- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- ionut.balasa
- **
- 74 mesaje
- din 17 Jan 2014
- Corsa OPC 2012 A16LES
- Bucuresti
ionut.balasa
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa OPC 2012 A16LES
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2014
- Mesaj Privat
mikyboy , "pt ca F1" si la ei conteaza fiecare milisecunda si pt ca acele gume se incing. Daca faci ravagii in curbe atunci cand conduci poate pe tine te ajuta dar eu unu dupa ce incalzesc gumele nu am simtit dif. intre azot si aer poate doar daca as da drumul la cronometru. Aici este vorba de noi conducatori de rand si nu numai eu unul votez EFECT PLACEBO nu simt nici o inbunatatire.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ionut.balasa a scris:mikyboy , "pt ca F1" si la ei conteaza fiecare milisecunda si pt ca acele gume se incing. Daca faci ravagii in curbe atunci cand conduci poate pe tine te ajuta dar eu unu dupa ce incalzesc gumele nu am simtit dif. intre azot si aer poate doar daca as da drumul la cronometru. Aici este vorba de noi conducatori de rand si nu numai eu unul votez EFECT PLACEBO nu simt nici o inbunatatire.
poate ca este Placebo dar la mine am simtit diferenta. anul trecut cand erau (aceleasi cauciucuri cu aceleasi jenti) umflate cu aer erau parca mai moi cand era foarte cald afara...
acum am prins o zi cu 25°C si din ce am simtit in masina mers pe acelasi drum (drumul spre casa de la serviciu) cauciucurile sunt mai rigide putin si cand am ajuns acasa si am pus mana pe ele erau reci fata de anul trecut cand erau mai calde.
Acum nu stiu poate ma insel si nu este destul de cald dar eu am sesizat diferente si la cauciucurile de iarna desi nu a prea fost iarna anul acesta. Oricum pentru diferenta mica de bani (m-au costat 75RON pusul cauciucurilor pe jenti cu echilibrat si pus azot pentru toate 4 ca am vopsit jentile) am ales sa le pun cu azot. De cand le-am pus le-am mai verificat odata pe luna (din septembrie sunt cu azot cele de vara) si nu a scazut presiune nici macar cu 0.1bar (am tester digital de presiune) ceea ce zic eu ca se datoreaza poate si azotului...
Fiecare face oricum cum considera. Eu sunt multumit.
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
In formula 1 si in aviatie conditiile de rulare ale cauciucurilor sunt complet diferite fata de cele ale unui autoturism normal.
Aici deja discutam de altfel de anvelope, cele de formula 1 sunt total diferite fata de ce avem noi pe masini. Cauciucul din care este construita anvelopa are o compozitie speciala care sa asigure o aderenta foarte mare si sa reziste la niste temperaturi pe care o masina obisnuita nu le va atinge niciodata. Un cauciuc de F1 ajunge la temperaturi si de 140-150 grade Celsius. La acele temperaturi deja anumite fractii usoare din compozitia cauciucului se evapora, si in amestec cu oxigenul din interiorul pneului TEORETIC poate crea amestec exploziv. Acest amestec, corelat cu temperaturile atinse in timpul rularii, iarasi TEORETIC, pot crea autoaprindere si explozie. Inca o data, asta este teoretic, practic se poate intampla sau nu. Cum in F1 si aviatie safety is first, s-a ales solutia umflarii pneurilor cu azot pt a se elimina acest risc teoretic.
mikiboy, cum au mai spus si alt colegi efectul nu este decat unul Placebo si nimic mai mult. Cauciucul, ca orice material, organic sau anorganic este poros. Si tu esti poros daca nu stiai. Cauciucul nu este o sita moleculara care sa permita trecerea unui anumit element, molecula de O2 este cu doar 1% mai mica decat cea de N2 si asta raportat la valori de picometri. Este cam eu as avea-o de 17cm si tu 17,17 cm, o femeie nu va realiza ca a ta e mai mare decat daca o masoara cu sublerul.
La o anvelopa nu stiu daca ai observat, dar coroziunea cea mai mare apare la inbinarea dintre cauciuc si janta. Este exact punctul care pierde cel mai usor etansarea. Un vulcanizator adevarat ar trebui la ceva timp sa deslipeasca anvelopa de pe janta, sa curate bine portiunea aceea si sa reaplice pasta de etansare. Daca faci asta o data pe an, nu mai pierzi presiunea, indiferent ca bagi aer, azot sau xenon din faruri.
Referitor la temperatura, iar m-a dat pe spate azotul asta. Cum mama dracului pastreaza azotul cauciucul mai rece? Cauciucul se incalzeste din cauza frecarii cu asfaltul, n-are nici o treaba cu ce e inauntru. Frecarea genereaza caldura, ca sa pastrezi anvelopa mai rece trebuie sa elimini caldura aia undeva. Are azotul in component schimbatoare de caldura si n-am aflat eu pana acum? Am mai spus, caldura se transmite de la cauciuc la gazul din interior si presiunea creste direct proportional cu temperatura, nu conteaza ca ai inauntru aer sau azot. Legea lui Charles spune ca: P1/ T1 = P2 / T2 si nici macar Basescu prin decret prezidential nu o poate schimba. Vad ca doar smecherii de la vulcanizari au alte legi.
Aici deja discutam de altfel de anvelope, cele de formula 1 sunt total diferite fata de ce avem noi pe masini. Cauciucul din care este construita anvelopa are o compozitie speciala care sa asigure o aderenta foarte mare si sa reziste la niste temperaturi pe care o masina obisnuita nu le va atinge niciodata. Un cauciuc de F1 ajunge la temperaturi si de 140-150 grade Celsius. La acele temperaturi deja anumite fractii usoare din compozitia cauciucului se evapora, si in amestec cu oxigenul din interiorul pneului TEORETIC poate crea amestec exploziv. Acest amestec, corelat cu temperaturile atinse in timpul rularii, iarasi TEORETIC, pot crea autoaprindere si explozie. Inca o data, asta este teoretic, practic se poate intampla sau nu. Cum in F1 si aviatie safety is first, s-a ales solutia umflarii pneurilor cu azot pt a se elimina acest risc teoretic.
mikiboy, cum au mai spus si alt colegi efectul nu este decat unul Placebo si nimic mai mult. Cauciucul, ca orice material, organic sau anorganic este poros. Si tu esti poros daca nu stiai. Cauciucul nu este o sita moleculara care sa permita trecerea unui anumit element, molecula de O2 este cu doar 1% mai mica decat cea de N2 si asta raportat la valori de picometri. Este cam eu as avea-o de 17cm si tu 17,17 cm, o femeie nu va realiza ca a ta e mai mare decat daca o masoara cu sublerul.
La o anvelopa nu stiu daca ai observat, dar coroziunea cea mai mare apare la inbinarea dintre cauciuc si janta. Este exact punctul care pierde cel mai usor etansarea. Un vulcanizator adevarat ar trebui la ceva timp sa deslipeasca anvelopa de pe janta, sa curate bine portiunea aceea si sa reaplice pasta de etansare. Daca faci asta o data pe an, nu mai pierzi presiunea, indiferent ca bagi aer, azot sau xenon din faruri.
Referitor la temperatura, iar m-a dat pe spate azotul asta. Cum mama dracului pastreaza azotul cauciucul mai rece? Cauciucul se incalzeste din cauza frecarii cu asfaltul, n-are nici o treaba cu ce e inauntru. Frecarea genereaza caldura, ca sa pastrezi anvelopa mai rece trebuie sa elimini caldura aia undeva. Are azotul in component schimbatoare de caldura si n-am aflat eu pana acum? Am mai spus, caldura se transmite de la cauciuc la gazul din interior si presiunea creste direct proportional cu temperatura, nu conteaza ca ai inauntru aer sau azot. Legea lui Charles spune ca: P1/ T1 = P2 / T2 si nici macar Basescu prin decret prezidential nu o poate schimba. Vad ca doar smecherii de la vulcanizari au alte legi.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:
Uniroyal 195/60/R15 toate 4
cristidb a scris:mikyboy, ce cauciucuri ai pe masina?
Uniroyal 195/60/R15 toate 4
Uniroyal, marca medie, 195/65/15, dimensiune la care nu prea se fabrica gume performante, dar ti se pare ca faci vreo smecherie cu azotul.
Uite eu am Dunlop sportmax RT 215/45/17 model de top, merg bine si cu aer.
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- David_Andrei
- **
- 380 mesaje
- din 19 Apr 2012
- Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
- Bucuresti
David_Andrei
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
Este cam eu as avea-o de 17cm si tu 17,17 cm, o femeie nu va realiza ca a ta e mai mare decat daca o masoara cu sublerul.
Zi-le Domnu' forbidden27 ... deci , am ras cu lacrimi. Deci, recunosti ca o ai mai mica decat a colegului
On: sincer, m-am lasat de sportul cu azot. NU ma pricep la chimie dar, dupa cateva cautari minuscule cu ajutorul prietenului ''gogu'' tind sa ii dau dreptate colegului exemplificat mai sus.
Eu am 235/45 R17 si de cand am azot in ele mi-a scazut consumul cu 2 l la 100 km.
Hai bre ca bag si eu azot si daca nu scade consumul cu macar , sa spunem , 1 L ce sa facem? Dai naveta de bere ? Daca merg cu treapta 6 la 50Km/H fac pariu ca imi scade dramatic consumul... si durata de viata a subansablelor motor.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat