- Mr.Opel
- Admin
- 2,401 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra G Caravan 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,401
- Locatie: Mures
- Masina: Astra G Caravan 2001 Y17DT
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
Deci cu LM 4200 5W-30 aveai ceva zgomote, cu LM 4100 5W-40 aveai zgomote mai pronunțate, la rece, într-o luna de septembrie(?) și cu LM 4600 nici un zgomot, deși mare diferență între 4600 și 4200 nu este.
Interesantă treabă.
LM 4100 5W-40 ar trebui să 'strălucească' la vară pe caniculă, mai ales în sudul țării unde ziua cu 40+ grade a devenit normalitate. Dar dacă spui că nu-i place atunci poate că nu pe motorul de 1.8.
Mobil 1 ESP 5W-30 ai încercat vreodată?
Interesantă treabă.
LM 4100 5W-40 ar trebui să 'strălucească' la vară pe caniculă, mai ales în sudul țării unde ziua cu 40+ grade a devenit normalitate. Dar dacă spui că nu-i place atunci poate că nu pe motorul de 1.8.
Mobil 1 ESP 5W-30 ai încercat vreodată?
- GoreAlGore
- OP
- 74 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Cred ca am ceva cu Liqui Moly.
Tocmai am comandat 5w40 Leichtlauf high tech, am mai folosit acest ulei, acum 1 an, cand am schimbat rolele de la `valvotronic`.
Nu am simtit zgomote dubioase la pornire, atunci, si am zis sa merg pe ceva verificat.
Initial am zis sa merg pe 5W30 HLS, dar am un zgomot care se aude cand motorul e cald, am zis ca sa nu risc sa raman in drum, se aude numai cand e motorul e cald/forjat.
Am sa pun manometrul sa vad ce presiune am pe ulei la cald, pare sa `copieze` mersul la cald, numai atunci se aude, cand motorul are 100 grade Celsius.
Si nu, nu am incercat Mobil 1 ESP 5W30, am capatat o frica maxima de acest ulei, de cand am vazut 1 motor spart cu acest ulei, oricum avea uzuri, si cerea 5w40.
Cu 0w40 fs Mobil 1 chiar a mers bine, mai multe sesiuni de autostrada, fara probleme, cumparat la bidon de 20l din DE, dar avea la cald acelasi zgomot ca si 5W40 LM Leichtlauf, suspectez ceva probleme mecanice, nu legate de ulei.
Legat de 5w30 top tec 4200, normele pe care le respecta, si are aprobare pentru ele, sunt mai dure decat cere GM, adica Porche C30, VW504/507..
Si una peste alta, la selectorul de ulei din Brazilia, apare ca optiunea nr,1, la recomandari.
Pentru un motor in stare buna, fara jocuri sau alte probleme, mi se pare alegerea perfecta.
Tocmai am comandat 5w40 Leichtlauf high tech, am mai folosit acest ulei, acum 1 an, cand am schimbat rolele de la `valvotronic`.
Nu am simtit zgomote dubioase la pornire, atunci, si am zis sa merg pe ceva verificat.
Initial am zis sa merg pe 5W30 HLS, dar am un zgomot care se aude cand motorul e cald, am zis ca sa nu risc sa raman in drum, se aude numai cand e motorul e cald/forjat.
Am sa pun manometrul sa vad ce presiune am pe ulei la cald, pare sa `copieze` mersul la cald, numai atunci se aude, cand motorul are 100 grade Celsius.
Si nu, nu am incercat Mobil 1 ESP 5W30, am capatat o frica maxima de acest ulei, de cand am vazut 1 motor spart cu acest ulei, oricum avea uzuri, si cerea 5w40.
Cu 0w40 fs Mobil 1 chiar a mers bine, mai multe sesiuni de autostrada, fara probleme, cumparat la bidon de 20l din DE, dar avea la cald acelasi zgomot ca si 5W40 LM Leichtlauf, suspectez ceva probleme mecanice, nu legate de ulei.
Legat de 5w30 top tec 4200, normele pe care le respecta, si are aprobare pentru ele, sunt mai dure decat cere GM, adica Porche C30, VW504/507..
Si una peste alta, la selectorul de ulei din Brazilia, apare ca optiunea nr,1, la recomandari.
Pentru un motor in stare buna, fara jocuri sau alte probleme, mi se pare alegerea perfecta.
Paranoid
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Mă bag și eu în discuție. Deși am infamul Z16XE care e gurmand și pretențios la capitolul ulei, nici 1.8-ul nu e departe de aceste performanțe. Eu am încercat Ravenol 5w40 și mi-a mâncat cu el 2L la 1000 de km. Apoi am trecut la LiquiMoly TopTec4600 5w30 și pe ăsta mi-l mănâncă mai puțin, cam 1L la 1000 de km. La capitolul zgomote sinistre sub capotă, doar combinația ulei LiquiMoly + Ceratec mi-a adus motorul la tăcere.
Singurul ulei pe care nu mi l-a consumat deloc între schimburi a fost Castrol GTX 10W40. Cu Castrolul, am uitat să îi verific joja. Dar cum nu sunt împăcat sufletește când vine vorba de Castrol, am schimbat din nou la Liqui și dezobișnuița de a verifica joja era să mă coste un motor. )
Inițial am zis că are motorul ceva, că pierde pe undeva sau că trebuie segmentat, dar văzând diferențele enorme dintre uleiuri, am ajuns la concluzia că e doar stupid de pretențios.
Legat de norme, în anul de grație 2024, nu prea mai sunt valabile. Standardele s-au schimbat. De exemplu GM LL 25 A a fost înlocuit de Dexos2, doar că LL are ACEA A3 și Dexos are ACEA C3. După spusele producătorului, sunt compatibile, realitatea însă diferă puțin, strict tehnic.
Deși am căutat după specificații tehnice și am experimentat uleiuri, încă nu am ajuns la acel ulei provodențial care să împace și capra și varza.
Acum două săptămâni i-am băgat pe gât Mobile1 și sunt curios cum se manifestă.
Voi ați mai încercat și alte uleiuri care au dus la performanțe de luat în considerare?
Singurul ulei pe care nu mi l-a consumat deloc între schimburi a fost Castrol GTX 10W40. Cu Castrolul, am uitat să îi verific joja. Dar cum nu sunt împăcat sufletește când vine vorba de Castrol, am schimbat din nou la Liqui și dezobișnuița de a verifica joja era să mă coste un motor. )
Inițial am zis că are motorul ceva, că pierde pe undeva sau că trebuie segmentat, dar văzând diferențele enorme dintre uleiuri, am ajuns la concluzia că e doar stupid de pretențios.
Legat de norme, în anul de grație 2024, nu prea mai sunt valabile. Standardele s-au schimbat. De exemplu GM LL 25 A a fost înlocuit de Dexos2, doar că LL are ACEA A3 și Dexos are ACEA C3. După spusele producătorului, sunt compatibile, realitatea însă diferă puțin, strict tehnic.
Deși am căutat după specificații tehnice și am experimentat uleiuri, încă nu am ajuns la acel ulei provodențial care să împace și capra și varza.
Acum două săptămâni i-am băgat pe gât Mobile1 și sunt curios cum se manifestă.
Voi ați mai încercat și alte uleiuri care au dus la performanțe de luat în considerare?
- Mr.Opel
- Admin
- 2,401 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra G Caravan 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,401
- Locatie: Mures
- Masina: Astra G Caravan 2001 Y17DT
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
Nu am experiență cu așa ceva dar poate că o combinație de două uleiuri / an ar fi mai OK pentru motorul tău.
Pentru sezonul cald apr/mai - oct/noi: Castrol GTX 10W-40 dacă spui că a fost OK iar pentru sezonul rece oct/noi - apr/mai un 5W-40 mai ieftin dar bun (ex. Aral HighTronic 5W-40 dexos2) ca să nu sari calul nici cu costurile (ca sursă de inspirație, vezi lista de aici: ulei Opel Vectra B).
Te-ai putea aventura cu un Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 care e full sintetic dar e mult mai scump și nu vreau să fac experimente pe banii tăi mai ales că ai spus că a consumat 2L/1000 cu Ravenol.
Dar discuția asta este despre motorul 1.8 și ar trebui să rămână așa.
Pentru 1.6 te rog să continui (inclusiv update la experiența Mobil 1) în topicul deja început de tine: Recomandare ulei motor Z16XE
Pentru sezonul cald apr/mai - oct/noi: Castrol GTX 10W-40 dacă spui că a fost OK iar pentru sezonul rece oct/noi - apr/mai un 5W-40 mai ieftin dar bun (ex. Aral HighTronic 5W-40 dexos2) ca să nu sari calul nici cu costurile (ca sursă de inspirație, vezi lista de aici: ulei Opel Vectra B).
Te-ai putea aventura cu un Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 care e full sintetic dar e mult mai scump și nu vreau să fac experimente pe banii tăi mai ales că ai spus că a consumat 2L/1000 cu Ravenol.
Dar discuția asta este despre motorul 1.8 și ar trebui să rămână așa.
Pentru 1.6 te rog să continui (inclusiv update la experiența Mobil 1) în topicul deja început de tine: Recomandare ulei motor Z16XE
- GoreAlGore
- OP
- 74 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
@Paranoid
Am avut si eu z16xe, si indiferent ce ulei bagam, de la 10w40, la 0w40, tot consuma ulei.
Neamtul a folosit numai 10w40, manetoanele erau ca noi, segmentii de ungere in schimb erau blocati pe piston.
Daca nu saream de 3000 rpm, nu prea se cunostea.
Pe autostrada, cu 4000 rpm sau peste, manca enorm, aproape 2l/1000km.
Pana nu l-am segmentat ca la carte, nu am scapat de consum.
Dupa aceea, nu mi-a mai mancat nimic.
Dar em respectat exact ce scrie manualul de service: cheie dinamometrica, raportor, prezoane noi.
Am avut si eu z16xe, si indiferent ce ulei bagam, de la 10w40, la 0w40, tot consuma ulei.
Neamtul a folosit numai 10w40, manetoanele erau ca noi, segmentii de ungere in schimb erau blocati pe piston.
Daca nu saream de 3000 rpm, nu prea se cunostea.
Pe autostrada, cu 4000 rpm sau peste, manca enorm, aproape 2l/1000km.
Pana nu l-am segmentat ca la carte, nu am scapat de consum.
Dupa aceea, nu mi-a mai mancat nimic.
Dar em respectat exact ce scrie manualul de service: cheie dinamometrica, raportor, prezoane noi.
- GoreAlGore
- OP
- 74 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,915 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,915
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
GoreAlGore a scris:
Am avut si eu z16xe, si indiferent ce ulei bagam, de la 10w40, la 0w40, tot consuma ulei.
Am avut si eu z16xe, si indiferent ce ulei bagam, de la 10w40, la 0w40, tot consuma ulei.
Motoare bune, dovadă că există multe reiterații cu modificări foarte mici, dar cu o arhitectură a pistonului mai ciudată: piston scund(ptr diminuarea masei și a uzurilor, implicit, îmbunatățirea reprizelor), care înghesuie segmenții, făcându-i vulnerabili la gripare prematură, mai ales dacă se folosesc uleiuri de calitate inferioară și/sau neschimbate la timp.
GoreAlGore a scris:
Pana nu l-am segmentat ca la carte, nu am scapat de consum.
Dupa aceea, nu mi-a mai mancat nimic.
.
Pana nu l-am segmentat ca la carte, nu am scapat de consum.
Dupa aceea, nu mi-a mai mancat nimic.
.
Amin. Nu există alte soluții. Nici măcar minune.
- GoreAlGore
- OP
- 74 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Buna seara
Dupa 7 zile si aprox. 300km cu 5w40 Leichtlauf high tec, din care 90% extern, cu 100km/h si 1 km cu 200km/h, adica aprox 5500 rpm, restul oras, pot sa va spun urmatoarele: Nu am mai sesizat niciun zgomot la pornire, fie la cald fie la rece, altfel merge identic ca 5w30.
Acum, trebuie sa mai precizez si urmatoarele aspecte:
1. Cand am schimbat uleiul, am facut-o eu, cu manutele mele, adica am avut `libertatea` sa stau sa se scurga tot uleiul din motor, DUPA ce am dat jos filtrul de ulei. Daca dai jos filtrul de ulei, dupa ce ai desurubat surubul de golire, mai se scurge aprox 500 ml ulei. Am asteptat pana nu mai curge decat 1 picatura/3sec, poate si uleiul necontaminat cu alt tip conteaza.
2. La 5w40 top tec 4100, la service, cand l-a schimbat `gagiul`, a schimbat filtrul aproape instant, chit ca curgea uleiul pe el, si pe filtru...
3. Nu am apucat la 5w40 4100 sa-i dau peste 3000 rpm, adica sa mearga rolele de la valvotronic in toate pozitiile lor, adica am mers numai in oras, cu maxim 3000 rpm, 50 km.
Zic astea in sensul in care sa gasesc o explicatie pentru lipsa zgomotului la pornire.
Va tin la `curent`.
Numai bine!
LE: Am omis sa masor presiunea pe rampa de ulei, dar o s-o fac, nu ma multumeste zgomotul motorului.
Dupa 7 zile si aprox. 300km cu 5w40 Leichtlauf high tec, din care 90% extern, cu 100km/h si 1 km cu 200km/h, adica aprox 5500 rpm, restul oras, pot sa va spun urmatoarele: Nu am mai sesizat niciun zgomot la pornire, fie la cald fie la rece, altfel merge identic ca 5w30.
Acum, trebuie sa mai precizez si urmatoarele aspecte:
1. Cand am schimbat uleiul, am facut-o eu, cu manutele mele, adica am avut `libertatea` sa stau sa se scurga tot uleiul din motor, DUPA ce am dat jos filtrul de ulei. Daca dai jos filtrul de ulei, dupa ce ai desurubat surubul de golire, mai se scurge aprox 500 ml ulei. Am asteptat pana nu mai curge decat 1 picatura/3sec, poate si uleiul necontaminat cu alt tip conteaza.
2. La 5w40 top tec 4100, la service, cand l-a schimbat `gagiul`, a schimbat filtrul aproape instant, chit ca curgea uleiul pe el, si pe filtru...
3. Nu am apucat la 5w40 4100 sa-i dau peste 3000 rpm, adica sa mearga rolele de la valvotronic in toate pozitiile lor, adica am mers numai in oras, cu maxim 3000 rpm, 50 km.
Zic astea in sensul in care sa gasesc o explicatie pentru lipsa zgomotului la pornire.
Va tin la `curent`.
Numai bine!
LE: Am omis sa masor presiunea pe rampa de ulei, dar o s-o fac, nu ma multumeste zgomotul motorului.
- GoreAlGore
- OP
- 74 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Buna seara
Si...cu ocazia aniversarii a 35 de ani a Revolutiei, sau ceva de genul, macar a aflarii adevarului(?), La multi ani!
`Adevarul` e un concept dificil, si daca tot ne place sa vorim de el, vreau sa mai va spun urmatoarele:
Am observat ca Astra mea porneste greu dimineata, mai ales lumina pe faza scurta era de intensitate variabila, si am masurat tensiunea pe acumulator, si am comparat-o si cu cea din ameniul ascuns.
Ambele 13,7, cu faza scurta `on`.
Am indentificat borna de minus incazlita, am strans-o, mult mai bine.
Surpriza?
Cand am pornit-o cu motorul cald, dupa 1 ora, in care acumulatorul era aproape incarcat, ( capacitatea in limitele impuse: 60Ah, 540A Rombat, vechime 3 ani) viteza de pornire mult mai mare...acelasi zgomot de la rolele Valvotronic.
Ce sa mai zic...uleiul, prin vascozitatea lui, are partea lui de vina. Ca e data de viteza de pompare, ca e de vascozitatea lui intrinseca, ca e de la supapa antiretur, de calitatea rolelor care nu-s OE, ceva de vis.
Va tin la `curent`!
Si...cu ocazia aniversarii a 35 de ani a Revolutiei, sau ceva de genul, macar a aflarii adevarului(?), La multi ani!
`Adevarul` e un concept dificil, si daca tot ne place sa vorim de el, vreau sa mai va spun urmatoarele:
Am observat ca Astra mea porneste greu dimineata, mai ales lumina pe faza scurta era de intensitate variabila, si am masurat tensiunea pe acumulator, si am comparat-o si cu cea din ameniul ascuns.
Ambele 13,7, cu faza scurta `on`.
Am indentificat borna de minus incazlita, am strans-o, mult mai bine.
Surpriza?
Cand am pornit-o cu motorul cald, dupa 1 ora, in care acumulatorul era aproape incarcat, ( capacitatea in limitele impuse: 60Ah, 540A Rombat, vechime 3 ani) viteza de pornire mult mai mare...acelasi zgomot de la rolele Valvotronic.
Ce sa mai zic...uleiul, prin vascozitatea lui, are partea lui de vina. Ca e data de viteza de pompare, ca e de vascozitatea lui intrinseca, ca e de la supapa antiretur, de calitatea rolelor care nu-s OE, ceva de vis.
Va tin la `curent`!