pai frate tu vrei sa cumperi altul? e defect al tau? poti sa il cureti si merge, nu trebuie neaparat sa il inlocuiesti...
- Gabello
- ****
- 1,148 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,148
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
- mihairadugabriel
- *
- 11 mesaje
- din 21 Feb 2010
- Vectra 2004 y22dtr
- Vrancea
mihairadugabriel
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2010
- Mesaj Privat
djvenom
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2010
- Mesaj Privat
Nu ai studiat regulamentul deloc...ce sa mai vorbim, ce sa ne mai dam dupa corcodus...
ai postat la ''dictionar explicativ'' titlul nu este in conformitate cu subiectul... nici tu nu stii, ori sa intrebi ce inseamna, ori cat costa, te-ai bagat singur in ceata 😃
daca dateai un ''search'' gaseai mai mult ca sigur, si nu trebuia deschis inca un topic aiurea, alta data ce sa zic...

raduemy
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2009
- Mesaj Privat
- PALLL
- **
- 476 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 476
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
Manuel23
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1996 1600cm
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- **
- 173 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,624 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,624
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,624 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,624
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
astra555
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2011
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...php?p=88528#88528
Scuze ca nu e gata...
salut am o astra z19 dth si cred ca am probleme cu egr pt ca masina merge in suturi si da in nas
daca ma poate ajuta cineva .va multumesc
Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos
20.09.2011 20:07:44
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- calibraz0r
- *
- 14 mesaje
- din 30 Aug 2009
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
calibraz0r
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2009
- Mesaj Privat
smusyy
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Signum 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2011
- Mesaj Privat
La unele opeluri se intampla din cauza catalizatorului...
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Motorul diesel se caracterizeazã și prin funcționarea cu amestec sãrac, aerul necesar arderii în totalitate a motorinei fiind în exces. În plus, datoritã presiunii înalte din cilindru, temperatura la care are loc arderea este de asemenea ridicatã. Oxigenul în exces și temperaturile înalte sunt elementele de bazã pentru producerea de oxizi de azot. Din acest motiv motorul diesel, comparativ cu motorul pe benzinã, produce mai mult NOx.
Modul de funcționare al sistemului EGR pentru automobile
EGR-ul este un sistem care permite reintroducerea gazelor rezultate în urma arderii înapoi în galeria de admisie. Acest procedeu conduce la scãderea semnificativã a emisiilor de NOx deoarece reduce cele douã elemente care stau la baza producerii acestuia.
Prin reintroducerea gazelor arse în admisie o parte din oxigenul necesar arderii este înlocuit cu gaze arse ceea ce conduce la scãderea cantitãții de oxigen în exces. Pe de alte parte deoarece gazele arse absorb o parte din cãldura generatã în urma arderii se reduce și temperatura maximã pe ciclu.
Sistemul de admisie și evacuare al unui motor termic
compresor
turbinã
sondã lambda
supapã EGR cu comandã electro-pneumaticã
obturator admisie
galerie admsie
galerie evacuare
injector
Recircularea gazelor arse în galeria de admisie nu se face continuu în timpul funcționãrii motorului. Unitatea de control electronicã (ECU) comandã supapa EGR (4) pentru a permite gazelor arse sã intre în admisie. Pe motoarele supraalimentate controlul debitului de gaze arse se face și cu ajutorul obturatorului (5) care, prin închidere, scade presiunea în galeria de admisie și faciliteazã curgerea gazelor dinspre galeria de evacuare.
Sistemul EGR reduce semnificativ cantitatea de NOx dar, dacã gazele de evacuare sunt introduse excesiv în admisie, poate avea impact asupra creșterii emisiilor de monoxid de carbon (CO), hidrocarburi (HC) și particule (PM), deoarece acestea se produc ca urmare a arderii incomplete a combustibilului din lipsã de oxigen.
Utilizarea EGR-ul se face în domeniul sarcinilor parțiale ale motorului și la turații mici și medii, domenii în care oxigenul este în exces. În cazul în care conducãtorul dorește un cuplu ridicat de la motor sistemul EGR este dezactivat.
Domeniul de utilizare al EGR-ului pentru motoarele pe benzinã și diesel
Reglarea EGR-ului trebui sã se facã astfel încât sã se gaseascã compromisul optim între emisiile poluante și performanțele dinamice ale automobilului.
Odatã cu intrarea în vigoare a normelor de poluare Euro 3 EGR-ul a devenit echipament standard pentru majoritatea automobilelor echipate cu motor diesel. EGR-ul s-a dovedit un sistem eficient și ieftin pentru a reduce emisiile de oxid de azot.
Sistemul EGR cu rãcire întermediarã
Cu cât temperatura gazelor arse introduse în admisie este mai scãzutã cu atât densitatea acestora este mai mare. Prin rãcirea gazelor de evacuare, înainte de a fi recirculate, se îmbunãtãțește eficiența sistemului EGR deoarece cantitatea de gaze inerte în admisie crește ce rezultã într-o temperatura la sfîrșitul arderii mai micã și cantitatea de oxigen în cilindru mai redusã.
Începând cu normele Euro 4 motoarele diesel cu EGR sunt prevãzut cu radiator de rãcire a gazelor de evacuare și supapã de by-pass (ocolire).
Sistemul EGR cu rãcire intermediarã
conductã prin care trece lichidul de rãcire al motorului
radiator pentru rãcirea gazelor de evacuare
galeria de evacuare
chiulasã
galeria de admisie
supapa EGR cu acționare electricã
unitatea de control electronicã
Dupã ce temperatura motorului ajunge la valoarea nominalã, pentru a crește eficiența sistemului EGR gazele arse sunt rãcite prin intermediul unui radiator. Supapa de by-pass este activatã atunci când motorul este rece, gazele arse ocolesc radiatorul de rãcire și intrã direct în motor.
Componentele sistemului EGR pentru automobile
Componenta principalã a sistemului EGR este supapa de recirculare a gazelor arse care mai este numitã și supapã sau vanã EGR.
Primele supape EGR comercializate erau cu acționare electro-pneumaticã. Acest tip de acționare avea avantajul izolãrii pãrții electronice a EGR-ului de componentele cu temperaturã înaltã. Motoarele moderne cu sisteme EGR sunt dotate aproape integral cu supape acționate electric și comandate direct de unitatea de control electronicã a motorului.
Supapã EGR acționatã electric
Avantajul supapelor EGR cu acționare electricã cu motor electric de curent continuu, comparativ cu cele cu acționare electro-pneumaticã, este timpul de rãspuns mai mic. Pentru aceste supape deschiderea și închiderea se poate realiza sub 100 de milisecunde. Acest lucru este important deoarece se dorește închiderea completã a supapei EGR când conducãtorul auto dorește cuplul motor maxim.
Pentru rãcirea gazelor de evacuare se utilizeazã radiatoare care folosesc lichidul de rãcire al motorului ca agent termic.
EGR cu rãcire intermediarã și supapã de by-pass
Unele radiatoare sunt prevãzute cu mai multe tuburi centrale prin care circulã gazele de evacuare. Pe lângã aceste tuburi curge lichidul de rãcire a motorului care preia o parte din cãldura gazelor de evacuare.
Sistemul EGR pentru motoarele cu benzinã
Datoritã faptului cã majoritatea motoarelor pe benzinã funcționeazã cu amestec stoichiometric emisiile de NOx sunt relativ scãzute și nu este necesar utilizarea unui sistem EGR. Excepție de la acestã regulã o fac motoarele pe benzinã cu injecție directã care datoritã modului de funcționare cu amestec stratificat pot necesita utilizarea EGR-ului.
Video - funcționarea sistemului EGR pentru automobile (BorgWarner)
[youtube]http://www.youtube.com/embed/SPXTLO-zBC0[/youtube]
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Diagnoza sistemului EGR constã în monitorizarea elementelor electronice care intrã în componența acestuia:
supapa EGR
supapa circuitului de rãcire a gazelor recirculate
obturatorul pe circuitul de admisie
senzorul de temperaturã a gazelor recirculate rãcite
Sistemul de control al debitului gazelor arse recirculate - EGR
motor termic
supapã EGR
supapã de control a circuitului de rãcire a gazelor arse (supapã de by-pass)
radiator de rãcire a gazelor arse
senzor de temperaturã
obturator
calculator de injecție
compresor
turbinã
Supapa EGR
În funcție de regimul de funcționare al motorului (turație și cuplu) debitul de gaze arse este ajustat de calculatorul de injecție prin deschiderea și închiderea supapei EGR. Poziția supapei este controlatã cu ajutorul unui actuator electric (solenoid sau motor) sau cu un cilindru pneumatic (controlat electronic).
Reglarea poziției supapei EGR este deosebit de importantã deoarece afecteazã cuplul motor și nivelul de emisii poluante. Din acest motiv majoritatea supapelor EGR sunt prevãzute cu un senzor de poziție care transmite informația calculatorului de injecție.
Datoritã depunerilor de particule supapele EGR se pot bloca. În funcție de poziție, blocarea unei supape EGR poate sã aibã impact asupra integritãții motorului sau asupra emisiilor poluante. Astfel, dacã supapa EGR se blocheazã în poziția închis, gazele arse nu mai ajung în galeria de admisie iar emisiile de oxizi de azot cresc. Pe de altã parte, dacã supapa EGR se blocheazã în poziția deschis gazele arse vor fi recirculate tot timpul în admisie și pot afecta funcționarea în siguranțã a motorului datoritã temperaturii ridicate.
Codurile OBD ale supapei EGR
Codul Descriere Locație
P0400 Debitul sistemului de recirculare a gazelor arse -
P0401 Debit insuficient al sistemului de recirculare a gazelor arse -
P0402 Debit excesiv al sistemului de recirculare a gazelor arse -
P0403 Circuitul de control al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P0404 Circuitul de control al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal în afara limitelor -
P0405 Circuitul senzorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal sub limita minimã -
P0406 Circuitul senzorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal peste limita maximã -
P0407 Circuitul senzorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal sub limita minimã -
P0408 Circuitul senzorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal peste limita maximã -
P0409 Circuitul senzorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P0486 Circuitul senzorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P0489 Circuitul de control 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal sub limita minimã -
P0490 Circuitul de control 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal peste limita maximã -
P2413 Performanța sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - sub limitã -
Supapa de control a circuitului de rãcire a gazelor arse
Unul din motivele pentru care se utilizeazã sistemele EGR este reducerea temperaturii de ardere din cilindru. Gazele arse dacã sunt introduse direct în galeria de evacuare, datoritã temperaturii ridicate, nu au efect semnificativ asupra procesului de reducere a emisiilor de oxizi de azot.
Începând cu normele de poluare Euro 4 majoritatea motoarelor diesel pentru automobile au fost echipate cu sisteme EGR rãcite. Aceste sisteme utilizeazã un circuit cu radiator pentru rãcirea gazelor de evacuare înainte ca acestea sã fie introduse în motor. Pentru rãcirea gazelor arse de obicei se utilizeazã lichidul de rãcire al motorului.
Prin rãcire se crește densitatea gazelor și se îmbunãtãțește eficiența sistemului EGR din douã motive:
scade temperatura de ardere din cilindru
scade cantitatea de oxigen din gazele proaspete datoritã densitãții mai mari a gazelor arse
Rãcirea gazelor arse nu se face continuu ci numai dupã ce temperatura motorului atinge o anumitã limitã. Circuitul de rãcire este prevãzut cu o supapã de by-pass care permite gazelor arse trecerea prin radiator sau ocolirea acestuia.
Codurile OBD ale supapei de rãcire EGR
Codul Descriere Locație
P2425 Circuitul de control al supapei de rãcire a sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - circuit deschis -
P2426 Circuitul de control al supapei de rãcire a sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimã -
P2427 Circuitul de control al supapei de rãcire a sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximã -
P2457 Performanțã scãzutã a circuitului de rãcire a sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P245A Circuitul de rãcire al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - circuit deschis -
P245B Circuitul de rãcire al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal în afara limitelor -
P245C Circuitul de rãcire al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimã -
P245D Circuitul de rãcire al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximã -
Senzorul de temperaturã
Decizia de rãcire a gazelor arse este luatã de calculatorul de injecție pe baza informației primitã de la senzorul de temperaturã. Acesta citește temperatura gazelor de evacuare înainte sã fie introduse în galeria de admisie.
Codurile OBD ale senzorului de temperaturã
Codul Descriere Locația
P040A Circuitul senzorului de temperaturã 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P040B Circuitul senzorului de temperaturã 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal în afara limitelor -
P040C Circuitul senzorului de temperaturã 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimã -
P040D Circuitul senzorului de temperaturã 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximã -
P040E Circuitul senzorului de temperaturã 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal incoerent/discontinuu -
P040F Circuitul senzorului de temperaturã al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - disconcordanțã între semnalele senzorilor 'A' si 'B' -
P041A Circuitul senzorului de temperaturã 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare -
P041B Circuitul senzorului de temperaturã 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal în afara limitelor -
P041C Circuitul senzorului de temperaturã 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimã -
P041D Circuitul senzorului de temperaturã 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximã -
P041E Circuitul senzorului de temperaturã 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal incoerent/discontinuu -
Obturatorul
Controlul debitului de gaze arde se poate face doar prin deschiderea/închiderea supapei EGR sau și cu ajutorul obturatorului de pe galeria de admisie. Obturator are forma constructivã simularã cu ceea a unui obturator utilizat pe motoarele pe benzinã dar este utilizat în scop diferit.
Obturator admisie pentru motorul diesel
Atunci când se dorește un debit mare de gaze arse în galeria de admisie obturatorul se închide, curgerea aerului proaspãt fiind restricționatã iar debitului gazelor de evacuare mãrit.
Codurile OBD ale obturatorului din admisie
Codul Descriere Locație
P0487 Circuitul de control al obturatorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - circuit deschis -
P0488 Circuitul de control al obturatorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal în afara limitelor -
P213A Circuitul de control al obturatorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - circuit deschis -
P213B Circuitul de control al obturatorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal în afara limitelor -
P213C Circuitul de control al obturatorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimã -
P213D Circuitul de control al obturatorului 'B' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximã -
P2141 Circuitul de control al obturatorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal sub limita minimã -
P2142 Circuitul de control al obturatorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare - semnal peste limita maximã -
Defectarea unei componente a sistemului de recirculare a gazelor de evacuare atrage dupã sine imposibilitatea de a reduce emisiile poluante. Din acest motiv apariția unui defect în cazul componentelor sistemului EGR va aprinde martorul de emisii poluante din bordul automobilului.
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
user2000
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2012
- Mesaj Privat
Acest EGR functioneaza prin recircularea unei cantitati de gaz de esapament care ajunge in cilindrii motorului. La motoarele pe benzina, aceasta evacuare inerta deplaseaza cantitatea de combustibil in cilindru. La motoarele diesel, gazul de esapament imlocuieste o parte din excesul de oxigen din amestecul de pre-combustie.
Pentru ca formarea NOx-ului se face mult mai repede la temperaturi inalte, EGR-ul reduce cantitatea de NOx pe care o genereaza arderea. NOx-ul se formeaza, in principiu, atunci cand un amestec de nitrogen si oxigen este supus la temperaturi ridicate.
EGR-ul la motoarele cu aprindere prin scanteie
Gazele de esapament, alaturi de combustibil, de oxigen si de produsele de ardere, creste capacitatea de ardere specifica continutului cilindrului, ceea ce reduce temperatura flacarii adiabatice.
La un motor cu aprindere prin scanteie, intre 5 si 15 % din gazele de esapament sunt directionate inapoi in admisie. Cantitatea maxima este limitata de cererea de amestec pentru a sustine un front de flacara in timpul procesului de ardere. Impactul EGR-ului asupra eficientei motorului depinde in mare parte de cum este proiectat motorul, si uneori duce la un compromis intre eficienta si emisii de NOx. Un EGR care functioneaza corespunzator poate, teoretic, sa creasca eficienta motoarelor pe benzina cu ajutorul a mai multor mecanisme:
• Reducerea pierderii puterii la accelerare. Adaugarea gazului de esapament in sistemul de admisie inseamna ca, pentru o anumita putere data, pedala de acceleratie trebuie sa fie apasata complet, ducand la cresterea presiunii colectorului de admisie si la reducerea pierderii puterii la acceleratie.
• Reducerea pierderii caldurii. O temperatura de ardere mai scazuta, nu numai ca reduce formarea de NOx, dar reduce si pierderea de energie termica din suprafetele camerei de ardere.
• Reducerea disocierii chimice. Cu cat rezulta o temperatura mai scazuta, cu atat mai multa energie va ramane in disocierea produselor de combustie. Acest efect este minor in comparatie cu primele doua.
De asemenea, si eficienta motoarelor pe benzina scade prin intermediul a cel putin unui mecanism:
• Reducerea raportului de caldura specifica. O reducere a raportului de caldura specifica reduce cantitatea de energie care poate fi extrasa de un piston.
EGR-ul nu se foloseste, de obicei, la sarcini mari, si asta pentru ca ar reduce puterea eliberata. Acest lucru se datoreaza faptului ca reduce densitatea incarcaturii admisiei. EGR-ul este, de asemenea, omis la relantii (viteza redusa) deoarece acest lucru ar cauza o ardere instabila. De asemenea, valva EGR raceste supapele de evacuare si le face sa reziste mai mult timp.
Implementarea EGR-ului
De obicei, un motor recicleaza gazul de esapament prin conducerea acestuia de la colectorul de evacuare, la cel de admisie. Acesta se numeste EGR extern. O supapa de control (Valva EGR) din circuit regleaza debitul de gaz. Anumite modele de motoare folosesc EGR-ul prin captarea gazelor de esapament din cilindru, lucru care se numeste EGR intern. O forma a acestui EGR intern este folosirea la motorul rotativ Atkinson.
EGR-ul poate fi, de asemenea, pus in aplicare cu ajutorul unui turbocompresor cu geometrie variabila (TGV) care foloseste palete variabile pentru a produce o contrapresiune suficienta in colectorul de admisie. Pentru a face EGR-ul sa mearga, este nevoie de o diferenta de presiune in admisie si in evacuare, acest lucru fiind realizat de TGV.
O alta metoda cu care a fost experimentat este folosirea acceleratiei la un motor turbo diesel pentru a scadea presiunea admisiei, initiind astfel fluxul EGR-ului.
La inceput, in anii `70, sistemele EGR nu erau sofisticate si reduceau performanta. Mai tarziu (de la jumatatea anilor `70 pana in anii `80), sistemele includeau un sensor ce scadea temperatura ce nu-i permitea sistemului EGR sa porneasca pana cand motorul nu atingea temperatura normala de functionare. Multi si-au adaugat sisteme precum “cronometrele EGR” pentru a dezactiva EGR-ul pentru cateva secunde, dupa o accelerare brusca.
Sistemele moderne ce folosesc computere de control al motorului si valve EGR imbunatatesc, de obicei, performantele/eficienta, cu impact 0 asupra manevrabilitatii.
In trecut, un mare numar de proprietari de automobile si-au deconectat sistemele EGR pentru a obtine o performanta mai buna, iar unii inca mai fac acest lucru. Deconectarea unui sistem EGR este, de obicei, la fel de simpla ca scoaterea unei valve actionate electric. La cele mai noi motoare, deconectarea sistemului EGR va face ca acel computer sa afiseze becul de “check engine”. In cele mai multe cazuri, dezactivarea sistemului EGR va face ca masina sa nu treaca de un test al emisiilor.
Dezavantajele pentru motoarele diesel
Recircularea evacuarii in tractul de admisie a unui motor diesel cu putere medie sau mare poate reduce puterea masinii, poate creste consumul de carburant si poate creste aciditatea uleiului de motor care, la randul sau, poate reduce viata motorului.
varulea
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2012
- Mesaj Privat