Nu stiu cum sunt motoarele z14xe dar z16se au astfel de "probleme", sunt motoare mai friguroase. Am schimbat termostatul original odata cu distributia si am pus termostat Behr made in Germany si face dupa cum am spus mai inainte. Stiu insa ca z16se are doua tipuri de pompe de apa asa ca poate este vreo diferenta la viteza lichidului de racire prin circuit si poate de aici si aceste "probleme" ca sa zic asa.
Ma gandesc ca oricat de "vitezomana" ar fi pompa de apa, daca circuitul de racire este inchis de catre termostat, ar trebui sa se incalzeasca. Rolul termostatuluui este tocmai de a tine apa in blocul motor pana ajunge la temperatura optima dupa care incepe sa se deschida si sa lase apa rece din radiator sa intre in motor... Deci, logic ar fi ca nu conteaza pompa atata timp cat termostatul functioneaza... Cred ca daca ar fi probleme cu pompa, s-ar incalzi motorul mai mult decat trebuie... dar la noi e invers... ) Oare au fost concepute de nemti pentru a fi vandute in "tarile calde"?!.... ))