- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Faci cum consideri tu ca este mai bine pentru tine ,totusi tine cont ca nu tot ceea ce este scris pe net reprezinta informatie 100% corecta un singur exemplu din Wikipedia citire cum se arata mai sus intr-un tabel este data in mod eronat ca densitatea electrolitului 1,26 reprezinta 100% incarcare care este valabil numai in climat cald ,la iernile noastre 1,28 este 100% si 1,30 folosit in anumite cazuri in care pornirea este vitala dar se micsoreaza durata de viata a acumulatorului...... incarcat si capacitate maxima pentru un acumulator cu acid.
Pleci totodata de la o idee gresita.....ca bateria este prea putin incarcata, ai probleme cumva cu pornirea ? invarte pana sa porneasca mai mult de 4-5 secunde? porneste greu? ai impresia ca nu invarte suficient de repede? sistemul de incarcare la automobil este imbunatatit de aproape 100 de ani de ingineri in domeniu (se porneste electric din 1911)crezi ca aia nu reprezinta nimic in evolutia sistemelor astea? Incarcarea fara sa fie necesar micsoreaza durata de viata a acumulatorului,el este proiectat sa functioneze fara sa fie bagat in plapuma ci sa stea pe automobil pana la -30 de grade daca nu ai consumatori aiurea o lasi toamna si o pornesti la vara la sfert ,imediat alternatorul asigura pana la nivelul optim recuperarea energiei consumate,cand nu face asta e defect si nu se rezolva prin plimbarea bateriei de colo colo.
Sfatul meu las-o asa si daca tot vrei sa faci ceva sa te scape de stresul este ori nu incarcata bateria mergi la un centru specializat sa-ti faca un test de capacitate pentru baterie si gata,eventual sa verifice si sa curete bornele desi nu cred ca este cazul.
Pleci totodata de la o idee gresita.....ca bateria este prea putin incarcata, ai probleme cumva cu pornirea ? invarte pana sa porneasca mai mult de 4-5 secunde? porneste greu? ai impresia ca nu invarte suficient de repede? sistemul de incarcare la automobil este imbunatatit de aproape 100 de ani de ingineri in domeniu (se porneste electric din 1911)crezi ca aia nu reprezinta nimic in evolutia sistemelor astea? Incarcarea fara sa fie necesar micsoreaza durata de viata a acumulatorului,el este proiectat sa functioneze fara sa fie bagat in plapuma ci sa stea pe automobil pana la -30 de grade daca nu ai consumatori aiurea o lasi toamna si o pornesti la vara la sfert ,imediat alternatorul asigura pana la nivelul optim recuperarea energiei consumate,cand nu face asta e defect si nu se rezolva prin plimbarea bateriei de colo colo.
Sfatul meu las-o asa si daca tot vrei sa faci ceva sa te scape de stresul este ori nu incarcata bateria mergi la un centru specializat sa-ti faca un test de capacitate pentru baterie si gata,eventual sa verifice si sa curete bornele desi nu cred ca este cazul.
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
eu o pun la incarcat macar una data pe luna, e drept nu o iau jos, umblu rar si distante scurte am si alarma gurmanda.
http://www.hobbytronica.ro/...nei-baterii-auto/
http://www.hobbytronica.ro/...nei-baterii-auto/
vic08
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2016
- Mesaj Privat
- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
buzeboss
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2016
- Mesaj Privat
Va salut!
Îmi poate spune cineva daca este normal cã tensiunea afișatã pe redresor in timpul încãrcãri unui acumulator auto sã scadã de la 14.2 v la 13.1 când arata încãrcare full? afișajul îmi aratã 3 linii de încãrcare cu 14.2-14.4 iar când apare și a patra linie (încãrcarea full)scade imediat la 13.1v
Îmi poate spune cineva daca este normal cã tensiunea afișatã pe redresor in timpul încãrcãri unui acumulator auto sã scadã de la 14.2 v la 13.1 când arata încãrcare full? afișajul îmi aratã 3 linii de încãrcare cu 14.2-14.4 iar când apare și a patra linie (încãrcarea full)scade imediat la 13.1v
- sebage
- ****
- 2,521 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,521
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Probabil folosesti un "redresor inteligent", de genul celor de prin Lidl si alte asemenea, care sunt cu microcontroler.
Acestea au aceasta functie, ca dupa ce au adus acumulatorul la tensiunea de incarcare maxima, trec ori in regim de curent de incarcare mai mic (pe la 1A si deci este firesc sa scada tensiunea), ori in regim de incarcare "floating", deci tensiune fixa de aproximativ 13.5V. (sau poate acel 13.v)
Acestea au aceasta functie, ca dupa ce au adus acumulatorul la tensiunea de incarcare maxima, trec ori in regim de curent de incarcare mai mic (pe la 1A si deci este firesc sa scada tensiunea), ori in regim de incarcare "floating", deci tensiune fixa de aproximativ 13.5V. (sau poate acel 13.v)
- ney
- ****
- 1,024 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,024
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Stiati ca astra j are sistem de incarcare inteligent ( batery management sistem) ,si din fabrica nu vine cu o baterie corespunzatoare pentru acest sistem. Nu vorbesc de cele cu start stop.
Cumparati o baterie tip EFB (Enhanced Flooded Battery).
Durata de viata este dubla, curent la pornire mare, etc
Cele conventionale max 3 ani si nu este pentru ia
Mergeti la un atelier specializat care va va testa masina si va elimina erori aparute in urma fructuatiilor de curent cu un tester specializat, altul decat cele de service auto.
Bateria trebuie scrisa in sistemul masinii si atunci va functiona corespunzator.
Pentru alternator de 100A merge de max 65 pe astra j benzina 1.4 turbo de exemplu.
Sper sa va fie de ajutor
Cumparati o baterie tip EFB (Enhanced Flooded Battery).
Durata de viata este dubla, curent la pornire mare, etc
Cele conventionale max 3 ani si nu este pentru ia
Mergeti la un atelier specializat care va va testa masina si va elimina erori aparute in urma fructuatiilor de curent cu un tester specializat, altul decat cele de service auto.
Bateria trebuie scrisa in sistemul masinii si atunci va functiona corespunzator.
Pentru alternator de 100A merge de max 65 pe astra j benzina 1.4 turbo de exemplu.
Sper sa va fie de ajutor
- sebage
- ****
- 2,521 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,521
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,571 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,571
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,521 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,521
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,024 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,024
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat