Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • Sniper7

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Eu am verificat uleiul din cutie la ambele masini in toamna. Astra din 2007, 120 000km, corsa din 2008, 70 000km. Uleiul arata ca ala nou, rosu, curat, fara pilitura meralica.
Am completat cam 150ml la fiecare. Probabil l-a pierdut pe la aerisitorul de deasupra cutiei.


In vara am shimbat uleiul la cutie Astra H 2008(74000 km), uleiul era curat dar in interiorul cutiei erau depuneri negre.
Inainte de curatare.

Dupa curatare,

  • mihaila

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2008 1.9 crdti 120 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nu mai inteleg nimic .As fi vrut sa aflu mai multe despre schimbul de ulei, decat contraziceri pe cat de buna este marca Opel. Adica la cati km este indicat de producator sa se faca acest schimb, cum poti verifica cantitatea sau calitatea uleiului etc...Ma poate totusi ajuta cineva ? A inceput sa se miste schimbatorul mult mai greu decat normal dar fara sa faca si alte prb. de genul sa caraie sau sa intre greu in trepte ci doar se simte ca atunci cand ar fi uleiul foarte gros . Precizez ca am o Astra H 1,9 CDTI din 2008 si 121000 de km, cu cutie in 6 trepte .Va Multumesc !
  • fratie

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Opel Meriva B, 2011, 55.000km, benzinã A14XER, 100 CP, cutie manualã 5+1 trepte

Vechea si eterna întrebare legatã de schimbul ulei-ul la cutie... dicutii, pãreri, sfaturi, pro sau contra au fost si vor mai fi. Analizãm aspecte legate de înlocuirea ulei-ului (sau nu) din cutia de viteze manualã.
- La cutia manualã legat de ulei ne intereseazã în mod cert douã lucruri ; Nivelul si Calitatea la acest ulei. La un ulei degradat (uzat) dacã vom complecteza, adauga cele cca 50-100 de grame de ulei nou peste restul de 1kg si ceva de ulei din cutie (cantitatea diferã dupã caz) am obtinut doar nivelul, un nivel bun dar... degradat (uzat) în continuare pentru cã in rest compozitia chimicã a uleiului va rãmâne aproape la fel din punct de vedere tehnic, lucru destul de grav pentru cutie si componentele acesteia.
- Nivelul trebuie controlat o datã pe an, pentru cã au fost cazuri si exemple când s-a mers cu 200-300 grame în cutie lucru de neacceptat. Nivelul se obtine prin complectare în cantitãti mici, un lucru foarte rar, asta dacã nu cumva sunt pierderi sau scurgeri. Complectarea nu tine locul înlocurii.
- Calitatea înseamnã cã ulei-ul isi face treaba pentru care a fost creat, si se mentine atãt cãt timp ulei-ul isi mentine propietãtile. Calitatea se obtine doar prin înlocuirea totalã a ulei-ului, atunci când acesta este uzat, cu precizarea cã ficare cutie are particlaritãtile ei si trebuie fãcutã o documentare foarte atentã si exactã despre ulei-ul utilizat.
- Desi sunt ulei-uri speciale (long life), full syntetic sau nu, si acestea au un termen de utilizare, dupã care îsi reduc propietãtile drastic datoritã degradãri, nu în totalitate dar suficient cît sã fie nevoie sã fie înlocuit. Degradarea uleiului se datoreazã în principal timpului, temperaturilor oscilante varã, iarnã, temperatura motorului preluatã de cãtre cutie care este strâns legatã de motor, turatii de tot felul, barbotare, condens, etc. Motive suficient de convigãtoare cît sã ne facã convingã cã acest ulei se uzeazã ?... eu zic cã da, si de aici apare obligatia inlocuirii ulei-ului.
În privinta schimbului trebuie ceva experientã, aparaturã, rãbdare, ulei de foarte bunã calitate, schimbul poate fi fãcut acasã (curte, garaj) dacã sunt conditii de lucru, sau intr-un service.
- De multe ori auzim o frazã deja cunoscutã... (aaaa, la cutie manualã ulei-ul nu se schimbã niciodatã, doar se complecteazã) lucru neadevãrat total gresit, si mai grav este cã iese din gura unor oameni cu pregãtire. Ulei-ul cutiei este un consumabil, se înlocuieste.
- Pãrerea mea personalã.... este cã ulei-ul din cutia manualã se înlocuieste undeva la 2-3 ani sau circa 60-80 mii km (date aproximative, cu referire numai la Opel cutie manualã), iar ca buget nu e o avere 2 litri de ulei, poate manopera sã fie mai costisitoare din punct de vedere tehnic. Mai indicat este sã golim cutia, demontãm capacul bãii de ulei, curãtam depunerile, o garniturã nouã, stângerea suruburilor cu cheieia dinamometricã, un ulei nou, si totul e perfect.
Fiecare face cum doreste, dupã buget, exprientã etc, în final dacã a mai scãpat câte o gresealã de gramaticã cer scuze.

Numai bine !
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR