Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • marius calbeaza

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Detin si eu un astra h z16xep 2006 la ce temperatura trebuie sa plece prima treapta la ventilator ? La mine pana nu ajunge la 113 nu pleaca .dar daca dau drumul la Ac porneste ?:
Skip ads

  • Merlucius

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
Am aceeeasi motorizare la Astra G. Am cuparat-o la SH acum cativa ani, timp de peste 1 an de zile nu am auzit ventilatorul in mers iar acul nu sarea de 91 gr, desi am verificat ventilatorul si la 90gr pornea ok. Ei bine, dec 2 ani incoace am avut probleme vara-iarna, mi se ridica acul pana la aproape de 100gr, abia atunci pornea tare ventilatorul. Am mers asa pana de curand cand am obs ca se crapase vasul de expansiune de la presiune la cele 100gr. Si eu am vrut sa cumpar termocupla dar am vazut ca se vinde doar cu tot cu electroventilator, deci am renuntat. In schimb am demontat termocupla si , dintre cele 3 rezistente aflate acolo, doua aveau cate un picior rupt din cauza ruginei. L-eam scurtat picioarele reducand cate o jumatate de spira din fiecare, le-am fixat, acum totul e ok.
  • tase.razvan

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2014

  • Mesaj Privat
marius calbeaza a scris:Detin si eu un astra h z16xep 2006 la ce temperatura trebuie sa plece prima treapta la ventilator ? La mine pana nu ajunge la 113 nu pleaca .dar daca dau drumul la Ac porneste ?:


Te salut , la Astra H z16xep incepe sa cumpleze undeva la 113 grade , pe mine m-a macinat mult acest subiect si iti garantez eu ca este in regula
  • rudy_grf

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Salut baieti, am reinviat topicul acesta deoarece vine vara, in caz ca mai intereseaza pe cineva, am si eu un astra H Z16XEP din 2005, iar prima treapta la ventilator pleaca la 113 grade.
Am facut test cu Op-com si functioneaza ambele trepte.
In momentul cand pornesc A/C ( manual), ventilatorul porneste instantaneu.
Ca si concluzie tind sa cred ca la Astra H Z16XEP este normal ca treapta 1 a ventilatorului sa porneasca la 113 grade.
  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Pentru toți cei cu problema rezistențelor de la electroventilator. Existã câteva soluții la îndemâna tuturor. 1. Dai electroventilatorul jos și vezi care-i problema. Dacã este un picior întrerupt, îl cureți/îndrepți, îl fixezi la loc. 2. Dacã vreuna sau amândouã din rezistențe sunt arse pe mijloc și nu se mai pot repara, faci rost de nichelinã cât mai apropiatã de grosimea firului din rezistențã. Dacã nu gãsești, ia de la ruși de 3000W care are cam 0.8 mm și o pui în douã, o îndrepți și o rãsucești. Apoi pui minusul de la o sursã de 12 V CC (curent continuu) pe electroventilator iar la plus pui cam 50 cm de fir de nichelinã fãcut în douã sau în trei și plusul de la sursa de curent cu un clește pe el. Și prinzi firul de nichelinã de la capãt. Vezi cum merge. În mod normal, la capãtul firului ar trebui sã meargã foarte încet. Te apropii pânã când obții turația potrivitã ca fiind prima. Tai acolo firul de nichelinã, îl spiralezi pe un pix sau ceva bãț rotund și ai obținut rezistența pentru prima treaptã. A doua se face la fel. În principiu lungimea firului de nichelinã ar fi undeva la jumãtatea primului. Îl spiralezi și p-ãla și ai obținut a doua treaptã. A treia e pe direct. Atenție cã nichelina nu se cositorește. Gãsiți o modalitate de a capsa mecanic capetele rezistențelor pe picioarele lor originale. Și 3. și cea mai simplã: Iei un bec de far de 45W. Pentru prima poziție a electroventilatorului folosești faza lungã iar pentru a doua, faza scurtã. Dacã se învârte prea repede atunci iei un bec de 75W. Cum și unde îl fixeazã fiecare e treaba lui dar propun sã fie într-o carcasã de spray care-i conferã atât rãcire cât și protecție, undeva sub capotã ca sã-l poți schimba urgent dacã se arde. Deci în principiu, filamentul care consumã mai mult, cum ar fi cel de la faza lungã se folosește drept rezistențã pentru prima treaptã iar cel ptr. faza scurtã drept rezistențã pentru cea de-a doua treaptã. Becurile (filamentele) se pun în serie pe plus. Spor!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Inca mai dorim sa facem reparatii,folosind patentul si o bucata de sirma... intrebindu-ne apoi,de ce nu functioneaza ca o masina adusa,recent,din Germania...?
  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Adicã ce vrei sã spui? Cã iau mașina cu 2000 de euro și dau 500 de euro pe un electroventilator nou pentru o amãrâtã de rezistențã pe care oricine care știe sã foloseascã un aparat de mãsurã o poate confecționa la aceeași parametri și o poate monta? Normal cã prefer sã-mi repar singur ce se poate repara. Chiar azi am reparat blocul meu de rezistențe. Un picioruș era oxidat și rupt și nu mai fãcea contact. De aceea nu-mi pornea decât pe treapta a treia. Am curãțat totul cu feruginol și o periuțã micã de sârmã, am lungit un pic piciorușul și l-am capsat la loc. Acum merge impecabil. Aveam douã posibilitãți (pentru cã a treia, schrot-ul e exclusã, n-am gãsit pe niciunde): sã repar respectiv refac vreuna din rezistențe dacã erau duse de tot (deși se gãsesc la magazinele de piese electronice) sau sã comand un electroventilator nou care bate spre 500 de euro. Oare ce am ales?...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La Opel e doar 40 lei o rezistenta buna second-hand de ventilator, cumparata pe original. Asa ca am cumparat si eu 2 buc, si asta a fost tot... Le-am cositorit la cald cu un pistol de lipit de sorginte comunista + cositor special de ,,automotive,, de la Continental, de ultima generatie (cine mi l-a dat, inca odata îi multumesc). Cositorul asta minunat vad ca tine si-acum, dupa 2 ani de la interventie... asta dupa ce am mers pe ventilatoare cam 12h in mod continuu (caci a fost canicula) in cele 3 tari (RO, HU. AT) prin care am trecut anul trecut. Daca a rezistat atunci, aproape sigur ma va tine inca ,,100 de ani,,. Cu Stima.
  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
ahappyuser, ne poți spune și nouã ce rezistențe ai luat? Eventual niște poze, ceva? E bine de avut unele noi de rezervã. Blocul de rezistențe de la electroventilatorul opel cu trei viteze este un adevãrat punct slab, un fel de ”cuiul lui Pepelea”. Mulțumim!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
lulache68 a scris:Adicã ce vrei sã spui? ..
Vreau sa spun ca oricine poate sa faca pe masina proprie orice interventie mioritica,deoarece si-o asuma si raspunde pentru aceasta.Dar de aici si pina la a o prezenta ca masura de urmat...,e cale lunga! Sunt sigur ca multi de pe forum n-au habar de sertizare,sudura in puncte,etc,dar tu le spui "Gãsiți o modalitate de a capsa mecanic capetele rezistențelor pe picioarele lor originale."...
  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Așa este. Am scris pentru cei care se pricep cât de cât. Ceilalți își pot comanda piesa originalã dând pe ea aproape un sfert din cât i-a costat mașina sau o pot vinde pe bucãți. Dacã circulã cu ea așa pânã gãsesc second hand, tot acolo ajung.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Rezistenta Aeroterm - OLX.ro
olx.ro/oferte/q-rezistenta-aeroterm/
  • iuly75

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 si tu crezi ca ce ai pus in adresa de pe olx se potriveste pe acest motor de opel z16xep? Nu mai da informatii gresite ca nu seamana nici un bloc de rezistente cu cel de pe masina dar sa pui lumea pe drumuri succes.
  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Dacã vã încãlzește cu ceva, ventilatorul de pe Opel Insignia din 2010 are patru pini în cruce și se potrivește la mașinile noastre. Am gãsit azi unul la un schrot uitat de lume. M-a lãsat sã caut în grãmadã. Am dat 150 de lei pe el. Are rezistența aia verde dar era blocul intact și l-am testat acasã, merg toate vitezele la fel ca pe Opel Astra.
  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Uitați aici. http://olx.ro/oferta/ventil...z.html#1d717147f7
Este aceeași mufã cu patru pini în cruce și același ventilator ca la opel astra. De asemenea, aceeași rezistențã ceramicã verde. Testat de mine personal.
De asemenea și astea: http://olx.ro/oferta/ventil...6.html#1d717147f7
Sãriți pe ele pânã nu se aflã! Smile
  • bodyXasu

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2013

  • Mesaj Privat
rudy_grf a scris:Salut baieti, am reinviat topicul acesta deoarece vine vara, in caz ca mai intereseaza pe cineva, am si eu un astra H Z16XEP din 2005, iar prima treapta la ventilator pleaca la 113 grade.
Am facut test cu Op-com si functioneaza ambele trepte.
In momentul cand pornesc A/C ( manual), ventilatorul porneste instantaneu.
Ca si concluzie tind sa cred ca la Astra H Z16XEP este normal ca treapta 1 a ventilatorului sa porneasca la 113 grade.



Aceeasi problema o am si eu ... sa fie sau nu o problema la Z16XEP.
  • bodyXasu

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Rezistenta de pe electroventilator este defecta, ceea ce a provocat pagube (2 furtune sparte...cel de tur și cel de retur de la radiatorul de încãlzire habitaclu)

Cum pot rezolva cu aceasta rezistenta termica?



  • bodyXasu

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2013

  • Mesaj Privat
P.s. în poza cu blocul de siguranțe, îmi poate spune cineva dacã îmi lipsește ceva? Z16xep cu un.singur ventilator de rãcire, pt antigel cat și pt ac. Am citit câteva chestii cum ca mi-ar lipsi un releu și o siguranțã pt celelalte trepte de ventilație a electroventilatorului de rãcire ..
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
La fel am si eu, doar 1 ventilator si cu 2 trept ce pornesc ori la activarea ac-ului ori la 113 grade conform BC. Care au 2 ventilatoare? Nu cred ca lipseste la noi dintr-un motiv anume......Ma bate gandul sa ii aduc o racire suplimentara pe fata, care sa poata fi activata din interior cu buton si releu sau daca aveti alte sugestii...consider ca e prea mult peste 100 grade la motor! Nu stiu termostatul daca ma ajuta cu o valoare mai mica. Am urcat la Sfinx cu treapta 2, masina cu 4 persoane si ac pornit ptr siguranta temperaturii apei ce ajunsese si in aceasta situatie la 111grade. Ce fac daca merg pe Transfãgãrãșan? Vin cu platforma?
  • soulraven

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pentru rezistentele cu 3 trepte, aveti idee ce valori originale au rezistentele? ca vreau sa le fac adaptare pe rezistente de 100W, dar nu stiu valorile originale
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR