- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
Daca este aprins becul de airbag s-ar putea ca unul din ele sa fie decuplat sau sa fi fost decuplat din greseala. De exemplu daca scoti mufa cu firele la airbagul lateral de sub scaun. Chiar daca il pui la loc calculatorul ramane cu atentionarea pt. verificare. S-ar putea ca acel airgbag sa nu functioneze la o adica...
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Euro 3 - 300 ppm (parti per milion) sulf
Euro 4 - 50 ppm
Euro 5 - 10 ppm
Dar intrebarea care inca planeaza este: cum ii va fi unui motor Euro 3 daca il alimentezi cu motorina Euro 4 sau Euro 5?
unii zic ca sulful ajuta la ungere... mira-m-as
altii zic ca in procesul de combustie din sulf rezulta si acid sulfuric printre altele...
nici una din tabere nu aduce date concrete, link-uri, argumente!
oare cand discutiile pe acest forum vor fi bazate mai mult pe argumente si mai putin pe ureche?
- razvan
- **
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
sulful nu are nici un rol in ungere, doar in compozitia gazelor poluante care rezulta din ardere...
motorina are rol in ungere ca e mai 'uleioasa' (catene mai mari) ca benzina
nu rezulta chiar acid sulfuric (H2SO4) ca am ramine fara plamini pe strada... iese SO2 care cu apa din atmosfera ar da acizi sulfurosi.
Eu am motor Euro 4 iar in manualul de utilizare scrie sa folosesc numai motorina EN590, adica numai motorina Euro (3,4 sau 5)
in cazul unui motor Euro 4 daca se foloseste motorina Euro3 (deci cu sulf mai mult) impactul mai mare cred ca va fi asupra catalizatorului care va avea de filtrat mai mult sulf decit a fost proiectat.
Eu am folosit aproape numai Euro4, rar Euro 3, numai de la Petrom, o data de la Agip si Rompetrol si nu am simtit vreo diferenta... dar eu sint mai nesimtit din fire asa ca... 😃
shoby
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2007
- Mesaj Privat
In legatura cu problema mea cu turatia variabila intre 2500-3000, am fost la bosch diesel in chitila si tipul de acolo m-a sfatuit sa pun motorina euro4, in nici un caz euro5, si sa adaug ulei de amestec in motorina in procent de 1/100. A, si sa nu bag aditivi in motorina sub nici un fel deoarece strang mizeria din rezervor si o baga in circuit existand sansa sa buseasca pompa de injectie.
Mentionez ca am Y20DTH din 2004. Tipul de acolo mi-a zis ca motorina tinde sa devina din ce in ce mai uscata fapt care afecteaza motoarele mai vechi. Am bagat deja 20l cu 200 gr de ulei si a simptomul a inceput sa apara mai rar, sper sa nu fie placebo 😊.
Ce parere aveti, stiti cumva ce motorina euro4 e mai "uleioasa", avand in vedere ca euro3 nu cred ca se mai gaseste ?
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
puffy99
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2008
- Mesaj Privat
- simeontimplaru
- **
- 113 mesaje
- din 17 Mar 2008
- Astra 2002 Y1,7DTI
- Timis
simeontimplaru
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2008
- Mesaj Privat
- simeontimplaru
- **
- 113 mesaje
- din 17 Mar 2008
- Astra 2002 Y1,7DTI
- Timis
simeontimplaru
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2008
- Mesaj Privat
- lucian
- **
- 368 mesaje
- din 29 Apr 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- tulcea
lucian
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: tulcea
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,885 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,885
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
In legatura cu problema mea cu turatia variabila intre 2500-3000, am fost la bosch diesel in chitila si tipul de acolo m-a sfatuit sa pun motorina euro4, in nici un caz euro5, si sa adaug ulei de amestec in motorina in procent de 1/100. A, si sa nu bag aditivi in motorina sub nici un fel deoarece strang mizeria din rezervor si o baga in circuit existand sansa sa buseasca pompa de injectie.
Mentionez ca am Y20DTH din 2004. Tipul de acolo mi-a zis ca motorina tinde sa devina din ce in ce mai uscata fapt care afecteaza motoarele mai vechi. Am bagat deja 20l cu 200 gr de ulei si a simptomul a inceput sa apara mai rar, sper sa nu fie placebo.
Ce parere aveti, stiti cumva ce motorina euro4 e mai "uleioasa", avand in vedere ca euro3 nu cred ca se mai gaseste ?
*
Papagalului de la Chitila sa-i spui sa schimbe de meserie 😂 Pana nu te pomenesti cu un motor in 2 timpi... 😈
Procentul INFIM de sulf din motorina nu ajuta la nimic FUNCTIONAL, decat, eventual, la corodarea interioara a motorului si imbacsirea catalizatorului(daca e in % mare si respectiv, daca exista)
IN NICI UN CAZ nu ajuta la ungere, de altfel in aditivii din vazelina/ulei exista practic orice (grafit, molibden...) doar sulf NU...
Si... sa-mi puna si mie deoparte vreo doua felii de motorina, taiate subtire, ca slanina, atunci cand e uscata-beton... 😛
Nu considera asta ca un atac personal, ci ca o incitare sa accepti sfaturi de la oameni care au in domeniu studii mai ridicate de scoala profesionala... Ca la motoare, fotbal si fomei se pricepe oricine (ma rog... isi inchipuie ca se pricepe...)
shoby
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2007
- Mesaj Privat
Legat de "papagalul" din Chitila, el este un domn Neagu, sef de service la Bosch Car Diesel, am dat de el tot bantuind pe forum. A fost singurul care mi-a putut da un sfat total dezinteresat, ma gandesc ca ocupandu-se cu pompe de injectie/injectoare de diesel toata ziua o fi stiind ce spune, dar daca zici tu ca e "papagal" te cred pe cuvant......
Lungu_n
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2007
- Mesaj Privat
MMoise366
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2024
- Mesaj Privat
– continutul in sulf al motorinei este in functie de calitatea petrolului brut si a aditivilor. In timpul arderii in motor, sulful se transforma in anhidrida sulfuroasa (SO2). Nocivitatea acestui gaz necesita diminuarea continutului de sulf din motorina. Un continut scazut in sulf diminueaza si emisiile de particule.
Diester
– prin Diester se inteleg toate uleiurile de origine vegetala (soja, tournesol) si animala care au fost amestecate cu metanol. Diesterii sunt utilizati fie in stare pura fie ca aditivi (< 5 %). Acestia amelioreaza capacitatea de ungere a motorinei. Cu toate acestea, motoarele diesel moderne trebuie sa utilizeze un carburant care sa nu contina un procent prea ridicat de diester.......
Concluzie...doar aditivii au rol de ungere 😊
- corsablue
- ****
- 2,955 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,955
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat