Soluție | |
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
Update,am dat carenajul rotii jos unde mai este o mufa care vine de la motor si urca in cutia de sigurante.Plusul motorului mai vine in mufa impreuna cu alte 2 fire subtiri,banuiesc ca sant firele de la rezistenta aia mare.Masurat firele subtiri cu un ohmetru si nu indica nimic.Pe plusul care vine de la panoul de sigurante are 12v pe el,deci si in motor ajunge 12v.Am tras un fir de la baterie si am alimentat motorul si nu a facut decat un scurt mic cand am atins borna bateriei,si in rest nici macar nu sa clintit.Daca motorul o fi comandat de ecu printr-un modul de comanda,poate nu o functiona la 12v.Nu ramane decat sa dau ventilatorul sa-l fac bucati si sa vad cum se alimenteaza..Daca aveti si alte idei,le ascult,ca deja ma calca pe nervi SVS in bord.
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
Rezolvat pentru 2 zile )). Am dat azi ventilatorul jos de pe masina,am alimentat motorul pe direct si nu face nimic.Din ce am vazut,intre mufa mare care vine de la Ecu si motor este un modul in care intra 4 fire,2 groase cu un +12v si -,si inca 2 fire subtiri care nu stiu ce fac.Din acel modul ies tot 4 fire 2 groase,2 subtiri,si cu +12v si - pe cele groase care merg in motor.Intre modul si motor nu mai exista nici o mufa.Deci motorul este alimentat direct cu 12v,daca nu stiu daca cele 2 fire comanda vreun ambreiaj in motor.Ma gandesc ca daca e alimentat direct cu 12v motorul,ar trebui cele 2 fire sa comande vreun ambreiaj.
Asta e mufa cu cele 4 fire care se duc in motor.
Si astea sant pozele cu ventilatorul si cu seria de pe motor.
Asta e mufa cu cele 4 fire care se duc in motor.
Si astea sant pozele cu ventilatorul si cu seria de pe motor.
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Desi am acelasi motor, recunosc ca nu am studiat.
Dar dupa mufa arata ca la cele mai vechi, deci CRED ca ai 3 trepte (divizor rezistiv de turatie) - 1 si 2 pe firele subtiri, 3 (maxim) pe firul gros.
Mi-e greu sa cred ca e ceva inteligent acolo, gen comanda PWM sau divizor electronic de turatie, dar poate ma insel. Fac astia orice ca sa iti vanda piese mai scumpe si nu neaparat mai fiabile.
Dar dupa mufa arata ca la cele mai vechi, deci CRED ca ai 3 trepte (divizor rezistiv de turatie) - 1 si 2 pe firele subtiri, 3 (maxim) pe firul gros.
Mi-e greu sa cred ca e ceva inteligent acolo, gen comanda PWM sau divizor electronic de turatie, dar poate ma insel. Fac astia orice ca sa iti vanda piese mai scumpe si nu neaparat mai fiabile.
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Avand in vedere ca toate cele 4 fire intra in corpul electromotorului, clar nu vorbim despre divizor rezistiv. Acest divizor rezistiv are nevoie de curenti de aer pentru a disipa puterea transformata in caldura, deci ar fi fost montat undeva unde sa circule curenti de aer si de acolo, pana in electromotor ar fi ajuns doar 2 fire.
Asa, din avion, vazand si culorile firelor, pare a fi un control electronic si aici sunt doua posibilitati, cu un PWM intern si comanda sa vina cumva analogic (pe nivel de tensiune) sau chiar digital.
Desigur, poate fi si un simplu amplificator in curent si sa primeasca direct PWM din PCM.
Repet, din avion si fara a studia, foarte posibil ca pe unul dintre firele subtiri sa vina un + dupa contact si pe celalalt comanda efectiva pentru nr de RPM (daca nu cumva este si mai destept)
Asa, din avion, vazand si culorile firelor, pare a fi un control electronic si aici sunt doua posibilitati, cu un PWM intern si comanda sa vina cumva analogic (pe nivel de tensiune) sau chiar digital.
Desigur, poate fi si un simplu amplificator in curent si sa primeasca direct PWM din PCM.
Repet, din avion si fara a studia, foarte posibil ca pe unul dintre firele subtiri sa vina un + dupa contact si pe celalalt comanda efectiva pentru nr de RPM (daca nu cumva este si mai destept)
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
Pe firele groase,negru este legat la masa,plusul este permanent 12v din panoul de sigurante,pe firele subtiri am un +12 pe cheie,si al doilea cred ca e comanda de la ecu,cum,nu stiu.Pe siteul asta sant toate explicatiile pentru motorul asta:
https://gmtis.ntweb.ru/tis/e.../92546484.en.html
Acolo zice ceva ca ecu da comanda prin punere la minus,nu stiu daca am inteles bine.
Eu vreau sa aflu cum as putea sa-l verific.
Si asa arata motorul desfacut,cocleala aia care se vede a fost curata,am sperat ca e de acolo dar nimic.
https://gmtis.ntweb.ru/tis/e.../92546484.en.html
Acolo zice ceva ca ecu da comanda prin punere la minus,nu stiu daca am inteles bine.
Eu vreau sa aflu cum as putea sa-l verific.
Si asa arata motorul desfacut,cocleala aia care se vede a fost curata,am sperat ca e de acolo dar nimic.
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Cred ca documentatia este dintr-un alt film ... dar acolo spune asa:
Prin punere la masa, da, dar cu o frecventa mare, fixa si prestabilita si cu un factor de umplere variabil. Pentru testare corecta. ti-ar fi necesar un generator de PWM (amplitudinea ar fi 12V, frontul util ar fi cel descrescator) dar frecventa ... poate s-ar putea afla si ea prin vreo docmentatie. Chiar nu am studiat problema, dar pare frumusica
Din ce spune acolo, se pare ca ECU detecteaza eventualele probleme printr-un artificiu, anume acela ca rezistorul de pull-up este pe modulul ventilatorului. Astfel ECU vede daca firul de comanda ajunge pana in modulul ventilatorului, daca este in scurt la masa sau in scurt la +12V. (astfel poate sa si declare acele coduri de eroare).
Tot "aci" se mai spune si ca daca controlerul ventilatorului detecteaza lipsa de comunicare cu ECU, acesta va comanda totusi ventilatorul sa functioneze la 90%, ori, la tine nu misca deloc, deci, daca esti absolut sigur ca celelalte 3 fire)Minusul gros, plusul gros permanent si plusul subtire dupa contact) ajung pana in modulul ventilatorului si ca documentatia este si despre ventilatorul tau ... cam ai un ventilator defect.
Prin punere la masa, da, dar cu o frecventa mare, fixa si prestabilita si cu un factor de umplere variabil. Pentru testare corecta. ti-ar fi necesar un generator de PWM (amplitudinea ar fi 12V, frontul util ar fi cel descrescator) dar frecventa ... poate s-ar putea afla si ea prin vreo docmentatie. Chiar nu am studiat problema, dar pare frumusica
Din ce spune acolo, se pare ca ECU detecteaza eventualele probleme printr-un artificiu, anume acela ca rezistorul de pull-up este pe modulul ventilatorului. Astfel ECU vede daca firul de comanda ajunge pana in modulul ventilatorului, daca este in scurt la masa sau in scurt la +12V. (astfel poate sa si declare acele coduri de eroare).
Tot "aci" se mai spune si ca daca controlerul ventilatorului detecteaza lipsa de comunicare cu ECU, acesta va comanda totusi ventilatorul sa functioneze la 90%, ori, la tine nu misca deloc, deci, daca esti absolut sigur ca celelalte 3 fire)Minusul gros, plusul gros permanent si plusul subtire dupa contact) ajung pana in modulul ventilatorului si ca documentatia este si despre ventilatorul tau ... cam ai un ventilator defect.
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
sebage a scris:Cred ca documentatia este dintr-un alt film ... dar acolo spune asa:
Prin punere la masa, da, dar cu o frecventa mare, fixa si prestabilita si cu un factor de umplere variabil. Pentru testare corecta. ti-ar fi necesar un generator de PWM (amplitudinea ar fi 12V, frontul util ar fi cel descrescator) dar frecventa ... poate s-ar putea afla si ea prin vreo docmentatie. Chiar nu am studiat problema, dar pare frumusica
Din ce spune acolo, se pare ca ECU detecteaza eventualele probleme printr-un artificiu, anume acela ca rezistorul de pull-up este pe modulul ventilatorului. Astfel ECU vede daca firul de comanda ajunge pana in modulul ventilatorului, daca este in scurt la masa sau in scurt la +12V. (astfel poate sa si declare acele coduri de eroare).
Tot "aci" se mai spune si ca daca controlerul ventilatorului detecteaza lipsa de comunicare cu ECU, acesta va comanda totusi ventilatorul sa functioneze la 90%, ori, la tine nu misca deloc, deci, daca esti absolut sigur ca celelalte 3 fire)Minusul gros, plusul gros permanent si plusul subtire dupa contact) ajung pana in modulul ventilatorului si ca documentatia este si despre ventilatorul tau ... cam ai un ventilator defect.
Prin punere la masa, da, dar cu o frecventa mare, fixa si prestabilita si cu un factor de umplere variabil. Pentru testare corecta. ti-ar fi necesar un generator de PWM (amplitudinea ar fi 12V, frontul util ar fi cel descrescator) dar frecventa ... poate s-ar putea afla si ea prin vreo docmentatie. Chiar nu am studiat problema, dar pare frumusica
Din ce spune acolo, se pare ca ECU detecteaza eventualele probleme printr-un artificiu, anume acela ca rezistorul de pull-up este pe modulul ventilatorului. Astfel ECU vede daca firul de comanda ajunge pana in modulul ventilatorului, daca este in scurt la masa sau in scurt la +12V. (astfel poate sa si declare acele coduri de eroare).
Tot "aci" se mai spune si ca daca controlerul ventilatorului detecteaza lipsa de comunicare cu ECU, acesta va comanda totusi ventilatorul sa functioneze la 90%, ori, la tine nu misca deloc, deci, daca esti absolut sigur ca celelalte 3 fire)Minusul gros, plusul gros permanent si plusul subtire dupa contact) ajung pana in modulul ventilatorului si ca documentatia este si despre ventilatorul tau ... cam ai un ventilator defect.
De ce zici ca este din alt film? Daca asta e codul de eroare si acolo zice ca asa lucreaza,asa o fi.La euro 5 e un motor chel simplu cu 2 fire si o rezistenta.Astea euro 6 sant mai date dracu.
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
Deci nu gasesc de nici o culoare ventilator pentru motorul asta,parca e motor de ozn.Toti pe care-i intreb la dezmenbrari,spun ca au si cand le cer poza cu el,imi arata varianta pentru a20dth.Stie careva totusi daca se poate monta ventilatorul de la motorul euro 5 la asta euro 6?
Unii zic ca merge si ala ca e tot cu 4 fire si nu stiu ce releu.
Unii zic ca merge si ala ca e tot cu 4 fire si nu stiu ce releu.
- Dragos Ene
- **
- 381 mesaje
- din 01 Oct 2014
- Zafira 2007 z19dt
- Bucuresti
Dragos Ene
- Mesaje scrise: 381
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2014
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
Neata,ma gandeam acum dimineata daca este normal sa am +12v pe firul de putere permanent? Firul asta trece printr-o siguranta de 60A si un releu,nu vad rostul de ce ar trece printr-un releu normal inchis (cred ca asa se cheama daca lasa sa treaca curentul prin el) si care nu cupleaza si nici decupleaza la punerea contactului.Eu ma gandesc ca nu ar trebui sa aiba alimentare permanenta pe firele de forta,si releul sa cupleze doar cand e cazul sau cand pui contactul pe cheie.
Asta este releul:
Deci practic cu motorul oprit releul ar trebui sa nu fie cuplat si sa nu am tensiune pe firele de forta.
Asta este releul:
Deci practic cu motorul oprit releul ar trebui sa nu fie cuplat si sa nu am tensiune pe firele de forta.
- AVasile229
- OP
- 163 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
Am fost azi la reprentanta Opel de pe Blvd Timisoara si nui-au facut nimic.Initial prima data m-au sunat si mi-au zis ca mai dureaza pentru ca estevun scurt undeva pe cablaj sau in panoul de sigurante,si cand am fost sa o iau mi-au zis ca le pare rau ca nu pot sa faca nimic,pentru ca a fost umblat la ea.Le-am spus ca am unblat eu pentru ca am schimbat electroventilatorul.Au zis ca nu conteaza,ca trebuia sa nu fie umblat.Si pentru ca nu mi-au facut nimic nici nu au mai m-au taxat.Nu stiu,daca masina nu mai este in garantie de ce nu au vrut sa umble la ea? Ce conta daca a mai fost umblat ea,ca in 6 ani era imposibil sa nu mai umbli pe acolo.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat