- Pisboy
- ***
- 705 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bacau
Pisboy
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
razz9303
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2012
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Sunetul nu are cum fi inselator.
Planetarele mai pot genera un astfel de sunet dar in cazul lor sunetul dispare la decuplarea lor din sarcina. Sau trebuie sa ai chiar o planetara praf cu totul care sa huruie si la simpla rotire in gol.
Tot un sunet asemanator mai poate fi generat de cate o placuta frana uzata fara mila si uitata de etrier in contact cu discul. Pistonaje etrier jegoase , discuri foarte uzate si in general sistem franare prost intretinut dar totusi aici discutam de niste sunete cam specifice.
Rulmentii intr-o prima faza huruie si cu geamurile inchise se aude ca un fel de vuiet iar pe masura ce avanseaza uzura rulmentului devine tot mai gros ( vuietul )
(este semnul ca vaselina s-a dus , bilele/rolele/acele s-au uzat aparand jocuri si supraincalziri )
Continuand sa circuli asa , pot aparea 2 situatii:
- ori intregul rulment se supraincalzeste si apoi din cauza dilatarii se gripeaza ( practic incremeneste totul in el ) si roata se blocheaza. La intentia demontare tot rulmentul e albastru de la supraincalzire si sudat pe ax.
- ori se sparge mai intai o bila /rola si apoi resturile lor le macina si pe celalalte - e un sunet caracteristic ce in mers iti da senzatia ca rulezi pe ,,coji de nuci,,. ( am circulat asa cam 2 saptamani cu un rulment fata si e haios )
Daca n-ai la dispozitie un elevator cum a spus @Pisboy , merge si cu cricul doar ca nu prea e relevant nici asa.. Pe langa rotire , in cazurile de debut de huruit e nevoie si ca greutatea masinii sa forteze pe rulment . Cu alte cuvinte , s-ar putea ca in rotire pe elevator/cric sa nu auzi nimic dar in mers pe drum , da.
Pentru rotile fata in varianta cric , suspenzi o roata , asiguri bine stabilitatea masinii , tragi frana de mana ferm , pornesti motorul , bagi in viteza ( 1, 2, 3 : care vrei ) si eliberezi incet ambreiajul. Ti se va invarti roata suspendata dar nu cred sa auzi mare lucru ca nefiind greutate pe articulatii / rulment / arc si toate fiind libere , se vor auzi tot felul de zgomote.
Totusi cel mai bine sunetul de rulment se aude ruland in liniste ( noaptea ) cu geamurile inchise lasand masina ,,sa curga,, din inertie. Huruitul apare cel mai intens de obicei intre 40-80 km /h.
Dar pana la sunet ( pentru ca de regula intai apare ,,jocul,, si apoi huruitul ) , jocul la rulmenti se verifica astfel : suspendata fiecare roata , nu se demonteaza si nu se slabeste janta , ci doar se prinde de roata cu ambele maini in puncte diametral opuse si prin miscari de trageri/impingeri in tandem, scurte , repetitive si fine , se cauta jocuri atat in plan orizontal cat si vertical. ( a nu se confunde jocurile gasite astfel cu jocurile de la articulatii - pivoti, capete de bara , etc )
PS - Ultimul rulment schimbat a fost un rulment spate care huruia saracu de o luna dar nu ma ingrijora. Ma distra doar ca ,,tipa,, si el mai tare odata cu viteza.
Cand intr-o zi a trecut de la ,,huuuuuuuuuuuuuu,, la ,, uau-uau-uau-uau-uau-uau,, la fiecare invartire a rotii , mi-a pierit zambetul . ( scuze pentru onomatopee )
Planetarele mai pot genera un astfel de sunet dar in cazul lor sunetul dispare la decuplarea lor din sarcina. Sau trebuie sa ai chiar o planetara praf cu totul care sa huruie si la simpla rotire in gol.
Tot un sunet asemanator mai poate fi generat de cate o placuta frana uzata fara mila si uitata de etrier in contact cu discul. Pistonaje etrier jegoase , discuri foarte uzate si in general sistem franare prost intretinut dar totusi aici discutam de niste sunete cam specifice.
Rulmentii intr-o prima faza huruie si cu geamurile inchise se aude ca un fel de vuiet iar pe masura ce avanseaza uzura rulmentului devine tot mai gros ( vuietul )
(este semnul ca vaselina s-a dus , bilele/rolele/acele s-au uzat aparand jocuri si supraincalziri )
Continuand sa circuli asa , pot aparea 2 situatii:
- ori intregul rulment se supraincalzeste si apoi din cauza dilatarii se gripeaza ( practic incremeneste totul in el ) si roata se blocheaza. La intentia demontare tot rulmentul e albastru de la supraincalzire si sudat pe ax.
- ori se sparge mai intai o bila /rola si apoi resturile lor le macina si pe celalalte - e un sunet caracteristic ce in mers iti da senzatia ca rulezi pe ,,coji de nuci,,. ( am circulat asa cam 2 saptamani cu un rulment fata si e haios )
Daca n-ai la dispozitie un elevator cum a spus @Pisboy , merge si cu cricul doar ca nu prea e relevant nici asa.. Pe langa rotire , in cazurile de debut de huruit e nevoie si ca greutatea masinii sa forteze pe rulment . Cu alte cuvinte , s-ar putea ca in rotire pe elevator/cric sa nu auzi nimic dar in mers pe drum , da.
Pentru rotile fata in varianta cric , suspenzi o roata , asiguri bine stabilitatea masinii , tragi frana de mana ferm , pornesti motorul , bagi in viteza ( 1, 2, 3 : care vrei ) si eliberezi incet ambreiajul. Ti se va invarti roata suspendata dar nu cred sa auzi mare lucru ca nefiind greutate pe articulatii / rulment / arc si toate fiind libere , se vor auzi tot felul de zgomote.
Totusi cel mai bine sunetul de rulment se aude ruland in liniste ( noaptea ) cu geamurile inchise lasand masina ,,sa curga,, din inertie. Huruitul apare cel mai intens de obicei intre 40-80 km /h.
Dar pana la sunet ( pentru ca de regula intai apare ,,jocul,, si apoi huruitul ) , jocul la rulmenti se verifica astfel : suspendata fiecare roata , nu se demonteaza si nu se slabeste janta , ci doar se prinde de roata cu ambele maini in puncte diametral opuse si prin miscari de trageri/impingeri in tandem, scurte , repetitive si fine , se cauta jocuri atat in plan orizontal cat si vertical. ( a nu se confunde jocurile gasite astfel cu jocurile de la articulatii - pivoti, capete de bara , etc )
PS - Ultimul rulment schimbat a fost un rulment spate care huruia saracu de o luna dar nu ma ingrijora. Ma distra doar ca ,,tipa,, si el mai tare odata cu viteza.
Cand intr-o zi a trecut de la ,,huuuuuuuuuuuuuu,, la ,, uau-uau-uau-uau-uau-uau,, la fiecare invartire a rotii , mi-a pierit zambetul . ( scuze pentru onomatopee )
- tasedoru78
- **
- 54 mesaje
- din 26 Jun 2014
- Astra 2004 X14XEP
- Valcea
tasedoru78
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 X14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2014
- Mesaj Privat