- deleted-80744
- **
- 78 mesaje
- din 06 Dec 2012
deleted-80744
- Mesaje scrise: 78
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
- deleted-80744
- **
- 78 mesaje
- din 06 Dec 2012
deleted-80744
- Mesaje scrise: 78
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
Si iti mai trebuie o priza de ghidaj pentru discul de ambreiaj (eu am facut din aluminiu la strung o bucsa fix diametrul de la axul principal al cutiei de viteze ) Cat despre strangerea suruburilor de la volant si de la placa de presiune poate te ajuta vreun coleg cu cuplurile de strangere ( e important sa le strangi la cuplu) . Seara placuta !
alexp806
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra OPC 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2015
- Mesaj Privat
motorica
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2020
- Mesaj Privat
Salut, weekend-ul asta m-am apucat si eu de schimbat kitul de ambreiaj cu tot cu volanta. Am suspendat masina pe capre cat am putut de sus (cam 70cm suficient cat sa am acces sub ea fara sa fie nevoie sa stau culcat. In ce ma priveste eu urmeaza sa-i fac o revizie mai mare, motiv pentru care pana sa ajung la scos cutia de viteze in sine, am demontat foarte multe piese. Am demontat botul cu totul (bara, armatura, radiatoare, faruri - vreau sa le curat/verific), apoi planetarele le-am scos cu tot cu fuzete + ambele ansambluri arc/amortizor ca urmeaza oricum sa le schimb.
Acum, teoretic ca sa am acces full sa scot cutia, trebuie dat jos jugul cu tot cu caseta de directie. Procedura o stiu, insa nu stiu cat este de greu jugul cu tot cu caseta, pot sa-l desfac si sa-l las jos singur? Apoi am inteles ca au existat cazuri cand pentru a scoate cutia nu a fost nevoie de dat jos jugul, a fost suficient doar desfacerea suruburilor si desprinderea lui de sasiu pe partea stanga, in felul asta spatiul format ar permite scoaterea cutiei. A incercat cineva? Este adevarat? Ca parca nu as da jugul jos, e destul de greu de demontat si plus de asta ce-am mai citit si pe alte forumuri, exista posibilitatea sa-l descentrezi la remontare si sa trebuiasca geometrie ulterior.
Acum, teoretic ca sa am acces full sa scot cutia, trebuie dat jos jugul cu tot cu caseta de directie. Procedura o stiu, insa nu stiu cat este de greu jugul cu tot cu caseta, pot sa-l desfac si sa-l las jos singur? Apoi am inteles ca au existat cazuri cand pentru a scoate cutia nu a fost nevoie de dat jos jugul, a fost suficient doar desfacerea suruburilor si desprinderea lui de sasiu pe partea stanga, in felul asta spatiul format ar permite scoaterea cutiei. A incercat cineva? Este adevarat? Ca parca nu as da jugul jos, e destul de greu de demontat si plus de asta ce-am mai citit si pe alte forumuri, exista posibilitatea sa-l descentrezi la remontare si sa trebuiasca geometrie ulterior.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
motorica
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2020
- Mesaj Privat
banned-143386- Suspendat
- 141 mesaje
- din 12 Oct 2020
banned-143386- Mesaje scrise: 141
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
motorica
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2020
- Mesaj Privat
Nu te supara, da nu stiu despre ce masina vorbesti cand spui asa ceva. Eu vorbesc despre jugul la Vectra C, 1.9 cdti. Valabil si la Zafira B si cred ca si la Astra H. Maine iti fac niste poze la jug, la motor si la caseta de directie si sa-mi spui tu mie de ce o prinzi tu ca sa nu fie nevoie sa o dai jos cu tot cu jug. Asta doar daca vrei sa faci o munca in plus, un efectiv nonsens.
In alta ordine de idei, azi am reusit sa dau jugul jos, sa dau jos cutia de viteze si sa inspectez ambreiajul meu...inexistent se pare. Vizibil in filmuletul din attach.
Si vreau sa vin cu o serie de instructiuni pentru cei ce vor sa faca aceasta operatiune de clutch+flywheel replacement. Conform cu poza din attach se poate vedea ca nu am groapa, nu sunt pe elevator, am doar un spatiu intr-o curte. Ca si voi am studiat forumul, am vizualizat filmulete pe youtube si diferenta este de la cer la pamant atunci cand te apuci singur de o asa de complexa operatiune.
In alta ordine de idei, azi am reusit sa dau jugul jos, sa dau jos cutia de viteze si sa inspectez ambreiajul meu...inexistent se pare. Vizibil in filmuletul din attach.
Si vreau sa vin cu o serie de instructiuni pentru cei ce vor sa faca aceasta operatiune de clutch+flywheel replacement. Conform cu poza din attach se poate vedea ca nu am groapa, nu sunt pe elevator, am doar un spatiu intr-o curte. Ca si voi am studiat forumul, am vizualizat filmulete pe youtube si diferenta este de la cer la pamant atunci cand te apuci singur de o asa de complexa operatiune.
motorica
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2020
- Mesaj Privat
Acum sa revenim la tema topicului. Schimbare ambreiaj+volanta masa dubla la Vectra C 1.9cdti, valabil si la 120 cai si la 150 cai. Inainte sa-mi cititi instructiunile DIY, priviti poza din attach...
Asa trebuie sa arate masina voastra pentru o asa operatiune daca o faceti singuri. Ce vedem pe youtube cu cutie de viteze care iese fara sa dai jugul jos si desfaci 2-3 suruburi si gata, volanta se schimba singura...mi se pare cam vrajeala.
1. Suspendati masina cam la un maxim juma de metru de sol. Suficient cat sa poti lucra la ea stand in fund. Prea sus nu e ok ca nu ajungi sa desfaci piesele din spatele motorului, prea jos nu ai spatiu sa desfaci piesele de dedesubt cat de cat confortabil.
3. Scurgeti uleiul din cutia de viteze. Tineti cont cat s-a scurs, de preferat puneti ulei nou. Daca se scurg vreo 3 litri la cutie F40, la loc veti pune 2,4 litri ulei nou. Pentru M32 intrebati-l pe Google
2. Planetarele - daca puteti desface piulitele e ok, daca nu, ca in cazul meu, scoateti fuzetele cu tot cu planetare prin tragere din cutie (cea scurta). Cea lunga desfaceti intai rulmentul de pe motor (3 suruburi)si o trageti si pe aia cu totul. Nu cred ca mai e cazul sa specific ca fuzetele le eliberati de etriere, placute, etc si le desfaceti din amortizoare. Daca puteti scoate piluitele, bineinteles ca veti elibera fuzetele din pivoti. Jugul va pleca cu tot cu brate.
3. Desfaceti cele doua tampoane rotunde ale cutiei de viteze. Nu va obositi sa le demontati de pe jug, e suficient sa le desprindeti de cutie. Este vorba despre tampoanele din fata si din spatele cutiei de viteze. Acum deja motorul si cutia se tin in tampoanele laterale, veti vedea ca se vor misca deja fata-spate. Fara frica, nu pica de acolo
4. Scoateti mufele de la pompa de servo
5. Daca va uitati pe jug, in partea din fata de-a lungul lui vine un cablu prins de jug care la capat (catre stanga masinii) se termina cu doua mase (maro) care vin la baterie - unul intr-o intr-o casuta mica neagra, celalalt la borna minus Le desfaceti de acolo si deja jugul este eliberat de partea electrica.
6. Desfaceti surubul de prindere al axului volanului de caseta de directie. ATENTIE! Volanul sa fie blocat la aceasta operatiune si pe axul casetei de directie faceti un semn cu marker in caz ca se misca ceva. Altfel...la montare veti avea un volan stramb la mers inainte.
7. Slabtiti suruburile jugului. ATENTIE! Le slabiti, nu le scoateti. Marcati tot cu marker in prealabil pozitia de prindere a jugului in zona suruburilor pe sasiu. Exista in felul asta posibilitatea sa nu fie nevoie de geometrie ulterior, desi...oricat ai marca, jugul ala nu mai ai cum sa-l pui identic si cativa milimetri abatere se transforma in grade eroare la geometrie. Recomand geometrie ulterior.
8. Desfaceti esapamentul din catalizator - valabil la 120 cai, la 16 valve nu stiu exact cum vine. Apoi desfaceti si din colierul de pe cutia de viteze. Ideal este sa desfaceti tot esapamentul. In cazul meu a fost mai simplu ca la mine racordul flexibil era praf si doar l-am dat intr-o parte.
9. Introduceti cric (crocodil) sub partea din spate a jugului. Desfaceti complet suruburile DIN SPATE a jugului, acum el se sprijina pe cric in spate si in suruburile doar slabite in fata. Sustineti partea din fata a jugului ( il tineti cu o mana ferma) in timp ce desfaceti complet suruburile din fata. Ulterior slabiti cricul ca sa se lase si partea din spate. Si odata ce jugul nu se mai prinde in nimic, il trageti afara de sub masina.
10. Desfaceti timoneria de pe cutie - aici sunt tutoriale cum se scot capetele de la sufe, va trebuie doar o surubelnita dreapta.
11. Scoateti EGR-ul, va va face mult spatiu pentru pasul urmator, scoaterea electromotorului.
12. Desfaceti cablurile de pe electromotor, scoateti electromotorul - e mai bine din partea de sus
13. Pregatiti suspendarea motorului - cric, lemne, flanse, etc sub el. Sa fie deja pe pozitie suspendat
14. Slabiti piulitele cutiei de viteze, le vedeti, e simplu. ATENTIE! Le slabiti, nu le scoateti.
15. Dupa ce v-ati asigurat ca motorul "are pe ce sta" - cric bine fixat sub el, etc, eventual si mai sigur puneti o ranga intre cadrul din fata si policioara de langa stergatoare si legati motorul pentru o siguranta mai buna. Cricul de sub motor poate oscila si sari. Dupa toate acestea va puteti apuca de pasul urmator care este desfacerea completa a suruburilor tamponului cutiei de viteze - ala din stanga. E suficient sa scoateti doar cele trei suruburi mari care prind cutia de tampon, fara sa le scoateti si pe celelalte trei sa demontati tot tamponul.
16. Acum motorul cu tot cu cutie sta agatat in cricul de sub motor, in tamponul motorului si prins de ranga pusa longitudinal de-a lungul compartimentului motor.
17. Desfaceti si scoateti suruburile cutiei de viteze, dar ATENTIE! Nu toate, sa ramana doar unul din suruburile groase din partea de sus a cutiei
18. Introduceti un al doilea cric sub cutia de viteze, cat sa o tina pe pozitie. Desfaceti si scoateti si ultimul surub. Acum cutia se tine in axul ambreiajului si cric. Miscati de ea pana iese de pe ax, va iesi din priza, va aluneca de pe cric si deja va fi jos (asta a fost in cazul meu singur). Recomand ajutorul unui prieten.
Mai departe operatiunile sunt simple. Demontare kit, volanta, montare la loc, apoi toate operatiunile in sens invers de mai sus.
Eu vreau insa sa va spun un lucru. Daca vreti sa faceti operatiunea asta singuri, sa luati in calcul ca: JUGUL E GREU si NU EXISTA SA SCOTI CUTIA DE VITEZE FARA SA SCOTI JUGUL SAU DOAR SA-L SLABESTI, alea sunt vrajeli de youtube si daca esti mai firav si nu ai un prieten sa te ajute, foloseste-te de cric sau...foloseste-te de un prieten si cand faci operatiunea de demontare jug, FA-O DIN LATERALE, PRINDE-L DE BRATE, NU STA SUB EL SA-L PRINZI DE DEDESUBT, risti sa-ti crape capul sau sa ramai fara bot. Apoi...cutia de viteze e si mai grea, are vreo 70 kile. CUTIA E GREA, LUATI IN CALCUL TREABA ASTA LA SCOATERE DIN PRIZA, E FOARTE GREA pentru masina asta! Cric, amic, nu e de gluma.
Sper ca aceste informatii sa va fie utile, sunt din propria experienta
P.S. Recomand daca tot ati dat jugul jos, verificati bieletele de directie, verificati caseta de directie, lichid pompa, etc. Daca tot ati dat electromotorul jos, verificati carbuni, functionalitatea lui, alta sansa nu mai aveti. La fel si EGR, la fel si bucsi/pivoti brate.
Asa trebuie sa arate masina voastra pentru o asa operatiune daca o faceti singuri. Ce vedem pe youtube cu cutie de viteze care iese fara sa dai jugul jos si desfaci 2-3 suruburi si gata, volanta se schimba singura...mi se pare cam vrajeala.
1. Suspendati masina cam la un maxim juma de metru de sol. Suficient cat sa poti lucra la ea stand in fund. Prea sus nu e ok ca nu ajungi sa desfaci piesele din spatele motorului, prea jos nu ai spatiu sa desfaci piesele de dedesubt cat de cat confortabil.
3. Scurgeti uleiul din cutia de viteze. Tineti cont cat s-a scurs, de preferat puneti ulei nou. Daca se scurg vreo 3 litri la cutie F40, la loc veti pune 2,4 litri ulei nou. Pentru M32 intrebati-l pe Google
2. Planetarele - daca puteti desface piulitele e ok, daca nu, ca in cazul meu, scoateti fuzetele cu tot cu planetare prin tragere din cutie (cea scurta). Cea lunga desfaceti intai rulmentul de pe motor (3 suruburi)si o trageti si pe aia cu totul. Nu cred ca mai e cazul sa specific ca fuzetele le eliberati de etriere, placute, etc si le desfaceti din amortizoare. Daca puteti scoate piluitele, bineinteles ca veti elibera fuzetele din pivoti. Jugul va pleca cu tot cu brate.
3. Desfaceti cele doua tampoane rotunde ale cutiei de viteze. Nu va obositi sa le demontati de pe jug, e suficient sa le desprindeti de cutie. Este vorba despre tampoanele din fata si din spatele cutiei de viteze. Acum deja motorul si cutia se tin in tampoanele laterale, veti vedea ca se vor misca deja fata-spate. Fara frica, nu pica de acolo
4. Scoateti mufele de la pompa de servo
5. Daca va uitati pe jug, in partea din fata de-a lungul lui vine un cablu prins de jug care la capat (catre stanga masinii) se termina cu doua mase (maro) care vin la baterie - unul intr-o intr-o casuta mica neagra, celalalt la borna minus Le desfaceti de acolo si deja jugul este eliberat de partea electrica.
6. Desfaceti surubul de prindere al axului volanului de caseta de directie. ATENTIE! Volanul sa fie blocat la aceasta operatiune si pe axul casetei de directie faceti un semn cu marker in caz ca se misca ceva. Altfel...la montare veti avea un volan stramb la mers inainte.
7. Slabtiti suruburile jugului. ATENTIE! Le slabiti, nu le scoateti. Marcati tot cu marker in prealabil pozitia de prindere a jugului in zona suruburilor pe sasiu. Exista in felul asta posibilitatea sa nu fie nevoie de geometrie ulterior, desi...oricat ai marca, jugul ala nu mai ai cum sa-l pui identic si cativa milimetri abatere se transforma in grade eroare la geometrie. Recomand geometrie ulterior.
8. Desfaceti esapamentul din catalizator - valabil la 120 cai, la 16 valve nu stiu exact cum vine. Apoi desfaceti si din colierul de pe cutia de viteze. Ideal este sa desfaceti tot esapamentul. In cazul meu a fost mai simplu ca la mine racordul flexibil era praf si doar l-am dat intr-o parte.
9. Introduceti cric (crocodil) sub partea din spate a jugului. Desfaceti complet suruburile DIN SPATE a jugului, acum el se sprijina pe cric in spate si in suruburile doar slabite in fata. Sustineti partea din fata a jugului ( il tineti cu o mana ferma) in timp ce desfaceti complet suruburile din fata. Ulterior slabiti cricul ca sa se lase si partea din spate. Si odata ce jugul nu se mai prinde in nimic, il trageti afara de sub masina.
10. Desfaceti timoneria de pe cutie - aici sunt tutoriale cum se scot capetele de la sufe, va trebuie doar o surubelnita dreapta.
11. Scoateti EGR-ul, va va face mult spatiu pentru pasul urmator, scoaterea electromotorului.
12. Desfaceti cablurile de pe electromotor, scoateti electromotorul - e mai bine din partea de sus
13. Pregatiti suspendarea motorului - cric, lemne, flanse, etc sub el. Sa fie deja pe pozitie suspendat
14. Slabiti piulitele cutiei de viteze, le vedeti, e simplu. ATENTIE! Le slabiti, nu le scoateti.
15. Dupa ce v-ati asigurat ca motorul "are pe ce sta" - cric bine fixat sub el, etc, eventual si mai sigur puneti o ranga intre cadrul din fata si policioara de langa stergatoare si legati motorul pentru o siguranta mai buna. Cricul de sub motor poate oscila si sari. Dupa toate acestea va puteti apuca de pasul urmator care este desfacerea completa a suruburilor tamponului cutiei de viteze - ala din stanga. E suficient sa scoateti doar cele trei suruburi mari care prind cutia de tampon, fara sa le scoateti si pe celelalte trei sa demontati tot tamponul.
16. Acum motorul cu tot cu cutie sta agatat in cricul de sub motor, in tamponul motorului si prins de ranga pusa longitudinal de-a lungul compartimentului motor.
17. Desfaceti si scoateti suruburile cutiei de viteze, dar ATENTIE! Nu toate, sa ramana doar unul din suruburile groase din partea de sus a cutiei
18. Introduceti un al doilea cric sub cutia de viteze, cat sa o tina pe pozitie. Desfaceti si scoateti si ultimul surub. Acum cutia se tine in axul ambreiajului si cric. Miscati de ea pana iese de pe ax, va iesi din priza, va aluneca de pe cric si deja va fi jos (asta a fost in cazul meu singur). Recomand ajutorul unui prieten.
Mai departe operatiunile sunt simple. Demontare kit, volanta, montare la loc, apoi toate operatiunile in sens invers de mai sus.
Eu vreau insa sa va spun un lucru. Daca vreti sa faceti operatiunea asta singuri, sa luati in calcul ca: JUGUL E GREU si NU EXISTA SA SCOTI CUTIA DE VITEZE FARA SA SCOTI JUGUL SAU DOAR SA-L SLABESTI, alea sunt vrajeli de youtube si daca esti mai firav si nu ai un prieten sa te ajute, foloseste-te de cric sau...foloseste-te de un prieten si cand faci operatiunea de demontare jug, FA-O DIN LATERALE, PRINDE-L DE BRATE, NU STA SUB EL SA-L PRINZI DE DEDESUBT, risti sa-ti crape capul sau sa ramai fara bot. Apoi...cutia de viteze e si mai grea, are vreo 70 kile. CUTIA E GREA, LUATI IN CALCUL TREABA ASTA LA SCOATERE DIN PRIZA, E FOARTE GREA pentru masina asta! Cric, amic, nu e de gluma.
Sper ca aceste informatii sa va fie utile, sunt din propria experienta
P.S. Recomand daca tot ati dat jugul jos, verificati bieletele de directie, verificati caseta de directie, lichid pompa, etc. Daca tot ati dat electromotorul jos, verificati carbuni, functionalitatea lui, alta sansa nu mai aveti. La fel si EGR, la fel si bucsi/pivoti brate.
banned-143386- Suspendat
- 141 mesaje
- din 12 Oct 2020
banned-143386- Mesaje scrise: 141
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
motorica
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2020
- Mesaj Privat
Nu te contrazic, posibil sa fi existat o metoda sa o lase prinsa de caroserie cumva, dar mi se pare o munca in plus sa desfaci si caseta de jug si jugul sa-l dai jos, cand e mult mai simplu sa dai jugul cu totul jos. Plus ca a pastra caseta pe masina ingreuneaza mult accesul la partea din spate a cutiei de viteze si ma refer in primul rand la demontarea electromotorului (surubul de dedesubt). Adica personal nu as face operatiunea asta.
Oricum, in primele posturi am pus intrebari despre ordinea operatiunilor si greutatea partilor (jugul, cutia de viteze) pana sa ma fi apucat de treaba, dar acum cand sunt aproape de final, chiar pot sa ma pronunt in orice inseamna procedura de schimbare a kitului complet de ambreiaj la Vectra C 1.9 de 120 cai.
Ca atare vin cu o rectificare apropo de postul meu anterior cand am descris in detaliu operatiunea si anume: GREUTATEA CUTIEI DE VITEZE. Weekend-ul asta am reusit sa demontez kitul vechi si sa montez kitul nou de ambreiaj, pregatit fiind sa pun cutia pe masina. Vaaaiii...da nu m-am gandit ca-mi va fi atat de greu sa o ridic pana la nivelul motorului si sa o bag pe priza. Am facut un fel de parghie, am legat-o cu o sufa si cu chiu cu vai am reusit, noroc ca am avut priza de reglaj si a intrat usor, am prins-o in suruburile mari, dupa care m-am oprit ca eram terminat.
Intamplarea nefericita a facut sa am o strafulgerare si sa-mi aduc aminte ca dupa ce am montat rulmentul de presiune, am uitat sa strang conducta de la ambreiaj. Ca urmare...a trebuit sa dau cutia de viteze jos, a doua oara. Numai ca de data asta nu am mai dat-o jos de tot. Am gasit o solutie mai buna, valabila si daca dai cutia de viteze jos prima oara ca sa schimbi kitul. Am mai pus o ranga de-a lungul botului masinii de care am legat cutia in asa fel incat cand o trag afara din priza, ea sa ramana suspendata "la fata" motorului. Si in felul asta "te poti juca" cu ea, ca iti permite spatiu sa faci ce vrei, dar eviti sa te mai chinui dupa aia sa ridici 70 kile si sa o mai si "infigi" in motor. O sa incerc azi sa fac o poza sa intelegeti din imagini mai bine despre ce vorbesc.
Si inca o data mentionez, toate detaliile pe care le dau aici sunt doar daca te incapatanezi ca mine sa faci operatiunea singur.
Oricum, in primele posturi am pus intrebari despre ordinea operatiunilor si greutatea partilor (jugul, cutia de viteze) pana sa ma fi apucat de treaba, dar acum cand sunt aproape de final, chiar pot sa ma pronunt in orice inseamna procedura de schimbare a kitului complet de ambreiaj la Vectra C 1.9 de 120 cai.
Ca atare vin cu o rectificare apropo de postul meu anterior cand am descris in detaliu operatiunea si anume: GREUTATEA CUTIEI DE VITEZE. Weekend-ul asta am reusit sa demontez kitul vechi si sa montez kitul nou de ambreiaj, pregatit fiind sa pun cutia pe masina. Vaaaiii...da nu m-am gandit ca-mi va fi atat de greu sa o ridic pana la nivelul motorului si sa o bag pe priza. Am facut un fel de parghie, am legat-o cu o sufa si cu chiu cu vai am reusit, noroc ca am avut priza de reglaj si a intrat usor, am prins-o in suruburile mari, dupa care m-am oprit ca eram terminat.
Intamplarea nefericita a facut sa am o strafulgerare si sa-mi aduc aminte ca dupa ce am montat rulmentul de presiune, am uitat sa strang conducta de la ambreiaj. Ca urmare...a trebuit sa dau cutia de viteze jos, a doua oara. Numai ca de data asta nu am mai dat-o jos de tot. Am gasit o solutie mai buna, valabila si daca dai cutia de viteze jos prima oara ca sa schimbi kitul. Am mai pus o ranga de-a lungul botului masinii de care am legat cutia in asa fel incat cand o trag afara din priza, ea sa ramana suspendata "la fata" motorului. Si in felul asta "te poti juca" cu ea, ca iti permite spatiu sa faci ce vrei, dar eviti sa te mai chinui dupa aia sa ridici 70 kile si sa o mai si "infigi" in motor. O sa incerc azi sa fac o poza sa intelegeti din imagini mai bine despre ce vorbesc.
Si inca o data mentionez, toate detaliile pe care le dau aici sunt doar daca te incapatanezi ca mine sa faci operatiunea singur.