Soluție | |
RTomita
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
Revin cu noutati. A ajuns astazi "noua" clapeta la mine.
Am luat-o si am dat cu ea pe masina, glumesc.. Am curatat-o ca la carte inainte de montaj, arata asa acum:
cu toate ca nici a mea de pe masina nu arata rau ca am avut grija sa o curat periodic.
Acum pot spune ca am doua clapete functionale, problema nu este de la ea, interesant faptul ca sonda lambda si-a facut simtita prezenta doar dupa ce am montat noua clapeta. Am pornit, am ramas parcat si cand sa plec, a aparut check engine, op-com era deja pe faza si m-am uitat sa vad ce componenta se baga in seama
Am sters eroarea si mai tarziu dupa o alta repornire a reaparut, daca prima oara cu low voltage, a doua oara cu voltaj inalt (sau cel putin asa spunea varianta in romana de op-com pornita la a doua aparitie a martorului. Este foarte persistent si apare imediat dupa pornire chiar daca eu o sterg inainte.
Cum se comporta masina acum? Foarte urat! Pornita, pusa pe P se tureaza singura si scad turatiile..face asta pana te plictisesti si tot nu se opreste, din cand in cand motorul se preface ca moare (se subtureaza) si apoi revine iar la turatii "degeaba". Pusa pe N, ma uit ca motanul in calendar cum sta turata la 1000 constant, iar pusa pe D si frana calcata, o simt cum vrea sa accelereze. Parca ciupesc eu acceleratia si smuceste cam odata la 5-6 secunde.
Stiu ca la fel ca pana acum nu a venit nimeni sa spuna concret ce are in urma rapoartelor de tip RECORD din auto-data, dar pun si acum rapoartele ca poate ajuta pe cineva pe viitor.
La relanti: https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
In mers: https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
Am comandat sonda lambda pe baza codului original mentionat in postarea anterioara (nu am gasit prin dezmembrari nimic, local si am zis ca daca tot il schimb, macar sa pun sonda originala ca na, are si aia o durata de viata si elimin eventual aratatul cu degetul spre ea daca masina se comporta tot prost), sper sa ajunga maine, asa cum promite Intercars; ca sa il pun si apoi revin cu update.
Am luat-o si am dat cu ea pe masina, glumesc.. Am curatat-o ca la carte inainte de montaj, arata asa acum:
cu toate ca nici a mea de pe masina nu arata rau ca am avut grija sa o curat periodic.
Acum pot spune ca am doua clapete functionale, problema nu este de la ea, interesant faptul ca sonda lambda si-a facut simtita prezenta doar dupa ce am montat noua clapeta. Am pornit, am ramas parcat si cand sa plec, a aparut check engine, op-com era deja pe faza si m-am uitat sa vad ce componenta se baga in seama
Am sters eroarea si mai tarziu dupa o alta repornire a reaparut, daca prima oara cu low voltage, a doua oara cu voltaj inalt (sau cel putin asa spunea varianta in romana de op-com pornita la a doua aparitie a martorului. Este foarte persistent si apare imediat dupa pornire chiar daca eu o sterg inainte.
Cum se comporta masina acum? Foarte urat! Pornita, pusa pe P se tureaza singura si scad turatiile..face asta pana te plictisesti si tot nu se opreste, din cand in cand motorul se preface ca moare (se subtureaza) si apoi revine iar la turatii "degeaba". Pusa pe N, ma uit ca motanul in calendar cum sta turata la 1000 constant, iar pusa pe D si frana calcata, o simt cum vrea sa accelereze. Parca ciupesc eu acceleratia si smuceste cam odata la 5-6 secunde.
Stiu ca la fel ca pana acum nu a venit nimeni sa spuna concret ce are in urma rapoartelor de tip RECORD din auto-data, dar pun si acum rapoartele ca poate ajuta pe cineva pe viitor.
La relanti: https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
In mers: https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
Am comandat sonda lambda pe baza codului original mentionat in postarea anterioara (nu am gasit prin dezmembrari nimic, local si am zis ca daca tot il schimb, macar sa pun sonda originala ca na, are si aia o durata de viata si elimin eventual aratatul cu degetul spre ea daca masina se comporta tot prost), sper sa ajunga maine, asa cum promite Intercars; ca sa il pun si apoi revin cu update.
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
RTomita
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
Am avut doua catalizatoare infundate pana acum (ceramica sparta, cazuta, imprastiata pana in intermediara), se comporta altfel pe atunci, nu mai avea putere, intr-o singura zi a ajuns de la max 100km/h pana la maxim 30km/h. Asta face probleme cand sta pe loc.. Atunci cand merg cu ea, are putere, ii dau in gura, mananca asfaltul si nu se comporta ciudat in mers, cand ma opresc apare problema.. Ah, pe langa asta, are si o gaura in galeria de evacuare chiar aproape de blocul motor, nu afuma, dar ar avea pe unde sa scoata fum daca ar fi catalizatorul infundat.
RTomita
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
A ajuns sonda lambda, era la fel ca originala, doar ca putin mai lunga in zona de masurare, mufa diferita, ceva adaugari pe ea ca sa o faca ideala pentru o nepotrivire. Dupa ceva modificari a intrat, dar surpriza dupa pornire, masina rula la fel de prost, check engine aprins si op-com spunea ca incalzitorul sondei are voltaj scazut. Am dat-o jos si cred ca am ramas cu ea pe cap, nu cred ca o mai schimba/returneaza banii la garantia de la Intercars.
Am avut noroc sa gasesc si o sonda in dezmembrari care arata fix ca a mea din toate punctele de vedere, acelasi cod, am pus-o, problema cu martorul a disparut, parametrii sunt neschimbati, cu toate asta, masina pusa pe P se tura singura si scadeau turatiile..
Am montat vechiul debitmetru de aer si aparent acum stau calme turatiile cand este pe P, dar daca o comut pe D cu pedala de frana apasata, smuceste foarte tare si da sa plece. 10 minute o tin asa si face neintrerupt. Am mai incercat o chestie, am tras frana de mana si am luat piciorul de pe pedala de frana, culmea, nu mai smuceste si turatiile stau calme ca pe P. M-am uitat putin pe internet sa vad ce este cu switch-ul de pedala de frana care arata asa , iar gasit pe internet pentru vanzare spune ca are doi poli si ca aprinde becurile de frana atunci cand franez. Atat face switch-ul asta? Ca il schimb, nu este problema, dar pare irelevant sa schimb un switch care aprinde niste becuri. Din cate stiu eu, informatiile legat de pedala de frana (daca este apasata sau nu) sunt preluate de calculatorul ABS si trimise catre ECU pe baza presiunii formate de lichidul de frana. Gresesc? A cam ramas ultima problema, stau la semafor si vrea sa plece.. Nu-mi ramane decat sa ma gandesc la o problema cauzata de cutia de viteze automate. Poate ma lamureste cineva, multumesc.
Am avut noroc sa gasesc si o sonda in dezmembrari care arata fix ca a mea din toate punctele de vedere, acelasi cod, am pus-o, problema cu martorul a disparut, parametrii sunt neschimbati, cu toate asta, masina pusa pe P se tura singura si scadeau turatiile..
Am montat vechiul debitmetru de aer si aparent acum stau calme turatiile cand este pe P, dar daca o comut pe D cu pedala de frana apasata, smuceste foarte tare si da sa plece. 10 minute o tin asa si face neintrerupt. Am mai incercat o chestie, am tras frana de mana si am luat piciorul de pe pedala de frana, culmea, nu mai smuceste si turatiile stau calme ca pe P. M-am uitat putin pe internet sa vad ce este cu switch-ul de pedala de frana care arata asa , iar gasit pe internet pentru vanzare spune ca are doi poli si ca aprinde becurile de frana atunci cand franez. Atat face switch-ul asta? Ca il schimb, nu este problema, dar pare irelevant sa schimb un switch care aprinde niste becuri. Din cate stiu eu, informatiile legat de pedala de frana (daca este apasata sau nu) sunt preluate de calculatorul ABS si trimise catre ECU pe baza presiunii formate de lichidul de frana. Gresesc? A cam ramas ultima problema, stau la semafor si vrea sa plece.. Nu-mi ramane decat sa ma gandesc la o problema cauzata de cutia de viteze automate. Poate ma lamureste cineva, multumesc.
RTomita
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
Am schimbat switch-ul de la pedala de frana cu altul la fel SH, ce sa zic? Triplele se aprind la fel.. Masina se comporta la fel. Daca o las mai mult timp pe P, incepe sa se tureze singura dupa cateva minute bune, se duce pe la 1000, ramane pe acolo, revine cand are chef. In continuare in mers, nu sunt probleme. O sa incerc si cu un alti sezori de ax cu came si arbore cotit, poate am avut ghinion sa gasesc in dezmembrari ceva tot defect si de acolo problema.. Pana rezolv, fac tot ce imi trece prin cap
RTomita
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
Ultimul update, am lipit firele rupte la fostul ecu (mergea in 3 pistoane, primele doua fire din zona de control bobina, daca zic bine), l-am pus pe masina, totul ok acum! Am facut 50km cu echu schimbat. Problema? Ecu dadea un semnal de curent in motorasul care la alte masini e "pas cu pas", la mine un simplu cititor de pozitie clapeta (atasat de clapeta de acceleratie mecanica, desigur). Acel motoras care trebuia doar sa citeascã pozitia, mișca de fiecare data clapeta si facea masina sa: - cu fosta clapeta sa scada turatiile aleatoriu, - cu noua clapeta sa mareasca turatiile deschizand clapeta si accelerând. Ciudat ca pe diagnoza nu raporta vreo eroare ecu, atat autocom cat si op-com. Multumesc (puținelor persoane care au raspuns) pentru timpul si interesul acordat de a ajuta!