep aiurea un topic dar chiar nu stie nimeni unde este comanda vacuumatica de la turbo la masina din semnatura?pe ce principiu functioneaza?cum pot sa o probez?
cu un sfat macar ma puteti ajuta!



de la valva care comanda egrul pleaca un furtun de vacum prin spatele motorului catre turbo,care e in fata.
Langa turbo ai o capsula vacumatica in care intra acest furtum de vacum din capsula iese o tija care comanda turbina
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
ok iti multumesc pentru explicatie,probabil nu am reusit sa localizez aceste componente,tija si capsula vacuumatica,din cauza la tabla aceea de protectie ce este deasupra la turbo.am sa incerc sa o dau jos sa vad care este treaba.
inca odata multumesc!
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
1 - Capsula vacuumatica ce actioneaza tija de la turbina ai sa o vezi daca dai jos scutul. Degeaba demontezi tabla de protectie de la turbo..
2 - Tot daca dai jos scutul si te uiti in spatele motorului pe langa calc de injectie ai sa vezi si solenoidul de care intrebai la inceput.
3 - Despre cum poti verifica daca e blocata tija de la turbina poti arunca o privire la urmatoarea discutie:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7020&highlight=degripez+axul
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
iti multumesc de sfaturi.eu nici nu am scut!sau te referi la tot ansamblu,cel cu protectiile de la aripi?eu am scotocit si pe linga turbo dar nu am observat nici o tija.parca doar un furtun care cind l-am scos a curs ulei!
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nici eu nu am scut metalic, am protectii de plastic pe sub motor.
In cazul in care la tine e la fel, urca masina pe o rampa sau elevator si ai sa vezi un capac de plastic, prins in 4 suruburi (cel pe care-l desfaci cand dai drumul la ulei). Desfa-l pe acesta si o sa te lamuresti...
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
gata am prins ideea.eu din pacate nu mai am scutul,am inteles ca este obtional!ma mir ca nu am observat aceste componente de la turbo atunci cind am stat pe sub masina cautind un indiciu asupra defectiunii!
oricum iti multumesc pentru indicatii
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Stiu ca discutia este foarte veche dar am ceva detalii pentru cine va mai dorii sa verifice aceasta valva . Pt a ajunge la ea trebuie demontat calculatorul pompei de injectie care este prins in 4 suruburi , pentru a ajunge la el trebuie demontat scutul motor in totalitate nu doar capacul din dreptul baii de ulei , aceasta valva se afla sub calculatorul pompei de injectie si este cea din poz atasata , este prinsa in 2 suruburi ce pot fii desfacute cu o tubulara de 13 !

Bafta !



  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
oricum iti multumesc.
sa rezolvat dar nu era valva asta.am dat jos toate valvele si am verificat toate circuitele dar degeaba,am aflat in un tirziu ca era ecu praf si restul motorului ok,asa ca sa rezolvat foarte repede
  • claug

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1998 2.0DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
fnf bogdan fnf a scris:Stiu ca discutia este foarte veche dar am ceva detalii pentru cine va mai dorii sa verifice aceasta valva . Pt a ajunge la ea trebuie demontat calculatorul pompei de injectie care este prins in 4 suruburi , pentru a ajunge la el trebuie demontat scutul motor in totalitate nu doar capacul din dreptul baii de ulei , aceasta valva se afla sub calculatorul pompei de injectie si este cea din poz atasata , este prinsa in 2 suruburi ce pot fii desfacute cu o tubulara de 13 !

Bafta !




Salut Bogdan,
topicul este destul de vechi dar incerc sa il trezesc eu Very Happy
Ai incercat sa cureti acea electrovalva? Daca da si iti mai amintesti poti sa descrii cum se curata?
Electrovalva mea face un zgomot ciudat parca macina ceva in interior in unele momente cand masina se afla in relanti, moment in care se aprinde becul de la check engine. Dupa ce trec de 2000rot/min si este in sarcina, beculetul din bord se stinge iar daca verific electrovalva , zgomotul acela de 'macinat" nu mai apare.
Fenomenul se repeta aleator dar inttotdeauna cand e masina in relanti(stopuri, prima pornire, etc)
Multumesc.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut , de curatat nu am curatat-o deoarece acea valva este capsulata si inauntrul aceteia se afla o bobina cu un miez ! pur si simplu nu ai ce curata .
Motorul meu este de 2.0 dti si am alt model de valva ca cea postata de @Ldivora si la mine bazaie dar functioneaza . Posibil ca asa sa faca ea nu stiu sigur .
  • claug

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1998 2.0DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Intr-adevar electrovalva este cea descrisa de @LDivora, dar cred ca au acelasi job ambele variante.
Poate ne ajuta @LDivora in legatura cu acel bazait la electrovalva, este normal sau nu?
Multumesc.
  • just_me_ella17

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2008

  • Mesaj Privat
si eu am un bazait la cea de langa baterie
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR