IULIANMM
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2006 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2008
- Mesaj Privat
- starter666
- **
- 334 mesaje
- din 22 Jun 2006
- Astra 2001 Z20LEx
- Bucuresti
starter666
- Mesaje scrise: 334
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LEx
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2006
- Mesaj Privat
salut.
treaba e cam asa.
pe fata pistonasului unde sta placuta exista doua gauri pe laterale .. se poate impinge pistonul foarte usor folosit o cheie din aceea de care se foloseste la minipolizoare .. este o cheie rotunda cu maner care are pe partea rotunda doua tamburuse.
acea cheie se potriveste fix pe fix cu acele gauri de la pistonas, daca rotesti cu ea se retrage pistonasul singur incet incet ..este ca si cum l-ai insuruba.
cand ajung acasa fac o poza la acea "scula"
garantez ca merge, eu am schimbat la mine placutele pe spate si a mers de minune.
Sincer nu iti trebuie mari cunostinte ca sa faci aceasta operatiune, e mai greu pana iti dai seama cum se face .. dupa e simplu.
sper ca am reusit sa ma fac inteles (nu prea le am cu explicatul)
spor la treaba.
PS! daca vreti sa folositi o presa se poate confectiona una simplu: se ia o placuta de frana de dacie consumata, se da o gaura in ea si se sudeaza o piulita, de preferabil cat mai groasa ca sa tina, in acea piulita se insurubeaza un surub .. si gata presa (surubul impinge pistonul). Pentru spate unde trebuie si rotit se pune intre piston si surub un rulment ca in timpul apasarii sa isi efectueze si rotatia pistonul. treaba merge foarte usor cu specificatia ca nu trebuie fortat deloc pistonasul(se insurubeaza fara a forta). (cei ce au avut sau mai au vreo dacie veche stiu de acele prese .. se foloseau acum multi ani)
treaba e cam asa.
pe fata pistonasului unde sta placuta exista doua gauri pe laterale .. se poate impinge pistonul foarte usor folosit o cheie din aceea de care se foloseste la minipolizoare .. este o cheie rotunda cu maner care are pe partea rotunda doua tamburuse.
acea cheie se potriveste fix pe fix cu acele gauri de la pistonas, daca rotesti cu ea se retrage pistonasul singur incet incet ..este ca si cum l-ai insuruba.
cand ajung acasa fac o poza la acea "scula"
garantez ca merge, eu am schimbat la mine placutele pe spate si a mers de minune.
Sincer nu iti trebuie mari cunostinte ca sa faci aceasta operatiune, e mai greu pana iti dai seama cum se face .. dupa e simplu.
sper ca am reusit sa ma fac inteles (nu prea le am cu explicatul)
spor la treaba.
PS! daca vreti sa folositi o presa se poate confectiona una simplu: se ia o placuta de frana de dacie consumata, se da o gaura in ea si se sudeaza o piulita, de preferabil cat mai groasa ca sa tina, in acea piulita se insurubeaza un surub .. si gata presa (surubul impinge pistonul). Pentru spate unde trebuie si rotit se pune intre piston si surub un rulment ca in timpul apasarii sa isi efectueze si rotatia pistonul. treaba merge foarte usor cu specificatia ca nu trebuie fortat deloc pistonasul(se insurubeaza fara a forta). (cei ce au avut sau mai au vreo dacie veche stiu de acele prese .. se foloseau acum multi ani)
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
andrei24
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Covasna
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Vreau sa multumesc celor ce au postat pe acest forum!
Dupa o zi intreaga de chinuiala si ajungand in pragul unei crize de nervi incercand sa schimb placutele frana spate si mai mult, dupa ce am renuntat mai ramanea si becul de la ABS aprins,am zis sa incerc ca o ultima solutie inainte de a merge la service,sa caut pe net...,poate au mai avut si altii astfel de probleme.Asa am gasit acest forum.
Eu personal nu am opel,am un vw caddy,am citit ce ati postat,dupa care am vorbit cu un prieten ce are un opel zafira si mi-a spus ca si el a auzit ca pe langa impingerea pistonasului,mai este nevoie ca acesta sa fie rotit.El ma sfatuit,cum au facut si altiI sa ma duc la service sau sa fac rost de o presa.Eu prefer insa inventivitatea romaneasca,asa ca am ascultat de sfaturile date de voi!
Am gasit pe acasa aceea cheie pt discurile de flex si cu ajutorul unui vecin in max 1h 30min treaba era rezolvata.Eu zic ca este bine 1h 30min fata de celalate 11 ore pierdute cu o zi inainte:).
Initial nu a mers prea bine,eu roteam ,vecinu apasa,insa dupa 25-30 de rotatii pistonasul nu intrase decat 2-3mm,apoi brusc a inceput sa intre iar dupa alte 2-3 rotatii a intrat complet!
Inca o data multumesc si sunt convins ca acest forum a ajutat multi soferi nervosi fie ei posesori de opel sau nu!
Mult succes!
Vreau sa multumesc celor ce au postat pe acest forum!
Dupa o zi intreaga de chinuiala si ajungand in pragul unei crize de nervi incercand sa schimb placutele frana spate si mai mult, dupa ce am renuntat mai ramanea si becul de la ABS aprins,am zis sa incerc ca o ultima solutie inainte de a merge la service,sa caut pe net...,poate au mai avut si altii astfel de probleme.Asa am gasit acest forum.
Eu personal nu am opel,am un vw caddy,am citit ce ati postat,dupa care am vorbit cu un prieten ce are un opel zafira si mi-a spus ca si el a auzit ca pe langa impingerea pistonasului,mai este nevoie ca acesta sa fie rotit.El ma sfatuit,cum au facut si altiI sa ma duc la service sau sa fac rost de o presa.Eu prefer insa inventivitatea romaneasca,asa ca am ascultat de sfaturile date de voi!
Am gasit pe acasa aceea cheie pt discurile de flex si cu ajutorul unui vecin in max 1h 30min treaba era rezolvata.Eu zic ca este bine 1h 30min fata de celalate 11 ore pierdute cu o zi inainte:).
Initial nu a mers prea bine,eu roteam ,vecinu apasa,insa dupa 25-30 de rotatii pistonasul nu intrase decat 2-3mm,apoi brusc a inceput sa intre iar dupa alte 2-3 rotatii a intrat complet!
Inca o data multumesc si sunt convins ca acest forum a ajutat multi soferi nervosi fie ei posesori de opel sau nu!
Mult succes!
andrei24
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Covasna
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Vreau sa multumesc celor ce au postat pe acest forum!
Dupa o zi intreaga de chinuiala si ajungand in pragul unei crize de nervi incercand sa schimb placutele frana spate si mai mult, dupa ce am renuntat mai ramanea si becul de la ABS aprins,am zis sa incerc ca o ultima solutie inainte de a merge la service,sa caut pe net...,poate au mai avut si altii astfel de probleme.Asa am gasit acest forum.
Eu personal nu am opel,am un vw caddy,am citit ce ati postat,dupa care am vorbit cu un prieten ce are un opel zafira si mi-a spus ca si el a auzit ca pe langa impingerea pistonasului,mai este nevoie ca acesta sa fie rotit.El ma sfatuit,cum au facut si altii sa ma duc la service sau sa fac rost de o presa.Eu prefer insa inventivitatea romaneasca,asa ca am ascultat de sfaturile date de voi!
Am gasit pe acasa aceea cheie pt discurile de flex si cu ajutorul unui vecin in max 1h 30min treaba era rezolvata.Eu zic ca este bine 1h 30min fata de celalate 11 ore pierdute cu o zi inainte
Initial nu a mers prea bine,eu roteam ,vecinu impingea,insa dupa 25-30 de rotatii pistonasul nu intrase decat 2-3mm,apoi brusc a inceput sa intre iar dupa alte 2-3 rotatii a intrat complet!
Inca o data multumesc si sunt convins ca acest forum a ajutat multi soferi nervosi,fie ei posesori de opel sau nu!
Mult succes!
Vreau sa multumesc celor ce au postat pe acest forum!
Dupa o zi intreaga de chinuiala si ajungand in pragul unei crize de nervi incercand sa schimb placutele frana spate si mai mult, dupa ce am renuntat mai ramanea si becul de la ABS aprins,am zis sa incerc ca o ultima solutie inainte de a merge la service,sa caut pe net...,poate au mai avut si altii astfel de probleme.Asa am gasit acest forum.
Eu personal nu am opel,am un vw caddy,am citit ce ati postat,dupa care am vorbit cu un prieten ce are un opel zafira si mi-a spus ca si el a auzit ca pe langa impingerea pistonasului,mai este nevoie ca acesta sa fie rotit.El ma sfatuit,cum au facut si altii sa ma duc la service sau sa fac rost de o presa.Eu prefer insa inventivitatea romaneasca,asa ca am ascultat de sfaturile date de voi!
Am gasit pe acasa aceea cheie pt discurile de flex si cu ajutorul unui vecin in max 1h 30min treaba era rezolvata.Eu zic ca este bine 1h 30min fata de celalate 11 ore pierdute cu o zi inainte
Initial nu a mers prea bine,eu roteam ,vecinu impingea,insa dupa 25-30 de rotatii pistonasul nu intrase decat 2-3mm,apoi brusc a inceput sa intre iar dupa alte 2-3 rotatii a intrat complet!
Inca o data multumesc si sunt convins ca acest forum a ajutat multi soferi nervosi,fie ei posesori de opel sau nu!
Mult succes!
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- potorac ionut daniel
- **
- 168 mesaje
- din 30 Dec 2007
- Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Brasov
potorac ionut daniel
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
- peddro
- **
- 225 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Zafira 2002 Z16XE
- Iasi
peddro
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- peddro
- **
- 225 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Zafira 2002 Z16XE
- Iasi
peddro
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Se poate face si acasa schimbul de lichid de frana. E simplu dar trebuie 2 oameni. Se scoate cu o siringa de unica folosinta cat mai mare lichidul vechi din vasul de lichid de frana dar ATENTIE! doar pana la nivelul de minim nu mai mult sa nu cumva sa scoateti tot lichidul ca atunci de mai nasol. Se completeaza cu lichid nou de frana in vas. Nu se amesteca intre ele asa ca nu va speriati. Se merge la roata dreapta spate (traseul cel mai lung al lichidului de frana) si se aeriseste cu ajutorul unui prieten/e care face pedala si tine apasat in timp ce cu o cheie se desface usor si cu grija aerisitorul. Se verifica si se completeaza mereu in vasul de lichid. Se aeriseste roata pana ajunge sa curga lichid curat (este mai incolor decat cel vechi care este usor maroniu-galbui). Apoi se trece la roata stanga spate si dreapta fata ultima fiind stanga spate. Se procedeaza similar la toate rotiile. Spor la munca si grija mare ca lichidul de frana este toxic!
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Multumesc Zafiru pentru completare, intradevar ordinea pusa de tine este cea corecta si care trebuie urmata. De altfel este de la cel mai lung traseu la cel mai scurt. ATENTIE! inca odata sa nu scoateti tot lichidul sa nu se dezamorseze pompa de ABS ca atunci doar la service mai rezolvati cu pompa speciala.
- livcro
- ******
- 4,576 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,576
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
potorac ionut daniel a scris:folositi tot felul de inventii dar sint prese speciale care fac aceasta operatie. daca ati reusit felicitari. tot ce pot sa va sfatuiesc este sa aveti grija sa nu ciupiti garnitura exterioara ca nu se gaseste de cumparat sepatat ci doar cu etrier.
La astra H am avut probleme cu garnitura de la etrier, pe fata. Am gasit set reparatie etrier care continea garnitura propriu-zisa, burduful acela de protectie, garnitura +capacelul prin care culiseaza axul si juma de etrier+ garnitura de protectie a capului de la aerisitor.
- potorac ionut daniel
- **
- 168 mesaje
- din 30 Dec 2007
- Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Brasov
potorac ionut daniel
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
- KRYSS
- **
- 114 mesaje
- din 11 Oct 2009
- Vectra 2002 Z18XE
- Gorj
KRYSS
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2009
- Mesaj Privat
- KRYSS
- **
- 114 mesaje
- din 11 Oct 2009
- Vectra 2002 Z18XE
- Gorj
KRYSS
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2009
- Mesaj Privat
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat