- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
@clau70,
in mare parte sunt de acord cu tine dar parerea mea e ca gresesti cand afirmi ca motorul are cuplu maxim cu pedala la maxim.
daca luam 2 masini identice si la aceeasi viteza , la una se apasa pedala full iar la alta 3 sferturi pana la un anumit prag ambele vor avea aceeasi acceleratie si viteza pt ca turatia va creste progresiv la fiecare pana atinge rpm corespunzator pedalei. cuplul e similar la ambele.
in mare parte sunt de acord cu tine dar parerea mea e ca gresesti cand afirmi ca motorul are cuplu maxim cu pedala la maxim.
daca luam 2 masini identice si la aceeasi viteza , la una se apasa pedala full iar la alta 3 sferturi pana la un anumit prag ambele vor avea aceeasi acceleratie si viteza pt ca turatia va creste progresiv la fiecare pana atinge rpm corespunzator pedalei. cuplul e similar la ambele.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
@sever iulian
Eu in modul sport daca apas pedala la jumate e ca si cum as apasa-o la blana in modul normal, e vorba de raspunsul motorului la apasarea pedalei, dar hai sa lasam pedala la o parte.
Asa cum ai zis si tu cuplu=brat x forta. In motor e un sistem de parghii cu pistonul intr-o parte (unde se exercita forta) si vilbrochenul in cealalta parte (unite prin biela). Bratul fiind constant rezulta ca cuplul creste daca forta e mai mare, deci explozia trebuie sa fie mai puternica. Ca explozia sa fie puternica trebuie aer sub presiune bagat de turbina si combustibil bagat de injectoare la parametrii maximi, deci cu pedala la fund ca sa ii comanzi ECU maxim de performanta, sa zicem. La mers cu pedala la 1/2 sau 3/4 cantitatea de combustibil e mai mica, deci explozie (forta) mai slaba, deci cuplu mai mic.
Ex: mergi pe un drum drept cu 2000rpm, si dai de un drum in rampa. Ca sa mentii aceiasi turatie, implicit si viteza, mai apesi un pic acceleratia, deci ii mai dai combustibil, explozia in cilindru e mai puternica, rezulta ca maresti cuplu (avand aceiasi turatie). Diagramele de cuplu sunt cu masina in sarcina, alea sunt valori maxime.
Eu in modul sport daca apas pedala la jumate e ca si cum as apasa-o la blana in modul normal, e vorba de raspunsul motorului la apasarea pedalei, dar hai sa lasam pedala la o parte.
Asa cum ai zis si tu cuplu=brat x forta. In motor e un sistem de parghii cu pistonul intr-o parte (unde se exercita forta) si vilbrochenul in cealalta parte (unite prin biela). Bratul fiind constant rezulta ca cuplul creste daca forta e mai mare, deci explozia trebuie sa fie mai puternica. Ca explozia sa fie puternica trebuie aer sub presiune bagat de turbina si combustibil bagat de injectoare la parametrii maximi, deci cu pedala la fund ca sa ii comanzi ECU maxim de performanta, sa zicem. La mers cu pedala la 1/2 sau 3/4 cantitatea de combustibil e mai mica, deci explozie (forta) mai slaba, deci cuplu mai mic.
Ex: mergi pe un drum drept cu 2000rpm, si dai de un drum in rampa. Ca sa mentii aceiasi turatie, implicit si viteza, mai apesi un pic acceleratia, deci ii mai dai combustibil, explozia in cilindru e mai puternica, rezulta ca maresti cuplu (avand aceiasi turatie). Diagramele de cuplu sunt cu masina in sarcina, alea sunt valori maxime.
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
cpx07
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2013
- Mesaj Privat
CDI
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2016
- Mesaj Privat
Va salut,
Am cumparat si eu recent o Insignia 2.0 CDTI A20DTC cu 110 cai.
Cand am vorbit cu proprietarul mi-a zis ca are 130...eu nu m-am uitat sa verific ca am zis ca omul nu minte pana si cati cai are o masina.
Aveti idee cat costa o resoftare sa o duc la 130 ? Se merita ? Sau daca tot ii fac resoftare sa o duc la 160 ?
Mersi,
Am cumparat si eu recent o Insignia 2.0 CDTI A20DTC cu 110 cai.
Cand am vorbit cu proprietarul mi-a zis ca are 130...eu nu m-am uitat sa verific ca am zis ca omul nu minte pana si cati cai are o masina.
Aveti idee cat costa o resoftare sa o duc la 130 ? Se merita ? Sau daca tot ii fac resoftare sa o duc la 160 ?
Mersi,