Daca senzorul era bulit de tot...nu mai miscai masina. Este electrica pura. Restul este dupa cum am povestit, te lasa sa iti faci treaba in functie de cat de afectat este. Ca unii risca sa mearga sute de km si nu imping la masina asta este pur noroc. Tot din proprie experienta si ceva ore petrecute pe net.
Trebuie sa aduci argumente solide atunci cand afirmi ceva ca sa nu induci in eroare pe cineva.
Din cate am citit si rascitit, problema de pornire atunci cand senzorul este defect, se regaseste la toate masinile echipate cu asa ceva.
Bafta!
http://www.youtube.com/watch?v=RtqeOYNgn8A
L.E. Bine prietene, dau eu o bere daca gresesc.
Senzorii inductivi sunt utilizaþi pentru:
•Mãsurarea vitezei (la arborele cotit, cutia de viteze sau în sistemele ABS)
•Determinarea poziþiei arborelui cotit
•Generarea pulsurilor pentru aprindere
Ca senzor pentru arborele cotit, cu scopul de a mãsura viteza motorului, senzorul inductiv este compus dintr-un magnet permanent ºi o bobinã (înfãºurare de inducþie) cu miez moale de fier. Generatorul de pulsuri este alcãtuit dintr-o roatã dinþatã montatã pe volant, pe arborele cotit sau pe roata de transmisie, doar un întrefier redus despãrþind-o de senzorul inductiv.
Fulxul magnetic prin înfãºurare depinde de care parte a roþii dinþate se gãseºte în faþa senzorului. Dacã dintele se gãseºte în acea poziþie, câmpul magnetic este concentrat, puternic, în timp ce pentru slãbirea câmpului, e necesar ca un spaþiu dintre doi dinþi sã se afle în dreptul
senzorului. Când arborele cotit ºi roata dinþatã se rotesc, fiecare trecere a oricãrui dinte prin faþa senzorului modificã valoarea câmpului magnetic, inducând o tensiune în înfãºurare. Numãrul pulsurilor în unitatea de timp dau valoarea vitezei motorului. Rolul spaþiilor dintre dinþii roþiieste de a ajuta UEC sã identifice poziþia instantanee a motorului
http://www.et.upt.ro/admin/...50c8440358cfe.pdf
http://www.e-automobile.ro/...-senzor-hall.html
Si ceva de pe pagina noastra ca sa vezi ca nici eu nu vorbesc din vise. Am ceva memorie si se pare ca nu ma lasa la nevoie.
Camshaft - arbore came
Senzorul crankshaft este folosit pentru a monitoriza exact pozitia arborelui cotit in timpul rotatiei. Datorita lui ECU controleaza momentul injectiei/aprinderii pentru cilindri dar si pentru a masuara turatia motorului. Inaintea aparitiei lui se folosea distribuitorul pentru aprindere care se putea regla manual.
Senzorul crankshaft se foloseste impreuna ce cel camshaft pentru ca ECU sa monitorizeze exact pozitia pistoanelor si a valvelor, foarte important la motoarele astea cu "variable valve timing". In plus ajuta la corectii deoarece cureaua se lungeste putin dar lantul semnificativ si arborii nu vor mai fi la semn.
Cei doi senzori sunt cu efect Hall la camshaft si electromagnetic la crankshaft, foarte pe scurt la trecerea unui material magnetic prin dreptul lui semiconductorul va da un semnal la iesire dreptunghiular la Hall si sinusoidal la cel electromagnetic.
CRANKSHAFT :
Este foarte important pentru managementul motorului, fara informatie de la el motorul se opreste.
Pozitia lui este in spate cum va uitati la motor, sub admisie/ecu spre cutia de viteze deasupra suportului motor. Se poate scoate numai pe sub masina (2 cricuri sau capre...) intr-o pozitie tare incomoda.
COD OPEL PN 9 118 368
KN 62 38 109
COD BOSCH 0 261 240 151 (original Opel)
COD FACET 9.0235
COD FEBI BILSTEIN 24616
COD HELLA 6PU 009 121-221
COD JP GROUP 886238109
COD STANDARD 18942 Intermotor
COD SWAG 40 92 46 16
Manifestare :
Motorul nu porneste
Motorul porneste mai greu
Motorul merge in suturi citeodata
Motorul se opreste
Se aprinde MIL cu P0335 stocat
Masuratori :



Valorile rezistentei sunt 900-980 ohm functie de producator.
Acest post era initial la Senzori, toti si totul despre ei la Z10XE, Z12XE dar l-am taiat de acolo. Ca de obicei neterminat dar principalul este startul. Voi continua crearea de subiecte, eventual cu "taierea" unor mesaje de la Discutii generale, Proaspat posesor/user. Pe baza experientei acumulate la Corsa, Tehnice... voi continua organizarea aici ca sa putem gasi usor ce ne intereseaza.
Dan
Ultima modificare făcută de 2kappa la Mie 22 Jan, 2014 12:28 am, modificat de 8 ori în total