Acum sa explic: motorul de 1.8 125 de cai se fabrica de cativa ani deja, este foarte bun din punct de vedere al impresiilor scrise pe diverse forumuri de utilizatori. Este de asemenea excelent el ca si conceptie, in sensul ca e o alternativa mai puternica fata de 1.6 dar fara sa se intre pe segmentul de consum si de taxe al unui motor de 2.0 sau 2.0 T.
INSA, de 1 an de zile deja Opel si alti producatori (Honda etc.) au scos pe piata motoare de 1.8 cu 140 de cai. Sunt cu 15 cai mai puternice (se simte!) si in plus au marele avantaj VALVE VARIABILE, tehnologie ce duce si la un consum mai mic fata de cel de 125 de cai. Sa ai la vanzare in 2007 un motor ca cel de 1.8 125 de cai e o "jena" nu motorul in sine. Motorul 1.8 125 de cai (ca si cel de 115 dealtfel) a fost si este foarte bun.
Eu am incercat un spirit de gluma si credeam ca a fost clar. Totusi, "jena" e un cuvant prea mare.
Am putea spune ca motorul de 1.8 de 140 de cai e o "jena" fata de cel nou de la BMW de 150 de cai si care consuma cat cel de 1.4 de la Opel. De asemenea, 1.8 are si Toyota cu 130 de cai si Mazda cu 125 de cai, la vanzare in acest moment.
Se simte diferenta la putere, intradevar, dar e destul de mica (175Nm fata de 170Nm). Am facut proba si stiu despre ce vorbesc. Daca vrei motor intradevar puternic, iti iei 2.2 de 155CP si 220Nm.
Cat despre consum e vorba doar de maxim 1litru la suta diferenta, adica 500 de euro la 50 000 km. Prea putin ca sa conteze intradevar. Eu am fost in situatia de a alege intre Astra 1.8 140CP 2 ani garantie si Vectra pe care o am acum 1 an garantie, la acelasi pret. Cu ajutorul datelor de mai sus, suprapuse peste dotare superioara (Vectra Elegance fata de Astra Enjoy), am ales Vectra.
Cine vrea mai mult, poate sa-si faca flash tuning, ridicand motorul de 1.8 la 140 de cai si 190Nm.
Bottom line: nu mi se pare asa o "jena" sa ai la vanzare motorul de 1.8 de 125.
P.S. Cam off-topic, nu?
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mie 07 Mar, 2007 9:08 am, modificat de 6 ori în total