Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Dizzy88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2016

  • Mesaj Privat
lasati certurile ca nu-si au rostul, stiu sa culeg si singur post-urile care au sens si ma pot ajuta in cauza si sa le ignor pe celelalte - fara nume

ulei nu pare sa consume, consum motorina: 4.6 extra, 5.4 urban, consum mediu maxim 6.6 mixt

am fost la mecanic: - motorul cica se aude f bine, modificarea "tonalitatii" motorului pe un nr. asa mic de km ramane in continuarea ingrijorarea mea
- pentru þãcãnit mi-a recomandat sa las motorul sa se incalzeasca mai mult inainte sa plec la drum, sugestia a fost ca nu e necesar sa schimb ceva (n-o fi tacanit de injector)
- am scos ulei 600 ml si acu' e aproape de indicatorul de maxim


in schimb am atasat 2 poze cu materialul aruncat pe toba, sugestii?



ps: multumesc tuturor de raspunsuri si sugetii (ahappyuser etc.)
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Baga un drum mai lung si mergi daca ai posibilitatea o perioada mai lunga pe la 3.000rpm. Apoi repeta testul, vezi daca se mentine mizeria asta aruncata pe esapament.
  • geodan0

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2004 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Un drum lung face intotdeauna bine la motor si nu numai,se curata si tobele egr si cam tot ce se infunda de obicei la mersul prin oras.Mentionez ca asa urma lasa si a mea dar asta doar daca o accelerez tare pe loc ceea ce nu prea se face...Alimenteaza de la o statie mare Rompetrol sau Omv cu motorina standard si faci o iesire 70-100KM sa se mai dezmorteasca.
  • Dizzy88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2016

  • Mesaj Privat
da, e de la turarea motorului pe loc, in schimb am observat ca si la prima turare in sarcina dupa cheie arunca un usor nor negru. cineva mi-a zis ca e motorina nearsa de la vreo bujie defecta, in schimb n-am coduri de eroare cu testul-agrafa. tata mi-a zis ca se face condens pe toba, urmatoarea calatorie dupa un nr mai mare de km si oprire de motor, ii dau cheie si o turez in loc sa vad daca face la fel

mi-am conturat o idee destul de buna... ms pt sfaturi.

@geodan0 common-rail e cea mai intalnita, daca nu singura tehnologie din ultimii 10 ani pt diesel. in schimb ai zis ca da foarte multe batai de cap, ce alternative ai la diesel sau ai folosi tu?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
geodan0 a scris: Oricum ajung la concluzia ca diesel si mai ales commonrail genereaza mult prea multe probleme pentru banii timpul mecanicii pe care si-asa nu-i avem sau daca-i avem sunt prea putini!
Regret sa vad concluzia ta,care pare de om resemnat,care priveste in trecut,nu-i deacord cu prezentul si nu accepta viitorul...! Personal iau aceste probleme(inclusiv commonrail) ca pe niste provocari,dorindu-mi sa le rezolv din ce in ce mai bine. Cine intelege principiile de functionare,va reusi sa lucreze pe orice sistem cu succes.E usor sa te plingi,e mai greu sa lupti,uneori chiar cu tine insuti... Totul pleaca de la ceea ce-ti doresti...! Asa cred eu...,posibil sa nu am dreptate...,dar,asta e!
  • geodan0

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2004 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Aveti perfecta dreptate amandoi dar sa stiti ca lupta nu se da in sinea mea, pur si simplu m-au dat peste cap sumedenia de probleme intalnite la masina mea,eu venind de pe benzina unde sincer nu am avut batai de cap.Bine acum nu spun ca sunt fan benzina caci nu incape comparatie dar cu ce pret?Nu stiu dar vad si alte masini culmea tot diesel care nu au atatea probleme TDI de exemplu care doar arati cheia si porneste iar a mea face la cald ca toti dracii pana porneste si asta am mai discutat-o noi big_electro dar uite ca nu am dat de un meserias care stie ce face si ce are masina.Singurul in iasi in care am baza ar fi Dan Cuciureanu dar il vad tot mai rar pe forum si astept sa mai vina si vremea buna pe la noi. Nu sunt un tip refractar si am muncit mult la masina asta sa o vad cap-coada,nu ma plang pentru ca stiam de cand am cump. ce iau si am acceptat sa lucrez eu la ea incepand cu inst. electrica, termica,partea mecanica la care se cerea umblat,motorul mergand bine doar cu putin fum la sprinturi.Totul a fost ok pana s-a rupt prinderea la un injector si bucata de fier a intrat in axul cu came si l-a decalat,noroc ca eram la relanti si nu am avut avarii mai mari. Am schimbat axul cu came cu unul nou si asa am aflat de ce sa rupt si prinderea injectorului si anume ca a fost strans prea tare si a cedat! De atunci nu mai porneste usor la cald ci invarte de doua-trei ori si incepe sa trepideze si sa chitzaie,iau contact si mai dau o data si atunci o ia... nimeni nu stie... ca e de la pompa ca e de la inj. ba ca e de la electromotor ba ca e regulatorul de pe pompa, nu are nimeni stoc de piese pentru proba sa nu ma coste o avere schimbarea lor! mi cer scuze daca am suparat,deranjat si totodata va multumesc ca ati avut timpul si rabdarea sa cititi tot si la fel cum ai spus big_electro,constituie o provocare si curiozitate sa mai aflu cate o solutie care sa-mi rezolve si mie din probleme pana atunci ajut si eu cu putin prin sfaturi pe cei ce apeleaza la ajutorul nostru al tuturor. Multumesc inca o data!
  • Dizzy88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2016

  • Mesaj Privat
cu cat sistemul devine din ce in ce mai complex, cu atat o sa se defecteze mai des si repararea acestuia o sa fie mai problematica
dar e necesar de sisteme complexe pentru un consum redus de combustibil in raport cu forta dezvoltata, implicit poluare redusa, asta pana la trecerea completa pe motoarele electrice

fiind prima mea masina sunt ceva mai grijuliu, si incerc sa nu stric prea tare ceva la ea, sa previn/remediez problema din timp, pana sa se agraveze, dar nici sa fac din common-rail viata mea, aºa cã big_electro61 si geodan0, incercati sa gasiti echilibrul. tuturor celor ce au raspuns eu va multumesc, si o sa revin cu un post peste ceva timp pentru treaba cu materialul aruncat pe toba, poate pe viitor o sa ajute pe cineva constatarile mele si raspunsurile voastre
  • Dizzy88

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2016

  • Mesaj Privat
am revenit!

1. se pare ca dupa ce am trecut la motorina standard (inceput de sezon cald), fumul negru scos pe teava de esapament (efect "cerneala de caracatita") la accelerarea masini incepand de la turatii mici era incredibil de mult si poluant.

am 1 saptamana de cand mi-am facut plinul cu motorina premium si parca am alta masina. Arde mult mai bine la turatii joase, efectul de caracatita e aproape zero, sunetul de frecvente inalte a revenit intr-o oarecare masura (posibil sa fie de la aerul care intra pe la tija swirl). Nu stiu daca e normal sa fie diferenta asa mare intre motorina standard si premium, la voi e la fel?

2. ... tot de 1 saptamana insa controlul AC-ului a luat-o razna. o sa-i dau bornele jos in week-end sa-i resetez calculatoarele.
controlul ventilatoarelor ori merge bine, ori merge cu delay de 3-4 secunde, ori nu merge si au ventilatoarele o turatie in functie de cat de rece e compresorul (din ce-am citit in cartea masini asta ar fi o racire reziduala care s-ar activa cu motorul oprit prin apasarea butonului auto), la mine in schimb, opresc motorul, scot cheia din contact si ventilatoarele nu se opresc. prima data m-am intors la masina dupa 40 de minute si ventilatoarele inca bagau aer. altadata ramase blocate pe maxim, dupa 5 min, din ingrijorare am pornit motorul la loc, am inceput sa butonez meniul de ac, dupa ce am iesit din meniu, inexplicabil, s-au oprit ventilatoarele cu motorul pornit.

controlul compresorului e si el defectuos... cel putin asa cred. daca merg cu masina si opresc compresorul si ventilatoarele, neavand control oricum asupra lor, eu tot primesc aer conditionat ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

in timp ce scriu aceste randuri ma gandesc ca doar controlul ventilatoarelor ar fi defectat (citisem pe forum ca ar fi vorba de 2 tranzistoare), iar mentinerea acestora la o turatie anume, ar fi un sistem de urgenta pt a nu permite inghetarea compresorulului.

imi trecuse si prin minte defectarea fizica a comunicatiei CAN, caci, si-aici trecem la punctul

3. cand dau intr-o groapa cu masina, mi se intrerupe radio-ul ca si cum ar sari CD-ul. Si cum sistemul audio tot pe CAN are comunicatia de date... stau cu grija sa nu patesc altele mai grave cu ABS etc.

La voi e la fel cand luati o groapa? Se intrerupe radioul?


scz pt mesajul lung si multumesc adminilor pt intelegere
  • SIonita38

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Dizzy88 a scris:Simptome: Motorul in functionare, relanti sau sarcina, a inceput sa scoata niste sunete de frecvente mai joase, un sunet mai gros, mai matur, as exagera daca as zice ca sunetul produs de toba sparta. Inainte motorul se auzea cu sunete mai subtiri, frecvente mai inalte. Detin masina de 2 luni de zile si am observat simptomele acu' 1 luna.

De la ce poate fi?
Mentionez ca merg cu masina destul de rar: de 2 ori pe saptamana cativa km (gen 10-15), la 3 sapt fac 500 de km. Folosesc motorina premium.

Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2004
Cod motor: Z17DTH

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR