Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,053
  • Locatie: Ilfov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Iti trage aer in filtrul de motorina, clar.
Inlocuieste oringuri capac, sau capac cu totul.
Skip ads

  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Pai aia-i problema, ca nu gasesc capac de filtru ca sa-l inlocuiesc...
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,053
  • Locatie: Ilfov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Atunci pune un filtru metalic, capsulat, cu intrare-iesire si mufezi conductele cu furtun de 8 mm cu colier.
  • Claiudiu

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Am cautat de-ala acum ceva timp, dar nu exista pt modelul asta de masina. Dar am gasit acum ceva carcase pt filtru pe net si o sa comand.
  • MIonita791

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2022

  • Mesaj Privat
CMihaiCojita a scris:Aceeași problemã o întâmpinã si eu de vreo sãptãmânã porneste la sfert si dupa cateva secunde se opreste si dupa aia o ia dupa ceva timp ma puteti lamuri care este cauza?
. Salut am aceeași problema ca tine ai gasit ceva
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,053
  • Locatie: Ilfov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Carcasa filtrului de motorina trage aer.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Buna seara. Detin o masina Astra H (motorizare Z17DTH) pe care o folosesc mai rar. De aprox. o luna masina se opreste in mai putin de 10 sec de la pornire, apoi porneste greoi, de parca nu se alimenteaza. Nu se opreste in mers, nu oscileaza turometrul. Acest comportament se manifesta doar la prima pornire, iar urmatoarea pornire (daca are loc la un timp scurt dupa oprire) decurge normal. Pe tester, apare eroarea referitoare la o bujie arsa (am masurat bujia nr. 4 fara continuitate, pe care urmeaza s-o inlocuiesc). Filtru de motorina am pus Delphi HDF513, dar nu l-am schimbat de 2 ani. Deci nu s-a umblat la circuitul de alimentare cu motorina in ultimul timp.
Ce verificari pot face?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pare a fi dezamorsare. Ce as fac eu, daca as fi in situatie: as improviza o sticla transparenta de 1,5l-2l (cu gatul taiat) plina cu motorina, as baga furtunele de tur si retur in sticla (daca merg bagate direct, daca nu prelungite cu furtune de carburant transparente) si as face o pornire cu masina in stationare, apoi lasata la relanti cateva minute sa mearga sa se elimine aerul din circuitul de alimentare. A doua zi dimineata dai cheie si daca nu se mai opreste (repeti cateva zile la rand pornirea) atunci e din carcasa filtrului de motorina problema, probabil capacul a cedat ca e din plastic.

Daca tot se opreste, de pus Op-Com pe ea si verificat ce se intampla cu presiunea de motorina (dupa pornire si pana la oprire).
Ai vreun injector care curge ? Sau vre-un retur de injector care supureaza (sus in capul injectorului) ? Mai verifica si sa nu ai vre-un furtunas de retur care lacrimeaza motorina in mers.

Cam astea mi-au venit in minte la o prima analiza a situatiei, vezi daca te ajuta cu ceva..
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Swerige a scris:Buna seara. Detin o masina Astra H (motorizare Z17DTH) pe care o folosesc mai rar. De aprox. o luna masina se opreste in mai putin de 10 sec de la pornire, apoi porneste greoi, de parca nu se alimenteaza. Nu se opreste in mers, nu oscileaza turometrul. Acest comportament se manifesta doar la prima pornire, iar urmatoarea pornire (daca are loc la un timp scurt dupa oprire) decurge normal. Pe tester, apare eroarea referitoare la o bujie arsa (am masurat bujia nr. 4 fara continuitate, pe care urmeaza s-o inlocuiesc). Filtru de motorina am pus Delphi HDF513, dar nu l-am schimbat de 2 ani. Deci nu s-a umblat la circuitul de alimentare cu motorina in ultimul timp.
Ce verificari pot face?

Surubul central din capacul de la filtru de mototina are o garnitura de guma,verifica daca ai puso sau daca e pusa bine.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru răspunsuri.
1.Unde sunt localizate furtunele de tur/retur? Banuiesc că nu sunt acelea care intra/iese din filtru.
2.Pentru a verifica dacă există scurgeri de motorină de la injectoare trebuie să mă uit sub capacul de plastic care acoperă motorul?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Acelea sunt, cele care intra in carcasa sus, apesi pe ambele urechi laterale simultan si apoi ies prin tragere. Exista cate o garnitura de etansare in capac prin care aceste furtunase trec.

Pentru scurgeri de motorina, te uiti sus la injector unde intra un cap din plastic cu garnitura, aflat intre furtunasele de retur. Verifica sa fie pusa corect siguranta metalica, sa nu fie umed sub capul din plastic sau in prelungirea furtunaselor. Deasemenea, verifica daca ai motorina in garnitura de etansare din capacul motor.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Așa arată sub capac.
Nu am observat urme de motorină.

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In raspunsul de mai sus am facut o greseala, la cartusul filtrant ambele furtune sunt de tur, unul in fata elementului filtrant si celalalt dupa acesta. Ambele furtune se scot si apoi se baga intr-o sticla transparenta, ce va juca si rol de decantor gravitational (daca pot sa ma exprim asa) atata timp cat motorina sta, sau este pompata/aspirata si deci nu este filtrata.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Din poza nu se vad urme de prelingere la furtunasele de retur dintre injectoare, am putea sa o eliminam de la cauze. Ramane de verificat sa nu traga aer in zona filtrului de motorina.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Sa inteleg traseul circuitului de motorina. Asa am dedus:
Conducta vine de la rezervor catre filtru (sageata de intrare), dupa care iese din filtru (sageata de iesire) spre pompa de injectie. Din pompa de injectie se alimenteaza rampa, injectoarele iar apoi din pompa merge retur catre rezervor (un furtun de la pompa conectat la o conducta ce trece prin caroserie). Returul de la injectoare unde e conectat?
Daca intra aer pe la carcasa/capac, motorina se "scurge" catre rezervor (pe conducta cu sageata de intrare) deorece acesta e situat mai jos decat filtrul. Daca as parca masina in panta, atunci rezervorul e mai sus decat filtrul si nu se mai scurge motorina.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,957
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Asta cu parcatul în pantă mă duce la o imagine cu un plan înclinat la vreo 45* astfel încât nivelul rezervorului să fie mai sus sau la același nivel cu filtrul. Ai o așa declivitate?
Nu ar fi mai simplu să verifici și să înlocuiești garniturile filtrului de carburant?
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Vorbeam doar din punct de vedere teoretic.
Desigur, in prima faza trebuie sa inlocuiesc filtrul si garniturile iar apoi sa vad daca mai reapare problema cu dezamorsarea.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Filtrul neschimbat de 2 ani,si vrei sa il mai tii mult timp?O fi plin de apa,si te vaiti ca nu porneste masina.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,136
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eh, lăsaț...n-are kilometri parcurși mulți...doar stați.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,770
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
E mai complex de atat sistemul de alimentare. Conductele de tur si retur sunt din plastic si vin ambele pe sub masina din spate, pompa de inalte este totodata si pompa (de joasa presiune) pentru absortia de motorina din rezervor prin filtrul de motorina. Pompa de inalta presiune impinge motorina in rampa, rampa alimenteaza direct injectoarele cu carburant dar are si o supapa mecanica (in lateral) in caz de presiune prea mare care duce motorina in returul pompei de inalte, iar injectoarele au un retur (de mica presiune) care este adunat si directionat tot in returul pompei de inalte, retur al pompei de inalte ce este controlat permanent printr-o supapa electronica ce monitorizeaza permanent presiunea si deschide returul atunci cand se depaseste o anumita presiune maxima de prag. Pe rampa comuna deasemenea exista un senzor electronic (un traductor) de presiune care este interogat permanent de ECU pentru comanda deschiderii injectoarelor atunci cand presiunea din rampa este peste un aumit prag minim de presiune, necesar pentru functionarea injectoarelor cu comanda electrica.

In mare am incercat sa descriu (din ce-mi amintesc eu) care este circuitul de motorina la acest motor, care nu are pompa lift in rezervor. Nu am mai avut probleme cu el in ultimii 5ani si e posibil sa mai fi uitat ceva detalii, daca am omis ceva ma vor completa colegii care o pot face.
L.E
Am observat ca in spatele motorului in zona pompei de inalte, la masina mea, unul din furtunele subtiri de retur (din cauciuc nepanzat) era copt bine de tot pe zona de curbura si am decis sa-l schimb preventiv in 2019, cand am luat masina. Furtunul respectiv daca face un por ceva.. cred ca poate duce si acest lucru la amorsare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR