Ok, doar sa-ti mai spun care este parerea mea :
- va trebui sa strangi garnitura de chiulasa EXACT asa cum este descris pe hartia care vine cu garnitura de chiulasa. Nu se recomanda sa strangi ca in manualul de reparatii, sunt diferente de material intre cum era garnitura de chiulasa pe original si cum e cea care ai cumparat-o tu, si sa stii ca 100-110Nm nu este deloc mult (la motorul de pe Vectra B X17DT ISUZU am ajuns la 135-140Nm cu garnitura AJUSA si suruburi AJUSA). Cand slabesti intr-o etapa este pentru ca garnitura de chiulasa sa se aseze mai bine pentru strangerea finala. Suruburile si garnitura de chiulasa sa fie de la aceiasi firma, preferabil. Garnitura asta de chiulasa nu se mai restrange (ca cele din clingherit), asta fiind metalica o strangi odata si gata asa ramane.
- asta cu lera am vazut-o si eu pe Youtube, dar presupune sa ai o bara dreapta in stare cat mai buna si care sa respecte un standard DIN de planeitate foarte precis. Daca nu ai bara sub care ai bagat lera conform cu ce ti-am descris, probabil ca esti la risc. Pentru ca garnitura de chiulasa este din metal multistrat (deci nu preia deformatii) si daca chiulasa nu e dreapta poate pe viitor sufla pe undeva atunci cand ea se dilata, in momentele cand temperatura motor se indreapta spre/sau trece de 100grade C. Dar sper sa fii norocos si SA NU fie cazul la tine.
- daca vrei sa rectifici plan chiulasa, atunci trebuie demontate supapele. Si asta te va costa ceva in plus (operatiunea de demontat-montat supape), pe langa pretul operatiunii de rectificat plan. In plus, cand iti demonteaza supapele, poti sa ai o mare surpriza sa-ti spuna meseriasul ca ai uzuri mari in ghidurile de la supape. Si nu ca ar fi ceva neasteptat avand in vedere ca supapele astea la Z17DTL lucreaza inclinat la unghi, ceea ce induce uzuri in ghidurile supapelor si pe coada supapelor.
Eu personal NU am avut ,,norocul,, sa gasesc o chiulasa de Z17DTL in stare buna pe Romania, una fara joc exagerat in ghidurile de la supape. Din pacate am ajuns la RK chiulasa (16ghiduri, 8supape admisie, 8 supape evacuare, 16 semeringuri, rectificat plan... adica 2.000lei in total doar pentru chiulasa). Sper deci sa fii tu norocos si chiulasa ta sa fie inca in stare buna, sa o refolosesti si sa ai parte de masina ca si cum nu s-a intamplat nimic (n-a trebuit sa umbli in motor). Nu-mi fac griji de calitatea materialelor privind noua garnitura de chiulasa, nici de calitatea lucrarii de reparatie ca asta o reusesti daca estti determinat si lucrezi meticulos, doar chiulasa sa fie buna si atunci ai rezolvat-o cu succes. Si aici castigul tau direct este ca ai invatat cum sa schimbi o garnitura chiulasa, asa ca pe viitor perspectiva de a demonta o chiulasa motor deja nu mai e o mare chestie defel. Nici nu este defapt, daca
vrei cu adevarat sa-ti pui mintea cu ea.
L.E:
Curata cat poti mai bine blocul motor (zona unde se aseaza garnitura de chiulasa) daca nu rectifici plan chiulasa. Si desigur la fel si cu chiulasa, macar din partea asta sa nu ai ce sa-ti reprosezi daca au fost ambele curatate perfect. Eu personal... prima data am folosit o garnitura de chiulasa AJUSA care s-a asezat chiar OK, a doua oara am pus o garnitura de chiulasa Elring care a fost putin mai calitativa dar si putin mai scumpa, dar si asta s-a asezat perfect. Garnitura de sub portchiulasa a fost in ambele cazuri Elring, caci alta (am vrut AJUSA) nu am gasit.
Vezi ca la final, atunci cand pui capacul motor... NU trebuie sa obturezi cu silicon orificiul de scurgere ulei care este prezent langa capacul de aluminiu care strange arborii cu came, paralel cu pinionul de pe arborele cu came. O sa vezi imediat acest orificiu, pune doar silicon strat subtire si pe langa el. Silicon se pune doar acolo unde garnitura capacului schimba planul (urca/coboara fata de pozitia ei normala in plan).
Un ultim sfat : NU TE GRABI cu montatul pieselor, citeste din manualul de reparatii on-line pentru Corsa C cu Z17DTH (motorul e cam la fel cu al tau)... aici nu e aici chiar ce cauti tu pentru ca nu mai stiu pe unde mi-am salvat link-ul corect in calculator... dar daca ai rabdare si frunzaresti pe site o sa gasesti in sectiunea respectiva si cum se demonteaza/remonteaza chiulasa:
http://workshop-manuals.com...ithout_ac_lhd%29/ sau alege (Astra H sau Corsa D) cu 1.7cdti in pagina principala de pe site.
Mult SUCCES si sa ai BAFTA!