- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Tu vad ca ai motor pe benzina. La tine... chiar nu stiu cum a gandit fabricantul motorului racirea, poate ca motorul tau se descurca cu o singura viteza la ventilator si asa a fost proiectat de Opel (simplu si eficient). Poate ca la tine se impune doar o curatare de mizerie la partea dinspre fata masinii (suflat cu aer comprimat in ambele sensuri, scoase pietricelele si pamantul dintre celule, indreptate aripioarele care acum sunt indoite pentru ca sa treaca cat mai mult aer printre celule) si lucrurile se vor indreapta de la sine.
Ca sa ai 2 trepte de viteza la electroventilator, iti trebuie rezistenta respectiva, releu de comanda care sa comande cele 2 viteze si o termocupla care constructiv sa stie sa comande releul ce-ti face cele doua viteze. Termocupla asta obligatoriu trebuie sa stie sa comande pornirea electroventilatorului la temperatura de declansare (adica la 95grade C, de exemplu). Poate ca releul tau de pe masina stie sa faca cele 2 viteze si poate termocupla ta stie si sa le comande corect (prin cei 3 pini ai ei), in acest caz va trebui sa cumperi un alt electroventilator (cu rezistenta proprie) care stie sa functioneze pe cele 2 viteze (pe asta il testezi alimentandu-l pe direct cu curent pe mufa, ca sa nu cumperi unul defect) apoi te duci la un electrician auto sa-ti traga firele pe masina (si deci sa-l poti integra in partea electrica a masinii, sa functioneze corect).
Ca sa ai 2 trepte de viteza la electroventilator, iti trebuie rezistenta respectiva, releu de comanda care sa comande cele 2 viteze si o termocupla care constructiv sa stie sa comande releul ce-ti face cele doua viteze. Termocupla asta obligatoriu trebuie sa stie sa comande pornirea electroventilatorului la temperatura de declansare (adica la 95grade C, de exemplu). Poate ca releul tau de pe masina stie sa faca cele 2 viteze si poate termocupla ta stie si sa le comande corect (prin cei 3 pini ai ei), in acest caz va trebui sa cumperi un alt electroventilator (cu rezistenta proprie) care stie sa functioneze pe cele 2 viteze (pe asta il testezi alimentandu-l pe direct cu curent pe mufa, ca sa nu cumperi unul defect) apoi te duci la un electrician auto sa-ti traga firele pe masina (si deci sa-l poti integra in partea electrica a masinii, sa functioneze corect).
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Gavril Marcel a scris:Salut!
Legat de cele spuse de catre "marius_f" opleurile fabricate pana in '96 au numai o treapta de viteza adica numai 2 fire ce pleaca de la termocupla de pe radiator. La mine , model '97 , cu motot Isuzu pleaca 3 fire din termocupla de pe radiator si firele duc in releul mic care imi lipseste si se afla in fata filtrului de aer de la habitaclu si in acea "cutie" se afla 3 relee mari si unu mai mic.
Rog in continuare daca stie cineva seria , nr de pe acest releu, sau de unde il pot achizitiona sa ma anunte!
Legat de cele spuse de catre "marius_f" opleurile fabricate pana in '96 au numai o treapta de viteza adica numai 2 fire ce pleaca de la termocupla de pe radiator. La mine , model '97 , cu motot Isuzu pleaca 3 fire din termocupla de pe radiator si firele duc in releul mic care imi lipseste si se afla in fata filtrului de aer de la habitaclu si in acea "cutie" se afla 3 relee mari si unu mai mic.
Rog in continuare daca stie cineva seria , nr de pe acest releu, sau de unde il pot achizitiona sa ma anunte!
Eu am 3 ventilatoare pe partea de racire si 6 relee. Daca te ajuta la ceva ma duc si le fac o poza de sus, ca sa vezi codurile. La mine toate cele 6 relee sunt la fel, nu e vreunul mai mare sau mai mic.
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Probabil a vrut sa spuna colegul @ahappyuser ca ventilatorul de racire are 3 trepte de functionare. Cel putin si a mea are 3 trepte de functionare a ventilatorului. Pentru verificare , treapta 3 a fost pornita din laptop ( nu eram convins ca o am) si zgomotul ventilatorului a acoperit zgomotul motorului de ziceai ca mai am putin si decolez.
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu, eu chiar am chiar 3 ventilatoare pe masina care participa la racirea motorului. Asta pentru ca la Vectra B Opel nu a fost foarte ingenios la asezarea intercooler-ului si nu a mai putut pune un radiator principal de apa suficient de mare ca si volum/arie de racire.
Ieri seara m-am dus sa fac o poza dar nu a iesit seria releelor, astazi o sa mai fac ceva poze pe ziua si le urc aici.
L.E.
Si Opel Omega cu motorul turbodiesel de 2.5 (cel fabricat de BMW) are tot 3 ventilatoare de racire.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 13 Mai, 2014 7:32 am, modificat de 2 ori în total
Ieri seara m-am dus sa fac o poza dar nu a iesit seria releelor, astazi o sa mai fac ceva poze pe ziua si le urc aici.
L.E.
Si Opel Omega cu motorul turbodiesel de 2.5 (cel fabricat de BMW) are tot 3 ventilatoare de racire.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 13 Mai, 2014 7:32 am, modificat de 2 ori în total
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Sa stii ca asa si e, uneori sunt de neînteles. Intercooler-ul ar fi trebuit sa fie în fata radiatorului principal, ei bine la Vectra B e pozitionat în prelungirea celui de apa (deci lânga el). Nu trece suficient aer prin el sa-l raceasca din fata atunci cand mergi pe canicula iar la un moment dat motorul se încalzeste si masina ajunge sa traga ca o mârtoaga... asta pâna intra in actiune ventilatorul principal care fiind pozitionat in spatele intercooler-ului (l-au asezat de-asa natura încât sa acopere ~80% din suprafata intercoolerului) si îl mai raceste din spate cât sa-si revina motorul la viata tragând aer ceva mai rece.
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am facut ceva poze cu releele care comanda cele 3 ventilatoare. Asa cum se vede in poze, din punct de vedere electric intre releele de comanda si cele 2 ventilatoare din fata exista cate o siguranta de protectie montata intr-o a 2-a cutie de sigurante (tot in compartimentul motor). La electroventilatorul cel mare din spatele radiatorului de apa inca nu i-am gasit siguranta, dar cred ca are si el una pe undeva (poate in spatele bateriei).
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
Uite ce am eu in compartimentul motor
Este o cutie dreptunghiulara, pozitionata inspre parbriz, langa vasul de antigel
Nu stiu daca este la fel cu releul din pozele tale, dar cert este faptul ca daca il scot de acolo nu mai porneste motorul. Probabil ca este releul pompei de benzina.
Langa releu, ar mai fi un loc pt un alt releu care insa lipseste, precum si un locas al unei sigurante, care la fel lipseste.
In tabloul de sigurante din masina, de sub bord, am 2 sigurante mari de 30A
Una din ele sigur este pt ventilatorul radiatorului de racire, dar cealalalta ... . Probabil ca este pt ventilator habitaclu, cred ...
Precizez ca termocupla de pe radiator are 3 pini
Astept pareri
Uite ce am eu in compartimentul motor
Este o cutie dreptunghiulara, pozitionata inspre parbriz, langa vasul de antigel
Nu stiu daca este la fel cu releul din pozele tale, dar cert este faptul ca daca il scot de acolo nu mai porneste motorul. Probabil ca este releul pompei de benzina.
Langa releu, ar mai fi un loc pt un alt releu care insa lipseste, precum si un locas al unei sigurante, care la fel lipseste.
In tabloul de sigurante din masina, de sub bord, am 2 sigurante mari de 30A
Una din ele sigur este pt ventilatorul radiatorului de racire, dar cealalalta ... . Probabil ca este pt ventilator habitaclu, cred ...
Precizez ca termocupla de pe radiator are 3 pini
Astept pareri
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am manualul de reparatii, dar degeaba
Ce mi-ai da un OZN sa il repar, ce mi-ai da o schema electrica sau si mai rau, mai multe scheme electrice ...
De ce sa nu recunosc, unde nu ma pricep, asta este ...
"E grele pt mine asa ceva''
Mersi oricum de raspunsuri si pt faptul ca ai pus poze
O sa caut un electrician mai cu simtul raspunderii si un ventilator cu rezistenta din aia pe el
Toate cele bune
Ce mi-ai da un OZN sa il repar, ce mi-ai da o schema electrica sau si mai rau, mai multe scheme electrice ...
De ce sa nu recunosc, unde nu ma pricep, asta este ...
"E grele pt mine asa ceva''
Mersi oricum de raspunsuri si pt faptul ca ai pus poze
O sa caut un electrician mai cu simtul raspunderii si un ventilator cu rezistenta din aia pe el
Toate cele bune
- ph 17 mag
- **
- 253 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1994 c18xe
- Prahova
ph 17 mag
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1994 c18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
si eu am ceva probleme cu instalatia de racire...
masina este un astra f motor c18xe cu aer conditionat.
am un ventilator mai mic in fata radiatoarelor pe partea catre bara fata si unul in spatele radiatoarelor catre motor.
ideea e ca nu imi porneste decit ventilatorul mare si asta pe ultima treapta cind apa e deja trecuta de 100 de grade si e aproape de rosu.
am mai vorbit cu un coleg ce are acelasi motor ca si mine si zice ca la el porneste si ventilatorul mic si cel mare in momentul in care porneste AC-ul...imediat cum apasa butonul si cupleaza compresorul...la mine porneste decit cel mare si asta la vreun minut dupa ce cupleaza compresorul.
deci chiar daca am sau nu aerul conditionat pornit ventilatorul mic nu porneste deloc iar cel mare porneste doar pe maxim.
pe radiator am doua sonde,una cu 2 fire in partea de sus si una cu 3 fire in partea de jos.
momentan la asta cu 3 fire m-am legat cu un buton sa pot porni eu ventilatorul cind vreau pina rezolv problema...
am incercat sa fac un strap intre pinii sondei cu 2 fire dar nu se intimpla absolut nimic.
am masurat cu o lampa de control daca am curent si pe unul din pini se aprinde foarte slab becul lampii iar pe celalalt nu vine deloc curent.
apoi am masurat cu un multimetru si pe acelasi fir imi da ca am 12,8 volti,deci plus exista.
dar oare nu ar trebui sa fie plus pe ambele fire?
stie cineva,treptele de viteza ale ventilatorului le da termocupla cu 3 fire sau e si vreo rezistenta de trepte cum spunea cineva mai sus?
masina este un astra f motor c18xe cu aer conditionat.
am un ventilator mai mic in fata radiatoarelor pe partea catre bara fata si unul in spatele radiatoarelor catre motor.
ideea e ca nu imi porneste decit ventilatorul mare si asta pe ultima treapta cind apa e deja trecuta de 100 de grade si e aproape de rosu.
am mai vorbit cu un coleg ce are acelasi motor ca si mine si zice ca la el porneste si ventilatorul mic si cel mare in momentul in care porneste AC-ul...imediat cum apasa butonul si cupleaza compresorul...la mine porneste decit cel mare si asta la vreun minut dupa ce cupleaza compresorul.
deci chiar daca am sau nu aerul conditionat pornit ventilatorul mic nu porneste deloc iar cel mare porneste doar pe maxim.
pe radiator am doua sonde,una cu 2 fire in partea de sus si una cu 3 fire in partea de jos.
momentan la asta cu 3 fire m-am legat cu un buton sa pot porni eu ventilatorul cind vreau pina rezolv problema...
am incercat sa fac un strap intre pinii sondei cu 2 fire dar nu se intimpla absolut nimic.
am masurat cu o lampa de control daca am curent si pe unul din pini se aprinde foarte slab becul lampii iar pe celalalt nu vine deloc curent.
apoi am masurat cu un multimetru si pe acelasi fir imi da ca am 12,8 volti,deci plus exista.
dar oare nu ar trebui sa fie plus pe ambele fire?
stie cineva,treptele de viteza ale ventilatorului le da termocupla cu 3 fire sau e si vreo rezistenta de trepte cum spunea cineva mai sus?
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ph 17 mag
- **
- 253 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1994 c18xe
- Prahova
ph 17 mag
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1994 c18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
eu banuiesc,nu sint sigur...ca din cauza ca e arsa rezistenta nu imi merge nici ventilatorul mare din spatele radiatoarelor pe treapta 1 si nici cel mai mic din fata radiatoarelor...
problema cea mai mare e ca e tare greu de ajuns la nemernica asta de rezistenta...trebuie sa dau bara fata jos si am inteles de la cineva care dezmembreaza astra ca daca vreau sa dau jos ventilatorul mic in caz ca e defect el,trebuie sa dau jos ambele radiatoare.
problema cea mai mare e ca e tare greu de ajuns la nemernica asta de rezistenta...trebuie sa dau bara fata jos si am inteles de la cineva care dezmembreaza astra ca daca vreau sa dau jos ventilatorul mic in caz ca e defect el,trebuie sa dau jos ambele radiatoare.
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Parca nu as crede ca e chiar asa, eu am 3 ventilatoare la a mea (doua in fata radiatorului de A/C si unul in spate la cel principal de apa) am demontat bara fata + traversa si apoi am avut acces sa fac ce si cum vreau eu cu cele din fata. Cel din spate se demonteaza si el fara a da jos radiatorul, insa la mine nu a fost cazul. Mai multe detalii despre cum a decurs operatiunea si ce am facut, aici.