Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • NitrouxBoy

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra OPC 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
eu nu am AC...am un singur radiator ...dar pot incerca testul pentru a afla daca termostatul e blocat pe deschis ... multumesc !
Skip ads

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
NitrouxBoy, daca nu ai AC si ai doar un singur ventilator, se schimba datele problemei. Nu cred ca are probleme termostatul.

Teoria e asa. Ventilatorul tau are doar 2 viteze:
1 - mai mica - printr-o rezistenta aflata pe corpul ventilatorului.
2 - mai mare - pe direct
Ventilatorul e pornit de o termocupla (2 trepte/temperaturi de cuplare) aflata pe radiatorul principal (daca stai in fata masinii, in stinga ta, pe o latura a radiatorului).

Pentru a vedea daca merg corect vitezele 1 (mica) si 2 (mare) a ventilatoarelor fa asa:
- Scoate mufa de pe termocupla (cu motorul oprit). Ar trebui sa arate asa:

- Porneste motorul.
- Pune in scurt contactele 2 si 3. Ventilatorul ar trebui sa se invirta nu foarte repede. Asta e viteza 1. Daca nu se invirte, atunci e posibil sa fie defect un releu sau sa fie arsa rezistenta de pe corpul ventilatorului. Daca se invirte, e posibil sa fie defecta termocupla de pe radiator.
- Pastrind scurtul intre 2 si 3, pune in scurt 1 si 3. Ventilatorul ar trebui sa inceapa sa se invirta mai repede - viteza 2. Daca se opreste (la tine nu cred ca se va opri), atunci e defect un releu.
  • NitrouxBoy

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra OPC 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
deci din ce am inteles,concluzia mea este : treapta I a ventilatorului sa nu cupleze ?
  • stechinno

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 1993 c12nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut!la un motor C12NZ am schimbat termostatu,temperatura acum variaza putin pe langa 90,mai jos nu coboara dupa ce se incalzeste motoru,iar daca sta masina mult in loc urca temperatura pana la 95 grade,porneste termocupla si scade inapoi pana la 90!iar cand pornesc motoru dupa ce sta un timp se aude sunetul lichidului de racire cum curge prin motor!e normal?functioneaza cum trebuie sistemul de racire?
  • andreim4

  • Mesaje scrise: 376
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2007

  • Mesaj Privat
stechino. sincer nu am auzu atat de fin incat sa aud cum circula lichidu prin motor dar lucreaza normal din ceea ce zici acolo. temperatura de lucru e la 92 de grade. la mine termocupla porneste ventilatorul mai sus decat la tine. la 105. nu ai de ce sa iti faci griji

am si eu o problema. vreau sa stiu daca la vectra din semnatura se poate schimba termostatul dar fara carcasa. adica am gasit doua feluri de termostat cu si fara carcasa. diferenta fiind de 100 lei. problema e ca nu stiu daca se poate scoate termostatul din carcasa si inlocuit cu cel nou. precizez ca nu am vazut inca nici unu demontat ca sa imi fac o parere dpdv vizual
  • bobooo

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut, am un vectra B din 2001 motor Y20DTH, si fie vara fie iarna incalzeste doar cand o fortez si o turez tare sau stau si merg bara la bara. De exemplu la -8grade daca merg cu 120 km/h este ok, daca ma duc pe la 150km/h sare direct spre 100grade. Trebuie sa schimb soferul sau radiatorul? Va multumesc anticipat.
  • NitrouxBoy

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra OPC 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salut! Dupa o lunga perioada am facut testul spus de tine @murzick.Este dus releul pentru ca functioneaza ambele trepte exact cum ai scris (2cu3 prima treapta+1 a inceput a2a treapta sa functioneze. Unde este acel releu ?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
NitrouxBoy, daca ai facut testul si functioneaza ambele viteze, atunci e defecta termocupla (chestia insurubata in radiator).
  • NitrouxBoy

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra OPC 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
ok. Multumesc mult! Ma voi interesa cat costa.
  • vycc

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
salut,am si eu o problema,detin un astra 16xe din 2002,cand ajunge masina la temperatura de 90 grade imi pleaca ventilatorul ce se afla in spatele radiatorului odata cu cel ce se afla in fata la dariatorul e aer conditionat,mentionez ca nu folosesc aerul conditionat in acel moment,daca opresc masina ,si scot cheile din contat ,ambele ventilatoare se opresc ducand la fierberera si aruncarea lichidului de racire ...iar daca pun contactul ,pleaca doar ventilatorul din fata radiatorului de aer conditionat
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
murzick a scris:NitrouxBoy, daca nu ai AC si ai doar un singur ventilator, se schimba datele problemei. Nu cred ca are probleme termostatul.

Teoria e asa. Ventilatorul tau are doar 2 viteze:
1 - mai mica - printr-o rezistenta aflata pe corpul ventilatorului.
2 - mai mare - pe direct
Ventilatorul e pornit de o termocupla (2 trepte/temperaturi de cuplare) aflata pe radiatorul principal (daca stai in fata masinii, in stinga ta, pe o latura a radiatorului).

Pentru a vedea daca merg corect vitezele 1 (mica) si 2 (mare) a ventilatoarelor fa asa:
- Scoate mufa de pe termocupla (cu motorul oprit). Ar trebui sa arate asa:

- Porneste motorul.
- Pune in scurt contactele 2 si 3. Ventilatorul ar trebui sa se invirta nu foarte repede. Asta e viteza 1. Daca nu se invirte, atunci e posibil sa fie defect un releu sau sa fie arsa rezistenta de pe corpul ventilatorului. Daca se invirte, e posibil sa fie defecta termocupla de pe radiator.
- Pastrind scurtul intre 2 si 3, pune in scurt 1 si 3. Ventilatorul ar trebui sa inceapa sa se invirta mai repede - viteza 2. Daca se opreste (la tine nu cred ca se va opri), atunci e defect un releu.

in schimb la o masina cu AC mai precis opel tigra cam care ar fi configuratia viteza 1 si 2 am doua termocuple pe radiator una cu doua fire si una cu trei? multumesc Confused
  • cont-sters-23186

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2008

  • Mesaj Privat
si eu am o problema asemanatoare: cand stau pe loc cu clima pornita imi creste temperatura apei de la 90 la 100 cand se aude ca porneste ventilatorul numai ca mie in momentul ala imi scade turatia motorului pana pe la 500rpm pentru cateva secunde, mai rau ca daca ma prinde in miscare da in nas masina.ce poate fi?
  • cont-sters-23186

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2008

  • Mesaj Privat
am uitat sa va spun ca eu am spart robinetul ala dinspre habitaclu si in momentul in care dau drumul la clima imi curge antigel(cam jumatate de litru pe zi).sa fie oare de la asta?
  • cont-sters-23186

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2008

  • Mesaj Privat
problema cu racirea motorului am rezolvat-o:aveam arsa o siguranta(de langa baterie), acum sa vad ce are de imi da in nas cand porneste ventilatorul.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
De ceva vreme imi porneste ventilatorul de racire radiator antigel direct pe treapta 2 adica pe maxim.
Stie cineva daca se poate inlocui doar blocul de rezistente , sau doar rezistenta arsa ?
Ce valoare are ?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema : o rezistenta spiralata era dezlipita la un capat. Am cositorit spirala si a mers.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,841
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cam vechi dar revin si eu:)

Se duce apa in oras cand stau si in 100+ grade..cam intre 100 si zona rosie.
De la ce ar putea fi? ventilatorul parca porneste la 90 si ceva...sa zic...

La drum lung sta apa cam pe la 80 aproximativ
  • krydoo

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
micutzul a scris:am cumparat de curand un opel vectra b 1800 cm benzina cu klimatronic .dupa ce am mers 50 de km cu el shi am deschis capacul vasului de expansiune a tzashnit antigelul (amestecul) afara.e nomal?la bord tot drumul nu mi-a aratat cum ca fierbe motorul.acul la apa nu a trecut de 90 de grade.am avut inainte o astra dar nu mi sa intamplat niciodata sa ishi umfle apa asha de mult volumul incat sa tzashneasca cand slabesc capacu vasului.e adevarat ca pe capac scrie "high presure" dar totushi mi se pare exagerat cat de mult se incalzeshte apa/antigelul shi cat de mult se umfla.nu vreau sa-i fierb motorul pt. ca sigur se va coace garnitura de chiuloasa shi atunci vor aparea shi alte probleme.ar mai fi ceva.nu am habar deloc de limba germana.computerul de bord se poate comuta shi pe alta limba?daca cineva ma poate ajuta cu nishte sfaturi o sa-i fiu recunoscator.daca ne intalnim dau shi o bere



e posibil sa fie defect capacul vasului de expansiune care e blocat si nu regleaza bine presiunea in instalatie.
  • krydoo

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Eduard_vectra a scris:problema cu racirea motorului am rezolvat-o:aveam arsa o siguranta(de langa baterie), acum sa vad ce are de imi da in nas cand porneste ventilatorul.


posibil sa ai probleme la partea electrica. ventilatorul mananca mult curent, iar cand porneste, alternatorul nu furnizeaza suficient.
verifica cu aparatul de masura la bornele bateriei daca scade tensiunea mult cand porneste ventilatorul si cand isi revine la valoarea de ~14V. poate ai doar contactele oxidate la bornele bateriei.
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sau poate masa alternatorului nu e buna..sau chiar a bateriei.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR